SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 05. - 7:18

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 13:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Ólomöntők!

Ha valakinek van egy fél kilós tőkesúlyre való nélkülözhető ólma, kérem dobjon egy privátmélt az árról, és más efféléről.

Kösz!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 14:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
abraxas írta:
Kedves Ólomöntők!

Ha valakinek van egy fél kilós tőkesúlyre való nélkülözhető ólma, kérem dobjon egy privátmélt az árról, és más efféléről.

Kösz!


Én is próbálok neked felhajtani... nekem sem sikerült mikor kellett, de hátha most.. én vettem a legnagyobb súlyokat horgászboltban (olyan 125g-osak voltak talán), de nem olcsó így, majdnem 1000HUF volt a tőkesúlyra való, holott az ólom tőzsdei árfolyama olyan 100-110ft/Kg ködül mozog :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 15:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
xpkiller írta:
Az árboc függőleges helyzetét ugye vízvonalhoz kell belőni?


Nem Az árboc dőlése attól függ, hogy a hajó szélbefutó vagy széltől el futó hajlamot mutat. Az árboc döntögetéssel a laterál súlypont elé vagy mögé helyezed a vitorla súlypontját. Ha szélbefutó, akkor döntheted előrébb és fordított esetben hátrébb.

De ez sok más összetevőn is múlik, tehát, ha nem az jön amit itt leírtam, az azt jelenti, hogy nyitottabb vagy zártabb lett a nagyvitorlád vagy az orrvitorlád kevésbé lett behúzva vagy kiengedve.

Jó próbálkozást.....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 16:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Belo írta:
xpkiller írta:
Az árboc függőleges helyzetét ugye vízvonalhoz kell belőni?


Nem Az árboc dőlése attól függ, hogy a hajó szélbefutó vagy széltől el futó hajlamot mutat. Az árboc döntögetéssel a laterál súlypont elé vagy mögé helyezed a vitorla súlypontját. Ha szélbefutó, akkor döntheted előrébb és fordított esetben hátrébb.

De ez sok más összetevőn is múlik, tehát, ha nem az jön amit itt leírtam, az azt jelenti, hogy nyitottabb vagy zártabb lett a nagyvitorlád vagy az orrvitorlád kevésbé lett behúzva vagy kiengedve.

Jó próbálkozást.....


Értem.. köszi! már csak az kéne megtudnom, mi a szélbefutó? :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 17:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
xpkiller írta:

Értem.. köszi! már csak az kéne megtudnom, mi a szélbefutó? :D


Ha elengeded a kormányt és a hajó a szél felé kanyarodik magától... A másik ugye pont ellenkezőleg...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 18:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
many tnx!

más:
az ilyenektől totál elérzékenyülök... hogy van aki ilyeneket gyárt.. milyen jól mutatna egy ilyen a hajómon :roll:
Kép

vagy egy ilyen?
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 16. - 20:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
[quote="xpkiller]Én is próbálok neked felhajtani[/quote]

Kösz, a másik fórumon már kaptam segítséget.
A kétlaki életmód előnyei ugyebár :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 17. - 20:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Hajósok!

Szépek a hajók, meg a fotók is....ma nem volt időm a CSIBOR-ra, de
legalább nézegethettem a képeket, meg a videót :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 18:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Háj All,

Érdemes a svert rögzítő csavar alá vmi erősebb anyagot rakni, mert nekem a balsa miatt igen könnyen kilazult az anya!!
Még jó, hogy nem hagytam a tóban a tőkesúlyomat :roll:
én rakok oda egy + 1.5mm-es rétegelt csíkot, hogy azon támaszkodjon az anya és lecsavarrögzítőzöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 20:59 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gyerekek!
Én ólom problémámat a méh-telepen fogom megoldani!
Csak tipp!!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 21:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
memő írta:
Gyerekek!
Én ólom problémámat a méh-telepen fogom megoldani!
Csak tipp!!! :D


Én pont ma szereztem 10 kilót :D csak el kell mennem érte, bezzeg mikor nekem kellett akkor én sem tudtam szerezni...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 18. - 22:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nem romlik az meg :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:
el lehet tárolni egy darabig.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 19. - 14:12 
xpkiller írta:
memő írta:
Gyerekek!
Én ólom problémámat a méh-telepen fogom megoldani!
Csak tipp!!! :D


Én pont ma szereztem 10 kilót :D csak el kell mennem érte, bezzeg mikor nekem kellett akkor én sem tudtam szerezni...


Hali! Csak óvatosan azzal a hulladék ólommal!!! Az olvasztásnál nagyon körültekintően járjatok el! Főleg ha cső ólmot találtok.Eléggé csúnyán is járhattam volna,ha nem ugrom el. Szóval a hónapok óta tárolt hulladék ólom cső darabokat adagoltam az olvasztó edénybe amikor is,egyszer csak sziszegés hallatszott a fazék felől.Valahogy ösztönösen ugrottam ki a garázsból,abban a pillanatban pukkant az ólom,mit mondjak eléggé ronda lett a pólóm meg az arcom oldala.Két hét alatt elgyógyult.Ekkor ért oda a Kövi és csak sasolt,hogy mi történt.Szóval csövet vagy egyéb zárt profilú ólmot alaposan daraboljatok szét olvasztás előtt,ha más nem,akkor baltával!
Ja és a letolást már nem is mondom,amit a nejemtől kaptam!


Vissza a tetejére
  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 19. - 20:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kis szünet után folytatódik a CSIBOR építkezés:
Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5673991
Ez itt az oldalveszítőkötelek bekötőeleme. 1 mm anyagvastagságú,
10x10 mm-es "L" idomlécből. Az "L" függőleges szára le lett vágva,
reszelve 6 mm magasságúra.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5673995
Így néznek ki az oldalfeszítő bekötők a hajótesten.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674001
Ez itt az orrvitorla fedélzeto bekötőeleme. Ez is ugyanolyan "T"
idomrúdból van mint az árboctő.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674005
Az orrvitorla bekötőelemének helyét is ragasztószalag segítségével
jelöltem fel.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674007
Egy kivétellel (a mozgatókötélzet fordítóelemei) elkészültek és
fel lettek szerelve a fedélzet szerelvényei (fitting-jei :D )

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 feb. 19. - 20:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674009
Elkezdődött az árbockészítés is. Nem bonyolult, de azért nem árt
odafigyelni, meg pontosan dolgozni. Az árboctalpba belülre kerül egy
4 mm külső átmérőjű, 30 mm hosszú rézcső (ugyanaz, amiből a
kormánytönkcső is készült)

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674010
A rézcsövet szintig be kell nyomni és CA ragasztóval alaposan
beragasztani. Erre azért van szükség , mert a széncső a hajlító
igénybevételnek kiválóan ellenáll, de a csavarást, nyírást nagyon nem
bírja. Ezzel a betéttel elkerülhető a széncső árboc összeroppanása,
behasadása.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674012
Ki lett fúrva az árboctalpba illeszkedő 2 mm-es acélcsap furata

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674013
Majd a fésűs árboctalp megkövetelte 2 mm széles illesztőhoronyt
is kireszeltem

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674015
Bekerült az acél illeszkedőcsap (kerékpárküllőből reszelve)

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674024

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5674026
És így néz ez ki összeállítva. Az árbocsban lévő acélcsapot is
pillanatragasztóval ragasztottam a helyére. A szerkezet pontosan és
stabilan illeszkedik, jók fogja az árbocot, elforogni nem tud, viszont a
dőlése könnyen állítható.

...
..
.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség