SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 14:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Egy biztos, az egyforma hajók között sincs " egyforma " hajó! Ez igy van a nagyhajóknál is.
Van olyan hajó amelyik szeret szélbe fordúlni és van olyan amelyik
álandóan " le esik " és nagyon nehezen akar Luvolni, vagyis szél felé préselődni.
Ezeket a problémákat nem minden esetben lehet és kell kijavítani.
Lesz olyan versenypálya szakasz ahól pont a " Luvba igyekvő hajó"
vagyis a szél felé haladó hajónak van előnye, mert ő " préselni " tudja a hajózó utvonalat és elöbb ér a fordító bolyához.
Ugyan ez igaz a jó hátszelező, vagy Raum - háromnegyed szeles - szakaszt " kedvelő " hajó esetében is.
Öszegezve a sok hajózási tapasztalat, a versenyzés hozza meg a kedvező hajóbeállítást, ami még " nenetközben " is változhat.

Kérem Belot javítson ki és főleg az angol vitorlázó nyelv szavait irja le helyesen, köszönöm.

Kép

Azért hagytam abba mert az utóbbi percekben valakinek éreztem magam, tudnilik mondták " valaki menjen le a postára és a patikába " és rám esett a választás!
További " anti - okoskodás".

Mennél kevesebbet kormányozzunk a hajóval a sebesség érdekében.
A kormányzást lehet az egyenes szakaszban a TRIMMEL is végrehajtani-finoman.
A mai vitorla anyagok " nagyon szépen állnak" igy nem igen kell törödni a ráncosodással. De mégis figyelést igényel ez a kérdés is, annak ellenére, hogy igen gyenge szélben sokszor jobban megy egy ráncos vitorlával megjelenő hajó. Ennek a turbulens áramlás fenntartásában van magyarázata. ( Érdemes végig repülős fejjel gondolkozni.)

A kétszervós megoldás miatt a Fok-orrvitorla még parton történő beállításának jelentős szerepe van. A Fok nemcsak előre mutató vektort -
felhajtó erőt jelent, hanem nagy szerepe van a nagyvitorla áramlástani " réselésében " IS. Megfelelő réshatás esetén a nagyvitorla sokkal késöbb esik át-beleng-az áramlás leválik stb. Ez azt jelenti, hogy a késöbbi levállással jobban tud a hajó Luvolni-szélbe hajózni.
Tehát, ha a pálya úgy van kialakítva, hogy sok benne a Luv szakasz, érdemes a Fok-ot jobban behúzni-iveltségét csökkenteni.
Ebből egyenes ágon adódik, hogy egy Raum-háromnegyedes szakaszhoz
jobban kiengedett Fok és nagyvitorla tartozik, úgy, hogy arányaiban a fok jobban legyen kiengedve.
Az árbóc előre és hátra döntésének is van szerepe a hajó tulajdonságának javítása érdekében.
A hátszelezésnél nagyon lényeges a hajó kormánnyal történő " megfogása" a kitörés előre történő észlelése és megakadályozása.
Modellben sok minden mást nem lehet csinálni a hátszeles szakasz minőségi teljesítésének érdekében, a két Db. szevót figyelembe véve.

Na most : Nagy elnézést kérek az " anti-okoskodásért" és remélem Belo kijavítja bizonytalanságomat, ezt is előre köszönöm.

Kép

http://www.hunsail.hu/files/270813/vers ... _20012.pdf


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2009 márc. 10. - 8:37-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 13:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=uYKNa-2_ ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 20:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak a nyelvi csemege okán: a két vitorla közti rést hívják hajósék -szép magyar szóval- dűzninek. 8)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_237 2009 márc. 10. - 20:25-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

öööö, szóval itt egy kép:
Kép

Na, Ő lesz majd a Bíbor ;)
Ma vágtam a vitorlát, és rá is próbáltam :D

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:22 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ejha! Gratulálok, szép hajód lesz!

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm :)
Egy nagy hibája van a dolognak: lesz, és még nincs kész :roll:

De rajta vagyok az ügyön 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na mit csinál az ember hétfő reggel 07.00.-kor?

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5893940
Megnézi milyen is az a Lágymányosi Öböl :D :D :D :D :D


Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5893943
Amíg körbejártam ott mindent el is állt a szél :evil: :evil: :evil: De
mint kiderült ez volt a szerencse. Az első vízretételkor lehalt a hajó
és önállósította magát. :shock: :shock: :shock: Amatőr hiba, lemerült
az akkupakk :oops: :oops: :oops: :oops: le kellett volna sétálni
mielőtt vízreteszem. Ha kapok egy ledes fedélzeti feszültségjelzőt
biztos beszerelek egyet a "CSIBOR"-ba. És ezt ajánlom mindenkinek!!!!

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5893947
Miután kivánszorgott a partra , akkucsere és ellenőrzés után vissza a
vízbe! Olyan 08.30. körül már kezdett magáratalálni a szél is .

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5893954
Kilencre már egész jó lett.....

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5893956
....Tízre meg rendesen begorombult, és elkezdett esni is. Na ekkor
lett elegem az a dologból. Jól szétfagytam, így elmentem az Origóba
"melegedni" meg megvenni a modellező szakkörnek az ellátmányt.
Jó vitorlázás volt, szép helyen, megérte elmenni!

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép estét!

Én is nekiálltam építgetni, igaz én még csak a bordákat vágtam ki :oops:
(tudom, hogy még nincsenek derékszögbe állítva a bordák azt már csak holnap ... :roll: )

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 22:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Tomi!

Ezek a bordák már a lyukakkal voltak fenn rajzban?

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 23:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen ! Az oldaladról töltöttem le. Kinyomattam és az alapján megcsináltam.
Nem kéne rá ennyi lyuk :lol: ?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 23:02 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Találtam két jó kis fotót:

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5894269
Ez még itt Gombán készült szombaton

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5894272
Ez meg Lágymányoson ma reggel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 23:05 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Motoros Tomi írta:
Igen ! Az oldaladról töltöttem le. Kinyomattam és az alapján megcsináltam.
Nem kéne rá ennyi lyuk :lol: ?


De!

Akkor e szerint csinálhatod is tovább. Ezek már jó rajzok. A legújjabbon
van egy pici eltérés, de csak annyi, hogy szélesebb a fedélzet alatti
derinc picit. Az alu profilokhoz van igazítva. De ez csak lényegtelen
részletkérdés. Ezek a "lyukas" bordás rajzok már teljesen jók.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 23:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Ha kapok egy ledes fedélzeti feszültségjelzőt
biztos beszerelek egyet a "CSIBOR"-ba. És ezt ajánlom mindenkinek!!!!


Nekem van benne... jó mélyen a hajó gyomrába :D :D
..lehet valahogy láthatóvá kéne tennem..


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 09. - 23:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gtoth!

Szép lesz!!! Már nem sok kell és lehet az oldalához csapkodni a pezsgős üveget :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 10. - 9:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

@XPKiller: remélem, hogy hamarosan vízre fog kerülni - már nagyon várom :P

@Tomi: jól van, így kell ezt csinálni :) Majd, ha nem férsz el a hajóktól otthon ... :roll:

@SRY: Neked nem akad a gross legfelső törése az árboc hátra merevítésébe? A felülről számolva az első törés. Szóval érted :? Nekem beleér az él a zsinórba ...

Mindenkinek: akku feszültség jelző áramkör. A vevő nem sípol, ha alacsony a feszültség? Csak a szabályzó? Néztem ilyen alkatrészt, kicsit drágának találom érte a 4500 Ft környékét. Nincs valakinek ilyen kapcsolási rajza, ami ezt tudja? Ha minden hajózós napon új nyulas elemet teszek a vevőhöz, az még akkor is olcsóbb lehet ...

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség