SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 21. - 22:21

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 11. - 20:56 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy hajó fejlesztése (vagy akármilyen modellé) soha nem fejeződik be,
így máris van pár módosítás, amit elkövettem a "CSIBOR"-on, az eddigi
tapasztalatok alapján.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5915043
Először is módosult a kormányszervo szervokarja. Az eredeti
megoldásban a szervokar mozgatósugár 8 mm volt. Ennek éreztem is a
hátrányát rendesen, mert nem volt elégséges a kormánykitérés. Ez a
fordulókban igen kellemetlen volt, főleg erős szélben. Ahogy Antikos
kolléga is jól látta, kicsit sok volt a "halzolás". Az új szervo oldali
mozgatósugár 13,3 mm lett, így már a kormánylapát a megfelelő
módon tér ki.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915044
Itt a másik módosítás, pontosabban új szerkezeti elem. Két csavar,
egy műanyag lap (a kötélfeszítőkkel azonos anyagból) és egy
gumilap, három lyukkal. A két szélső lyuk lyukasztóval készült a
középső viszont felmelegített tűvel.
Ez tulajdonképpen egy fedélzeti, víz-zárt elektromos kábelkivezető.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915045
A fedélzet hátsó részén, a hátrafeszítő állókötélzet bekötőjénél lesz
felszerelve a kábelkivezető. Ezen át jut ki a fedélzet alól a vevőantenna
vezetéke.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915047
A kábel a tűvel bökött lyukon bújik át. Nem egyszerű átcsiribázni, de
így a kábel mellett nem juthat víz a hajótérbe.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915050
Rákerül a műanyag fedél és a két csavar rögzíti az egészet a
fedélzethez.

Kép
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915051
A vevőantennakábelt átbujtattam az állókötélzet bekötőn, és felvezettem
a kötél mellett.

Mire jó ez az egész? Ha rádiózavar terhelt a környezben
hajózunk, nagyon meghálája magát egy rendesen "felfelé" álló
antennakábel. Egyszerre több hajó egy helyszínen, vagy sűrű városi
környezet, vagy akármi oka lehet a rádiózavaroknak.

Fedélzeti akkuellenőrt még nem kaptam, olyat amit szeretnék, így
azt nem építettem még be, de nem fog ez se elmaradni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 12. - 9:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Megint megnyugodtam! SRY Mester irja " Úgy ahogy antikos mondta, egy kicsit sok volt a Halsolásból".
Szóval mégse mondok -mindig - rosszat.
Ennek nagyon örülök. Ennek egy titka van, meg kell élni majdnem 76-évet és már minden megy " magától".


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: szervo
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 9:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

A Palo de Agua oldalát nézegetve találtam egy ilyen bekezdést:
Idézet:
Instalados sobre el costado del Servo de Vela es posible ver los 2 potenciómetros de 5 KiloOhm que son parte de la modificación efectuada a fin de que este Servo gire 180 grados, en lugar de los 60 grados normales. De ese modo logra la capacidad necesaria para el accionamiento de las escotas.
forrás: http://losveleros.8m.com/palo/instruct/equipo.htm

Ez azt mondja - translate.google.com -, hogy a vitorla szervóban 2 db 5 KOhm-os potméteren/potmétert kell módosítani, hogy a szervo 60fok helyett 180fok-ban működjön.

Kérdésem azokhoz, akik már láttak szervót belülről: ez tényleg így van? Tehát a kitérés mértéke szabályozható a hardware oldalon? Ha igen, akkor nekünk nem kellene ezt kihasználni? (Tudom, hogy néhány a adó ~120fok-ig tudja nyitni a szervókat, de az a tartalékot használja ki.)

Itt egy link, ahol 130-bol csinál valaki 360fok-ot: http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/ ... vomod.html

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 10:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ez marhaság!

Arról van szó, hogy ha az eredeti módon építed be a szervot, akkor
lehet variálni azzal a csúszkás megoldással, a plusz rezisztenciák
beépítésével, meg mindenféle dolgokkal.

Amúgy meg simán meg kell fordítani a szervot, és megfelelően kell
méretezni a mozgókötélzet futását. Nem kell semmi csodát itt elkövetni.
Többek között ez az CAD tervezés egyik nagy előnye, hogy már papíron
kiderül ha valami nem jó (általában)

Szóval a Palo De Agua ebben a tekintetben rendesen el van szúrva,
ne foglalkozz az eredeti leírással. :D :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Ok, értem. Láttam az eredeti rajzokat is, meg a Te átszerkesztett/áttervezett rajzaidat is. Nekem is fordítva van betéve a vitorla mozgató szervó, látom a mozgását stb.
Itt engem az alapelv édekelt, miszerint lehet olyan helyzet, hogy kell a több mint 90fokos kitérés, akkor ezt a megoldást lehet-e használni? Csinált már Valaki ilyet?

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 12:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry, engedd meg, hogy ellentmondjak, nem egeszen marhasag.
Egy '83-bol szarmazo cikk alapjan kiprobaltam es mukodik, azzal a kulonbseggel, hogy nem potmetert hanem ellenallast kotottem be es a kiteres megnott majdnem 180 fokra. Itt a cikk, erdemes elolvasni, egyeb jo otletek is vannak benne, bar ma, amikor eleg eros szervokat lehet kapni, inkabb csak erdekesseg.

Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 13:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyula írta:
Sry, engedd meg, hogy ellentmondjak, nem egeszen marhasag.


Engedjem meg? Megengedem, sőőőőőt egyenesen "elvárom"
hogy Gyula, vagy bárki más ellentmondjon nekem. Én sem vagyok
orákulum, igen jó esély van rá, hogy sokmindenben tévedek, nem
jól látom a dolgot. Ilyenkor jobban örülök a kritikának, minthogy
folyamatosan hülyét csináljak magamból, másokat félrevezessek! :roll:

Így a fentiek fényében máris korrigálom magam: NEM MARHASÁG!
Inkább akkor azt mondom, hogy ezen hajó esetében felesleges
ezt a megoldást alkalmazni. Viszont ha van olyan alkalmazási terület, ahol
kihasználható a 180 fokos szervokar mozgási szög akkor érdemes
megfontolni a dolgot.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 14:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ismeritek ezt a könyvet ?:
Kép

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 14:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép napot mindenkinek!

Egy kicsit off leszek ezért elénézést is kérek.
Hosszű ideje olvasgatom e fórum oldalait többek között ezt a topikot is.
Aztán a sok olvasgatás után egy pár nappal ezelött regisztráltam erre a kiválló fórumra, melyért egy hatalmas gratuláció és köszönet létrehozójának SRY-nek.
Kérem szépen mint ahogyan másoknál is így nálam is a sok olvasgatás hatására befészkelt ez az Csíbor.
A hajótest 95%-ban készen van és következik a felületkezelés és az egyéb alkatrészek.
Ezért is regisztráltam, mert lassan kezdő létemre kérdéseim lesznek gyanítom.
Tehát hozzáértésem nincs viszont lekesedésem kézügyességem az van.
Mégegyszer köszönet

Baráti üdvözlettel Berger


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 15:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Nos, szervó kérdés megoldva. Tehát, a dolog működhet. Köszönöm Gyula, SRY!

A könyv nekem is itt a polcomon. Most jöttél bele az utcámba ;) - de ez egy zsákutca. Neked vannak hozzá tervrajzok is? Ha igen, egy másolásra megkaphatom?

Ahoj Berger! Itt a Csibor építése a téma - a többi lehet kicsit off. De arra ügyelünk, hogy valamivel kapcsolódjon az eredeti témához is :) A lelkesedés a lényeg, a gyakorlat majd kialakul! (Gyermekemnek mondta ezt az edzője :P ) Olvass, kérdezz!

Üdv!
g.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 15:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves " Berger"!
Gratulálunk és kérdezzél bátran.
További jó munkát és a versenyre mindenképpen gyere el április 11-én a Lágymányosi Öbölbe.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2009 márc. 16. - 15:46-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 16:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sry írta:
Viszont ha van olyan alkalmazási terület, ahol
kihasználható a 180 fokos szervokar mozgási szög akkor érdemes
megfontolni a dolgot.


Ezzel kapcsolatban mindig volt egy fura érzésem. Ha a legoptimáliasabb kezdőszöget veszem is, (azaz a forgártengely egybesik a kötél eredeti irányával) akkor is a félköríves megoldásnak megvan az a hátránya, hogy eltérő az egy szögfordulatra eső behúzó távolság (nem tudom értelmesebben mondani :oops: ) azaz a közepén nagyobbat húz, mint az elején és a végén. Még ha csak az egyik lenne, akkor azt mondom, hogy a finomállítás jól jön negyedszeles beállításnál, de a másik végén minek? :shock:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 17:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Most jöttem be hajózásból. A szakadó eső vetett véget a bulinak, végül
is végig esegetett, csepergett, de itt a végére belehúzott rendesen. Jól
szétfagytam, de megérte :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Abraxas, ha van turelmed vegigolvasni (nekem nem volt), Lester Gilbert alaposan kielemezi......


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 márc. 13. - 18:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SRY: Én ismerem a könyvet, kimásoltam könyvtárból.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség