Üdv. Mindenkinek!
Egy hajó fejlesztése (vagy akármilyen modellé) soha nem fejeződik be,
így máris van pár módosítás, amit elkövettem a "CSIBOR"-on, az eddigi
tapasztalatok alapján.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/vie ... id/5915043 Először is módosult a kormányszervo szervokarja. Az eredeti
megoldásban a szervokar mozgatósugár 8 mm volt. Ennek éreztem is a
hátrányát rendesen, mert nem volt elégséges a kormánykitérés. Ez a
fordulókban igen kellemetlen volt, főleg erős szélben. Ahogy Antikos
kolléga is jól látta, kicsit sok volt a "halzolás". Az új szervo oldali
mozgatósugár 13,3 mm lett, így már a kormánylapát a megfelelő
módon tér ki.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915044 Itt a másik módosítás, pontosabban új szerkezeti elem. Két csavar,
egy műanyag lap (a kötélfeszítőkkel azonos anyagból) és egy
gumilap, három lyukkal. A két szélső lyuk lyukasztóval készült a
középső viszont felmelegített tűvel.
Ez tulajdonképpen egy fedélzeti, víz-zárt elektromos kábelkivezető.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915045 A fedélzet hátsó részén, a hátrafeszítő állókötélzet bekötőjénél lesz
felszerelve a kábelkivezető. Ezen át jut ki a fedélzet alól a vevőantenna
vezetéke.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915047 A kábel a tűvel bökött lyukon bújik át. Nem egyszerű átcsiribázni, de
így a kábel mellett nem juthat víz a hajótérbe.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915050 Rákerül a műanyag fedél és a két csavar rögzíti az egészet a
fedélzethez.
http://csibor.surmanzs.fotoalbum.hu/?ge ... id/5915051 A vevőantennakábelt átbujtattam az állókötélzet bekötőn, és felvezettem
a kötél mellett.
Mire jó ez az egész? Ha rádiózavar terhelt a környezben
hajózunk, nagyon meghálája magát egy rendesen "felfelé" álló
antennakábel. Egyszerre több hajó egy helyszínen, vagy sűrű városi
környezet, vagy akármi oka lehet a rádiózavaroknak.
Fedélzeti akkuellenőrt még nem kaptam, olyat amit szeretnék, így
azt nem építettem még be, de nem fog ez se elmaradni.
üdv.:SRY