SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 18:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 31. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Manópapa!

Szép lett a Delfin, gratulálok hozzá. Na meg a sikeres rendezvényhez is.
Mostanában repülőzök ezerrel, így csak olvasgatom a hajós
eseményeket, de jó látni, hogy ilyen aktívak vagytok.

Jó szelet minden hajósnak.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 máj. 31. - 20:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
És még néhány kép tőlem a mai rendezvényről.
A kezdet előtt egy kis örömhajókázás mely azonnal vonzotta a látogatókat.
Sikeres volt többen is szerették volna maguk az irányítást kézbe venni de hát erre nem vlt mód ami azért megkeserítette némely gyermek örömét.
Laura el a munkába:
Kép
Laura munka végeztével a kikötőben:
Kép
Delfin találkozott Laurával :-)
Kép
Butyök munkában mikor Delfin kuplungja rakoncátlankodott:
Kép
Gyors javítás a dokkban és folytatódik az örömködés mind a gazdik mind a nézők számára:
Kép
Az eljött az idő és megnyílt a hajógyár kapuja.
Kezdetben félve de roppant kíváncsisággal voltak mit is lehet itt csinálni
Kép
Öt perc elteltével a hajógyár szűk lett így a varroda szépen kiszorult :-)
Ma a hajóépítés győzött :-)
Kép
Hmmmm Anya hogy is van ez !?:
Kép
Csinálom, haladok, sietek szerintem jó lesz ez :
Kép
Figyeljetek így kell ezt :
Kép
Az anyák is nagyon ügyesk voltak :-):
Kép
És egy elégedett Manópapa aki örömmel néz végig a sok kis hajóinason, egy remek napot szervezett.
Köszönöm az invitálást jól éreztem, éreztük magunkat mindannyian.
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 6:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gyula :D

"Errol lehetne bovebben? A honlapjukon nem talatam semmit rola...."

Sajnos a honlapjuk csak a gőzgépes dolgokkal foglalkozik, de a boltjukban van minden.
Erről Beri tudna inkább felvilágosítást adni, mert az ő hajóján van például 65 mm átmérőjű sárgaréz csavar, amit nyersen vett náluk, (csiszolni, polírozni, illetve menetet fúrni kellett bele, ami azért jó, mert akkora tengelyt és tönkcsövet csinálsz, amekkorát akarsz) a horgony is tökéletes.
Szerintem érdemes írni nekik, hogy vállalják e a postázást, mert végülis, Marosvásárhely nem a szomszédban van. :D

Ha ez nem sikerül, akkor megoldjuk mi a beszerzéseidet.

Amin viszont komolyan gondolkozom, az az, hogy a hónap közepe felé, amikor már lesz egy kis időm, kimegyek hozzájuk, lefényképezem a kínálatukat, és csinálok ide egy katalógust az áraikkal.

Szerintem, partnerek lesznek ebben.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 6:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt:D

„T. Manópapa!

Szép lett a Delfin, gratulálok hozzá. Na meg a sikeres rendezvényhez is.
Mostanában repülőzök ezerrel, így csak olvasgatom a hajós
eseményeket, de jó látni, hogy ilyen aktívak vagytok.

Jó szelet minden hajósnak.

üdv.:SRY”

Köszönöm az elismerést, de ez nem csak engem illet, hanem azt a lelkes kis csapatot is, amely létrejött a sólyatéren.
Külön köszönet illeti azokat is, akik önzetlenül segítenek ebben, mint például rgform, airfoil, gtoth, otako, Szilárdka, és még sokan mások.

Ugyan ez vonatkozik a sólyatér tagságára is, mert ha ők nem lennének lelkesek, már rég kifújt volna a topik.
Ebben különbözik ez a fórum, néhány másiktól.:D

Azt, hogy Te most repülőzöl ezerrel, megértem.
Én is tenném, ha értenék hozzá. :D
Ahogy elnézegettem a CO2 Makett modell donorok képeit, volt néhány amelyik megdobogtatta a szívem, ráadásul, itt Ráckevén lenne is érdeklődő bőven.

Ha egyszer lesz modellező szakkörünk, akkor ez részben ennek a fórumnak lesz köszönhető. :D

Üdv Szilveszter :D

u.i: Azért egy Örömhajózást beiktathatunk. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 7:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Koszonom

Persze messze vagyok, de amikor vitorlasversenyre megyek, ott megyek el az inarcsi pihenonel az M3-ason, onnan nem lehetnek messze.

Ennek lenne.....

Kép Kép

Ez mar egy tobb mint 15 eves projekt, egyszer elkeszult mar a hajotest, aztan kiderult, hogy a terv alapvetoen hibas, letettem, aztan nemreg nyomara akadtam a hajonak, talaltam egy modellezot, aki mar elkeszitette a sajat meresei alapjan, igy mar megvannak a helyes meretek, csak idom legyen. Termeszetesn gozgeppel....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 10:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözlet Mindenkinek!

Jó végre úszni látni az ex Naxost, nagyon szép lett.
Ilyenkor nagyon sajnálom, hogy ilyen messze lakok.... :? :?

Üdv.: Szilárdka!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 01. - 11:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Manópapa írta:
Szervusz Zsolt:D

u.i: Azért egy Örömhajózást beiktathatunk. :D


Mit örömhajózást, annál sokkal többet! Itt figyel a
köcsöggyűjteményemben (ez az iroda bal sarkában lévő kupa, díj és
elnyert dísztárgy kollekció, csak én hívom eléggé elitélendő módon
"köcsöggyűjteménynek". Senkit nem akarok megbántani ezzel,csak ez
családon belül így alakult ki az évek alatt )
a Tolóhajó Kedvelők
Baráti Köre Bárkamozgatók Vándorkupája, amit nem akarok én
méltatlanul sokáig őrizgetni, max akkor vállalom a megőrzést ha ismét
sikerül elnyernem.
Szóval ki kellene írni az idei tolóhajós versenyt + örömhajózást. A
június biztosan nem jó mert egész hónapban megyek mint a vakló,
de Júliusban lehetne találni egy időpontot, helyszínt stb......

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 10:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

Mihállyal történő több lépcsős levelezésünk indított arra, hogy foglalkozzunk kicsit komolyabban a palánkolással. :D
A történet előzménye az, hogy Paolo M 1:20 méretaránynál elég szép méretű hajó lesz.
Én az építés egyszerűsége miatt javasoltam neki, a balsa módszert, amivel sikeresen megbirkózott Naxosnál, annyi különbséggel, hogy az orr, és tat részét tömbösítve, a köztes részt pedig diagonális palánkolással kellene megcsinálnia.
Ez mind nagyon szép, csakhogy a diagonális palánkolást nálunk nem igazán ismerik, mert nem közkedvelt módszer, pedig sokkal erősebb, és sokkal anyagtakarékosabb, mint a hagyományos palánkolás.
Ezért most jön néhány kép, ami érthetővé teszi az eljárást.
:D

Kép

Eddig minden világos.

Kép

A szerelő deszka alkalmazása itt elkerülhetetlen.
Amikor már áll a váz, a palánkolás körvonalánál, vékony lécekből mindkét oldalon kis közdarabokat ragasztunk a gerincre.

Kép

A bordákba besüllyesztve, készítünk egy léc vázat.

Kép

Ezt követően, egy 45 fokos vonalzóval, a hajó mindkét oldalán, a közepétől, rajzolunk egy vonalat, amihez az első palánklécet ragasztjuk majd.

Kép

Innen pedig szépen sorban megyünk mindkét vége felé.

Kép

Kép

Kép

Kép

Készen valahogy így néz ki a palánkolás. :D
Persze, nem muszáj ezt a technológiát követni, mert néha elég macerás, de lényegesen erősebb szerkezet, mint a hagyományos.
Előzetesnek ennyit. :D

Üdv Manópapa :D [/url]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 11:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Manópapa írta:
Üdv Mindenkinek :D

A bordákba besüllyesztve, készítünk egy léc vázat.

Üdv Manópapa :D [/url]



Szia!

Itt van az eb elhantolva! Azért ez a fontos manőver megérne egy kis részletezést. :oops: :oops:

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 12:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Ebben igazad van, csak a képeket igyekeztem úgy összeválogatni, hogy eléggé egyértelműek legyenek. :D
Tudom, aki még nem csinált ilyet, az lehet hogy megijed tőle, pedig egyszerű ez. :D

A lényeg, a borda és gerinc rendszer amikor már összeállt, szépen körbe kell csiszolni, hogy a palánkok rá tudjanak simulni.
Ez minden építésnél alapvető feltétel.
Utána 4x2, vagy 5x3-as fenyőléceket gombostűzünk a bordákra, lehetőleg egyenletesen elosztva, és hegyes ceruzával körberajzoljuk.
Ha ez megvan, a rajz alapján tűreszelővel bele illesztjük a bordákba a léceket.
Itt nagyon fontos, hogy egyenletesen görbüljön a léc, és hogy síkba kerüljön a bordák élével.
Ez adja meg ugyanis a héjalás szép íveltségét.
Nem akkora ördöngösség, mint amekkorának tűnik leírva. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 12:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szervusz Szilveszter!

Pont erre gondoltam, köszi a kezdők nevében!

Minden ilyen ismertető írás rákfenéje ha túl "műszaki". Jó ha az ember tudja, mielött belekezd mi is az igazság. Mert az igen egyszerű, hogy bordákat besüllyesztve készítünk egy lécvázat :P :P

A valóság ezzel szemben: rátérdelsz a hajódra, ballal megfogsz egy bordát és tűreszelővel vájsz egy lukat. Már csak 533 van hátra. Fogást váltasz, tűreszelővel vájsz egy lukat. Már csak 532 van hátra.

De hát ez a szép ebben a hajómodellezésben... :wink: :wink:

Üdv, Géza

P.s: azért elgondolkodtató lehet egy Proxxon, vagy Dremel bevetése kis famaró tárcsával...

Valamint: nagyon szép munka maximális pontszám a Még Nem Teljesen Kész Hajók szépségversenyében.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 13:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ha már lúd, legyen kövér :D

Menjünk szépen sorjában Géza gondolatmenetén.
Én ezt a diagonális szerkezetet, kimondottan balsa építésű hajóknál tartom elengedhetetlennek ekkora méretnél.
A bordák vastagságát 8 mm-re gondoltam, mégpedig úgy, hogy 2 mm , 4 mm , 2 mm vastag, három réteg egymáson keresztben.
A balsa bordázatba ezeket a kis hornyokat, pillanatok alatt be lehet reszelni.
/Én 4x2-es fenyőlécre pillanatragasztóval szoktam 200-as polírpapírt ragasztani/ :D Van olyan, ami már másfél éve használatban van. :D
Ugyan ez eljátszható, különböző átmérőjű tiplikkel is. :D

Még erősebb szerkezetet kapunk, ha nem 3 mm vastag palánklécet hasítunk a balsából, hanem csak 1,5 mm-t, és a palánkolás után szépen megcsiszolva, 90 fokkal elforgatva, megismételjük ezt a palánkolást még egy réteg 1,5 mm-es sorral. :D
Ez után, üvegszövet, műgyanta, és akár golyó álló is lehet a hajó.
Az orr, és a tat tömbös kialakítása természetesen, csak a palánkolás után lehetséges, mert egy síkba kell csiszolni.
Értelem szerűen, az orr, és az 1 borda közötti, valamint a tat és az utolsó borda közötti rész kimarad a palánkolásból, és ami a lécekből esetleg túllóg, mert túllóg, az könnyen lecsiszolható.

Azt hiszem nem voltam nagyon műszaki.
:D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 13:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szia!

Látszik a gondolatmenetemen hogy nagyon hozzászoktam a mahagóni meg meranti rétegelt bordákhoz....

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 13:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép napot mindenkinek
Hát végig néztem Manópapa erről a diagonális palánkolásról a képsorozatot és most úgy húsz perc elteltével írok.
Röviden: Nagyon tetszik és igen kedvemre való. :-)
Hosszan: Ugyan kezdő vagyok és az eddigi munkásságom és tudásom nem mondható jelentősnek sőt mind kevesebbnek és kevesebbnek ahogyan tanulom és probálom elsajátítani de ez most megfogott.
Szerintem ez egy nagyon jó módszer.
Azt gondolom a képek alapján a látszat ellenére még kézbentarthatóbb mint a klasszikus módszer melyel itt ott azért voltak ellenérzéseim a Naxos kapcsán.
És mivel igyekszem jó tanuló lenni így ezt a módszert is magamévá teszem és a PaoloM palánkolását így fogom elkészíteni.
Az anyag az még mindig kérdéses bár Rgform azzal a szép nagy hadihajóval megerősített abban a hitben, hogy minden további nélkül lehet nagy testeket is balsából építeni.
Viszont ha ez a módszer és a balsa találkozik a PaoloM kapcsán szerintem nem lesz egy nagyon nehéz feladat. :-) ( persze nyugtával a napot de erről majd írok ha már ott tartok ).
Ez egy kicsit arcosra sikerült :oops: de így érzem :-).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 02. - 13:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Géza rétegelt lemezes technológiája esetén, meg lehet csinálni azt is, hogy szárazon van összeállítva a bordaszerkezet, és a berajzolás után szétszedve, már lényegesen egyszerűbb művelet a lécek helyének a kialakítása.
Az előző bejegyzésemhez csak annyit, hogy értelem szerűen két 1,5 mm vastag héj van egymáson keresztbe forgatva, és nem 1,5 széles. :D

Érdekességként megemlíteném még azt, hogy ez a technológia a mai napig gyakorlat bizonyos északi országokban, a tengeri mentőhajók építésénél.
Ott a két diagonális palánk közé még egy impregnált vászon borítást is tesznek, és a végén, a külső héjat látják el üvegszál szövet és műgyanta borítással.
A hazai modellezés hőskorában verseny vitorlásokat is építettek így.
Erről talán antikos Tamás bá tudna többet írni. :D
Megjegyzem, ez érdekesség. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség