Ha már lúd, legyen kövér
Menjünk szépen sorjában Géza gondolatmenetén.
Én ezt a diagonális szerkezetet, kimondottan balsa építésű hajóknál tartom elengedhetetlennek ekkora méretnél.
A bordák vastagságát 8 mm-re gondoltam, mégpedig úgy, hogy 2 mm , 4 mm , 2 mm vastag, három réteg egymáson keresztben.
A balsa bordázatba ezeket a kis hornyokat, pillanatok alatt be lehet reszelni.
/Én 4x2-es fenyőlécre pillanatragasztóval szoktam 200-as polírpapírt ragasztani/

Van olyan, ami már másfél éve használatban van.
Ugyan ez eljátszható, különböző átmérőjű tiplikkel is.
Még erősebb szerkezetet kapunk, ha nem 3 mm vastag palánklécet hasítunk a balsából, hanem csak 1,5 mm-t, és a palánkolás után szépen megcsiszolva, 90 fokkal elforgatva, megismételjük ezt a palánkolást még egy réteg 1,5 mm-es sorral.
Ez után, üvegszövet, műgyanta, és akár golyó álló is lehet a hajó.
Az orr, és a tat tömbös kialakítása természetesen, csak a palánkolás után lehetséges, mert egy síkba kell csiszolni.
Értelem szerűen, az orr, és az 1 borda közötti, valamint a tat és az utolsó borda közötti rész kimarad a palánkolásból, és ami a lécekből esetleg túllóg, mert túllóg, az könnyen lecsiszolható.
Azt hiszem nem voltam nagyon műszaki.
Üdv Manópapa
