SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 23. - 21:57

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 5:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Ráckeve nemzetközi kikötő lett. :D

És ez nem vicc. :D

Kép

Kép

Egy Norvég, és egy Német hajó nálunk. :D
Ausztriából szoktak átjönni a nyári programokra, de Norvégiából ... :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 7:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kissé elkeseredtem. Megcsináltam a riva oldalát rétegelt lemezből és rém ronda lett. Azz orrnál, ahol homorú és kifelé hajlik, olyan mintha be lenne horpadva.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 7:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz compot :D

Tudnál felrakni képet róla?
Lehet hogy semmi baja, csak szokatlan a látványa.
Géza barátunk (rgform) a Riva szakértő, de neki is jó lenne ha látná.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 7:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szervusztok!

Manópapa beelőzött. Kérünk képet.

Bár előzetesen azt mondanám, konkáv felületek esetében vagy nagyon vékony rétegelt és többpontos ráfeszítés kell a megfelelő eredményhez, vagy csíkokból palánkolni, előcsiszolni, majd a lendületes, "visszakezes" glettelés hozza a végső formát... :P :P

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 10:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Valaki elkövette!

Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Manópapa írta:

Idézet:
Üdv

Akkor ez egy számmal kisebb lesz mint a miénk.
A meghajtásnál figyelni kell a motor fordulatszámára.
Neked 35, 40 mm átmérőjű csavar kell majd hozzá, de célszerű áttételt használni még ha szabályzód van, akkor is.
Annyira jó ez a hajó, hogy az enyém például alapjáraton megy úgy, ahogy illik.
Szilárdka mini Naxosa szintén csodásan megy, pedig abban aztán tényleg mini a motor is.
A palánkolás anyagának ebben a méretben elég a 2 mm vastag balsa is, 8, 10 mm széles csíkokra szeletelve.


Egy kis teljesítményű motort fogok használni hozzá, talán még a mérethez képest is kicsi lesz. 32mm-es hajócsavar fér el , de ezt megpróbálom elkészíteni magam, a rézlemez még beszerzés alatt áll.
Igazából szabályzó most nem lesz benne, mert Szilárdka ötletét ellopva, a gyerekek egy törött távirányítós autójának elektronikáját és motorjait használom. kicsit "feltuningoltam" :) így kb 40m hatótávolsága lett, cserébe viszont van hátramenet is. Ha mégis kifutok majd a hatótávból, akkor majd a springeremmel kitolom, abban van a "rendes vevő meg egyebek" Később majd ebbe is veszek rendes elektronikát.
Mindenesetre a tönkcső elkészült, hétvégén beépítem. Már alig várom, hogy folytathassam az építést.
Azon gondolkodtam, hogy ha a fedélzeti panel belsejét, meg annak tartóit előre lelakkozom, nem jobb-e, ha a palánkolást készítem el először, lelakkozom, és csak utána ragasztanám fel a már lakkozott fedélzetet, Így tökéletesebben lehetne minden sarkot lelakkozni belülről?


Üdv:Frenky


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Frenky :D

Mivel te meghagytad a korlát oszlopokat a bordákon, célszerű rögtön a fedélzettel kezdeni.
Természetesen, előbb a fedélzet alját le kell hogy lakkozd, mert utólag már nem férsz hozzá, hacsak nem meríted lakkba az egész hajót. :D
A palánkolást a fedélzet felett kezd el, hogy a korlátoszlopok ne törjenek le.
Ha ez megvan, akkor indulj el lefelé a gerinc felé.
Ha a feléig eljutottál, akkor még van annyi helyed, hogy belülről le tudd lakkozni azt ami már elkészült, a többit pedig ha teljesen befejezted a palánkolást.
Szerencsére ezen a hajón akkorák a szerelő nyílások, hogy kényelmesen meg tudod csinálni.
Ha a fedélzetet úgy csinálod, hogy az oszlopok helyét kivágod, és egyben be tudod rakni, ez csak pontosság kérdése, akkor szerencsésebb a helyzeted, de a palánkolást akkor is a már leírt sorrendben csináld.
Ha a fedélzeti paneled véletlenül nem lesz pontos, akkor két lehetőséged van.
Az egyik, az oszlopok közé 1,5x1,5 mm méretű léceket szabsz, mit ha vízmeder gerenda lenne, a másik, a fedélzet színével megegyező sziloplaszttal körbehúzod.
Az elegánsabb, a lécezés, főleg, ha az éle le van törve.
Az ilyen hajókon, ahol a korlát és a fedélzet között nincs hézag, a vízmeder gerenda használata mindennapos.
Hogy a víz le tudjon folyni a hajóról, a fedélzet legmélyebb pontján szoktak vízköpőt beépíteni, de ez nem létkérdés. :D

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 11. - 22:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A képek:

Kép

Kép


Kép

Elég rondán néz ki. 3 ötletem van.
1: Vékony balsa vagy rétegelt lemezt teszek rá és a széleit szintbe csiszolom
2: Folyékonyfával feltöltöm
3: leszedem, a ragasztást visszacsiszolom és léccel ujra palánkozom.

Kép



Manópapa írta:
Szervusz compot :D

Tudnál felrakni képet róla?
Lehet hogy semmi baja, csak szokatlan a látványa.
Géza barátunk (rgform) a Riva szakértő, de neki is jó lenne ha látná.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 4:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz compot :D

Ez valóban nem sikerült jól, de sebaj.
A jó pap is ... :D

A folyékonyfát felejtsd el. Egyrészt semmire se jó, másrészt még rondább lenne.
A palánkolást javaslom inkább.
Ha a bordák éleinek törésénél fut végig léc, akkor itt lenne igazán nagy szerepe a diagonális palánkolásnak, amit utólag lehet mahagóni furnirral borítani.
Palánkolhatod keskeny balsa csíkokkal is, de várjuk meg Géza véleményét. :D

Üdv Manópapa :D

u.i: A Riva attól Riva, hogy bár mennyire egyszerűnek is tűnik a hajótest, azért ez mégsem egy sharpie építés. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 5:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Szervusztok!

Manópapának igaza van, a "RIVA" palánkolásának "koreográfiája" van. Nem azért mert "RIVA" hanem mert az alakja olyan amilyen.

Nézzük a jelen esetet:
a szerencsétlen rétegelt lemeznek hosszirányban pozitiv (domború) sugárban hajolva, keresztirányban negatívan (homorúan) kéne "horpadnia", miközben felül nyúlnia, alul rövidülnie kellene. A tudomány mai állása szerint ez nem elvárható tulajdonság tőle. :lol: :lol:

Azért nem teljesen képtelenség rétegelttel palánkolni, csak nem szokták. Rétegelt lemez esetében a görbületek-rövidülések figyelembevételével kis "ék formájú" darabokat kell kicsípni az anyagból ott ahol az rövidülni akar. Természetesen az ilyenkor keletkező "másodlagos" illesztéseket fokozott figyelemmel kell kezelni.

Van archiválva néhány fotó RIVA építésről, csak nem olyan egyszerű előkeresni. De ha időt kapok megteszem.

Mindenesetre itt a fórumon már felajánlottam, hogy szívesen betekintést engedek a tagságnak a megfelelő szakirodalomba:

A szerzője Patrick Matthews, a cime MAHOGANY in SCALE, alcíme Modeling the Classic Runabout.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 6:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Géza :D

Köszönöm a hozzászólásodat és a felajánlást is, bár ez engem nem érint, de a többieket biztosan. :D
Ilyenkor sajnálom, hogy a modellezés, ennyire feledésbe merült MHSZ megszűntével. Az a néhány klub ami még működik, sajnos nagyon kevés.
Ez az "on-line szakkör" sajnos nem képes pótolni azokat a hiányosságokat, amit egy valóban működő, kézzel fogható szakkör nyújtani tud.
Hajót építeni, nem egyszerű feladat.
Az a nagyon sok irányban görbülő térbeli forma, ami egy hajót jellemez, kialakított egy speciális építési technológiát, amit kicsiben épp oly hasznos követni, mint nagyban. :D
Persze, a modellezők elég találékonyak ahhoz, hogy a komolyabb kihívásokat megkerüljék, lásd tömbös építést.
Még egy olyan egyszerű hajó, mint a footy amit most építek, az is tartogat néha meglepetéseket.
Erről képet majd később, mert jelenleg szárad a festése. :D
A Riva, kifejezetten kihívás.
Szépen megépíteni, nem egyszerű feladat, de nem lehetetlen.
Én ezért javaslom hozzá inkább a sok léces merevítést, és a diagonális palánkolást.
Sajnos, és ezért írtam a szakkör hiányosságát, ezt megmutatni cak akkor tudnánk, ha éppen építenénk.
Egy szakkörön belül, meg tudnánk mutatni a fogásokat, így viszont csak az marad, hogy megpróbálunk legalább hasonló építésről találni az archívumban képeket, és azt feltenni ide okulásul. :D
Ha jól emlékszem, neked a képeid között láttam néhányat.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 6:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Elsőként a jó hír, a hajó fenékrészét más is csinálta már rétegeltből! :oops: :oops:

Kép

Érdemes figyelni a rétegelt szálírányára, talán nem véletlen...


A fényképen jól látható a "RIVAépítés" másik jellegzetessége. Mégpedig az, hogy a bordákat felül egy igen széles "peremgerinc" fogja össze. Ennek a szélessége megegyezik az orrfedélzet szélén végigfutó "tele mahagóni" peremmel. Késöbb teszek fel felülnézeti képet, amin ez majd egyértelmü lesz.

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Az oldalboritás pedig szálanként "megy fel".

Kép

Kép

Ezen a képen a fenék is palánkolt.

A már igért felülnézeti kép:

Kép


Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 6:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Sziasztok!

Na még két kép. Palánkolásról, és a fedélzeti peremrész kialakításáról.

Kép

Kép

Üdv, Géza


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 12. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
No igen, a szálankénti palánkozást akartam megsporolni. Azért is mert valódi furnért használnék és kizárt, hogy kellő számú lécet tudnék szerszám nélkül hasítani.
A diagonális palánkozáshoz sajna nincs elég merevítő léc, utólag még marni is nehéz, mert a kisgép feje nem fér el a bordák miatt.

Este arra gondoltam, hogy lebontom az első harmad borítását(márha sikerül mert epoxyval ragasztottam), a minta alapján szabok egy ujat balsából vagy rétegeltből és ezt szeletelem fel 5-6 részre.

Géza, hogyan lehetne betekinteni abba a szakirodalomba?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség