SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 01. - 22:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 14:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nézem az eredménylistákat, és próbálom megérteni a rendszereket, ahogy lebonyolítják a versenyeket.
Az idei M VB-n a HMS rendszert használták, amit nem értek. A VB-t nyerő Martin Roberts az első futamon (az osztályozó? futamon) 14 pontot kap, a csoportjában a legrosszabbat, aztán a következő futamban 1-t, az egész mezőny legjobb pontját. Nem kellett volna valamelyik alsóbb csoportba kerülnie az osztályozós futam 14. helye miatt? Ő az A-ba került amit meg is nyert. Másoknál is látok olyan pontokat, ami számomra furcsa, hogy kerülhettek egymás után. Egy kis pontszám után egy magas, aztán megint kicsi...?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 04. - 21:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Nézem az eredménylistákat, és próbálom megérteni a rendszereket, ahogy lebonyolítják a versenyeket.
Az idei M VB-n a HMS rendszert használták, amit nem értek. A VB-t nyerő Martin Roberts az első futamon (az osztályozó? futamon) 14 pontot kap, a csoportjában a legrosszabbat, aztán a következő futamban 1-t, az egész mezőny legjobb pontját. Nem kellett volna valamelyik alsóbb csoportba kerülnie az osztályozós futam 14. helye miatt? Ő az A-ba került amit meg is nyert. Másoknál is látok olyan pontokat, ami számomra furcsa, hogy kerülhettek egymás után. Egy kis pontszám után egy magas, aztán megint kicsi...?


Tegyük fel, hogy van három csoport. Mindhárom 15 hajót tartalmaz.

Van egy selejtező futam, ami sorsolásos alapon osztanak be. A futam helyezések itt nem bruttó értéket kapnak, hanem az adott csoportba elért helyezést.

A három csoport első öt-öt hajója az A, második öt-öt a B, harmadik öt-öt a C csoportba kerül.

Ha elkeféled a selejtezőt, és mondjuk a C csoportba kerülsz, akkor ott kezdesz. A selejtező kivételével mindig hátulról kezdik a csoportokat, szóval a C jön elöször. Ha nem kerülsz az első négybe, akkor maradsz a C csoportban és kapsz egy pontszámot. Acsop+Bcsop+Ccsopban elért helyezésed vagyis egy 5. helynél ez 15+15+5 pont=35 pont.

Ha jól csinálod és mondjuk 4. helyen végzel a C csoportban, akkor nem kapsz pontot, hanem elindulsz a B csoport futamán is. Itt ugyan az a helyzet: Ha négyben végzel akkor felkerülsz az A csoportban, ha négyen kívűl akkor kapsz pontot és legközelebb a következő B futamban indulsz. Hacsak nem végzel az utolsó négyben, mert akkor a következő C futamban folytatod.

Ha felkerülsz az A-ba akkor rögtön indulsz a futamban. Az ott kapot pontod az első futamba kapott pontod. Ha nem kerülsz ott az utolsó négybe, akkor a legközelebbi A futamba folytatod, ha bekerülsz akkor a B-be.

Eyszóval ha elcseszed a selejtezőt, attól még a következő futamot meg is nyerheted. Persze három csoport futamban kell jól menni.

Remélem érthető voltam...



:lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 05. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszönöm, Megértettem!

Ilyen megoldásra nem gondoltam. ...hogy egy kiírt futameredmény akár több "csoportfutamon" való részvételt is takar, ha feljutó helyen végez valaki a csoportjában. Így már érthetőek azok a furcsának tűnő eredmények. ...még az én számomra is.
Első gondolatra nagyon jó módszer, hogy a kisiklásoknak ne legyen tartósabb hatása a végeredményre..., ráadásul ezzel a módszerrel meg lehet szűrni a "mázlikat" is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 08. - 14:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Azt szeretném megkérdezni, hogy mikorra várható a versenynaptár kiadása? A modellező szövetség honlapján 2006-os van :( még...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 12. - 11:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Egy újabb kérdésem van:

Kormány szervónak (IOM-hoz) melyik megfelelőbb szerintetek, a

JP Supertec Servo 5,4 kg/cm, 0,14 sec/60 fok súly 47 gr
vagy
JP Supertec Servo low profile 8 kg/cm, 0,33 sec//60 fok súly 33 gr
(Az első gyors, de gyengébb, a második lassabb, de erősebb...)

Shotnak milyen szakítószilárdságú és vastagságú, ill. annyagú zsinórt vegyek?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 12. - 16:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
En egy futaba"standard" szervot hasznalok, a celnak tokeletesen megfelel.
A vitorlak mozgatasahoz pedig a Bantock altal arult dyneema zsinort. Biztos mas is jo, fontos, hogy ne legyen nyulasa, es nagyon vekony se legyen, mert becsipodhet a csigaknal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 12. - 19:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ma lehúztátok a vitorlát?
Kép[/URL[URL=http://imageshack.us]Kép]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 21. - 16:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most olvastam a Naviga, ISAF ellentétről. Tud valaki mélyebben hozzászólni ehhez a témához? ..hogy van ez, miért viszonyul egymáshoz ennyire rosszul a két szervezet? Van azért valami elmozdulás pozitív irányban is?
Magyar Modellező Szövetség tagként lehet indulni ISAF-os versenyeken is, vagy csak Navigáson?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Azért, hogy a szakmai eszmefuttatást ne zavarjam meg a fényképekkel, ezeket jövőben a "klubhírekben" teszem fel!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 17:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A Naviga - ISAF ellentetrol azt hiszem regenyt lehetne irni.
http://www.iomclass.org/phpBB2/viewtopic.php?t=691
Ha a hajod megfelel az IOM vagy a mas megfelelo osztalyeloirasnak, szerintem lehet ISAF versenyen indulni, legalabbis nekunk Beloval sikerult a horvatoknal.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 18:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Gyula!


Pont abba a fórumban olvastam erről<amennyire>, és miatta tettem fel a kérdésemet.
Ha van időd; szívesen olvasnék néhány fejezetet abból a regényből!
Talán a Navigának nem bántja a szemét, ha át-átversenynek innen az ISAF-okhoz. Mert ahogy ott olvastam, az ISAF-osoknak igen. Igazán kár. Talán azért alakulhat ez a szemlélet még. Szerencsére Ti megkezdtétek a drótokat elvágni...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 22. - 19:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tulajdonkeppen csak VB es EB- re nem mehetsz mindkettore. Ez ISAF politika, vagyis, ha reszt veszel egy, magat vilag vagy kontinentalisnak nevezo versenyen amit nem ok szerveznek, akkor nem indulhatsz az ISAF VB es EB-n. Meg akkor is, ha az a masik VB olyan osztalyban van ami nincs az ISAFnak.
Baratsagos versenyre lehet menni nyugodtan, persze legyen a hajod megfelelo.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 12:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok,

Új vagyok a társaságban, szeretnék közöttetek versenyezni. Lent voltam a Belo által szervezett januári IOM-E edzésen. Nagyon megtetszett az osztály, külön köszönet, hogy vihettem Belo TS2-esét.

Utánaolvastam a dolgoknak kissé, aztán elhatároztam, hogy inkább építek hajót. (Tudom, hogy jobb, ha egy egyben levővel kezd az ember, de könnyebség számomra, hogy vitorlázom, építettem már modelleket és hajótervező mérnök a szakmám.)

A hajó már elkezdett formát ölteni, IOM előírás szerint épül. Remélem összeáll az első versenyre. Rengeteg kérdésem van persze, sokra már választ kaptam a fórum korábbi oldalait olvasgatva, de azért párat feltennék. (Ha ismételnék, akkor elnézést kérek, még nem olvastam minden témát végig)

- Belo, van valami hír az IOM osztályelőírás fordításáról? Én letöltöttem egy 2002-es angol nyelvűt, lehet valahol újabbat találni?

- Nem világos, hogy az IOM engedi-e az ikerkormányt (az E úgy tűnik igen). Megy valaki ilyennel?

- Van az Origóban egy vitorlaszervó típus, a Hitec HS815BB ami karos, és erősnek tűnik. (mellesleg az árfekvése is igen jó) Van valakinek tapasztalata vele?

- Korábban olvastam a vitorlaanyaggal kapcsolatos nehézségekről. Van valami új lehetőség Mylar fólia beszerzésre? Van esetleg más anyagra javaslat?

Amúgy üdvözlet Kalpir-nak, ha minden igaz, az ő volt kalózát koptatjuk idestova harmadik éve.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 23. - 23:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv :-)

2003-as a legújabb néhány kiegészítéssel. A fordítás megvan, csak lektorálni kell még. Hamarosan egy olvasható verziót fogok szétdobni.

Ha a http://www.iomclass.org - ról töltötted le, akkor az jó....


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Köszi Belo, akkor várom a fordítást! Ha netán lesz osztály, akkor lesz felméretési lehetőség is?

Nem találkoztál ikerkormányos hajóval a nemzetközi versenyeken?

Készülget a hajó, majd teszek fel róla képet, amint rájövök, hogyan kell... :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség