SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 24. - 9:53

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 52  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 18:38 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Én semmi jónak nem vagyok elrontója!

Mit szeretnétek? Egy külön rovatot és abban annyi topicot indíthattok,
amennyi csak jólesik?Vagy esetleg más elképzelés van? Ha megoldható,
na meg én is képes vagyok rá, akkor semmi akadálya.

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez egy kicsit engem is érdekel!
Miszerini Pl. a " Manópappa " feltesz egy fontos hozzászólást és akkor jön ez az " antikos " felteszi a fényképeit és már nem a " Manópappa " hozzászólását látni hanem az antikosét.

Kellene egy külön a fényképeknek egy új Topic mondjuk ezzel a cimmel " Kommentár nélkűl fényképek modellekről".

Szóval sokszor szégyelem magam, hogy megzavarom egy fontos technikai hozzászólás menetét.

Ez a többi repülőmodellező Topicra is vonatkozik.

Lehet ez Pl. a Klubhíreken belűl is és akkor semmit nem kell csinálni?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz SRY mester!

Természetesen nem az én ötletem de honosítható lenne ebben a remek fórumban is.
Ezért is hoztam példának a Model Boat Mayhem fórumát ahol ez működik ( az ötlet maga is innen származik ) valahogy így http://www.modelboatmayhem.co.uk/forum/ ... oard=124.0

Konkrétan arra gondoltam, hogy a hajózás rovatban kellene egy új rovat, melyben az épülő hajóknak az építők nyithatnának saját topikokat ahol az építés fázisait, gondjaikat, tapasztalataikat, lehetne megjeleníteni.
Konkrét példa:
Mivel most indult részemről a PaoloM megépítése szívesen ahogyan a Naxosnál képekkel bemutatnám az épülést megosztva tapasztalataimat és ha megakadok akkor kérdéseimet is itt tehetném fel és ezzel kapcsolatban itt is kaphatnék válaszokat a mestereimtől.

Motoros Hajók
--------Valami szép név nem tudom Száraz dokk - Épülő hajók.
--------------Berger PaoloM / ezt a topikot használnám a saját projektemhez /

Természetesen mindenki aki úgy érzi nyithat további topikot akár akkor is ha ugyan az a hajó épül de mondjuk Manópapa PaoloM néven.
Lényeg hogy mindenképpen a topik nyitása az legyen megalapozott és valóban legyen a megvalósulás követhető.
Azt gondolom így segítség lehet a következőknek akik belevágnak ebbe a remek hobbyba.
Ez már itt remek gyakorlat hisz SRY Csíborja is ilyen remek módszerrel volt megépíthető és Manópapa Naxos építése is ezzel a technikával volt megépíthető sőt B Laci tengeralattjárója is egy ilyen remek kis topik.
Jó magam is az általam említett első két példának köszönhetem, hogy itt vagyok.
Mindkettőt megépítettem és igazán örülök hogy idetaláltam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 20:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A következő a probléma: A Hajózás témakörön belül tudnék egy újjabb
altémát nyitni, mondjuk HAJÓGYÁR címmel, de akkor egy a meglévő
négy témakör mellé lenne rendelve. A MOTOROS HAJÓK témakörön
belül viszont nem lehet egy újjabb szintet nyitni, csak új topicot.

Tehát a javaslatom, hogy nyitt egy új topicot a Motoros hajókon belül
a kívánt címmel. Így átlátható lesz a fórum, mert végül is az építés
menete a motoros hajók témába tartozik. Sajnos ez a fórummotor
nem engedi a 3 szintű rétegzést, max 2 szint lehet.

Viszont olyat csinálhatunk, hogy Manópapának adok moderátori
jogosultságot a motoros jajók témakörhöz, így ha éppen én nem is
tudok gépelé ülni és Antikos Kolléga sem ér rá, még mindíg van rá esély,
hogy szakavatott moderátor segíteni tudjon a többieknek.

Ez természetesen Manópapán múlik, hogy vállalja-e.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szép estét SRY

Megértettem hisz valóban csak két szintet tud ez a motor kívül a hajózás rovatban meg valóban a tematikát rombolja.
Így maradjunk az alapnál új topik megnyit ( max kimelés jah azt halandó nem tud csak moderátor vagy admin ) és kész.
Aztán az aktivitáson múlik mennyire marad felül. :-)
No szerintem akkor az OFF-ot lezárhatjuk :-) köszi az infót. :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 20:40 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Várom az új topicot!

Egy kis építés dokumentáció mindíg jól jön, lehet jó ötleteket ellesni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 26. - 21:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
A topik a járható út.
Mondjuk, Paolo M építése, vagy Lulonga Dél afrikai folyami vontató építése stb...
Ehhez bárki az adott témában hozzászólhat, hozzá tehet képeket, ötleteket, megvalósítási technikákat, mert ugyan létezik a műhelygyakorlatok oldal, de tapasztalatból tudom, hogy aki hajót épít, nem biztos hogy hegesztési, vagy esztergapad vásárlási tippekre kíváncsi. :D
Ha pedig úgy gondoljátok, nagyon szívesen vállalom a moderálását.

Tovább megyek a gondolattal, mert ugyan a műhelygyakorlatok oldalon van például palánkolással foglalkozó bejegyzés is, de minden hajót más és más módszerrel szokás vagy illik palánkolni.
Így rögtön az adott típushoz leginkább illő palánkolási technika kerülne a topikba.
Paolo M például a diagonális technikát igényli, ahogy a Riva is így egyszerűbb. A Naxos a hagyományos palánkolást, de akadnak kifejezetten sharpie jellegűek is, mint például az OSA. :D

Ha ezt mind a sólyatéri beszámolóba tenném fel, csak Isten tudná megmondani hogy mekkora káosz lenne előbb vagy utóbb. :D
Így is volt már néha félreértés.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 27. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözletem mindenkinek

Amíg nem áll össze az anyag a topik indításhoz addig is egy kis előkép a történésekről és a leendő topik tartalomból.
Hosszas rajzolgatás után megszülettek a sablonok.
Kép

Nem az oldószeres módszerrel kerülnek a felületre a rajzok mivel a patronjaim valami nagyon tutti föstékkel vannak töltve mint kiderül így gyorsan szárad és jól állja a sarat.
Tehát sablonozás marad de ez nem hátrány hisz a Csíbor és a Naxos is el tudott készülni.
Kép

Aztán beindul a szabászat.
Kisvártatva csak úgy hullottak a bordák és a gerinc és a kormány lapát.
Tulajdonképpen nem is evett meg sokat ebből a réteges lemezből hiszen az első képen ami látható az a teljes tábla egy negyede.
Kép

Még összecsukható a hajó :-)
Kép

Lesz gyomra rendesen csak elfér az a néhány apróság ami kell majd bele, hogy játszani is képes legyen.
Kép

No rohanok mert a TV-ben valami bazi nagy gőzhajót mutogatnak :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 27. - 20:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály :D

Látom, a gerincet végülis egyben hagytad.
Ez a járhatóbb út, bár a tönkcső helyének kifúrása így elég problémás lesz.
Ha nem akarsz vele sokat kínlódni, akkor rajzold fel a pontos helyét és méretét a gerincre, és vágd ki.
Műgyantával beragasztva a helyére, és utána kiglettelve a gerincet síkba, már meg is oldottad a problémát, és a gerinc ugyan olyan erős marad, mint ha egyben hagytad volna.
A kormánylapát anyagvastagságának viszont a 8 mm sok lesz.
Lehet hogy a helyett valami mást kell majd találnod, ahogy az uszony részét is eléggé el kell majd csiszolnod.
Minden esetre, jó látni hogy elindult a projekt.
A gerinc rajzát megkaphatnám? Nekem az még hiányzik. :D
Én egyébként ezért írtam a 2, 4, 2 mm balsa szerkezetet a gerincnek.

Jó munkát.
Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jún. 28. - 8:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szervusz Manópapa

Igen a gerinc egyben maradt így kezelhetőbb.
A tönkcsővel nem lesz gond hisz a sablonon már be van szerkesztve a hely csak át kell jelölni és bevágni illeszteni.
Addig viszont nem vágom ki amíg mindent nem csiszoltam össze, mert ha kivágom ott tutti el fog törni tehát majd az utolső összeállítás elötti pillanatban lesz a vágás.
A uszony vastagságon még gondolkodom mennyire lesz vékonyka ( de lehet nem sokkal ) és inkább csak elvékonyodó hisz a tönkcső maga 8mm külsővel készül majd.
A kormánylapát az meglehet, hogy vastag lesz. :-)
De addig míg nem áll össze a gerinc és borda rendszer véglegesen addig ez mint látvány elem jó szolgálatot tesz.

A rajzokat természetesen rendelkezésre fognak állni csak egy kis türelmet kérek tőled és azoktól akiknek kell még.
Az alapgond, hogy az eredeti rajz egy kicsit csalóka torz valami oknál fogva, ráadásul mivel a bontás sem jó így nem is lehetett elsőre a legjobb rajzokat előállítani.
Változtak Szilárdka alaprajzai és most hogy ki van szabva ( annak ellenére hogy a gépen milliószor illesztettem őket NA JÓ VAN AMIT BENÉZTEM :oops: ) még mindig lesz mit változtatni már látom, ráadásul jelenleg még csak CDR (coreldraw) formátumban van meg az összes rajz.
Ezen is dolgozom még, hogy legyen egy teljes készlet.
De ahogy összeáll ígérem jelzem és megosztom mindenkivel akinek csak kell.

Lényeg, most el kell jutni vele arra a szintre, hogy a gerinc, borda és a merevítő összekötő lécekkel egy egységet alkotva a váz összeálljon.
Ha ez meglesz akkor a rajzok is véglegesíthetőek és akkor lesz külön topik is ahol megindul a teljes körű publikálás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 01. - 5:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Mihály és egyúttal Üdv Mindenkinek :D

Most egy időre visszavonulok, mert rengeteg tennivalóm van PEK ügyben, és egyébként is most gépészkedek. :D
Paolo M projektet természetesen figyelemmel kísérem, és ha kérdés, vagy bármi más akad, elérhető vagyok, mert a fórumot azért naponta többször is nézem. :D
Most inkább csak arról van szó, hogy a Bárkatologató Versenyre össze szeretném rakni új tolóhajómat, mert ma már július van. :D

Üdv Szilveszter /Manópapa/ :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 02. - 6:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

A héten nagyon sokat törtem a fejem, mit is kellene építeniük gyerekeknek a Református Egyház nyári táborában.
A gondom az volt, hogy ők ragaszkodnak a hajóhoz, de a Gyermeknapon már építettünk gumi motoros Mississippi gőzös modellt, így ez, és ennek a változatai már nem okoznának meglepetést.
Gondolkoztam papír modellben is, de végülis elvetettem az ötletet.
Ugyan akkor, átnézve könyvtáramat, rátaláltam erre. :D

Kép

Kép

Igen.
Ez a Kon-tiki. :D
Nem egy bonyolult szerkezet, de szépen megcsinálni elég nagy kihívás.
Szerencsére, az archívumomban megvan az eredeti tutaj 1:100 méretarányú komplett rajza, így már csak megfelelő mennyiségű tiplit és hurkapálcikát kell vennem. :D
1 mm vastag balsa hulladékaim vannak, az tehát nem kell.

Tizenharmadikán tehát újra benépesül a sólyatér. :D

Üdv Manópapa :D

u.i: Töröm a fejem, hogy megcsinálom magamnak 1:20 méretben R.C.-vel. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 02. - 14:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Regi kedvencem...... :D :D
Palmalevelet es gyekenyt honnan veszel hozza?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 02. - 16:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Gyula :D

A gyerekeknek 1:100 méretarányban készítem elő az anyagot, ott tehát nem is cél hogy gyékény és nád legyen benne.
Az 1:20 méretarányhoz, magamnak, van nád is gyékény is itt a ház mögötti patakparton rengeteg. :D
Az ősszel szoktam gyűjtögetni a már besárgult, de még nem fekete szárakat.
Lecsípve a fejét,(buzogány) szépen ki lehet szárítani, és tökéletes modellező anyagot kapunk.
A pálmalevél szövetet, amiből a sátor anyaga van, azt pedig most, hogy kezdődik az aratás, egyszerűen szalmából lehet pótolni.
A tutajt, magát a testet pedig balsából gondoltam.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 júl. 05. - 20:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek :D

A sólyatéri projektek állásának oka, egyszerűen ez. :D

Kép

Készülök a Tolóhajó Kedvelők Baráti Köre Bárkatologató Versenyére. :D

Mit készülök?
Az új springerem készül. :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Kicsit másabb mint a Walrus, de a mérethatárokba bőven belefér.
A hajótest az eredeti Angol, illetve Amerikai szabványosított hajótest, amivel a vízilabdához hasonló mérkőzéseket szoktak játszani.
A felépítmény már saját kútfő. :D
A hajócsavar négyágú 40 mm átmérőjű, kortgyűrűs meghajtással.
Erő biztos hogy lesz benne bőven.
Ha minden igaz, és persze fiaim hagynak dolgozni, (a héten én vagyok velük itthon) akkor a hét végén vízretétel lesz. :D

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 769 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség