SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 21:44

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 12:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia

A meg felkesz szabalyzatbol
Idézet:
C.6.2 Korlátozások
... egy eseményen csak egy tőkesúly és egy kormánylap használható


A Hitec HS815BB nem lesz eleg erosebb szelben. Ha karosra gondolsz, inkabb valamelyik digitalis, pl a Hitec HS5735 digitalisa, vagy hasonlo, maximalis kiteresre programozva, vagy ha az ar a fontos, meg eppen hasznalhato, de eleg lassu a Hitec HS725 (talan mar 825) csorloje.
Sajnos a jo csorlo egyik legdragabb alkatresze a hajonak, de szerintem megeri. En negyedik eve hasznalok egy RMG 280-ast, es le a kalappal elotte.

Udv
Gyula


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 24. - 12:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Szia

A meg felkesz szabalyzatbol
Idézet:
C.6.2 Korlátozások
... egy eseményen csak egy tőkesúly és egy kormánylap használható


A Hitec HS815BB nem lesz eleg erosebb szelben. Ha karosra gondolsz, inkabb valamelyik digitalis, pl a Hitec HS5735 digitalisa, vagy hasonlo, maximalis kiteresre programozva, vagy ha az ar a fontos, meg eppen hasznalhato, de eleg lassu a Hitec HS725 (talan mar 825) csorloje.
Sajnos a jo csorlo egyik legdragabb alkatresze a hajonak, de szerintem megeri. En negyedik eve hasznalok egy RMG 280-ast, es le a kalappal elotte.

Udv
Gyula


Köszönöm a választ.

Ezt a paragrafust én is olvastam, de ez alapvetően a kormányfelület verseny közbeni változtatásának tilalmára vonatkozik szerintem...Az ikerkormány voltaképpen egy osztott felületű kormány.
Mindenesetre nem tervezem egyenlőre a vele való próbálkozást (maradok a bevált megoldásnál).
A csörlővel kapcsolatban köszi az infót, körülnézek a piacon


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 23:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!


Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e 35 MHz-es rádiót is használni a vitorláshajókhoz, vagy az csak kifejezetten a repüléshez használható?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 23:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Sziasztok!


Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e 35 MHz-es rádiót is használni a vitorláshajókhoz, vagy az csak kifejezetten a repüléshez használható?


Én azt használom. Elvben nem lehetne a Modellező Szövetség szerint, de a világon mindenhol máshol használják.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 25. - 23:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Zsolt,

Akartam kérdezni, hogy milyen M hajót rendeltél és mikorra lesz meg?

Meg beszélnünk is kéne leigazolás ügyben, mert megalakult a Sukoró YC :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 0:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Belo!


Nem akarom elkiabálni ugyan, február 16-án megyek Hamburgba a Walickihoz. Akkorra beszéltük meg vele, hogy elhozom. Utánna foglak keresni klubtagságügyileg. Jó?
A rádiót azért kérdeztem mert kaptam ma egy FC18as, de 35MHz-es rádiót. Akkor használhatom a hajóhoz, nem kell vennem egy másikat...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 0:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Szia Belo!


Nem akarom elkiabálni ugyan, február 16-án megyek Hamburgba a Walickihoz. Akkorra beszéltük meg vele, hogy elhozom. Utánna foglak keresni klubtagságügyileg. Jó?
A rádiót azért kérdeztem mert kaptam ma egy FC18as, de 35MHz-es rádiót. Akkor használhatom a hajóhoz, nem kell vennem egy másikat...


Az igen :-)
Akkor továbbra is én leszek az egyetlen nem Walicki hajóval versenyző itthon :-)

Jaja. szerintem az rendben van úgy. Nem hiszem, hogy bárki szólna érte.

A február közepe az tuti jó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 0:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Van azért sajátkészítésű hajó is... azok sem Walickik...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 9:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
Van azért sajátkészítésű hajó is... azok sem Walickik...


Walicki héj mindegyik asszem ...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 13:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
.... De nem szabad megbántani, kategorizálni a véleményünkkel senkit sem véletllenül!


Igy van! Antikos aki mindenbe beleszól, na de már elég öreg megteheti.
És nagy elnézést kérek mindenkitől!Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_33 2007 jan. 26. - 20:16-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 26. - 19:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
riplak írta:
De azért a Hubié az.... vagy még az sem? Azt írta (bár itt tényleg nem akarom folytatni az ottanit ezért aztán ezt és az előző hozzászólásomat törölni is fogom.) a másik fórumon, hogy úgy vette a Forraiék által készített testet (vagy héjjat)... Nagyon tisztelem is emiatt, így ismeretlenül is, meg azért is, hogy próbál újítani! De nem szabad megbántani, kategorizálni a véleményünkkel senkit sem véletllenül!


Ezek mind Walicki hajókról levett testek. Szóval nem a Walicki gyártotta. de a design az övé.

Inkább nem nyilatkozom az utóbbi kérdésben. Pedig nagyon megtenném :-)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30. - 21:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Elolvastam a hozzászólásokat, és meglepve vettem észre Gyula hozzászólását, mivel eddig erről a fórumról nem volt tudomásom, csak most tudok válaszolni Belotól kaptam infot, hogy itt is megy az élet).

Először is üdvözöllek benneteket.

gyula írta:
Ebben a kerdesben sajnos a Naviga szabalyzata nekem sem tunik eleg egyertelmunek.
Ez a szabalyzat tulajdonkeppen az ISAF Marblehead szabalyzatanak egy regebbi kiadasa, amit a Naviga atvett. Erdemes lenne megkerdezni ez ugyben Sailort, ot a masik forumon lattam csak jelen, mert o tobb VB-is reszt vett, kene tudja. En eddig ahol voltam, az Europa kupan is, a kutya sem kerdezte melyik melyik rig :(
Hanem erdekes lehet a kovatkezo ajanlas Bantocktol, igaz ez az ISAF Marblehead osztalyra szol.
http://www.sailsetc.com/downloads/MIM_02_Marblehead_rigs.pdf


Nos az a helyzet, hogy az F5-M kategóriában lehet A, B, C vitorla készlet amit felmérnek. ezek teljes felületüek lehetnek. ezek alatt lehetnek olyan készletek, amelyek megadott valamennyi méretei nem kehetnek nagyobbak a felmértnél. Pl.: A grósz 212cm magas és 32 cm széles ezt elnevezzük A1 nek és rá is írjuk. Most ez alat lehetnek olyan vitorlák A2, A3 stb amelyeknek a szabályzatban megadott méretei nem lehetnek nagyobbak az A1 felmért vitorlánál. A B és C sorozat hasonlóan értendő.

Remélem elég világosan írtam, de ha mégsem és kérdéseitek van a témával kapcsolatban tegyétek fel, hogy megadhassam a válaszokat! (Ha tudom.) :) :!:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 30. - 21:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sailor!


Én tettem fel egy kérdést, amire érkezett a Gyula általad idézett válasza. Hogy értsem amit írtál; újra felteszem a kérdésemet.
"5.2.8. Egy vitorlát több vitorlakészletben is lehet használni, ha annak megfeleloen vannak jelölve és nem lépik túl a megfelelo vitorlázat felmérési bizonylatába felvett méreteket. "
Ez azt jelenti, hogy a A, B, C vitorlázatok vitorláit lehet keverni is? pl. A-s rudazatra A-s orrvitorla, B-s nagyvitorla? Csak A2 stb-nek kell hívnom?

Örülnék, ha a többi kérdésemre, amiket ebben a rovatban feltettem, Te is válaszolnál! Persze azokra a kérdésekre adott válaszokhoz kellene hozzászólnod, amiknél úgy gondolod kiegészítésre szorulnak esetleg Te másként látod... másként magyaráznád.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31. - 2:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
gyula írta:
Szia

A meg felkesz szabalyzatbol
Idézet:
C.6.2 Korlátozások
... egy eseményen csak egy tőkesúly és egy kormánylap használható


A Hitec HS815BB nem lesz eleg erosebb szelben. Ha karosra gondolsz, inkabb valamelyik digitalis, pl a Hitec HS5735 digitalisa, vagy hasonlo, maximalis kiteresre programozva, vagy ha az ar a fontos, meg eppen hasznalhato, de eleg lassu a Hitec HS725 (talan mar 825) csorloje.
Sajnos a jo csorlo egyik legdragabb alkatresze a hajonak, de szerintem megeri. En negyedik eve hasznalok egy RMG 280-ast, es le a kalappal elotte.

Udv
Gyula


Szia Gyula,

Lenne még egy kérdésem a csörlőkkel kapcsolatban. Nem világos, hogy miért jobb a kis kitérésű HS5735 (illetve most már csak a HS5745 kapható) kisebb nyomatékkal, mint a 140 fokos, 19.8 kgcm-es HS815BB? Gondolom a dolog kulcsa az a bizonyos programozás, de voltaképpen mit takar ez? Az RMG280-at értem, kisebb ugyan a nyomatéka, de 5-öt forog, tehát összességében erősebb. Viszont az árát kezdésnek sokallom, meg igazábol a karos megoldás jobban tetszik.

Előre is köszi:
András


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 jan. 31. - 5:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A HS 815BB az analog szervo, es amikor a kivant helyzetet el akarja erni, egyre lassul es veszit az erejebol, ezert terheles alatt szinte nem is tudod pontosan hol all meg, lehet akar jo par milimeterrel az altalad kivant helyzet elott. Ez azert is van, mert a sporlasbol nem hasznalnak tobb fordulatu viszajelzo potenciometert, hanem beiktatnak meg egy fogaskereket a potenciometer es a szervo tengelye koze.
A digitalis az vegig tartja a nyomatekot, es allohelyzetbol kimozditani is kell az a nyomatek, hogy legyozd a szervot, tehat a vitorlad ott all, ahova te allitod.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 200 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség