SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 júl. 20. - 19:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 0:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Nehezen! 8 mm-es csíkokkal lett fedve a teljes felület. Párhuzamosan egymáshoz lettel kényszerítve erőnek erejével és pillanatragasztóval.

Az oldalsó "uszony" felett kezdtem hátul, ehhez zártam a többi indított szálat. Ahol túlzottan feszült, ott toldottam. A mahagóni érdekes egy anyag, néha olyan, mintha ásvány lenne, közben acélszál és fa. A különböző tulajdonságai a különböző szitukban jönnek ki. Tekintettel a kis hajótestre, legközelebb 4-5 mm-es szálakkal csinálnám.
Összecsiszolni a darabokat türelemmel gyönyörűen lehet. Amúgy komoly menet volt.

Demonstratív fázisképekre nem volt érkezésem, mivel magam sem voltam szalonképes akkoriban és sokszor gondoltam nem túl szép dolgokra közben.

A fedélzet összefüggő részeit már szépen kivágtam, a csíkos berakások helyei és a fedélzeti nyílások elkészültek rajta. Holnap felragasztom, valószínűleg 5 perces epoxival. Ha tetszik, elkezdem a hajó ékét, az intarziát.

Lehet, hogy ez előtt az oldala (és tatja) megkapja az első lamináló gyanta bevonatot.

Amúgy, hogy az induló párhuzamos darabok az orrnál széttartanak (erőhatás nélkül), erről egy régi műegyetemi prof. hasonlata jut eszembe:

Az egyetemi tanár kérdezi a mérnökhallgatót, hogy tudja e, mi a különbség a matematikusi és a mérnöki közelítésmód között?

Amennyiben egy eszement csinos hölgy áll a folyosón tőlünk 10 lépésre, és olyan módon közelíthetjük csak meg, hogy a köztünk levő távolságot mindig megfelezzük, a matematikus szerint soha nem érhetjük el, de a mérnök szerint jó mérnöki közelítéssel néhány lépésen belül sikerülhet!!!

Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni....

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 10:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Üdv!

A mai első lépés: felkerült a fedélzet borítása.
Érdemes (az első intarzia-kivágás kivételével!) mindenütt ráhagyással számolni, mert lecsiszolni mindig lehet, de után-növeszteni nehéz.
Leszorítani milló csipesz és pici szorító szükséges, mert a fedélzet hossz és merőleges irányban is hajlik.

Kép

kifejezetten Riva-sodik a látvány! :wink: :wink: :wink:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 13:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Nem állítom, hogy a következő próbálkozásom intarzia műfajban egy 12 alakos vadászjelenet lesz!! :lol: :lol: :lol:

Csiszolás és zárókő előtt:

Kép

Zárókő és szintrecsiszolás után:

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szép lesz ez Jenő :D

Az intarzia készítés sem egy akkora ördöngösség, csak rendkívül időigényes.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 14:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nagyon szép lesz :D
Na de akkor mennyibe kerülne a nyomtatás+a szállításikölcség?
Előre is köszi :lol:
Üdv. picibeteri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 16. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Szia Picibeteri1!

Ird a címed, (akár pü-ben), de addig is egy kérdés: Milyen nyomtatód van?
Megpróbálok kitalálni valamit, hogy milyen programmal tudnál méretezhetően, pontosan nyomtatni. (Az ár miatt ne aggódj, pü megegyezünk :wink: )

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 13:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Intarzia után, natúr:

Kép

Az első réteg lamináló gyanta:

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 14:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Egy kis érdekesség az 1:1 hajókról!

Használt, jó állapotú, 3 éve motorcserélt Riva Aquarama már kb. 80 millió forinttól kapható!!! (Kár, hogy csak holnap reggel tudok készpénzt kivenni a bankból...)
De! Bérelni is lehet a Garda tavon, Velencében és a francia riviérán.
Vezetővel együtt kb napi 4-500 000,- Ft.
Ha magunk vezetjük, (mert ugye úgy lenne az igazi!!) biztosan olcsóbb egy százassal.

Viszont magyarországon is lehet ilyesmivel száguldozni (Velence25 Velence26 álnéven) akár a Balatonon is, ráadásul MAGYAR tervezés és gyártmány, ELEKTROMOS (naugye a kefétlen Axi motorok!) Használtan egy régebbi modell már 8 millió Ft körül elérhető.

Tanulságos és szép:

http://www.schaferyacht.hu/velence-26/bemutato.html

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
jj írta:
Intarzia után, natúr:
....
Az első réteg lamináló gyanta:
....
jj


Ez egyszerűen gyönyörű!
A lamináló gyantát ecsettel vékony rétegben felkened és annyi? 24 órás kötési idejű gyanta?
Gondolkodtam rajt, hogy Baltazárt gyantával kéne átkenni, de nem mertem. Féltem, hogy a gyanta esetleg lefolyik és a cseppek megkötnek a hajó alján. :?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dragon 2010 okt. 17. - 20:13-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 20:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
pont a lényeget nem mutatod.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 20:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Igen,a gyanta kb24 óra alatt köt, itt még lehet durva,mert csiszolás, újabb 1-2 réteg, aztán csisz és polír. amíg afelület tükör nem lesz
Mindíg a rejtett lényeg az igazi :wink: :wink: :wink:

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 17. - 20:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
http://www.schaferyacht.hu/velence-26/bemutato.html


Én sofőr helyett inkább a hölggyel kérném.. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 18. - 12:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
A gyantával bevonás/festés elég nehéz eset. Alapértelmezetten a gyanta nem túl híg, de terülni és megfolyni van ideje bőven. Ha sokat viszünk fel egyszerre, először szép, aztán szép lassan, 1 óra alatt folyik meg. Az ívelt felületek hajlásaiba, vagy peremén, (pl. a fedélzet peremén) gyűlik össze több, vastagodik meg. Itt mit lehet trükközni ?

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 18. - 18:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
jj írta:
A gyantával bevonás/festés elég nehéz eset. Alapértelmezetten a gyanta nem túl híg, de terülni és megfolyni van ideje bőven. Ha sokat viszünk fel egyszerre, először szép, aztán szép lassan, 1 óra alatt folyik meg. Az ívelt felületek hajlásaiba, vagy peremén, (pl. a fedélzet peremén) gyűlik össze több, vastagodik meg. Itt mit lehet trükközni ?

jj


Ez sajnos így van.
Én ezért nem műgyantázok, vagy ha igen, akkor is csak belülről.
A trükközésre nincs jobb ötletem, mint a csiszolás, a csiszolás, és így tovább, egyre finomabb papírral és vízzel.
Akartam neked írni, hogy a külső héjazatot a furnérozás után nagyon híg nitrólakkal kend le. A hígítás 1 lakk és 2 hígító.
Ez a hígítási arány teljes keresztmetszetben átitatódik a furnéron és jó alapot ad a továbbiakban.
A felületkezelés menete: első réteg után finom csiszolás, nedves ruhával áttörlés, és száradás után mégfinomabb csiszolás, mert felszálkásodik a felület. A következő réteg már valamivel sűrűbb lakkal, és ugyan ez a csiszolás, de egyre finomabb papírral. A nedves áttörlést sosem szabad kihagyni.
Ezzel a technológiával 8 - 10 réteget is felvihetsz, mégsem lesz vastag.
A politúrozásnál legkevesebb 16 réteg van.
A végső tükörfényes felületet autós lakkal lehet elérni, polírozva.
Én a hagyományaimat követve lenolajjal kezdek, és utána játszom el ezt a lakkozást, de csak 3 - 4 rétegben, mert nálam a selyemfény is bőven sok.

Üdv Szilveszter :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 22. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 97
Sziasztok!

1 hét, 3 réteg epoxi és 3 réteg autólakk és 4 m3 csiszolópapír után:


Kép

Kép

jj


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 248 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség