SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 10. - 19:21

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 06. - 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
http://www.youtube.com/watch?v=DrO-0ktP1qk
http://www.youtube.com/watch?v=_GYNskBw ... re=related


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 06. - 20:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Turbó!

Azt kiderítetted, hogy mi ez az anyag? Mitől olyan sprőd, és mivel fújja le, amitől belágyul? Amúgy a sárga pólós figura egy érdekes jelenség.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 7:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Lehet én vagyon a hülye, de szerintem ez sima japánpapír, csak vizesen.
Azért hőlégfűvózza, mert akkor nem zsugorodik akkorát. A Volksplane
szárnyát én is hőlégfúvózóm, mert ha simán szárad úgy megtekeri, hogy
légcsavar lapárnak inkább jó lenne utánna, mint szárnynak.

Amúgy meg nem őrült, csak "Kanadai" .....eleve nem normális, aki egy P-
51 "Mustang"-ot sárgára von be :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 7:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Na a második rész elején közli:

"... This is Jappanese tissue..."

akkor mégsem vagyok olyan hülye :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 8:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnos nem kapcsolhattam be a hangszórót, úgy néztem végig a két videót. A család ugyan is összegyűlt körülöttem, és bejelentették, hogy zavarja őket a hang. Borzasztó! Ezek szerint vizes japán papír félhéj burkolat készült, és csak a kontúrvonalakon van UHU-val felragasztva, a többi helyen csupán a megszáradó papír feszül fel a vázszerkezetre. Elképzelhető, hogy valóban nem feszít akkorát így, mint amikor a hagyományos módszerrel felragasztva a vázra, majd agyon lakkozva feszítjük fel.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 07. - 8:44 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Sajnos lakkozni ilyenkor is kell, így igazából csak annyi az előny, hogy
a víztől meglágyult papír könnyen ráidomítható az ívelt felületekre, és
nem kell sok kicsi szeletből megcsinálni a bevonást. De nem rossz ötlet.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 08. - 11:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor végül is ezt a technikát alkalmazzuk mi is. Az RC antik modellek megerősítése végett először átlátszó sütőfóliával vonjuk be, légfúvóval megfeszítjük, és vizesen kap japán papírt, amit még vizesen lekenünk nitró lakkal. A dolog úgy néz ki, mint ha japán papír lenne, csak lényegesen erősebb. Jobban ellen áll a "szúró" füveknek.
Az én modellező botanikai világomban a következő füvek vannak:
Szárnykiszúró fű
Damilaksztó fű
Nadrágra ragadó fű, röviden ragadó fű
Ezen felül még van a baromi magas fű, ahol nem találod a leszálló modellt, néha a modellt kereső gyereket sem.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 jan. 08. - 12:19 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
gyr írta:
Az én modellező botanikai világomban a következő füvek vannak:
Szárnykiszúró fű
Damilakasztó fű
Nadrágra ragadó fű, röviden ragadó fű
Ezen felül még van a baromi magas fű, ahol nem találod a leszálló modellt, néha a modellt kereső gyereket sem.


Eeeeeez nagyon jóóóóó :D :D :D :D :D :D :D és milyen igaz !!!!
KÖszönöm GYR Kolléga, megnevettetél.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 31. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udvozlok mindenkit.
Gondoltam ide irom mert szintén,gépbevonasrol van szo.
Az elmult évek soran uj anyagok,ragasztok szulettek,és ezzel egyutt uj technikak is.Még ma is van, ki csak legyint
amikor a Depron-EPP gépekrol van szo,hiszen én is igy voltam ezzel. Elonyei ezeknek a gépeknek a gyors elkészités és az anyag
olcsosaga.Hatranya az idoallosaga és a gyenge szilardsaga. Tobb evvel ezelott volt egy sajat épitésu trenerem depronbol amit
mas géppel egyutt mindig magammal vittem.Eloszor mindig ezzel kezdtem repulni,nagyon jo volt bemelegitonek.
Ugy kétév hasznalat utan, a gép naprol napra rosszabbul repult,mig mar muvészet volt levegoben tartani. Ekkoor vettem észre,
hogy a depron minden porcikaja elvan lagyulva,és a gép hajlik ossze-vissza a levegoben.A sok hasznalat ,és az ido vasfoga miatt
( itt alatalaban nagy a paratartalom 70-80%) az anyag megadta magat. Talaltam egy francia modelezot, ki antik modeleket épit és
csak depronbol,egy figyelemre mélto modszerrel. http://papykilowatt.free.fr/ Ezen a linken megtalalhato,és érdemes megnézni,
hiszen 10kg feletti gépeket épit depronbol, A baloldali alcimeknél,,Me methodes de construction’’ cim alatt leirja hogyan dolgozik
és milyen anyagokat, ragasztot hasznal,mert a gépeit bevonja amitol szilardak lesznek,és ellenalok az idonek.Aki nemértené a leirast
szivesen leforditom a fontosabb részt ha igény van ra.
Tisztelettel ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 okt. 31. - 19:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Köszönöm a linket, nagyon tanulságos! Nem gondoltam volna, hogy
eddig lehet fokozni a depronból való repülőgépmodell építést. Én is
építettem már sok depron masinát, de ilyen nagyszabású elképzeléseim
még nem voltak ezzel az anyaggal.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 01. - 13:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ez A " Papi " bácsi egyszerűen fantasztikus!!!
Ezt tanítani kellene modellezőknek.
Köszönjük " ahajt" és kérünk még hasonlókat.

Egy órán keresztűl mentettem el a fényképeket majd viszonlátjátok a " klubhirekben".

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 01. - 19:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
Aki nemértené a leirast
szivesen leforditom a fontosabb részt ha igény van ra


Ha lennél szíves a bevonási technikáról és a hozzá felhasznált anyagokról valamint a felületkezelésről szóló részt kicsit részletezni sokan megköszönnénk, mert a Google fordító az egy tragédia.


Előre is köszönet érte!

Köszönjük szépen!


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára airfoil6205 2010 nov. 25. - 13:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 01. - 20:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
airfoil6205 írta:
mert a Google fordító az egy tragédia.


De lagalább szórakoztató!

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 02. - 20:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udv Mindenkinek.
http://papykilowatt.free.fr/ ennek a linknek a ,, Mes méthodes de construction'' rovataban az alabbiak olvashatok.
A balzabol épitett klasszikus gépek utan depronbol kezdtem épiteni.A torzset tobb rétegben feltoltom majd a tobletet levagom és csiszolom.Komplikalt torzs esetében a torzset két féltorzsbol csinalom,majd oszeragasztom.A szarnyat direkt a depronra rajzolom ki,és bebordazom , fotartoval latom el,mindt a képeken is lathato.Ahoz,hogy a gép eros legyen,kraft papirt hasznalok minek sulya 80-100 gr/m2;.( a kraft papir végerdményben egy barna csomagolo papir melynek az egyik oldala fényes a masik matt.A papirnak a szaliranya ugyan olyan jol lathato mint a pausznak,ha nem akkor egy kis nedvesités utan lathato -megjegyzés tollem) Fehér faragasztot hasznalok(mint a palma- megjegyzés tollem) ,és ha van , jo fele –fele aranyban keverni celuloz alapanyagu ragasztoval amivel bekenem a pappirt és 5 percig pihentetem,majd feszesen a feluletre teszem,és felsimitom.Gorbuletekre tobb réteget is teszek,igy a felulet kemény és eros lessz.A feluletet ezutan lehet gittelni és csiszolni.majd festeni és lakkozni.Festéshez szintétikus festéket hasznalok,valamint nem fujom a festéket, hanem kis szivacsrolnival festem igy a festés szép egyenletes lessz.( tehat ez roviden)
Az eljarast kiprobaltam egy régen megkezdett és nembefejezett balza épitésu Telemasteren.A torzs mar kész volt igy az maradt, foliazva lett.A csillapitokat és a szarnyat depronbol készitettem a fenti modszerrel.Azota mar nagyonsokat repult és alja a sarat.Hasonloan épitettem egy 2m-es depronszarnyat is ezzel a modszerrel.Nagyon eros és szép szarny lett belolle.
Udv .ahajt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 25. - 7:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kommentár nékűl:
Amelett, hogy köszönet " ahajt "-nak az elöttem hozzászolónak
csak egy érdekesség!

1949-es év!!!

Horváth Ernő igen csak kiváló modellezönk körrepülő modelljét papirmassé borítással látta el!

A papirmassé anyaga ebben az esetben két réteg újságpapir és egy réteg
barna bevonó papir volt!
A bevonáshoz Pálmatex Expressz ragasztóval a papir felületét egészében be kell kenni egy oldalon. Ezt mindhárom papirnál alkalmazzuk.
Abban az időben hidegenyvet használtunk.
Enyhe csiszolás és vászonfeszítő lakk után került rá a szines
nitró festék.
A modell súlya ezzel a megoldással növekedni fog.
Persze egy nagyobb hengerürtartalmú motor esetében ez nem annyira lényeges.
Az üzemanyag károsító hatása ellen padlópasztával kentük be a modellt- akkor - persze igen vékonyan.
Igy igen csak több Világ és hazai rekordot ért el Ernő, de én is eredményesen szerepeltem pulzáló Jet modellemmel.

Ez a papirmassé borítás most is megállja a helyét és a szinezés után
egykomppones alapú padlólakkal érdemes a dugattyus motoros modelt bekenni.
Az elektromos modell esetében ez a védőlakk sem kell és elég az egy
réteg újságpapir és barna bevonópapir borítás.
Hihetettlen erős" héj " szerkezetet kapunk.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 32 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség