SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 06. - 17:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 03. - 21:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv.

"Megfejtettem" A Démon Vandál vízszintes csillapító szelvényét. Ez
tényleg a Clark-Y volt valamikor fiatal lány korában, de az Y tengely
mentén összenyomták. Az eredeti Clark Y 11,71 % vastag, a rajzon lévő
szelvény viszont csak 10%-os. Viszont ha fogom az eredeti Clark-Y-t
és csak az y koordinátáit csökkentem -14.52%-al, akkor a rajzon lévő
szelvényt kapom.

Ezt ki is szerkesztettem. Már csináltam ilyet régebben CO2 motoros
szabadonrepülő modelnél de az 8%-os modifikáció volt. Egész jól
működött, csak kicsit gyors lett.

Üdv.: SRY


Szia Sry!

Valóban így van! Én CorelDraw programot használok, így ezek a dolgok csak másodpercekbe telnek, és kiderül, hogy mi a turpisság a dolgban.
Tényleg semmi másról nincs szó, mint arról hogy a profilt "összenyomták" az Y-tengely irányában. Nem tudom, hogy nem lenne e értelmesebb dolog egy eredeti Clark-Y profillal megépíteni. Feleslegesnek tartom ezt a 22%-os profilt. Azon kívűl, hogy nagyobb a légellenállása, mint az eredetinek, semmi értelmét nem látom. Statikailag nincs jelentősége, hiszen nem műrepülőről van szó, így a jelentkező terhelést bírnia kell. Maradunk az eredeti profilnál!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 11:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Benedek Gyurka szerint a legtökéletesebb vizszintes csillapító profil az " egyenes lécekből" összeállított szerkezet.
Az biztos, hogy a CINEGÉNEK ilyen VEZÉRSIKJA van és ilyen Benedek több versenyt nyert gumisa és motoros modelljének vezérsikja.
Persze ezek adolgok CSAK ANTIKMODELLRE VONATKOZNAK.
A nagyobb modelleknél már Gyurka is emelő szelvényt, vagy Clark-Y-ot használt.

Különben - az eredmények is igazolják - a legjobb motoros modell
A Hovát Ernő által tevezet 1949-es modell és a Benedek által
tervezett Pajtás repcsi.

Kép
Kép

A Horváth féle modellt töbször vezettem és más is vezette Pipishegyen
egyszerüen csodálatos szerkezet.
A Pajtással Gosztola barátom sorra nyeri a versenyeket.

Persze az az igasság, ha TI nem foglakoztok ezekkel az amerikai és olasz modellekkel SOHA NEM LÁTTUK VOLNA MEG EZEK KIMAGASLÓ SZÉPSÉGÉT ÉS JÓSÁGÁT!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 11:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ma küldte Gelencsér Kálmán!

Kedves antikosok!

Vége a 2010-es szezonnak, nyakunkon a jövő évi versenynaptár összeállítása.
Itt az idő, hogy elgondolkozzunk az idei tapasztalatok alapján az esetleges jövő évi szabályzat módosításokon.

Nemrég közreadtam az európai SAM versenyek magyarra fordított, 2013-ig érvényes szabályzatát. Néhányan úgy gondolják, hogy a legjobb lenne nekünk is teljes egészében átvenni, mert akkor vége lenne minden vitának.
Én sokat gondolkodtam, és gondolkodom a dolgon, hogy mi is lenne a helyes, mi a további fejlődés útja. 2007-ben, amikor először mentünk el a SAM EB-re Szlovákiába, még csak egy érdekes, új kihívás volt számunkra. A helyszínen azt láttuk, hogy jó az a rendszer, jobb, mint a miénk. Sikerült a többséget meggyőzni, hogy ami ott jól bevált, azt vegyük át. Mára már elég kevés dolog maradt, amiben különbözik a hazai szabályzat a SAM-tól.
Mint olvashattátok, 2013-ban Magyarország rendezi az EB-t, ezért szükséges lesz rá kellően felkészülni. Biztos vagyok benne, hogy a hazai rendezésű EB-n nagyon sok magyar antikos, aki eddig nem vágyott külföldre, szerencsét fog próbálni majd a nemzetközi porondon. Ezért is adtam már most közre a SAM szabályzat fordítását, hogy mindenkiben megérlelődhessen a gondolat, hogy milyen szabályok mellett, milyen kategóriában is szeretne indulni.
A hazai és a nemzetközi szabályzatokat még inkább közelíteni kell egymáshoz.
2011-re még nem szeretnék nagy változást, csak néhány apró finomítást a hazai szabályzaton. Végig menve az aktív kategóriákon a következőket javaslom:

ARC1a vitorlázó modellek 1200 mm fesztávolságig. A fesztáv megnőne 50 collra, vagyis 1270 mm-re. Így nagy mértékben megnőne az építhető modellek választéka.
ARC1b vitorlázó modellek kötetlen fesztávval. Nincs változás.
ARC2a Texaco. Alkalmaznánk a SAM-ban használatos motorra való megkötést, miszerint szikragyújtású motor csak 1950 előtti típus lehet, max 20 cm3-ig.
ARC2b robbanómotoros modellek elektromos meghajtással. Nincs változás.
ARC3 elektrogumis. A légcsavar átmérője max. 8", vagyis 203,2 mm .

2012-től viszont szinte maradéktalanul bevezetnénk a SAM-ot. Azért csak szinte, mert véleményem szerint nem kellene mindent kritika nélkül átvenni. Nem kell például fölvenni mind a 9 SAM kategóriát. Néhány SAM kategóriának nincsenek is meg a hazai feltételei, például nagyon kevés működő antik motor van az antikosok kezében. Texacoban a 3 startból az egy legjobb, max. 30 perc repülési idővel erősen vitatható. Vitorlázóban a 6 startból 3 kieső alapvetően rossz.
De ne menjünk ennyire előre, ezekről jövő ilyenkor fogunk majd komolyabban beszélni.
2013-ban rendező országként lesz rá lehetőség, hogy az EB hivatalos 9 kategóriája mellé fölvegyünk egy saját kategóriát. Ez lenne az elektrogumis, a mi szabályainkkal.

Fenti gondolataimat vitaindítónak szánom. Írjátok meg a véleményeteket, kérdezzetek. December 07-én a BPMSE Hangár utcai telepén tartjuk a szokásos antik gyűlésünket, amire szeretettel várunk minden érdeklődőt, és vitatkozni vágyót.

Üdvözlettel: Gelencsér Kálmán.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 13:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló János!

Örülök,hogy még vannak kérdéseid.
Az eredeti profilt nem könnyítettem ki,mert hogy olyan vékonyka.Na hát ez lett a legnehezebb szárny! A főtartó maradt az eredeti helyén és méretre is azonos,csak én kettő 3x3 as lécet ragasztottam össze de közé tettem a "bálakötözőt".Érdekes volt látni ,hogy a főtartó mennyire hajlékony lett,persze nehezebb is.Érdemes a szárny középső részén összecérnázni!Vastagabb profiloknál lehet két főtartót tenni,de akkor nem kell a "bálakötöző".Ja a szalag!Papírdobozokat, tüzépen a téglát a raklapokon szállított egyéb árút szoktak ezzel összefogatni. Több méretben láttam már nekünk a vékony a jó mert hát nem a legkönnyebb.A legvékonyabbakat én kisebb csomagokon,papírdobozokon találtam.Persze nem kell a főtartót végig ezzel erősíteni.a külső harmad marathat sima léc.
Na jó építést!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 16:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló Hentes!
Köszönöm a válaszokat!
Most már tisztább a kép a főtartót illetően.
Két elképzelésem van a kivitelezéshez:
1.narancsládából építem meg és nem foglalkozom annyira a súllyal.Tudom...Tudom,de hajt a tudományos kíváncsiság,hogy kivitelezhető-e!
2.rendesen megépítem figyelve a súlyra!Ez esetben volna még kérdésem:a törzset erősítetted-e?Milyen aksit használtál/súly,kapacitás/az álom súly eléréséhez?
Segítségedet előre is köszönöm!
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 16:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Béla.
Igazából nem akartam reagálni az erőltetett humorú hozzászólásodhoz,de mégsem állom meg.
Igazad van építsünk Demon Vandal-t!
Tavaly én Cinege III mal szerettem volna háziversenyt szervezni,kettő meg is épült...Igaz én nem tettem közhírré a fórumon...
De mégis azt mondom , építsünk.csak ne úgy legyen mint a Cinegével...Sőt ,azt szeretném ,hogy a te Vandalod repüljön először a csapatban,ahogy ez megtörténik aranyba foglaltatom a neved és nekiállok megépíteni a sajátomat,ígérem három hét alatt...

Tisztelettel: A Hentes

U.I. Friss felsár érkezett...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 16:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
helló Jani!

Örülök.ha tisztul a kép a főtartóval kapcsolatban.
A törzs teljesen "gyári"bár a lécek csak3x3 as,az orrtöke balsa
A vezérsíkok is 3x3 as lécből készültek.Az accu 2 cella lipo 400-600mA közötti Bec szolgáltat 5V feszkót.Ja és csak az accu.val meg a vevővel állítom be a súlypontot szóval ,semmi ólom!!!
A lipo nagy előnye,szerintem ,hogy egy órán belül feltölthető,akár a reptérre vezető út alatt is!A tapasztalt az, hogy 2-3 hetente kell rátölteni,és akkor is csak 100-200mA megy az accu ba!!
Egyenlőre ennyi,de kérdezz bátram,mert örülök hogy érdekel, a tapasztalat csere az egyik legfontosabb ebben a hobbiban,szerintem.

Üdv: A Hentes

U.I. A karácsonyi ponty még a tóban úszkál!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 04. - 20:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Hentes!
Köszönöm a válaszaidat!
Előbb befejezem a Szajkót,utána fejben összerakom Cinegét,majd ezután jön a faragás.
Ha keletkezik még kérdésem bátorkodom még feltenni.
Tisztelettel


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 05. - 16:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek!!!

Képzeljétek,,,,, na megvan?
Benne vagyunk a TV ben,csak nem értem,hogy fért bele a nagy fejem!
Na de komolyan.a Kis Duna tv riportot készített velünk(ez Dunaharaszti helyi tv,kábelen vagy interneten) mert hát ehhez a klubhoz tartozunk.ugyebár.Én megnéztem,hirtelen kétszer.na nem azért mert tetszettem magamnak,hanem a döbbenet miatt!Na igen, se nem vagyunk fotogének(talán még a Pista az)meg hát beszélni sem tudunk.Na de mindegy így sikerültünk!Netán valakinek van hozzánk gusztusa, nézzen meg minket. :lol: :lol: :lol:

Kössz a türelmet:A Hentes


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 05. - 16:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Helló OMBK!
Tetszik a kis film !
Kár,hogy a modellek kevesebbet szerepeltek,de így is jó ilyet látni.
Tisztelettel:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 05. - 16:55 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Hol lehet megnézni?

Amúgy egyszer kitalálta a főnököm, hogy nyilatkozzak a sajtónak,
aztán látott a híradóban és azt mondta, hogy ezt soha többet ne
tegyen, olyan borzasztó fejem volt, hogy hetekig nem mernek bejönni
az emberek a kapitányságra, így véget is ért még el sem kezdődött
szóvivói karrierem.

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 05. - 19:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIASZTOK KOLLEGÁK!!!

Innen írok Rastattból (Németország) nagyon baba minden, csak Ti hiányoztok meg a fűrészpor! Majd bővebben is írok később, de most megyünk az egyik helyi kocsmába :D!

Jók legyetek! Még 21 nap és megyek haza- péntek! (este érek Ócsára olyan fél 11 felé, úgyhogy várjatok meg!!)

Csumika!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 06. - 0:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Sry!

A videót itt lehet megtekinteni:
http://kisdunatv.hu/?bepa=videok/2010/2 ... eft=SPORTHÍREK


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 06. - 1:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Air-Strike írta:
SZIASZTOK KOLLEGÁK!!!

Innen írok Rastattból (Németország) nagyon baba minden, csak Ti hiányoztok meg a fűrészpor! Majd bővebben is írok később, de most megyünk az egyik helyi kocsmába :D!

Jók legyetek! Még 21 nap és megyek haza- péntek! (este érek Ócsára olyan fél 11 felé, úgyhogy várjatok meg!!)

Csumika!!


Szia Nojbi!

A német kocsmákkal nagyon vigyázz, hiszen a MAGYAR őshazában csak az energiaitalokat pusztítottad, így az alapképzésed nagyon gyenge lábakon áll! Egy rendesebb sváb sör úgy odaver a betonhoz, hogy olyat még a behaltrádiós gépeidtől sem láttál!
Ha annyira hiányzik a fűrészpor, akkor majd kaparunk össze egy pár zsákkal számodra és a GLS-el, vagy a DHL-el kiküldjük! Csak légyszi áruld el, hogy pontosan mire vágysz?! Fenyő?...Balsa?....Rétegelt lemez?

Ja! A legfontosabb!!!
Ha hazafelé jössz, akkor készülj fel rá, hogy Ferihegyen újabban a fehérneműben is "turkálnak" az utasbiztonsági "szakemberek"! Ha szerencséd van, akkor egy 25 év körüli szőke bombázó fog végigtapizni, ellenkező esetben egy kivénhedt, 17 év börtönbüntetését letudott, kreol bőrű, 110 kg-os egyed fog tetőtől talpig átvizsgálni! Lehetőleg erre az alklomra ne a tangádat vedd fel!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 nov. 06. - 15:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
OK! Köszönöm a jó tanácsokat Beeejlaaa, nem csalódtam benned!! :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 541 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség