SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 05. - 20:22

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: nagy dolgok
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 12. - 20:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Régen valóban így volt.
Ma már a nagy cégek villámgyorsan megszerzik az első példányokat a hasznos dolgokból, aztán szabadalmaztatják saját maguk.
A tervező/feltaláló meg csak néz...
Persze én feltaláló nem vagyok, de annak az esélye így is fennáll hogy valaki szétszedi, megnézi és elkezdi sorozatgyártani.
Csak annyi a szerencsénk hogy nem túl nagy a felvevőpiac.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: RC UAV epítése
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 15. - 18:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Mz/x írta:
Sziasztok!

Szeretnék egy UAV-t építeni. Persze nem igazit, mert hogy nem menne magától, csak egy kicsit :) gyk. egyeneseket kellene repülnie, azokat viszont stabilan, illetve egyenes végén fordulna, és jönne vissza. A lényeg, hogy az egyeneseket viszonylag lassan tudja repülni, és közben ne kelljen sokat küzdeni vele(a fordulónál meg nem árt, ha kezes).

Irányítása sima 4-5 csatis rádióval, semmi automata/robotpilóta.
Vinne magával egy pici kamerát, meg egy pici adót. Formára a Raptor valamelyik változatát néztem ki. A lényeg, hogy egy lassú, szinte magától repülő gépet szeretnék összerakni. Olyat, amit egy kezdő is el tud irányítgatni. Anyagra első körben habra gondoltam(olcsó, jól alakítható). Illetve a törésveszély miatt is jó lenne ha olcsó lenne az előállítása.
persze megfelelő mennyiségű karbonnal megtámogatva.
Méretre olyan 120-160 fesztávra gondoltam, de lehet, hogy nagyobb kellene. Igazából viszonylag kis helyeken kellene vele manőverezni(le ill felszállás), ezért gondoltam erre a méretre.
Meghajtás term elektromos lenne, jó lenne tolólégcsavaros, de persze nincs köbe vésve.
Ha valaki tudna esetleg egy kis segítséget adni, megköszönném. Magát a gépet meg tudom rajzolni, a predatorról van is 3 nézeti rajzom,az alapján el tudok indulni, az nem gond. Ami probléma lehet, az a szárny profil, illetve az állásszöge, illetve az ezzel kapcs. dolgok :D, ugyanis ilyen jellegű tapasztalatom erősen közelít a nullához(gépet már építettem, de nem én terveztem a nulláról).

Bármilyen ötletet szívesen fogadok...


Köszönöm


Sziasztok!

Tudok egy gépet ami képes erre :)
http://www.uav.hu/?p=749


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Szabályozás
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 16. - 21:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Minden tuszteletem Wuhrl úré doktori értekezése tiszteletben tartása mellett, de azzal nem értek egyet hogy tiltó szabályozást kellene alkalmazni a hobby-FPV repülések visszaszorítása érdekében.
Véleményem szerint -ésszerű keretek között- megengedő szabályozásra van szükség.
Igaz hogy sokkal egyszerűbb tiltani mint ésszerűen szabályozni, de itt nem biztos hogy az egyszerűség a mérvadó.
AZ FPV repülés elérkezett egy olyan szintre (mivel majdnem mindenki számára elérhetővé vált) hogy tiltása már nem jelent megoldást.

Azt se célszerű elfelejteni hogy a megemlített tragédia az Őcsényi rendezvény során történt és semmi köze sem az FPV, sem az UAV repüléshez.

Ha ismeretterjesztés és szabályozás helyett egyszerű tiltó rendelkezéseket, vagy ezzel közel azonos szabályozást vezetünk be, nem szüntetjük meg a veszélyforrást, csak fedezzük magunkat és nem veszünk tudomást a valóságról.
A szabályok kidolgozása előtt jogszabályi (vagy ha az államigazgatás egyéb eszközeivel szeretnének rendelkezni akkor egyéb) koordinációra kell bocsátani az esetleges tervezetet, és bevonni a MMSZ ezen területen járatos vezetőit/tagjait is e koordinációba.

Az MMSZ az FPV/UAV repüléssel kapcsolatban eddig semmilyen tevékenységet nem folytatott tudomásom szerint.
Véleményem szerint semminemű információval nem rendelkeznek a modellrepülés ezen ágával kapcsolatban.
2-3 évvel ezelőtt az egész repülőmodellezés jövőjével kapcsolatban több oldalas írásokat küldtem a megfelelő személynek, de még válaszra sem méltatott.
Ugyanezt nemsokára megteszem a hobby-FPV repüléssel kapcsolatban is.
Előre sejtem hogy soraim érdektelenségbe ütköznek...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 17. - 7:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Én a helyedben kedves " Füligjimmy" nem irtam volna ilyen körültekintően a XVII.
századnak megfelelő udvarias stilusban.
Egyszerüen majd, ha a "sza-kértők" annyit repültek RC modellel mint mi akkor lehet tanulmányt irni és javasolni szabályozást.
Az " öcsényi balesetet" és kivizsgálását a biróságra kell bizni.
Már van birói végzés és ennek megfelelöen kell mindenkinek " viselkedni"
és nem ötleteket adni.
Csak a vérnyomásom megy fel, ha bármilyen szakértöről hallok!
MINDIG SZERETIK HANGOZTATTNI AZ EURÓPAI STILUST, EBBEN AZ ESETBEN IS ALKALMAZNI KELL AZT AMI MÁR RÉG SZABÁLYOZVA VAN MÁS EURÓPAI ORSZÁGBAN!


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: tesztrepülés
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 18. - 21:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Végeztünk egy igen kellemetlenül végződő tesztrepülést, ami végül az FPV gépem töréséhez vezetett.
A Turnigy adóm szoftverében sikerült egy olyan bugra találnom, amire nagyon kevés volt az esély. Nekem sikerült.

Ha trénerporton keresztül bekapcsolva használjuk az adót és az 1-2 csatornákat mozgatva a 2. csatorna trimmjét középállás és felső végállás között trimmeljük, a rádió bizonyos kar-trimm kombináció esetén lefagy.
A helyszínen többször sikerült a hibát reprodukálni, így a fennállása biztos.
Ha esetleg ilyen adója van valakinek, erre feltétlenül figyeljen.

Normál módban nem áll fenn a hiba lehetősége, csakis és kizárólag trénerporton keresztül, és trénercsatlakozós bekapcsolás esetén lehet reprodukálni, így elsősorban az FPV felhasználókat érinti, illetve azokat akik trénerezni szoktak vele. Tréner felhasználó esetén csak akkor lehet gond, ha a másodrádió a Turnigy, de ilyenkor a master simán visszaveheti az irányítást.
FPV felhasználáskor már húzósabb a dolog, egyetlen megoldás a csatlakozó kihúzása és azonnali visszadugása.
Az adó ilyenkor kikapcsol, és rendben újraindul. Az irányítás azonnal visszaáll.
A hiba firmware frissítéssel állítólag megoldódik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Emese előerősító
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 20:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elkészült az első felhasználói video az általunk épített Emese előerősítővel:

http://www.tubewatcher.tv/13938

A távolság adar magáért beszél.
Az antenna amit a kolléga használt, normál esetben már 3000 méternél csúful elvérzik.
Emesénkkel 7000m-nél még semmi gond.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Re: Emese előerősító
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 20:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Füligjimmy írta:
Elkészült az első felhasználói video az általunk épített Emese előerősítővel:

http://www.tubewatcher.tv/13938

A távolság adar magáért beszél.
Az antenna amit a kolléga használt, normál esetben már 3000 méternél csúful elvérzik.
Emesénkkel 7000m-nél még semmi gond.


Hát ez nem semmi! Nagyon tetszik!

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: adó
HozzászólásElküldve: 2011 ápr. 30. - 21:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most világítom az adó nyáklapját, abból is lesz saját gyártás ha minden jól megy.
Ha minden jól megy, saját gyártású vevő is lesz.
A diversity már működik, de csak dupla vevővel lesz igazán értelme.
Arra hajtunk hogy egy teljes Magyar gyártmányú FPV rendszert állítsunk össze, minden külföldi hardvert mellőzve.
Eddig a következőket valósitottuk meg:
-GP antenna
-Emese előerősítő
- video diversity (két beérkező videojelből mindíg a jobbat választja ki)
-700 mW teljesítményű 1.2 GHz-es végfok (10 mW meghajtást igényel).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 02. - 17:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
http://www.youtube.com/watch?v=y7IM664F7kk
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: Újabb Magyar rekord
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 03. - 21:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Új hazai rekord született az FPV távrepülésben:

http://www.tubewatcher.tv/13963

Természetesen itt már a robotpilóta elengedhetetlen biztonsági elem, vész esetén biztonsági magasságban hazahozza a gépet.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: UAV
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 03. - 22:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A következő rekord felállítására építek egy duplatörzsű tolómotoros elektromos gépet.
Sajnos a dokumentációval elmaradtam, mire rájöttem hogy el kellene kezdeni, a munkák jelentős részén már túl voltam.
Amit a gépről tudni lehet:
-3 méter fesztáv
-58 dm2 hasznos szárnyfelület
-kb. 2300 gramm repkész tömeg, teljes FPV felszereléssel (ez szűkös lesz)...

A szárnyak anyaga styrofoam hab, melyet Styrosafe műgyantával és üvegszövettel vontam be.
A szárnyakban egy méternyi 8mm-es és egy méternyi 6mm-es karbon cseszterton cső viseli a terhet.
A csesztertonokat műgyantába ágyazott alucsövek fogadják be.
Törzs készítésére 5mm vastagságú kemény balsaléceket használtam, a törzs elején kerül elhelyezésre a kamera befogadására szolgáló dóm, mely a kamera védelmén kívül a légellenállás elfogadható értéken tartására is szolgál.
Az energiatakarékosság nevében egy 100-grammos, 1500 kv-értékű Turnigy motor és 40A-es folyamatos terhelésre méretezett Mistery szabályzó szolgál. A motor 11*6-os visszahajló légcsavarral ~2000 gramm vonóerőt biztosít, 50A áramfelvétel mellett.
A hajtáslánc energiaigényét 2 db. 5000 mAh-s Turnigy Li-Po akku biztosítja, melyből a tervezettek szerint fél óra folyamatos üzemidőt szeretnénk kigazdálkodni.
A folyamatos üzemidőt természetesen csak vész esetére tartogatjuk, ugyanis a gép siklási tulajdonságait is szeretnénk tesztelni és amennyire csak lehet, kihasználni.
A szárnyprofil ismét az AS szériából való, ugyanis (köszönhetően a banknak) a társam által pályázaton nyert habvágó berendezést még mindíg nem sikerült megvenni.
Ha a holnapi napon tudom folytatni a gép építését, feltétlenül készítek pár fotót a jelenlegi állapotáról.
Sajnos az építést csak szabad ég alatt folytathatom, ugyanis a felhasznált műgyanta iszonyúan bűzlik, bármilyen fedett helyen másodpercek alatt elviselhetetlen szagot varázsol.
Körülbelül két óra elteltével lehet zárt térbe vinni a kezelt darabokat, addigra enyhül a kigőzölgés.

A gépbe kerülő és a földi FPV felszerelésről külön bejegyzést készítek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: terheléses teszt
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 04. - 19:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nos, ma két fotóra futotta.
A terheléses tesztet dokumentáltam.
A kissé nedves állapotú nagyméretű fehértéglák tömege 5400 és 5200 gramm. A szárny a két téglával 10.600 gramm statikus terhelésnek volt kitéve, maradandó alakváltozás és sérülés nélkül 30 percig.

Kép

Kép

Ez természetesen nem azt jelenti hogy többet nem bírt volna elviselni, csak azért nem terheltem jobban mert a műgyenta még nem biztos hogy teljes mértékben kitérhálósodott.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: UAV
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 08. - 13:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Nem túl népszerű ez a topic. Folytassam ?
Elég sok újdonság fejlesztésével a finisban vagyunk, ha érdekel néhány embert, beszámolok azokról is.
A nagy gép építése elég sok időt elvitt.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 08. - 13:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Naná, hogy folytassad!

Most jöttem haza, 3 napig mentem mint a vakló, ez az egyetlen
szórakozásom, hogy olvasgatom a fórumot. :twisted: :twisted: :? :?

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája: fórum
HozzászólásElküldve: 2011 máj. 08. - 19:18 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akkor közkívánatra folytatom. :lol:
Te hogy állsz az "FPV" hajóval?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 115 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség