SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 18. - 12:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 17. - 19:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia!
[img][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/070917/rossz_evez_hajt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez volt a kísérlet.

Laci[/img]


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 17. - 20:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A másadik rajzomnak a fö hibája hogy nem lehet a huzó és a visszahuzó evezö utját egymáshoz képest változtatni. A mozgás Kb. ugy kell kinézzen hogy a hátrameno evezö sülyedjen a vizbe és még hátramenés alatt emelkedjen ki, tehát egy gömbölyitett sarku trapéz mozgást végez amelynek a kis alapja a vizben van és a nagyalap a levegöben. Részben ki van tervezve egy egyszerü mekanika de sajnos idöhiány miatt eltelik egy pár nap amig rajz lessz belöle.
A müködisi elve a következö; A hupptengely hajtokara az evezövillákat csavarja jobb és bal forgási irányba, tehát az evezök elöre-hátra mozognak. Az evezök szára egy trapéz formáju sinben vannak és követik a páját (itt kell egy mondhatni válto szekezet/ egy egyszerü kis laprugó/ hogy a visszamenet a megfelelö páján fusson. Az evezök 80-85 fokos szögben merülnek a vizbe(a toll nem függöleges hanem a felsö éle elébb van mint az alsö) Ezáltal segitti az evezö merülését huzáskor és a kiemelkedését amikor megszünik a huzóerö,illetve amikor a hajotest sebesség nagyobb mint az evezöé.
Igy néz ki az evezö mozgása:
Kép
Sajnos a képröl konvertálás közben elmaradt az also vonal( a trapéz kis alapja) de remélem hogy igy is érthetö (Érdekes hogy a kis képen megvan :roll: )
A le illetve felfutó páják szöge akkor ideális ha a rajta szaladó evezö hátra haladási sebessége megfelel vagy valamivel nagyobb mint a hajotest sebessége igy nem fékez sem merülés vagy kiemelkedéskor.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 17. - 21:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kissé munkaigényes minden evezöszárnak kiképezni egy vezetö csatornát, ezért egyszerübb ha az össz evezö szára egy sinben mozog elöre és hátra és a sin magasságát a régi mozigépekben használt máltai kereszt elvén felépitett rendszerrel oldjuk meg ami azt jelenti hogy hosszu ideig áll egy szinten a vezetö majd aránylag rövid idö alatt átvált a másik szintre és ugyanakkor rögzitett a pozició.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 szept. 30. - 16:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kihalt a komp?????


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 01. - 1:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Dehogy!

Építés folyik (kissé rapszodikusan ugyan). Ilyenkor nem fórumozok, csak az előkészítés szakaszában.
Most éppen negyedszer építem át a még mindig kísérleti vázat, hogy aztán ne legyenek gondok a gerendákkal (mégse volt jól kitalálva, ahogy korábban írtam), hogy azért az élethűség se legyen távol a majdani hajótól.
Gondot jelent az is, hogy mivel a kipróbálásig nem lehet majd tudni, mekkora teljesítményű motorra lesz szükség, most azt ajánlották a boltban, hogy próbálgassam ki amilyen motorom van, melyikkel érem el leginkább a tetszetős mozgást. Node ugye ahány motor (fordulatszám), annyiféle áttétel, ahány áttétel, annyi szerelés... És nem akarom fölöslegesen össze-vissza furkálni a szerkezetet.

Ez van, sajnos heti két óra szabadidővel ez elég sziszifuszi feladat. Pláne, hogy nekem egyébként is hatszor kell valamit megcsinálni, hogy egyszer jó legyen...

Közben azért érdekes képeket találtam megint csak, igaz főleg a római korból, és rendszerint "művészi" képeket, amiken mitológiai jelenetek vannak, de a hajók biztosan nem teljesen a fantázia szüleményei.

Aztán a pénz is... Mivel a két evező oldal külön meghajtású-vezérlésű, mindenből kettő kell (mármint a hajóban). Ez a szabályozók árfekvését nézve, meghaladja a mostnai tehetségemet, de már sejlik a megoldás...

Köszönöm a kérdést, és ahogy ígérgetem egy ideje, amint látható és értelmezhető képet tudok csinálni a hajó állapotáról, felteszem ám ide.

Üdv

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 01. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztában vagyok hogy egy nagy kihivás és sajnos amikor az ember félig elkészitti a prototipust akkor derül ki hogy egy kis hiba csuszott az elméletbe és lehet mindent elölröl kezdeni. De talán pont ezért izgalmas a modellezés.
Szerintem épisd meg a mekanikát és ha már müödik a kedved szerint majd kiszámitod a motorfordulat/áttétél adatait. Tehát a motor és vezérlés az utolsó lépés.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 01. - 22:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, ezen igyekszem, van is bőven fejlemény, de csak aprók. Többnyire abból állnak, hogy "így mégse jó", "ez meg nem fér el a bordák közt", stb. De ma várakozáson felüli sikertörténetem volt, csináltam egy sablont lukfúráshoz. Két párhozamos luk kell ugyanis összesen négy helyen, 7 mm távolságra, és nekem már a derékszög is gond volt. Van ugyan egy állványos fúrom, de olcsó volt, így aztán nem is tökéletes. Sokadikra sikerült egy furatot csinálnom, ami merőleges a talapzatra, de még véletlenül se tudtam mellé még egyet varázsolni, ami párhuzamos lett volna. És akkor jött a nagy ötlet, az egy jó furatot sablonnak használva sikerült párhuzamos furatokat csinálnom! Ebből aztán csináltam egy sablont, amit ki is próbáltam, és működik!! Egyelőre csak keményfából van, tehát vigyázni kell rá, de talán a négy munkadarabhoz elég lesz, ha meg nem, csinálok másikat rézből, az első furat segítségével. Nagyon jó érzés...

Hamarosan folytatom!
Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 07. - 21:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Most már mindjárt tudok feltenni képeket!!! Az egyik oldali evezőmechanika elkészült (nem tudom megmondani, hány újratervezés és javítgatás után, elképesztő, mennyi csapda volt benne). Csak egy gond van még, hogy amikor az evezők kiemelkednek a vízből, az evezők másik végét le kell húzni. Ezt eredetileg gumival terveztem, de kiderült, hogy a nyúláshossz olyan nagy lett, hogy az csúnyán megterhelné a motort. Van azonban egy egyszerűbb megoldás, le kell súlyozni az evező tartó rudat, amit úgy fogok megoldani, hogy tömör réz rúdra cserélem a fa rudat. Úgyhogy ez holnap este lesz kész, és akkor talán videót is csinálok róla.

Addig legyetek türelmetlenek.

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 09. - 17:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Na talán átmegy ez a kép. Persze nem volt időm, meg helyem, no meg szakértelmem, hogy jó képet csináljak, majd a napokban ráhajtok a dologra, de gondoltam, tartom a magam elé kitűzött határidőt, és megmutatom, mi a helyzet.

A képen a jobboldali evezőmechanika látszik, nagyjából a vízszint magasságáról. Egy zöld és egy sárga színű ecset az evező. (persze még nem a teljes evezősor, csak egy-egy darab). Mivel videót csinálni (és felrakni) még kérdéses, így úgyse látjátok, hogy az alsó (zöld) és a felső (sárga) ecset mozgása még nem párhuzamos. ami azt jelenti, hogy a valóságban összeaakadnának a lapátok. Ennek oka az, hogy a két evezősornál más a távolság az evezőtartó és a forgáspont közt, ami egyszerűen azért van, mert elfelejtettem. Némi fűrészeléssel megoldom...

Üdv

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 09. - 17:12 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs, bár a kép elég rossz, de azért megmutatom, ez a mechanika lelke.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 09. - 23:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Most meg vagyok lőve. A "technikai segítség"-nél láttam, hogy van ilyen topic: "videó feltöltése". De sose néztem meg. Most kiderült, hogy csak egy kérdés van benne. Mit csináljak? Próbáljam meg a képeknél használatos módszer szerint feltenni a videómat?
Megpróbáljam a you toubeot? Nem tudom, hogy működik, de hátha...

Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 10. - 10:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Íme a You toube-on a kezdetek (a jövő most kezdődik). Mindjárt az elején belerúgtam a fotóállványba, úgyhogy olyan, mintha a hajó máris ütközött volna egy másikkal, hihihi...

http://www.youtube.com/watch?v=gbtV3UXRU3o

Üdv
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 10. - 19:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tetszik a mozgás, de talán egy kissé hosszabb kellene legyen az evezö huzás. Mint laikus irtam. :oops:
Amugy nagyon szép és jónak tünö az evezök mozgása.
Gratulálok!!!!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 10. - 22:42 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, az evező húzáshosszán most én is töprengek, pontosabban bosszankodom. Kompromisszumok sorozata miatt lett ilyen rövid. Amikor a gyűjtőmunkát végeztem, abban maradtam, hogy nagyjából 80 centi a húzáshossz (én is próbálgattam itthon a lakásban), ami a méretarány szerint 4 cm. Így a gerendakiosztást erre állítottam be. Az evezőtartó rudakat tartó bicikliküllő 2 mm vastag, gondoltam, annyit lecsalhatok belőle, 36 mm is elég lesz (duplán számoltam, hogy sehogy ne ütközzön). De amikor összeraktam a szerkezetet (harmadik újraigazítás után), valahogy csak 32 mm lett. És nem tudom, mitől. Lehet, hogy a meghajtó tengelyen számoltam rosszul, csak az a furcsa, hogy nem középre került az eltolódás. De egyelőre így hagyom, mert most attól félek a legjobban, hogy ezt a meglehetősen nehéz, és nagy nyomtaékokat produkáló szerkezetet hogyan fogom meghajtani a motorkámmal (jó kis motor, meg különben majd veszek újat, csak először a feszültség/mozgás "harmóniát" akarom megtalálni). Aztán, ha nem lesz idegzetem átépíteni, akkor csalni fogok, és a forgáspont távolságot veszem rövidebbre, akkor úgy fog kinézni, mintha nagyobb lenne a húzáshossz, csak a méretarány nem stimmel majd szépen. Még nem tudom. Az evezők egyébként hosszabbak lesznek majd, de azt csak akkor tudom kiötölni, amikor már merülési próbát tudok tartani, márpedig most még azt se tudom, milyen aksik lesznek benne.
Ma megjöttek a rendelt fogaskerekek, de nem egészen ilyenre számítottam. Muszáj elmennem a boltba, és valahogy zöld ágra vergődni motor és áttétel ügyben. Csak a múltkor azt mondták, addig nem tudnak tanácsot adni, amíg ki nem próbáltam, és nem tudom igazából, hogy mit akarok. Azt hiszem, összerakom a meglévő alketrészekből a mechanikát, aztán beviszem nekik megmutatni, hogy mit javasolnak...

Köszönöm
Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 okt. 11. - 21:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Jó munka. tovább sikert.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 157 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség