SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 22. - 23:33

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 100  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 7:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ha nem jó a szervo, azt hamar észreveszed, mert nem fogja behúzni a vitorlát erősebb szélben középre. Azzal egészíteném ki Batalit, hogy ez már közepes széltől előfordulhat, nem kell hozzá viharban menni. Az is fontos, hogy minél kevesebb helyen törjön a schott, és kicsi legyen a súrlódás (kötélvezető sima legyen, vagy csiga kell).
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 11:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Én addig kísérletezgettem a karos szervóval a Laerke65-ben, amíg beraktam a csörlőt.....................
Üdv, Tibu


Szívesen megkémkedném hogy miként oldottad meg.
Nekem a karos megoldás nem szimpatikus. A fedélzet alatt összegubancolódhat.
Kép

Amúgy, ha számolgatja az ember.....
pld. 5cm-es kar és 5kg/cm-es szervó esetén 1kg!5cm. Ez elég is lehetne csakhogy akkor kb 4,5 cm az úthossz. Ekkor jön a karra csiga esete. Ez növeli az shoot útját mondjuk 9cm-re. Viszont az erő durván feleződik.... és ehhez jön még a fock is a maga erő igényével. Szóval az 5kg/cm már nagyon kevés lehet ha fúj a szél. ( durván 0,5!kg/cm a két vitorlához)

Az általam javasolt csörlő un. zárt dobos. A csörlődobot körbeveszi egy külső dob, ami a szervóházhoz van erősítve 4 csavarral. Az álló külső dobot, ha az a fedélzeten átnyúlik könnyű szigetelni (pld. F.B.S. ragasztóval). Mivel a belső dob nagyon passzentos a külsővel ezért a zsinór nem igazán tud összegubancolódni. Mondjuk az alsó ágon lehet a fock, a felsőn pedig a grosz, s talán még a feszítő gumi is elhagyható. Persze ezt azért ki kellene próbálni. Előnye a kb. 20-24cm úthosszon a 10kg/cm (ennyit elhihetünk a 13Kg/cm-ből). Hátránya, hogy lényegesen lassabb mint a mindössze csak 60 fokot elmozduló karos szervó.
Kép
Mindenképpen a gyorsaságot és az erőt kell figyelembe venni a szervó kiválasztásakor. Mindenesetre a fenti példából látható miért van a nagyobb hajókban csörlő és a kisebbekben pedig karos megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 22. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:shock: Meggyőztetek. Vennem kell egy sokkal erősebb szervót. Pls ilyen 12 kgcm-est. Azt fogom beszerelni. A másikat meg befogom kormányállító tartaléknak...
Köszi mindenkinek. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 7:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
tibu írta:
Én addig kísérletezgettem a karos szervóval a Laerke65-ben, amíg beraktam a csörlőt.....................
Üdv, Tibu


Szívesen megkémkedném hogy miként oldottad meg.
Nekem a karos megoldás nem szimpatikus. A fedélzet alatt összegubancolódhat.


Szia Batali,
A Laerke65 építés nov.19.-i postban megtalálod a képet. A lényege, hogy gumi húzza vissza a fő szálat, nem végtelenített. Az orrban egy récső van, ez fordítja a húzó szálat.
Üdv, Tibu


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 8:21 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Igen, ez a jó megoldás. Úgy láttam Neked nagyobb dobod van a csörlőn, sacc/kábé 30mm átmérőjű. Gondolom 1,5-2 fordulat bőven elég a behúzáshoz, ami kb. max 2 sec. A karos szervó 90 fokot nyithat kb. 1,2sec.
...hm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia,
Ez gyári dob, fejből nem tudom az átmérőt. A csörlő Eurgle, azért jó, mert a standard szervó helyére befér. Állítólag vízhatlan is, de ezt még nem erőltettem. Kevés fordulat elég, a táv 50%-ra van állítva. Én szeretem, ha teljesen kiengedi a vitorlát lobogásig, ezért kicsit több a schott mozgása, mint általában a többi hajón. A gumis visszahúzás totál rossz volt a karos szervónál, de itt jó megoldás.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Amit én rendeltem az is standard szervó méretű. Nincs egy linked az Eurgle szervóhoz?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 11:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, itt a link:

http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps91116_22ymb


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 11:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Szia,
.................. Állítólag vízhatlan is, de ezt még nem erőltettem. ......



Talán tényleg az :)

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 23. - 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
tibu írta:
Szia,
.................. Állítólag vízhatlan is, de ezt még nem erőltettem. ......



Talán tényleg az :)

Kép


:o :shock: :roll: :?: Ls ha a végén mégis beázik?
De komolyra fordítva: mi az a vízmennyiség, ami egy általános karos szervónak már megárt? Van erről ismeret/tapasztalat?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 24. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Viccesen: az óceán sem árt ha a szervóhoz nem fér hozzá. :)

A vízálló szervók fedelei, csavarjai és a meghajtó tengely is, kis gumi tömítésekkel vannak tömítve, A vezetékek kivezetését is tömítik. Ezt a nem vizes környezetben használtaknál kihagyják, kihagyhatják. A probléma azért nem nagy, mert egy ekkora hajóban elhelyezett karos szervót ha a bejutott víz elér, akkor ott már baj van. Fedélzeten kívül elhelyezett karos-szervót még nem láttam, viszont ott számíthatna a beázás.
Kép
A képen látható hajón úgy van megoldva a "tömítés", hagy a szervók házainak teteje F.B.S. ragasztóval van bekenve. A fehér műanyag fedél pedig Tesa szalaggal van rögzítve a fedélzethez. Egyszerű de hatásos. Nem lehet véletlen, hogy versenyeken a ragasztószalagos vagy fóliával fedést alkalmazzák. Ez vált be.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 24. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Látom nagyon belemerültetek ebbe a vitrolaszervó témába, így úgy gondolom én is megosztom a tapasztalataimat.
Ár érték arányban az Eurgle számomra torony magasan vezet. Én 2010-ben találkoztam először ezzel a szervóval. A Walickitől kaptam az első darabot, mert az M hajómban meghalt a verseny folyamán ami benne volt. Azt mondta, hogy ő ezt használja tartaléknak. Kíváncsiságból a verseny után nem cseréltem ki a szervót, kíváncsi voltam mit bír. Ez a kis kínai szervó minden várakozásomat felülmúlta. Kibírt nálam egy teljes szezont hiba nélkül, amire még azelőtt egyik vitorlaszervóm sem volt képes. Összességében nagyon szuper kis megbízható szervó. És tényleg vízhatlan az nem kamu. Arra kell vigyázni, hogy a szervókábel bemenetnél a gumi ne mozduljon el, erre mi Plasti Dipet használtunk.
Most sajnos csak ennyi időm volt, hogy ezt leírjam, de később majd a nap folyamán folytatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 24. - 12:00 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na itt vagyok és folytatom is. :D
Nagyon gyors és megbízhatóak a Futaba Brushless (BLS) szériájából csörlősnek átalakított szervók. A mostani Walicki hajók kivétel nélkül mind ilyennel vannak gyárilag szerelve. Az egyetlen negatívum az árban rejlik, ami már az átalakítás előtt 100Euro körül mozog. Nekem az E/IOM hajómban van egy ilyen szépség. Tavaly előtt tavasszal szereltem be, azóta nem is nagyon nyúltam hozzá. Nálam a szervó meghibásodások oka majdnem mindig a motorban levő szénkefe elkopása, amit az ebben levő brushless motor kiküszöböl.
Az RMG szervót használják még sokan a nagyobb hajókban, nekem viszont valahogy nem jön be. Egyetlen személyes élményem volt vele. Mégpedig amikor a kezemhez került a mostani E/IOM hajóm és azonnal kicseréltem benne a vitorlaszervót RMG-ről az előbb említett Futabára. :D Egyébként biztos jó lehet ha ennyi ember használja.
De mivel most nem egy szervókat ismertető topicban vagyunk ezért leírnám, hogy ebbe a hajótípusba szerintem mi lehet a megoldás csörlős szervó terén. A Hitec HS 5245MG átalakítható csörlőssé és egy megbízható viszonylag gyors, erős szervót kap az ember. Édesapám (HUN22) a Micro Magic hajójában már két éve ezt a megoldást használja és teljesen meg van vele elégedve.
Remélem hasznos volt néhány meber számára, amiket leírtam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 24. - 12:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Ha már szervozunk!

Nem vitorlás a példa , de most nem is ez a lényeg. 40-50 cm körüli scale motorcsónakoknál állandó probléma a beázás, mert hogy menjen jó combos motor kel bele, nagy emelkedésű csavarral. Viszont a scale jelleg miatt nagyon alacsony és sokszor nyitott a tat, ami azt eredményezi, hogy egy jól "sikerült" hátramenettel lerántja a víz alá az ember a hajó tatját. Ilyenkor persze megszalad a hajó vízzel.

A szervo meg beázik. Sokat küszködtem ezzel míg nem lett meg a megoldás:

Fogom az új szervot, szétszedem darabokra, és a teljes szervoházat feltöltöm szilikonzsírral. Mindent !!! az alkatrészeket úgy kell visszanyomogatni a zsírba. Összerakom, letörölgetem és a szervoház illesztéseit leragasztom Patex Power Tape (feket) vízálló ragasztószalagga. Az így "kezelt" szervok közül még egy sem ázott be, pedig volt olyan delikvensnek akinek "sikerült" teljesen elsűlyeszteni a hajót egy laza csőgázas hátramenettel. Úgy kelle kibányászni az iszapból.(Persze ebből én is tanultam, most már elkérem az adót is a megrendelőtől és leszabályzom a hátramenetet 40-50 %-ra, plusz kap egy EXPO-t is, hogy ne tudjon hirtelen nagy hátramenetet kapcsolni ilyen hajóknál).

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 feb. 24. - 12:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Üdv. Mindenkinek!

Ha már szervozunk!

Nem vitorlás a példa , de most nem is ez a lényeg. 40-50 cm körüli scale motorcsónakoknál állandó probléma a beázás, mert hogy menjen jó combos motor kel bele, nagy emelkedésű csavarral. Viszont a scale jelleg miatt nagyon alacsony és sokszor nyitott a tat, ami azt eredményezi, hogy egy jól "sikerült" hátramenettel lerántja a víz alá az ember a hajó tatját. Ilyenkor persze megszalad a hajó vízzel.

A szervo meg beázik. Sokat küszködtem ezzel míg nem lett meg a megoldás:

Fogom az új szervot, szétszedem darabokra, és a teljes szervoházat feltöltöm szilikonzsírral. Mindent !!! az alkatrészeket úgy kell visszanyomogatni a zsírba. Összerakom, letörölgetem és a szervoház illesztéseit leragasztom Patex Power Tape (feket) vízálló ragasztószalagga. Az így "kezelt" szervok közül még egy sem ázott be, pedig volt olyan delikvensnek akinek "sikerült" teljesen elsűlyeszteni a hajót egy laza csőgázas hátramenettel. Úgy kelle kibányászni az iszapból.(Persze ebből én is tanultam, most már elkérem az adót is a megrendelőtől és leszabályzom a hátramenetet 40-50 %-ra, plusz kap egy EXPO-t is, hogy ne tudjon hirtelen nagy hátramenetet kapcsolni ilyen hajóknál).

Üdv.: SRY


Ügyes! :D Nagyon tetszik a módszer. De nem fogja túlzottan vissza a szervót, hogy a fogaskerekek teljesen a zsírban mozognak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1500 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség