skeleton írta:
Vagy nem, ne felesd el " ujoncokról " van szó. A három szög modszer MM ben jó,ott mindenek gyárinak kell lennie, de itt nem. Ahány hajó annyi féle árboc magasság illetve vitorla élhosszal. Nálam három hajó van nincs köztük egyforma felépitmény, vitorla sem.
Mint említettem meg kéne nézni melyik a legnagyobb vitorla és aszerint megcsinálni a vitorlasablont. És akkor nincs probléma.
Van jelenleg három variáció a vitorlára:
One Design - Jelenleg a legbonyolultabb, mert +/- tűrések vannak és kiszabni nehézkes. Nem amatőrőknak való.
Vitorlaháromszög max méretre - véleményem szerint ez a legkedvezöbb, mert lefele mindig lehet vágni, ha túl nagyra sikerül egy vitorla még mindig méretre lehet szabni.
Nincs megkötés - Most látszólag jó, egyszerű megoldásnak tűnik, de késöbb az osztály széteséséhez vezethet, hiszen majd akkor mindenki olyan vitorla méretet akar, amilyen az övé. Ez vitákhoz fog vezetni és háborúsághoz. Ezért jobb most a maximum méreteket megkötni.
Az MM-ben azért nem mások az árbocmagasságok, mert meg van kötve a leghosszabb elsőél. Sőt! Jó néhány miliméterrel rövidebb elsőélt használunk, mint a maximum lehetséges. Azért egyformák, mert az évek alatt kikristályosodott, hogy melyik hosszúságú elsőél az ideális az A rig esetén a használt szél intervallumban.
És az MM-ben nem kell gyárinak lennie mindennek, csak a bulba, uszony, hajótest, kormánynak. Az összes többit Te teszed hozzá a szabályok adta kereteken belül. Gyári vitolrát csak a Mamut használ már. És az a legnagyobb. Azon kívűl ha egy rig engedélyezett az rg65-ben akkor lényeges a vitorla méret, de ha több, akkor elindulsz a legnagyobbal és erősödő szél esetén lecseréled kisebbre. Ezt sem árt eldönteni, hogy egy vagy több rig engedélyezett.
De persze én csak javaslok, de feleslegesen elbonyolítani valamit éppen úgy lehet, mint feleslegesen leegyszerűsíteni.