SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 02. - 22:25

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 11:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Vagy nem, ne felesd el " ujoncokról " van szó. A három szög modszer MM ben jó,ott mindenek gyárinak kell lennie, de itt nem. Ahány hajó annyi féle árboc magasság illetve vitorla élhosszal. Nálam három hajó van nincs köztük egyforma felépitmény, vitorla sem.


Mint említettem meg kéne nézni melyik a legnagyobb vitorla és aszerint megcsinálni a vitorlasablont. És akkor nincs probléma.

Van jelenleg három variáció a vitorlára:
One Design - Jelenleg a legbonyolultabb, mert +/- tűrések vannak és kiszabni nehézkes. Nem amatőrőknak való.
Vitorlaháromszög max méretre - véleményem szerint ez a legkedvezöbb, mert lefele mindig lehet vágni, ha túl nagyra sikerül egy vitorla még mindig méretre lehet szabni.
Nincs megkötés - Most látszólag jó, egyszerű megoldásnak tűnik, de késöbb az osztály széteséséhez vezethet, hiszen majd akkor mindenki olyan vitorla méretet akar, amilyen az övé. Ez vitákhoz fog vezetni és háborúsághoz. Ezért jobb most a maximum méreteket megkötni.


Az MM-ben azért nem mások az árbocmagasságok, mert meg van kötve a leghosszabb elsőél. Sőt! Jó néhány miliméterrel rövidebb elsőélt használunk, mint a maximum lehetséges. Azért egyformák, mert az évek alatt kikristályosodott, hogy melyik hosszúságú elsőél az ideális az A rig esetén a használt szél intervallumban.

És az MM-ben nem kell gyárinak lennie mindennek, csak a bulba, uszony, hajótest, kormánynak. Az összes többit Te teszed hozzá a szabályok adta kereteken belül. Gyári vitolrát csak a Mamut használ már. És az a legnagyobb. Azon kívűl ha egy rig engedélyezett az rg65-ben akkor lényeges a vitorla méret, de ha több, akkor elindulsz a legnagyobbal és erősödő szél esetén lecseréled kisebbre. Ezt sem árt eldönteni, hogy egy vagy több rig engedélyezett.

De persze én csak javaslok, de feleslegesen elbonyolítani valamit éppen úgy lehet, mint feleslegesen leegyszerűsíteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 13:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Párkány, Szlovákia
Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy belekotyogjak, bár nincs semmi tapasztalatom a vitorlázással.
Csak néhány észrevétel laikus szemmel.

A sablon szerintem nem megfelelő, mert az előírás szerint a vitorla területe van megadva
és az árboc maximális magassága. Mivel az öregfa mérete nincs megkötve, ezt területnagyságot
több féle háromszögből ki lehet hozni. Vagyis lehet, hogy a vitorlám nem fér bele a sablonba,
de az előírás szerint nem lépem túl a max. területet.
A németek ezt a felmérést használják:

http://rg-65.de/pages/klassenregeln.php

Egy francia oldalon pedig ezt találtam:

http://rg65.free.fr/Tinker/voileRG65.jpg

Elnézést, ha nem használható a hozzászólásom és nyugodtan törölhetitek ebben az esetben.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 13:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
krisz írta:
Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy belekotyogjak, bár nincs semmi tapasztalatom a vitorlázással.
Csak néhány észrevétel laikus szemmel.

A sablon szerintem nem megfelelő, mert az előírás szerint a vitorla területe van megadva
és az árboc maximális magassága. Mivel az öregfa mérete nincs megkötve, ezt területnagyságot
több féle háromszögből ki lehet hozni. Vagyis lehet, hogy a vitorlám nem fér bele a sablonba,
de az előírás szerint nem lépem túl a max. területet.
A németek ezt a felmérést használják:

http://rg-65.de/pages/klassenregeln.php

Egy francia oldalon pedig ezt találtam:

http://rg65.free.fr/Tinker/voileRG65.jpg

Elnézést, ha nem használható a hozzászólásom és nyugodtan törölhetitek ebben az esetben.


Najah. Vagy sablon, vagy max felület. A kettő együtt nem megy. Meg felesleges is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 23. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
Üdvözlet Mindenkinek!
Reggel óta vitorla ügyben szépen zajlott az élet.
Csak most olvastam el, nem voltam itthon Pipis-hegyen csodáltam a modell repülőket a Régi Rubik Repülőmodellek I. találkozóján.
Csodálatos repülőket, még csodálatosabb pilótákat láttam és bámultam.
Vissza térve a hajókhoz:
Most már értem a vitorlaháromszöget én is erre gondoltam, hiszen a vitorláimat hasonló rajzok alapján készítem.
Szerintem fogadjuk meg Bello tanácsát a vitorlaháromszög max.méretre modszert válasszuk, habár én nincs megkötés mellett voltam, de Bello meggyőzött a vitorlaháromszög max.méretre módszerről.
A sablonnál ne feletsük el a Swing rig-hez a sablont.
Üdv.feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 5:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

A vitorla felmérését a Belo és Gyula ötlete alapján az alábbiak szerint javasolnám elfogadni.

Az aki vitorlát készített, készít vagy készíteni fog RG65 hajóhoz, az állítsa elő a sablonját, ha nem biztos a vitorláinak méreteiben.

Néhány A4-es lapot celluxszal az élei mentén összeragaszt, oly módon, hogy a nagyvitorlája maradéktalanul elférjen rajta. 5cm-enként húzzon függőleges és 5cm-enkét vízszintes, párhuzamos vonalakat. Fektesse erre a lapra a groszt és rajzolja körbe a vitorla kontúrvonalait. Számolja meg hány darab teljes négyzet van a kontúrvonalakon belül. Ezek száma szorozva 25cm2-el az első adat. Megszámolja továbbá, hány kb. 75%-ban ( 18,75cm2); hány kb. 50%ban ( 12,5cm2) és hány darab kb. 25%ban (6,25cm2) fedett négyzete van.
A négy adatot egyszerűen összeadja és mint a grosz felületét rögzíti. a lapon.
A következő lépés a fockot is ráhelyezi a lapra és egy másik színű jelölővel körberajzolja ezt is. A mérés ugyan úgy mint a grosznál egyszerűen megoldható.
A két adat (fock felület és a grosz felület) összeadásával meghatározható az összes vitorla felülete. Ez a felület 2013. December 31-ig nem lehet nagyobb mint 2500cm2.
A lapot össze lehet tekerni és ezt vitás esetben, óvás esetén be lehet mutatni. Tanácsos lenne a felület méretét a vitorlákon megjelölni. Így ellenőrizhető lenne egyszerű ránézéssel. A többi becsület dolga :)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2012 szept. 24. - 7:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 6:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szerintem ez a hajó, vitorla meghatározás elrendeződött.

Tagtoborzás.

Előszóként: az aki nem lesz tagja az RG65 osztálynak, természetesen továbbra is részt vehet minden olyan versenyen, ahol a hajója és Ő maga a versenykiírásban foglaltaknak megfelel.
Azokon a versenyeken viszont, ahol az RG65-HU osztály is versenyez, az RG65-HU hajóosztály eredményébe csak kizárólag a tagok eredményét számítják bele. Az RG65-HU versenyein csakis olyan személy vehet részt aki elfogadja és betartja az osztály alapszabályát.

Fentiek szerint a tagi viszonnyal igazán csak nyerni lehet. A regisztráció ingyenes, egyedüli elvárás, hogy az osztályba lépést jelezni kell.

Azok akik már rendelkeznek itt a fórumon regisztrált "amatör" vitorlaszámmal azok automatikusan az osztály teljes jogú tagjai és szavazattal rendelkeznek.

Azok akik már regisztráltak de jelzik - akár pü-ben, vagy a hivatalos rg65-hu@gmail.hu postafiókba küldött e-maillel, vagy itt a fórumon - hogy nem kívánnak az osztály életre hívásában részt venni azokat az RG65-HU tagi nyilvántartásából természetesen törlöm.

Aki ezután szeretne belépni, az itt a fórumon is megteheti az eddig is jól működő vitorlaszám igénylésével.

Vitorlaszámot a RG65-HU-ba lépéstől függetlenül is lehet kérni és kapni továbbra is!!

Az RG65-HU osztály belső ügyeinek szervezéséhez ajánlatos lenne, de nem feltétel az rg65-hu@gmail.hu e-mail címre küldött jelentkezés. (A teljes név, lakhely megnevezése , vitorlaszám és, ha van hajótípus megjelölésével). Ez a tagoknak, időbeni értesítését, a szavazásokat nagy mértékben egyszerűsítené.

Köszönöm a figyelmet!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 9:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ez így elsőnek jó, de azon kellene gondolkoznunk, hogy hogyan érjük el azokat, akik nem látogatják rendszeresen a fórumot, de Sry mester leírása, vagy más forrás alapján már építettek RG-65-ös hajót, és rá lehetne venni őket a versenyzésre, akár mindjárt a LÖK-ön is. Persze majd ott is folytatni kell az adatgyűjtést azok körében, akik nem jeleztek vissza. Ebből jövőre már kisülhet valami osztály szerű, még neadj isten versenyt is tudunk szervezni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 10:01 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Csak egy adat: A vitorlaszám nyilvántartás alapján eddig 17 hajó mondta magát RG-65-nek. Remélem ez a szám még nőni fog a versenyig.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 24. - 13:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Az ütközöt már nem tudom felszerelni. Igy két hajó kiesik.

Gumiorr ügyben fel tudok ajánlani egy kis masszát, ha valakinek kell. Boltban megvenni kicsit drága, mert min. fél kilót adnak el. A gond csak az, hogy szállítani nem lehet, itt (Siófokon) kéne kiönteni. Kész sablon kell.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 6:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Ez így elsőnek jó, de azon kellene gondolkoznunk, hogy hogyan érjük el azokat, akik nem látogatják rendszeresen a fórumot, de Sry mester leírása, vagy más forrás alapján már építettek RG-65-ös hajót, és rá lehetne venni őket a versenyzésre, akár mindjárt a LÖK-ön is. Persze majd ott is folytatni kell az adatgyűjtést azok körében, akik nem jeleztek vissza. Ebből jövőre már kisülhet valami osztály szerű, még neadj isten versenyt is tudunk szervezni.


Nos, megcselekedtem amit megkövetelt a haza, de legalábbis az RC vitorlás modellezés. Az általam ismert összes fórumon megjelentettem a tagtoborzást.

Ettől fogva már a modellezők kezében az osztály sorsa. :)

Október 15.-ig beérkező jelentkezések alapján majd elkészítem a taglistát.

Október 31-ig, valamilyen formában a tagok megválasztják RG65-Hu osztálykapitányát és helyetteseit. A megválasztottak pedig felvehetik a kapcsolatot a versenyek szervezőivel, a többi osztály kapitányaival, a modellező klubok vezetőivel és az esetleges szponzorokkal. A további teendők, a működtetés már az Ő feladatuk lesz.

..... A már jelentkezett tagok is el tudják indítani az RG65-Hu hajóosztályt! Vagyis teljes siker!

:D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 7:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Változás :!:

4. 2013. December 31-ig az adott verseny szervezője dönt az orrütköző elrendeléséről.


:!:

Az orrütköző elrendelése tehát a verseny szervezőjének hatásköre. Tekintettel arra, hogy a túraversenyeken nem írják ezt elő, ezért nem szükséges a már kész hajókat átalakítani. Az RG-65 hajók tömege és mozgási energiája nem is nagyon teszi szükségessé. Persze ha például Belo félti az Ő kicsinyeit ( MM hajókat) kötelezővé teheti a versenyein.
Az új hajóknál mindenképpen érdemes az orrütközőről gondoskodni, mert 2014. Január 01-től már kötelező lesz.


skeleton írta:
Üdv.

Az ütközöt már nem tudom felszerelni. Igy két hajó kiesik.


Ez akkor meg van oldva!


:)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Elsósorban nem az MM-ekkel volt (és van) probléma, mert azok kemény ABS-ből készültek erős peremmel, hanem a balsából készült hajókkal, pl. mamut G1-e, vagy néhány Csíbor. Azért aki tud, valamit ragasszon fel előre, akár utólagos V alakú gumiorrot is. A gumit állom, már felajánlottam.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 9:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
tibu írta:
Csak egy adat: A vitorlaszám nyilvántartás alapján eddig 17 hajó mondta magát RG-65-nek. Remélem ez a szám még nőni fog a versenyig.

Az excel megtréfált, és elbambultam. 43 hajóról van szó.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 11:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
tibu írta:
Elsósorban nem az MM-ekkel volt (és van) probléma, mert azok kemény ABS-ből készültek erős peremmel, hanem a balsából készült hajókkal, pl. mamut G1-e, vagy néhány Csíbor.


Az MM-ek mindent kibírnak, viszont éppen az MM-ek orra olyan éles, hogy átdöfi a balsát. Az RG65-ök általában tompa orrúak, nem szúrnak olyan élesen mint az MM.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 szept. 25. - 14:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
mamut írta:
tibu írta:
Elsósorban nem az MM-ekkel volt (és van) probléma, mert azok kemény ABS-ből készültek erős peremmel, hanem a balsából készült hajókkal, pl. mamut G1-e, vagy néhány Csíbor.


Az MM-ek mindent kibírnak, viszont éppen az MM-ek orra olyan éles, hogy átdöfi a balsát. Az RG65-ök általában tompa orrúak, nem szúrnak olyan élesen mint az MM.


Mint már emlitettem talán valahol, az MM-en addig nem lesz orrütköző, míg ilyesmit a nemzetközi osztályelőírás meg nem határoz. De más megoldásról gondolkozhatunk.

A LÖK-ön az orrütköző használata nem kötelező idén.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség