SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 19. - 23:41

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 40  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 10. - 21:23 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci!

Hentes kolléga felvetése a maximális jóindulat jegyében született. Elnézve az egy-egy versenyen indulók számát azért jól látható, hogy a "Nagy Kaszás" ezt a szakágat is kinézte magának. És ez leginkább a belsőégésű motoros vonalat kezdte ki. Sajnos az 1940-es 1950-es években -amikor még a mai antik motorosok voltak az "éles" modellek, is csak egy szűk réteg engedhette meg magának a motoros modellt. Jó példa erre, hogy egy tíz köbcentis Kratmo motor ára vetekedett egy hízott sertésével. Lefordítva: Az úri gyerekek pasziója vol, vagy a megfelelő technikai hátérrel rendelkező munkás fiataloké. Az 1950-es évek elején is volt egy szűk mag, akiknek minden jutott, és a tömeg akik ezért voltak, hogy igazolják a szűk mag létét. Csak végig kell lapozni a korabeli Ifjú Sólyom példányait. Ez az állapot hellyel-közzel gyakorlatilag bekonzerválódott az MHSZ dicstelen kimúlásáig. Ennek egyenes következménye, a mai állapot. A SAM szabályzat átvétele okos kompromisszum volt, de ott bármiféle érdemi változtatásra véleményem szerint nincs sok esélyünk. Egyrészt mert ezt úgy hívják, hogy sport diplomácia. Ha megnézzük az elmúlt harminc évet, a magyar modellezés a repülős vonalon érdemi eredméneyket nem ért el, apróbb szabályzat módosítási javaslatokat leszámítva. ( Ennek az eredménytelenségnek a következménye például az F1-K kategória mai haldoklása, vagy legutóbb a "nagy erelktromos" F1-Q-ban az energia korlátozó bevezetése, ami szintén amerikai ihletésű javaslat volt. ) Tudomásul kell venni, hogy Trianon óta mi akárhová nyúlunk, csak egy, a nagyokat kiszolgáló kis nemzet vagyunk, a szavunk semmit sem ér. ( Nem akarok aktualizálni, de nézzük meg az EU-ban a sorozatos szívatásunkat.) Lehet azonban alulról is nyomulni. Erre jó példa a villamosított gumimotoros kategóriánk. Ez a "mi gyermekünk" és végre a magyar rendezésű EB-n lesz is ilyen. (Majd folytatom, mert nekem is akadozik a rendszer, de erősen gondolkodom egy internet szolgáltató váltáson is.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 11. - 6:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sajnálom, hogy némi pánikot keltettem a Cox motorokról írtakkal.
Az tény, hogy a gyár agóniája már az 1990-es évek közepén elkezdődött, amit a 2005. végén történt újabb tulajdonos váltás sem oldott meg. 2009-től az eddig is jobbára a meglévő alkatrészek összeépítéséről szóló termelés végképp leállt. Az újabb kanadai tulajdonos már semmiféle gyártást nem végez, hanem létrehozott egy internetes áruházat, ahol a megmaradt raktárkészleteket kiárusítja. A weboldaluk itt érhető el: http://coxengines.ca/
Három dolog megállapítható: Az utolsó évek próbálkozásai során született néhány egzotikus motor változat. A 0,8 ccm alatti és az ez fölötti lökettérfogatú motorok gyakorlatilag már elfogytak, még alkatrészenként sincs lehetőség a megvásárlásukra. Szerencsére a 0,8 ccm-es motorok voltak a húzó kategória. Ezekből, és alkatrészeiből van még bőségesen, akár csak a nekünk szükséges tartályokból. A szűk keresztmetszetnek számító izzófejből is még bőséges a kínálat. Csak azért ha valamit nem gyártanak, az előbb-utóbb elfogy. Lehet, hogy ezt azaz évtizedet így ki lehet húzni, de mi lesz utána? Nem tudom, hogy Kapitány Úr milyen beszerzési forrást ismer. Ha ennél jobb, akkor talán azt is közkinccsé kellene tenni.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 12. - 17:44 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Kollégák!

A szabályzat és annak esetleges változásai tárgykörben, elsődleges javaslatom, hogy mindenki válassza ki a meglévőkből a legszimpatikusabbat. Nekem pl. megtetszett az NMR 2,5-es. Szerettem volna magyar repülőt, magyar motorral. Szerencsémre az én klubelnököm Meczner András, aki mellesleg az egyik legnagyobb motor gyűjtő kis hazánkban. Nagyon hálás vagyok amiért-kérésemre- egy "Proton" került elő a vitrinből, amit annó Somogyi Ferenc tervezett, aki ráadásul közeli modellező barátom. amióta 1965-ben beléptem hozzá a Ganz-Mávag modellező klubba. Így valóra válhatott az álom a Proton egy Pelikánba került. Már ősszel berepültem és nagyon biztatóak az előjelek.
András vitrinjében még van idevaló motor, lehet érdeklődni. Tudomásom szerint ,az övén kívül még legalább két nagyon komoly gyűjtemény van az országban.
Folyt köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 12. - 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves SRY !
Biztos olyan jó dolog ez az időkorlát! Két hozzászólásom veszett el.
Fölrobbanok a méregtől.
Üdv Laci


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 12. - 22:24 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelet mindenkinek!!!
Először is elnézést kell kérnem mindenkitől azért, mert ez a kategóriavita tőlem indult, és én írok ez ügyben szinte utoljára.
Javaslatunk lényege, a következő lenne:
Szeretnénk ha lenne egy úgynevezett 3/4texaco kategória, ami a motor méretét 3,5 ccm-re korlátozná. A kategóriában résztvevő modellek a már nagy texacoban elfogadott szabályrendszer szerint indulhatnának.
Tehát:
Minden 1951 előtt publikált, robbanómotorra tervezett modell nevezhető.
A modell minimális felületi terhelése 30,5 g/dm2, a szárny függőleges vetületére vonatkoztatva.
Bármilyen motor, eredeti vagy utángyártott használata engedélyezett.
Bármilyen izzógyertyás, vagy öngyulladásos motor 3,5ccm-ig
Fojtószelep szabályozás megengedett.
A motor távirányítóval való leállíthatósága biztonsági okokból kötelező.
Izzógyertyás motor szikragyújtásúra való átalakítása nem megengedett.

Az üzemanyag mennyisége a Texaco modelleknél 2 cm3 üzemanyag minden 400 gramm modellsúlyra, a táblázat szerint. A modell súlyát kerekíteni kell a legközelebbi 400 grammra.

Súly g Üzemanyag Súly g Üzemanyag
0 – 600 2 cm3 2601 – 3000 14 cm3
601 – 1000 4 cm3 3001 – 3400 16 cm3
1001 – 1400 6 cm3 3401 – 3800 18 cm3
1401 – 1800 8 cm3 3801 – 4200 20 cm3
1801 – 2200 10 cm3 4201 – 4600 22 cm3
2201 – 2600 12 cm3 4601 – 5000 24 cm3

Az üzemanyag tank mérete nem lehet nagyobb, mint a fenti táblázatban szereplő súlyfüggő üzemanyag mennyisége, valamint úgy kell elhelyezkednie, hogy könnyen ellenőrizhető legyen.
A modellt a rendezők lemérik, ellenőrzik a tank kapacitását, és ezt a startlapon aláírásukkal rögzítik.
Felszállás előtt a motor járatható, és után tölthető járó motornál.

A modelleknek földről kell felszállni, de ez ügyben a rendező a reptér állapotát figyelembe véve, dönthet másként.
Repülési feladat: 20 perc

Magyarázat:
Vegyük sorra a SAM által elfogadott motorosmodell kategóriákat.

OTMR A osztály: max 4,9 ccm, 1957 előtt gyártott mindenfajta motor, vagy 1960 előtt gyártott siklócsapágyas motor. SAM által engedélyezett utángyártott motor.
OTMR B osztály max 5,0-10,65 ccm lökettérfogat az öngyulladásos motoroknál, a szikragyújtásúaknál, -ha 1950 előttiek-, akkor 5-20 ccm, ha 1949 utániak, akkor 5-10.65 ccm
NMR 2,5 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses: izzós, szikragyújtásos, vagy öngyulladásos üzemmóddal.
NMR 10,65 osztály 1961 előtt gyártott keresztöblítéses izzós, vagy öngyulladásos 2,5-10,65 ccm, bármilyen rendszerű szikragyújtásos 2,5-20 ccm


Tehát eme kategóriákban résztvevőknek, tényleg egy gyűjtővel kell felvenni a kapcsolatot, vagy az ebay-ről tudnak még venni borsos áron kétes használhatóságú motort.
A gyűjtőről jut eszembe.
Az a véleményem róluk, hogy Ők inkább a vitrinben szeretik látni a motorjaikat, és nem a levegőben. De írok ezzel kapcsolatosan egy történetet.:
Kedves Lukács László /A Hentes/ kollégának volt a tulajdonában két igen értékes motor az egyik egy Super Tigre G-23 Diesel, a másik egy 40es években gyártott magyar 10ccm-es benzinmotor volt. Mindkét motorral lehetett volna indulni a fent említett kategóriák valamelyikében!!!!!!!!!!!!!!!!!
De minket akkor csak a hazai Texaco kategória érdekelt. Kaptunk egy csereajánlatot, hogy a két motorért cserébe kapunk egy újonnan készített 3,5ccm-es Moki diesel motor. Belementünk, mert tudtuk azt, hogy ezzel a motorral rommá verhetjük az akkori hazai Texaco modell felhozatalt /2010-ről beszélek, még nem volt senkinek sem működőképes 10ccm-es diesel motorja/
Mi belementünk, csak a kapott motor az nem ment bele, hogy legalább egyett röffenni kéne. Emlékszem néztünk kerek szemekkel egymásra, hogy minket rendesen át….tak.
Ezek után higgyétek el barátaim elment a kedvünk attól, hogy gyűjtővel felvegyük akármilyen motorért cserébe a kapcsolatot, mert még meglát nálunk megint valami igazán értékeset, és ritkaságot.



Texaco osztály 10,65 ccm szikragyújtású, öngyulladáos, vagy izzógyertyás, 1961 előtt gyártott szikragyújtású maximum 20 ccm

Hát igen ez a kategória az ami arról szól, hogy építs egy három méter körüli modellt, rakj bele egy 10,65ccm-es diesel mvvs-t, rakj a motorra egy félméteres kardot, majd a legalább féléven keresztül épített modelledet repítsed olyan magasra, hogy csak abban tudj reménykedni, hogy a melletted álló távcsöves ember, még a Te géped nézi.
Félre értés ne essék!!!
Mi nem leszóljuk ezeket a modelleket, és építőiket, mert minden tiszteletünk az övék, mert eszméletlen időt és pénzt öltek a sikerük érdekében.
De meg mondom őszintén, hogy egy 10es motor alsó hangon 40ezer, a mellé épített modell anyagára pedig legalább 50 rugó. Ha lehet, inkább nincs kedvem ezzel a géppel a távirányítóm határán röpködni.

1/2 Texaco a 0,8 ccm-es Cox motor a hozzá való 5,1 ccm-es tartállyal.

Ez egy igen érdekes, és jó kategória pont azért, mert kevés a szabály, és a korlát. Itt szinte csak két szabály van. Felületi terhelés, és motor.
Viszont ez a motor, mindent meghatároz.
De van a kategóriának egy nagy hátránya. Mégpedig a cox.
Amikor vérző újjal tekergeted, és közben a Megváltót emlegeted igen gyakran.
Itt is nehéz megtalálni a jó minőségű alkatrészeket. A régebbi motorok a jók. Amiket mostanában lehet újonnan kapni, azokkal csak 50 méter magasan lehet dadogva kőrözni.

Tehát Barátaim, vegyétek fontolóra a dolgot, mert amiről beszélünk, az egy olcsón előállítható modell kategória. Ezzel a motorkorlátozással újra előkerülhetnének a pelikánok, vitézek, playboy-ok, és azok a modellek amik azért tűntek el a porondról mert, átvették a helyüket a hatalmasra épített brutál motoros gépek.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 10:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Harangozó!

Örülök, hogy végre a "provokációm" alapján beindul a topic. A nagy gyűjtőkről csak annyit, amit Te is leírtál, másrészt nincs annyi "fölösleges" motor náluk, amelyek biztosítani tudnák a kategória jelenlegi folyamatos igényeit, esetleges létszám bővülését pedig már végképp nem. Ennek pedig éppen néhány nagy gyűjtő az oka. Másrészt Török Laci túlzottan optimista. Ő a No 1. számú magyar gyűjtővel régi kolléga, mondhatni egykori harcos társak. Nyilván másképp állt hozzá, mint ha mondjuk Motorosantikralelkesedett János magyar mezei modellező kolléga állítana be hozzá ilyen kéréssel.
Az elektrogumis léte a bizonyíték, hogy szabad innovatív módon gondolkodni. Miért nem lehetne a Te javaslatod alapján a 3/4 texaco, mint magyar ihletésű új kategória. A "kötetlen" évjáratú és kivitelő motor felső kökettérfogat korláttal szimpatikus. Jó minőségű használt kínait már igen baráti áron is be lehet szerezni. Így a minimálbér közeli jövedelmű kollégák is be tudnának kapcsolódni a kategóriába. Már említettem az előző hozzászólásomban, hogy fogy a csapat, függetlenül attól, hogy néhányan igen jól érzik így (is) magukat.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 12:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Uraim itt egészen más probléma van!

Ami eddig elhangzott azt nem olvassa olyan személy aki a döntésben
szerepel.
Neveket nem mondok, de mindenki tudja kiről-kikről van szó.
( Török Laci kivételével!)
Ezt csak úgy lehet rövid határidővel megoldani, ha írnak a klubtitkárok HIVATALOS levelet a Magyar Modellező Szövetségnek.
És ami a lényeg a levelek másolatát el kell küldeni Gelencsér Kálmánnak.

A Sryforum nem egy hivatalos közlöny, tehát ami itt le van írva az csak tájékoztatás.

Tamásbá aki a leírtakkal teljesen egyetért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 18:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Pisti I
Becs szó a legszimpatikusabb kollégám vagy, de kifejezetten bánt, hogy komolyan gondolod egy jól-rosszul sikerült motorcsere miatt új kategóriát kell bevezetni az antikban!? Most a többiek is tegyék ugyanezt és lesz jó motorjuk a hazai új kategóriához.
A többiek, akik közül Gelencsér Kélmán Európa Bajnok lett az "új" Cox-al, szerinted hogy csinálta? Lehet inkább foglalkoznotok kéne a motorral, de nem kevésbé a modellel, hogy nektek is menjen olyan jól!
Meggyőződésem, hogy itthon nem kell több kategória, pontosan azért, mert kevesen vagyunk. Van nagyon aranyos, olcső kategóri a választékban, ami pont olyan komoly mint a Texacó. Ötletparádé helyett lehet nyugodtan ezekből építeni.
Ez természetesen magánvélemény. Folyt köv.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 18:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Folytatás, mert nem vagyunk még jó irányban.
Az amerikai SAm újságban látható a nemzeti bajnokság eredményjegyzéke. Szerintem szánalmas. KB 26 kategória van. A legtöbb induló 20 fő/ kat, átlagosan 3 fő, de volt 1 fővel is eredmény. A nemzeti nagyság, csak akkor látható, ha mindenkit összeadnánk aki csak arra járt.
Szerintem az EB. sokkal, sokkal komolyabb. Nagyon nagy kár, hogy nem láttad és ezek szerint Lacika se mesélt el mindent. Kéretik megnézni az eredményjegyzéket. Valószinüleg annyira nem szar az a szabályzat, ahol több mint 200 induló van.
Mindezzel együtt nem tökéletes minden. Lesz egy átfogó javaslatom, amit hamarosan szeretnék közzé tenni, csak előbb átgondolom mégegyszer.
Sajnálom, hogy ahány generáció, annyiszor kezdődik elölről a kategóriák, szabályok saját testre szabása.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 20:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Bocs Lacika !
Most visszaolvasva döbbentem rá, hogy veled beszélgetek, nem a Pistivel.
Ne haragudj érte, de akkor saját szemeddel láttad amit mondtam.
Tamás! A javaslatokat ( nem kell bele a klubtitkár ) egyenesen Kálmánnak kell küldeni. Kálmán az antikos ( minden hónap első keddjén a Bp-i klubban)
Bocsátja vitára a felvetéseket. Utána rá van bízva, mint szakágvezetőre, hogy szavazás, vagy egyszemélyi felelős döntés után terjeszti az elnökség elé a változtatást. Hangsúlyozom, megszületett az a közösségi döntés, hogy követjük az európai SAM szabályzatot. A gumis kategóriát most fogjuk beterjeszteni és bemutatni a az EB-n az országok vezetőinek. Az előzetes véleménye a az európai titkárnak az, hogy fölösleges, mert ugyanolyan, mint a 400-as. Azért reménykedünk, mert ő csak egy ember a szavazásnál. Egyébként meg nincs igaza, mert nagyon nem ugyanaz.
Azt gondolom a gumis tényleg olyan jó, hogy meg fogjuk tartani, ha leszavazzák akkor is.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 13. - 20:54 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelet Mindenkinek!!!

Félreértesz Laci.
A motorcserés történetet, csak azért írtam, mert eszembe jutott. Egyébként nem az én motorjaim voltak.
A háromnegyed texaco kategóriát nem azért erőltetem, mert tele vagyok itthon 3,5ös motorokkal, hanem mert imádom a pöfögő motoros modelleket, viszot nehezen venném rá magam egy 3méteres modell építésére, a motorjától, meg kifejezetten fosok.
Ha végiggondolod Te is beláthatod , hogy a texaco kategória a láthatóság és irányíthatóság határára ért.
Ezért el kellene gondolkodni valami egyszerűn, és olcsón hozzáférhető kategóriáról.
Ezért írom ezeket. Ha senkinek sem tetszik, nem baj. De beszéltünk róla.
SI


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 16:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Akit valóban érdekel a jövő!
Itt egy készülék:http://www.aerobtec.com/products/rc-electronics/altis-v3/

Azt tudja, hogy egy előre beállított magasságon, vagy előre beállított idő múlva lekapcsolja a motort. Paolo Lishák cseh modellező barátunk az F5J kategóriára fejlesztette ki a korábbi "Lomcovák" nevű termékéből.
A FAI által jóváhagyott szabályzat szerint használják legnagyobb örömükre, mert pont ugyanaz volt a problémájuk, mint nekünk Vagyis: abnormálisan drága lett az a technika ami versenyképes volt a régi rendszerben, ráadásul valóságosan életveszályessé vált a modellek teljesítménye motorjárat alatt.
Semmilyen adatot nem küld a földre, de leszállás után egy sor nagyon hasznos adatot közöl a startról. Lényegében bármit megtudhatsz, Lishák barátunk rendszeresen fölteszi a startjait a Facebookra, lehet benne gyönyörködni.
Kezditek érezni mire gondolok? Akkor folytatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 17:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
El tudtok képzelni igazságosabb versenyt annál, amikor mindenki azonos magasságból kezdi a feladatot? És "mindegy" hogy jut oda, mert a legszerényebb árú technika is megteszi? Én el tudok, mert nem csak antikot láttam életemben és tudom, hogy az R/C vitorlázásban 30 éve bevezetett csoportos pontozásnál jobbat még senki nem talált ki, mert csak az egy időben startolókat hasonlítja össze. De hagyjunk még valamit a következő generációnak is.
Szóval az az álmom, hogy megvesszük 70 EUR-ért a kütyüt. Most kb egy 20-as. A Pásztor Gabi segít beprogramozni, kimegyünk a mezőre és mondjuk 300 méter magasan kapcsol ki az ELOT modellünk, majd megpróbálunk 10 percet repülni, ami termik nélkül nem megy ugye. A modellbe lehet egy jó öreg Speed 600-as ( 3000,-Ft ) és egy 30 A-es szekrényből elővett szabályzó.
Valószinü kettő percben korlátozni kéne a felmenési időt, hogy a nagyon lassú felmenés ne legyen előnyös az útközbeni temikek megtalálásához. Így lehet, hogy a legjobb termikvadász győz és nem aki a legmagasabbra tud menni.
Na mi a vélemény első hallásra?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 14. - 18:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Laci.
Van igazság a leírtakban,meg kell próbálni alkalmazni itthon.Nyilván nem a jövő évtől,talán utána.Ettől a változtatástól már inkább lenne esélye akár egy 2.5ccm motorral indulónak is.Na persze,ha ezt a Texaco ban is bevezetnénk.
Egyértelmű,hogy többen átgondolnák milyen jellegű modellt kell építeni,ha magasságkorlátozás van érvényben.
Visszatérve az általunk "erőltetett"max 3.5ccm repülőkhöz.Átnéztem a 2011 -es versenyeredményeket.Ekkor voltak a legtöbben a Texaco ban,volt olyan verseny ahol 12 en versengtek egymással,de átlagosan 8-10 en voltak.Az idén a legtöbben talán 6 an voltak,persze ez betudható a romló életszínvonalnak is,lehet hiu ábránd,hogy ettől a kategória megosztástól többen lettünk volna. :cry:
Egy szó is száz, kár erről tovább beszélni. Olyan modelleket kell építeni amelyek felveszik a versenyt az eddigi legjobbakkal.Akát 2,5 ccm es motorral is.Biztos lesz ellenkezés egy 20,000ft os kütyü beépítése miatt,de meg kell próbálni átvinni a "tömegen",mert a technika már az idén túlhaladta az emberi határokat.
Üdv. Lukács László


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2012 dec. 15. - 9:52 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Keves antikosok!

Szánom-bánom bűnömet, sokáig nem látogattam a Fórumot. Eladdig, hogy a belépési nevemet is elfeledtem. Azt nem ígérem, hogy mostantól megjavulok, de azért kicsit igyekszem.

Az ócsai modellezők felvetéseivel kapcsolatban a következő a véleményem.
1./ 2007-ben, amikor az első SAM EB-n kizártak a döntőből, mert 8 cm3 volt a tankom, ugyanis Szamaránszki Karcsival együtt nem tudtunk 5-ös tankot szerezni, én is azt hittem, hogy nemsokára vége a kategóriának. (Az előfutamban megengedték, hogy 5 cm3-t tankoljunk, a döntőben már nem.) Mire megcsináltam a kis tartályt, kiderült, hogy mégis csak lehet kapni. Sőt, szinte minden kapható, nem is túl drágán. Nekem nincs hiteles információm a kanadai forgalmazóról, mindenesetre véleményem szerint, ha mondjuk most megállna minden alkatrész utánpótlás, jómagam is még vagy 15 évig tudnám üzemeltetni a meglévő motorállományt. Az e-bay-en csak néhány ritka típus ára éri el új állapotban a 100 dollárt.
Tehát ennek a kategóriának a kihalására sem rövid, sem közép, de még hosszabb távon sem számítok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 586 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 40  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség