SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 03. - 15:06

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 15. - 9:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv!

Elkészítettem egy újabb egyszerűsített (A4-es méretű) felmérési rajzot.

Kép

Minden a nemzetközileg elfogadottak szerint készült. A fock felmérésénél is két méréssel történik a felület meghatározása. Így a különlegesen szabott vitorlák is felmérhetők.

Az ezzel a módszerrel felmért és az előírt 2500cm2-et meg nem haladó vitorlák szabályosak.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 jan. 15. - 9:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kis múlt idézés:

Életem harmadik versenyén, mikor még azt sem nagyon tudtam merre is kell menni....ezt nyomta a kezembe M10 (S.Tamás) a Fertő-tónál.

Kép

az még mondta: ne izgulj, majd a startnál bemondom melyik pálya él. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 12. - 18:48 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kell, tehát néhány jelentkező, aki ezután majd működteti. :!:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_540 2013 ápr. 23. - 8:45-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 11:33 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy olyan megoldást javasolok ami az eddigi legnagyobb problémát orvosolná.

A legtöbb kifogás, az eddig már 65 cm-es vagy azzal közeli méretben megépített hajókkal és hajósaikkal kapcsolatban merült fel.
Ugyanis az eddigi szabadságukat érzik kordába szorítva lenni. Tekintettel, hogy az RG65 pedig korlátokat, szabályokat alkot ezért vannak sérelmek.

Ennek feloldására a megoldást: az RG65 szabályaival egyet nem értők, egy az időközben előtérbe került TT65 osztályt alkossák meg.

Ezzel Feco1 ötlete is méltó helyre kerül és Skeleton és természetesen a Vele egyetértők szabadság vágya is rendezetté válna.

A versenyeken az eddig is már jól bevált módszer szerint rendeznénk,
a hajók együtt indulnának a közös versenypályán. Kizárólag csak az eredmények elbírálásánál kapnának egy külön oszlopot, hogy követhessék a saját maguk szabályai alapján számított versenyüket.

Azt gondolom ezzel mindenkinek megnyugtatóan lehetne megoldani a problémáját. :)

Hajózzunk, ne vitázzunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 14:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 22
T. Batali!
Ahol nem lehet vitatkozniu az maga a
TERROR
Én a mondatot úgy módósítom
Hajózzunk és kellő tolarenciával vitatkozzunk!
Szerintem a hajózás szépen elindult Jenő és a résztvevők jóvoltából.
Kellő tolarenciával való vitatkozást kelenne valahogy rendbe rakni.
Én magam részéről, hogy legyen két 65 cm-es hajós csapat nem tartom szerencsésnek.
Hogy a 65 cm-es hajóosztály mennyire legyen nemzetközi?
Hát persze, hogy aki nemzetközi versenyekre akar menni az csak verseny kiíró szervezet szabályai szerint versenyezhet.
Én továbbra is úgy gondolom, hogy ez a nemzetköziség a 65 cm-es hajóosztályban hígfolyós állapotban van.
Batali Te bányasztad ki a különböző országok előírásait. Az én értelmezésem szerint ezek azért születtek, mert a nemzetközi szervezet hígfolyós állapotban van.
Én két lehetőséget látok: 1. Elfogadni, amit Jenő lefordított.
2. Készíteni egy magyar változatot.
Mindegyik annyit ér, amennyit be lehet belőle tartatni. Minél több az előírás annál nehezebb értelmezni, betartani és betartatni.
Nekem mindegyik változat megfelel.
De ami nagyon nem lenne jó és szüli a veszekedést, hogy az előírt szabályokat nem tartjuk be. Minél több a szabály annál több pénzbe kerül a betartatása (bíró, birók, felmérők, stb.).
Üdv. feco 1


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 16. - 15:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Tisztelt Feco1!

Sajnálom a félreértést! Pont most fejeztem be a TT65 topic olvasását.

Azt szerettem volna ha nem mint ellenségre hanem mint sporttársra gondolna velem kapcsolatba.

Megpróbálom újra.

Vannak akik - mint a TT65 is írták - az RG65 szabályai szerint szeretnének versenyezni és vannak akik nem.

Mint ahogy Manópapa írta 2009. Január 02-én
Vagyunk építők, vagyunk versenyzők.
Én inkább azt mondom, vagyunk emberek, mert emberek vagyunk.

Akik ismernek tudják, hogy a terror távol áll tőlem.

A véleményünk abban különbözik, hogy akik kezdőknek tartják magukat vagy kezdetén vannak a hajózásnak azok szeretnék ezt egy kezdeti állapotban tartani, mondván így vannak egyforma esélyek, és ez a fejlődés útja is.

Ettől teljesen függetlenül én azt szeretném ha a "pld. kisunokám" egy versenyosztályban versenyezhessen majd, egy olyanban amit akár el saját magam is eltudok neki készíteni, és itt felkészülhet, hogy ha van tovább kedve más osztályokban is versenyezzen. majd, felkészülten.

A közös versennyel nem akartam senkit megbántani, sőt. Pont azt gondoltam, hogy Feco1 kitalálta osztály is induljon együtt az RG65-el közös versenyeken. Így azok is megtalálják a számításukat akik nem értenek velem egyet. Eszembe sem jutott , hogy ez mint terror érthető.

A közös versenyek (értsd. TT65 és RG65 ) további előnye még, hogy el lehet lesni a jó ötleteket, látja egy kezdő, hogy melyek a jól sikerült megoldások, mi a jó vitorlázó taktika.
A két osztály megkülönböztetése pedig azt a célt szolgálná, hogy a nagy technikai- és tudásbeli különbségek különváljanak.

Szeretném ha nem rögtön a - ez már megint kibabrálni akar - jutna rólam az eszébe, hanem, hogy talán mégis jót akar.

Nagyon sokan csak olvassák a fórumot de nem írják le a véleményüket. Elképzelhető, hogy kevesek igazat adnak nekem abban, hogy az RG65 egy versenyosztály a maga szabályaival.

Ezért gondoltam arra , hogy együtt de külön szabályok szerint épített hajók tulajdonosai is jól szórakozzanak.

Elnézést kérek ha megbántottam, nem volt szándékos!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 feb. 28. - 8:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Egy elérhető árú koplett RG-65:
http://www.hobbywarehouse.com.au/joyswa ... yacht.html


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 02. - 14:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
batali írta:
Tisztelt Feco1!
Vannak akik - mint a TT65 is írták - az RG65 szabályai szerint szeretnének versenyezni és vannak akik nem.

Nagyon sokan csak olvassák a fórumot de nem írják le a véleményüket. Elképzelhető, hogy kevesek igazat adnak nekem abban, hogy az RG65 egy versenyosztály a maga szabályaival.


Szerintem mindenki olyan hajót épít, amilyet kedve tartja, vagyis senki nincs korlátozva. Az persze más kérdés, ha versenyezni is szeretne az ember, nyilván ez jár némi korláttal, mert nem sok értelme van olyan hajókkal vesenyezni, melyek nem összemérhetők.
A TT-65 csíbor szerintem RG-65 hajó, legalábbis nem tudok róla, hogy SRY mester olyan változtatást eszközölt volna rajta, ami miatt nem fér bele az RG-65-be (ha tévednék javítsatok ki).
Ha valaki mégis módosított rajta, és kikerült az osztályelőírás keretein kívül, ahhoz joga van, nyilván fontosabb volt számára a kísérletezés, mint a verseny. Ha közben mégis meggondolta magát, és szeretne versenyen indulni, akkor nem várhatja el, hogy az előírások betartásával építők alkalmazkodjanak hozzá.

Igazából nem értem, hogy a kezdő vagyok állapot, miért zárja ki az osztályelőírásokat, én is az első 65 cm-es hajót építem, és nem érzem, hogy az előírások szerinti építés nehezebb lenne, ellenkezőleg, azt érzem könnyítés, hogy kitaposott úton járhatok.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 7:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Plusz egy szavazat gvandor látásmódja mellett.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 9:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Ezért tiltakozom a gyári hajok ellen! Valamint rendesen elvan titkolva a vitorlázathoz kellő anyagok beszerzési lehetősége. Ami pedig nagyon lényeges. Belotól lehet vitorla anyagot venni,a fock vitorla felfüzéséhez bowden köppeny ez minden modell boltban van, ami még nem tudok a kétoldalú ragszalag nagy tételben illetve a merevitéshez a ragacsos vászon szalagot. Ringlit a röltex vagy cipő kellékestől az utobbi Érden van. Ha szabok uj vitorlázatot igyekszem egy teljes leirást késziteni rola.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 9:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Ezért tiltakozom a gyári hajok ellen! Valamint rendesen elvan titkolva a vitorlázathoz kellő anyagok beszerzési lehetősége. Ami pedig nagyon lényeges. Belotól lehet vitorla anyagot venni,a fock vitorla felfüzéséhez bowden köppeny ez minden modell boltban van, ami még nem tudok a kétoldalú ragszalag nagy tételben illetve a merevitéshez a ragacsos vászon szalagot. Ringlit a röltex vagy cipő kellékestől az utobbi Érden van. Ha szabok uj vitorlázatot igyekszem egy teljes leirást késziteni rola.


Már a Csóka Laci a vitorlaanyag tulaj.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 9:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Hogy az aaaaaa.....

Már semmi sem beszerezhető. :cry:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 9:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
skeleton írta:
Üdv.

Hogy az aaaaaa.....

Már semmi sem beszerezhető. :cry:


Dehogyisnem. szerintem ad el.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 20:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 14
Kedves Skeleton!

Az MM hajómhoz magam gyártottam azt a vitorlát amivel a ligetben versenyeztem.
A fóliát Belótól vettem,
a ringlit a II. ker. Bem utcai cipőkellékestől (3mm-es),
öntapadós vásznat és erős kötelet az álló kötélzethez a Karolina úti hajósboltból,
a fock élére szalagot és a mozgó kötélzetet (Dynema) a Szondi utcai sárkányboltból (reflex shop),
kétoldali ragasztó csíkot a Panton-tól,
merevítőt a grósz szélébe a Modell-Hungária szénszálas csíkjából hasítva.
A vitorla szabását pedig az interneten fellelhető helyekről összegyűjtött írások alapján végeztem. Az elsők persze nem voltak tökéletesek, de egyre jobbakat sikerült összehoznom. Persze van még hova fejlődni.

Üdvözlettel

HUN 147


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 márc. 04. - 22:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 9
Üdv.

Belonál az anyag kifogyott. Remélem lesz majd,vagy elárulja honnan lehetne venni.
Ringlit Érden a törökbálinti uton van egy cipő kellékes ott szoktam venni.
A karolina utat köszönöm megnézem.
A legnehezebb a kétoldali ragszalag lesz,ugyan kaptam Tokizolitól egy adagot amit nagyon köszönök, de kéne egy állandó forrás.
A kötélzetnek pedig auchanos kevlár horgász zsinor bevált nem nyulik vékony, és birja a hideget. Még a meleg teszt van hátra,majd nyáron.

A vitorlaszabásnál van néhány trükk amit nem irnak le sehova sem.
Pl: A folia eleve tekercsben van tárolva,igy a szabásnál ezt figyelembe kell venni, mert ha merőlegesen van ragasztva a tekercselésre nem lesz megfelelően ives, és a ragszalag sem fogrendesen,könnyebb elrontani.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 315 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség