SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 nov. 02. - 5:49

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 29. - 23:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 4
Ebbe a topikba szeretném összegyűjteni a különleges vasútakkal kapcsolatos anyagokat.

Üdv hajóács.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 nov. 30. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Budapesti Fogaskerekű Vasút!

Kép
Kép

https://www.google.hu/search?q=budapest ... 80&bih=599

Budapest Cog Railway = A Budapesti Fogaskerekű Vasút
http://www.youtube.com/watch?v=ps3OJdhGem0

Nosztalgia fogaskerekű / Heritage ride on the Budapest Rack Railway
http://www.youtube.com/watch?v=fScYS4m2CG4

A fogaskerekű vasút régi kocsijai
http://www.youtube.com/watch?v=EaiHKNYhmFk

indulás Városmajorból
http://www.youtube.com/watch?v=aFNzlHYFVNM

A Budapesti Fogaskerekű Vasút Budapest egyetlen fogaskerekű vasútja, mely a XII. kerületben, a Városmajor és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút állomások között közlekedik. A köznyelvben csak fogasként emlegetett közlekedési eszköz 2008. augusztus 21-étől a budapesti tömegközlekedés 60-as jelzésű viszonylata.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A szőlőkkel beültetett és erdőkkel borított Svábhegy a 19. századtól jelentős fejlődésnek indult, megépültek az első villák, színészek, írók és művészek pihenőhelyévé, majd a városiak kedvelt kiránduló helyévé vált. A megnövekedett közlekedési igény kielégítésére a Budai Közúti Vaspálya Társaság már 1868-tól üzemeltetett lóvasutat, amely pályáját a Lánchíd budai hídfőjétől Zugligetig építette ki.
Építése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]


A régi svábhegyi fogaskerekű 1890 körül
Az 1871-ben megnyitott első európai fogaskerekű vasút, a Vitznau–Rigi-vasút tervezője és építője, Niklaus Riggenbach, az Internationale Gesellschaft für Bergbahnen nevű bázeli társaság nevében 1873-ban kérelmezte a Svábhegyre vezető fogaskerekű vasút építését. A vasútvonal építése az engedélyokirat 1873. július 3-án kelt kiadása után azonnal megkezdődött. A kivitelezési munkák irányítója a svájci származású, Cathry Szaléz Ferenc volt, aki a ma is álló villáját a vasút közelében építette. Az egy évig tartó vasútépítési munkák követően, mindössze öt évvel a világ első közforgalmú fogaskerekű vasútjának átadása után, az első szerelvény 1874. június 24-én, délután 4 órakor közlekedett.
A normál nyomtávolságú, 2883 m hosszú, egyvágányú pálya teljes hosszában fogaskerekű üzemre épült, adhéziós szakaszok nélkül. A völgyi és hegyi végállomások között 264 m volt a szintkülönbség, a pályát ellenesések nélkül, folyamatos emelkedéssel alakították ki, a legnagyobb emelkedés 102,5‰ volt. A pálya 1329 m hosszban egyenesben, 1275 m hosszban 180 m sugarú ívekben és 279 m hosszban nagysugarú ívekben feküdt. A vágányt Riggenbach-rendszerű fogaslétrával szerelték fel, a fogaslétrák 3,0 m hosszúak voltak és síncsavarral rögzítették a talpfákhoz, az aljakat 0,75 m távolságra helyezték egymástól. A végállomások között a vasúti szerelvények egyetlen keresztezési lehetősége a Léderer-telepnél (a mai Erdei iskolánál) volt. A forgalmi kitérőben a szerelvények átállítását a másik vágányra akkoriban még nem váltókkal, hanem a tolópadhoz hasonló elven oldották meg.
A völgyi végállomást, valamint az üzemi telepet a háromvágányos mozdony- és kocsiszínnel az Ecce homo réten (a mai Városmajorban) alakították ki. Az állomásépületet a magas-tátrai épületekhez hasonló stílusban építették meg, a favázas emeletes épület a második világháborúban semmisült meg. A megnyitáskori hegyi végállomáson, a Svábhegyen, az állomásépület csarnoka a vágányt is lefedte. Figyelemre méltó, hogy az akkori vasútépítési szokásoktól eltérően az utasperonok szintjét a vágányhoz képest kiemelték, az utasok kényelmes beszállásának érdekében. A városmajori végállomásnál közvetlen átszállást biztosítottak a zugligeti lóvasútra, sőt a menetrendeket is összehangolták. Akkoriban a fogaskerekűn 30 perc volt a legsűrűbb követési idő.
A budai hegyekben szaporodó villák következtében tovább növekedett a fogaskerekű vasút forgalma, ami vonzóvá tette a vasútvonal meghosszabbítását. A Svábhegytől a Széchenyi-hegyig tartó vonalszakaszt 1890. május 17-én nyitották meg, így a vasútvonal hossza 3733 m-re nőtt, az új végállomás szintkülönbsége 315 m lett.

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... -1890k.png

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl: ... est_01.jpg

http://hbweb.hu/fogasuj/2.htm

http://budapest.varosom.hu/latnivalok/t ... Vasut.html

http://www.muemlekem.hu/muemlek?id=1165

Tamásbá akinek ez is tetszik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 01. - 8:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A Rajnai Munkálatok során épült keskeny nyomtávú vasút!

Rheinregulierungsbahn!

https://www.facebook.com/groups/255635547290/

Internationale Rheinregulierungsbahn Teil 1
http://www.youtube.com/watch?v=yzR9zNgl3zw
http://www.youtube.com/user/IMAGEofLIGHT?feature=watch

http://www.panoramio.com/photo_explorer ... =date_desc

http://www.ugo.cn/photo/AT/en/18289.htm

http://www.strassenkatalog.de/panoramio ... 31128.html

________________________________________________________

Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút!

Felsőtárkányi Erdei Kisvasút az Élmények Völgye ajánlatában
http://www.youtube.com/watch?v=y1Fo--HzOk4

felsőtárkány2009 (Erdei vasút)
http://www.youtube.com/watch?v=-tfnCziwH14



https://www.google.hu/search?q=fels%C5% ... 80&bih=599

http://client4.springmedia.hu/index.php?tpl=page&cID=32
http://woodyka.hu/index.php/a-buekk-heg ... rdei-vasut




A Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút menetrend szerint közlekedik május 1. és szeptember 30. között a Bükkben 5 km hosszú vonalon. Üzemeltetője az Egererdő Zrt. Ma kizárólag turisztikai célú személyszállítási feladatokat lát el.
Történet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]



Felnémet, egykori végállomás (Ma is a faanyag szállítás a meghatározó)
Építése és működése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Az első vonalat 1915-ben fektették le 760 mm-en, a fakitermelés szolgálata céljából, a megnövekedett szállítási igények miatt.
Elsőként a Felsőtárkány–Kisnádas–Petres közötti vonal épült meg, amely hamar kibővült a Varróház-Tótnólápa ággal. A vonalnak kapcsolata volt Felnémet MÁV állomással, az elbontott Felsőtárkány-Felnémet szakasz töltésén ma kerékpárút található.
Ahogyan több hazai kisvasút esetén, itt is Trianon kedvezőtlen hatásai indították be a látványos fejlődést, mivel az ország faigénye okán a bükki kitermelés jelentősen megnövekedett. Emellett komoly szállítási igényt vetett fel a Felnémeti Hordógyár létrejötte, amely elhozta az Eger-Putnok vasútvonallal történő összekapcsolódást Eger-Felnémet állomáson. (A hordógyári vágányon történt a két vasútvonal egyik legkomolyabb balesete, amikor a nagyvasúti szerelvény összeütközött a kisvasúti mozdonnyal utóbbi kárára.)
A felsőtárkányi vonal kezdetben a faluban haladt keresztül, és kizárólag teherszállítást végzett. A vonalat 1923-ban helyezték át arra a nyomvonalra, amellyel egészen megszűnéséig működött, és amelyet most a kerékpárút is követ, ennek kiváltó oka pedig az volt, hogy a mozdony nélkül, gravitációs módon továbbított vagonok tehéncsordát gázoltak, és a


A vonal legelső szakaszának egy hídja a Hidegkúti-völgyben. 2007-ben szedték fel
lakosság egy éjszaka alatt jelentős károkat okozott a falun áthaladó vonalban. Az új vágányok a falutól délre, a Várhegy északi lankáinak alján haladták át jelentős emelkedővel mindkét irányból. Később egyébként Felsőtárkány növekedésével az elkerülő vonal ismét jó részen visszakerült a faluba. Az új vonalvezetés kapóra jött például a várhegyi dolomit bánya iparvágányának létesítésekor (1965), amely nagyjából a falu közepével egy vonalban ágazott ki az erdő szélén egy négyvágányú állomásról (Vadaskerti Kitérő) a Várhegy irányába egy látványos kört leíró vonalvezetéssel 2,5 kilométer hosszan. (A bánya létesítményeit röviddel az ezredforduló után bontották el, előtte teljes vágányhálózattal és eszköztárral volt látható.)
A Berva-völgyben megindult mészkőbányászat vetette fel az igényt arra, hogy 1938-ban megépüljön ez a szárnyvonal, amely Eger mai közigazgatási határánál ágazott ki, és nyomvonala jól látható a Berva irányába haladó nagyvasúti iparvágány alatti átjáró révén. A kőszállítás fontos tevékenységgé vált a vasúton, és bár később a kisvasút megszűnésekor csillékkel drótkötélpályán látták el ezt a feladatot, mára ismét a vasúté lett a szállítás feladata.
Az erdőgazdaság 1946-ban vette birtokába a vonalat, amelyben a háború nem tett jelentős károkat, sőt, új vonalszakaszok is épültek. Mivel a megelőző két évtizedben olyan arányú lett a fakitermelés, hogy a kitermelhető fa mennyisége drámaian lecsökkent, a keskeny nyomközű vasút elsődleges feladata a kőszállítás lett.
1954-ben aztán kiegészült a funkció a személyszállítással, amely Stimecz ház - Felnémet, illetőleg Berva-völgy-Felnémet között zajlott. Felsőtárkányban a jelenleg működő megállókon túl további kettő (4, illetve 1 vágányos), a Berva-völgy irányába egy köztes megállóhely (2 vágányos) volt a mai közút mellett, az útátjáró után. A Berva-völgyben lévő vasúti megállónak szolgálati épülete is volt, amelyet az ezredforduló után bontottak.

Sajnos már említettem, hogy a fényképek közlését nem " viszonozzák kelő boldogsággal" a szerzői jogok megsértése miatt.
Sajnos emiatt lesz fénykép, DE ELSŐSORBAN LINK FORMÁJÁBAN.

Tamásbá

http://www.guardachevideo.it/video/257/ ... -a-574-kmh


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 01. - 9:12 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy időben sokat jártam a "fogassal" a végállomástól meg még tovább busszal Adyliget felé. Nem szerettem ezt a korszakát az életemnek, de a nyomvonal, és járművek olyan mondhatni romantikus hangulatot árasztottak, hogy mire felértem a végállomásra már jobban is éreztem magam :-) A dolgot azzal fokoztam még, hogy korábban mentem egy vonattal és egy csomó hajnali szép fotót készítettem a dunaparton a hajókról , a folyóról, aztán jött a fogasozás és a végén már nem is utáltam annyira ezt az egész feladattot ami miatt minden nap fogaskerekűzni kellett :-) :-) :-) :-)

Üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 02. - 11:05 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
A budapesti fogaskerekű párja A RIGI BAHN!
Az volt előbb készen, de mindkét fogaskerekű tervezője ugyanaz a személy!

Tisztában van a festői helyen Mount Rigi, svájci mérnök Niklaus Riggenbach tervelte építése a vasút Vitznau partján, a Luzerni-tó és a déli szárnyát a Mount Rigi, addig a pontig, közel a csúcs. Ő már a technológia, mint ő szabadalmaztatott, Franciaországban 1863-ban, a rendszer a fogazott állványok között helyezkedik el a vasúti pálya reteszelés fogaskerekek szerelve a mozdonyok .
Közösen, és más mérnököktől Olivier Zschokke és Adolf Naef, aki kérelmet nyújtott be a kanton Luzern engedélyt, hogy építsenek egy sort Vitznau Rigi Staffelhöhe, egy pont valamivel alacsonyabb a csúcs a Rigi, de a legközelebbi pont a csúcson belül Canton. A kantoni alkalmazása már tudott a siker a Mount Washington vasút és meglátta a lehetőséget ebben az építőiparban, engedélyt ad június 9-én 1869-ben.
Az építkezés maga kezdte a következő szeptemberben, a korlátolt felelősségű társaság, amely felajánlotta 1250 részvény nagyban túlzott jegyzett első napján a kérdés. Május 21-én 1870-ben, Riggenbach születésnapján, mozdony No.1 nevű Stadt Luzern , tette az első próbaüzem. Pontosan egy évvel később az első hegyi vasút fogaskerekű meghajtású technológia hivatalosan is megnyílt, Riggenbach, soha megjegyezte, a hiányzó lehetőséget, vezette az első vonat a felső végállomás Rigi Staffelhöhe.
A vonal, a Vitznau Rigi Staffelhöhe 5 km (3,1 km) hosszú, és felmászott összesen 1115 m (3658 ft), hogy elérje a magassága 1550 m (5085 ft) csúcstalálkozóján, a maximális gradiens, hogy 4-ből 1 ( 25%).

https://www.google.hu/search?q=rigi+bah ... 80&bih=610

http://www.youtube.com/watch?v=PkbCm_PyjQI
http://www.youtube.com/watch?v=kvA9jSEBB00
http://www.youtube.com/watch?v=laiY7cEPOYY
http://www.youtube.com/watch?v=4YREveWEyHg


Tamásbá

( Sajnos elég komoly betegség miatt lehet, hogy lesz egy kicsi szünet a sorozatban.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 05. - 9:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Fogaskerekű vasutak a Bódeni-tó partján: Bergbahn Rheineck-Walzenhausen (RhW)

Hova megy ez a vonat?

Bergbahn Rheineck-Walzenhausen (
http://www.youtube.com/watch?v=TU6PlNZHR34

RhW Bergbahn Rheineck-Walzenhausen (Juni 2010)
http://www.youtube.com/watch?v=npembnELHR8

Kép
Kép
Egyenes egyvágányú vonal fel a hegyre. Egy motorkocsi, két végállomás között egy megálló, 1-2 alkalmazott. Elsőre unalmas a mindennap a RhW vonalán, de a festői környezet és a nyugalom kárpótol mindenért.
Kép
A vasút tervezése az 1870-es években kezdődött, először a korábbi cikkemben ismertetett RHB meghosszabbításával szerettek volna bekapcsolódni a tömegközlekedési hálózatba, de ez a projekt nem valósult meg. Az 1894-ben megalakított vasúttársaság végül is egy, Rheineck városát Walzenhausennel összekötő siklóvasút építését szorgalmazta, amelyet 1896. június 27-én adtak át a forgalom számára. A siklóvasút „energiaellátásáról” a helyi patak gondoskodott, a kocsik alján lévő tartályba vizet engedtek, a víz súlyánál fogva mozgatta a kocsikat fel és le. A nyomtávolság 1200 mm, az üzemi hossz 1218 m volt.

1909-ben a rheinecki vasútállomástól egy villamosvonalat építettek a siklóig 1435 mm nyomtávval és mindössze 670 m üzemi hosszal, így kényelmesebbé vált az átszállás a nagyvasút és a sikló között.

Következő mérföldkő és a fogaskerekű vasút születése 1958 december elseje, a vonal rekonstrukciója után a végállomás közvetlenül a rheinecki vasútállomás elé került, a nyomtáv maradt 1200 mm, a vonal hossza pedig 1960 m.

______________________________________________________

Frauenfeld-Wil Bahn (August 2010)
http://www.youtube.com/watch?v=XDsV4FvNP2E

Die Frauenfeld-Wil-Bahn : Impressionnen 2012 - 2013
http://www.youtube.com/watch?v=00BE2nItFYY

Die Frauenfeld-Wil-Bahn als Modelleisenbahn
http://www.youtube.com/watch?v=QRorfb-8Wu4

Frauenfeld-Wil-Bahn FWB / Das Zebra geht um -Zug, trainfart, train
http://www.youtube.com/watch?v=4LJ1XPtIrTk

A Frauenfeld-Wil-Bahn ( FW ) egy méteres nyomtávú vasút -ben Svájcban , ahol a Murg völgyben a kantonban Thurgau a városok Frauenfeld és Wil csatlakozik. A nyomtáv 1000 mm. A művelet a nyitó mintegy 17.5 km út került sor 1 Szeptember 1887 . 20 November 1921 volt az elektromos üzemi 1200 V egyenfeszültség hozzá. A Frauenfeld-Wil-Bahn támogatni 2007 1:19 millió ember, és részt vesz a Ostwind . Ez fut minden harmadik elővárosi vonatok 30 percenként, a szokásos szimmetria perc kullancs a Matzingen és Schweizerhof.
Kép
A Murg völgy nyert a közép-19 Században egyre több iparágban. Tehát szükség van egy gyors és hatékony közlekedési versenyezni más ipari régiókban. A web, ahol csak lehetséges, az oka, hogy az egyszerű szerkezet a Street helyen, és csatlakozni Frauenfeld és Wil a normál nyomtávú vasút. Így 1 Szeptember 1887 Frauenfeld-Wil-Bahn nyitott. Kezdetben a FW-t elsősorban szállítására háztartási cikkek (tej, tűzifa, stb), és az állatok. Elején a 20. Században vált az utas a Murg völgyben prioritás. Ahhoz, hogy az új követelményeket a személy-és teherforgalom, akkor villamosított 1920-ban a vasútvonal. A 20. November 1921, az FW működött elektromos három motorkocsi BCE 2/4, és a mozdony az árufuvarozási szolgáltatást. 1984 megvásárolta a FW a motorkocsi be 4 / április 11-15 és az azt kísérő oldalkocsis Bt. 111-114. A motorkocsik együtt haladjon az oldalkocsi a nehezét személyszállítás - egészen mostanáig.

https://www.google.hu/search?q=Frauenfe ... 80&bih=562


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 06. - 7:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Swiss Trains vol 7 - Wengernalp Bahn. Jungfraubahn / Jungfrau Railway.

Swiss Trains vol 7 - Wengernalp Bahn in the Snow.wmv
http://www.youtube.com/watch?v=2Pl1HgeAnbQ

WAB trains at Wengen & Kleine Sheidegg, January 2010
http://www.youtube.com/watch?v=883Bs_O3Ju0

A Wengernalp vasút (németül: Wengernalpbahn, WAB) egy 19,091 km (11,863 km) hosszú, 800 mm-es (2 ft 7 1/2) nyomtávú fogaskerekű vasút svájci vezeték, azaz a Lauterbrunnen Grindelwald keresztül Wengen és a Kleine Scheidegg, így a világ leghosszabb folyamatos fogasléces vasút. [1]
A vonal általában működik két szekcióban, a vonatok mindkét irányban végződő Kleine Scheidegg. Az utóbbi állomáson, a legtöbb utas transzfer a Jungfrau vasút a folytatása az út a legmagasabb pályaudvar Európában Jungfraujoch.
A vonal tulajdonosa a JUNGFRAUBAHN Holding AG, a holding társaság, amely birtokolja a JUNGFRAUBAHN és Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren vasút. Keresztül, hogy holding ez része az Allianz - Jungfrau Top of Europe marketing szövetség, amely szintén tartalmazza a külön tulajdonú Berner Oberland és Schynige Platte vasút. [2] [3]

1875-ben , az első tervek a vasúti útvonalon később tett a Wengernal sorban állították fel , de a magas várható költségekre azt jelentette, hogy a koncessziós lejárt. Tizenöt évvel később , 1890-ben , Leo Heer - Bétrix szert egy új 80 éves koncessziós kiépítésére és üzemeltetésére a vasúti . A Wengernalp Bahn -ben alakult .
Építése kezdődött 1891-ben , és a következő évben az első gőzmozdony eléri Wengen április 18-án és a Kleine Scheidegg augusztus 10-én . A teljes vonal hossza , a Lauterbrunnen Grindelwald nyitotta június 20-án 1893-ban a csak nyáron szolgáltatást.
A villamosítása a vonal közötti Lauterbrunnen és Kleine Scheidegg fejeződött be június 3, 1909 a 1500 V DC, villamos mozdonyok elhelyezett , biztonsági okokból , az alsó végén a vonatok. Közötti szakaszon Grindelwald és a Kleine Scheidegg követően június 24-én 1910-ben. Steam működése megszűnt 1912-ben.
Július 7-én 1910-ben, egy új útvonal hosszabb, de kevésbé meredek , megnyílt között Lauterbrunnen a Wengen . Az idősebb útvonal megőrizni közel száz újabb éve, hogy végre és leszereléséről 2009-ben , mivel a meredek gradiens 25%-os és a földtani biztonsági kockázatokat . [4 ]
1913-ban , téli üzem kezdődött közöttük Lauterbrunnen a Kleine Scheidegg , majd egész éven át működő ugyanebben részt 1925-ben. Winter közötti műveleteket Grindelwald és a Kleine Scheidegg kezdődött 1934-ben , majd egész éven át működő , 1960-ban .
1942-ben , a székhelye a vasúti költözött Zürich Interlaken . 1947-ben , az első motorcoaches vásárolt . A következő évben a részben a föld alatt fordult háromszög Kleine Scheidegg épült .
1990-ben , egy lavina menedéket épül Lauterbrunnen oldalán a művelet, míg 1995 Wengen állomáson építették , mely egy áruszállítási terminált . 2005-ben , Wengernalp pályaudvar peronján kiterjesztették a 127 m 181 m hasznos hossz . 2011-ben új, kétvágányú hurok nyitotta között Wengen és Allmend , így a bevezetése számlap menetrend között Lauterbrunnen és Kleine Scheidegg .

Lauterbrunnen, Wengen and Grindlewald
http://www.youtube.com/watch?v=vcTbgCfUnVo

Wengen - Jungfrau
http://www.youtube.com/watch?v=RgJfcSys8Og

Swiss Railway Journeys - The Jungfrau Railways (Part2)
http://www.youtube.com/watch?v=tRiI1dUIu1o

Swiss Railway Journeys - The Jungfrau Railways (Part1)
http://www.youtube.com/watch?v=C6n6L-dMdGc

A Jungfrau vasút ( németül : JUNGFRAUBAHN , JB) egy 1000 mm ( 3 láb 3 3 / ​​8 in ) nyomtávú fogaskerekű vasút azaz 9 km-re Kleine Scheidegg a legmagasabb pályaudvar Európában a Jungfraujoch (3454 m), a Berni felvidék és a Wallis . A vasút fut szinte teljes egészében egy alagutat épített Eiger és Mönch hegyek és a két állomás közepén az alagút, ahol az utasok kiszállnak, hogy tartsa be a környező hegyekre ablakon át épített a hegyoldalban. A szabadtéri rész csúcspontja a Eigergletscher (2320 m), ami miatt a második legnagyobb szabadtéri vasúti Svájcban . [ 1 ] A vonal villamosított a 3 fázisú 1125 V 50 Hz , és az egyik a négy sor az világon a háromfázisú villamos energia .
A Kleine Scheidegg a JB csatlakozik a Wengernalpbahn (WAB), amely két útvonalon le a hegyről, a Lauterbrunnen és Grindelwald , ahonnan a Berner Oberland Bahn (BOB) csatlakozik a Svájci Szövetségi Vasút a Interlaken .
A vonal tulajdonosa a JUNGFRAUBAHN Holding AG , a holding társaság, amely birtokolja a Wengernalpbahn és a Lauterbrunnen-Mürren hegyi vasút vasút. Keresztül, hogy holding ez része az Allianz - Jungfrau Top of Europe marketing szövetség, amely szintén tartalmazza a külön tulajdonú Berner Oberland Bahn és Schynige Platte vasút. [ 2 ] [ 3 ]

Története [ szerkesztés ]

1860 (hozzávetőlegesen) - nem volt sok különböző tervek a hegyi vasút a Jungfrau , ami miatt nem sikerült a pénzügyi problémákat.
1894-ben a gyáros Adolf Guyer-Zeller kapott koncessziót a fogaskerekű vasút, amely akkor kezdődött a Kleine Scheidegg pályaudvar a Wengernalpbahn (WAB), egy hosszú alagúton keresztül Eiger és Mönch fel a csúcsra, a Jungfrau .


Építése a JUNGFRAUBAHN


Térkép a JUNGFRAUBAHN projekt 1903-ban
1896 kezdték építeni. Az építési munkák folytatta élénken.
1898 A JUNGFRAUBAHN nyitott, mint amennyire a Eigergletscher pályaudvar , lábánál az Eiger .
1899 hat munkavállaló veszti életét egy robbanásban. Van egy négy hónapos sztrájk a munkavállalók által. Adolf Guyer-Zeller meghal Zürich április 3-án. A szekció Eigergletscher állomásról Rotstock állomás nyílik augusztus 2-án
1903 A szekció Rotstock állomásról Eigerwand állomás nyílik június 28-án.
1905 A szekció Eigerwand állomásról Eismeer állomás nyílik július 25-én
1908 Van egy robbanás Eigerwand állomáson.
1912 február 21-én tizenhat év után a munka megkezdődött, az alagút legénység végül áttöri a gleccser Jungfraujoch. Jungfraujoch állomás avatták fel augusztus 1-jén.
1924 A "A ház a felhők felett" a Jungfraujoch nyílik szeptember 14-én.
1931 A kutatás állomás a Jungfraujoch nyitva van.
1937 A Szfinx Observatory megnyílik. A hómaró vásárolt, és ez azt eredményezi, egész évben működik.
1942 áthelyezése a cég irodák Zürich a Interlaken .
1950 A kupola telepítve van a Szfinx Observatory.
1951 A tapadás közötti szakasza Eismeer állomás és Jungfraujoch állomás alakul rack működését.
1955 második telephelyünkön Kleine Scheidegg épül. A posta megnyitja az átjátszó állomás a Jungfraujoch.
1972 A panoráma ablakok vannak telepítve Eigerwand és Eismeer. A Jungfraujoch hegyi ház és turisztikai ház leégett október 21-én.
1975 egy új turisztikai ház nyitott.
1987 Egy új hegyi házban nyílik augusztus 1-jén.
1991-ben új állomás csarnok nyílik a Jungfraujoch.
1993 A kis Kleine Scheidegg Depot meghosszabbodik.
1996 A fedett megfigyelő fedélzeten a Szfinx Observatory nyitva van.
1997 Az első alkalommal az éves látogatók számát meghaladják 500000.
2000 június 1-jén a napi rekordszámú 8148 látogató érkezik.

Jungfraubahn / Jungfrau Railway
http://www.youtube.com/watch?v=C6n6L-dMdGc

Jungfrau: Top of Europe
http://www.youtube.com/watch?v=CVTvmfSH02c

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 10. - 8:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Zahnradbahn Königswinter.
http://www.youtube.com/watch?v=NeXnlH-4U68
http://www.youtube.com/watch?v=5wZCBCwB270
http://www.youtube.com/watch?v=-1ZLsO9C-z0
http://www.youtube.com/watch?v=tm6ugpwiVBo
http://www.youtube.com/watch?v=6EHOeewWIP0
http://www.youtube.com/watch?v=H9tGjeVZNnI

Kép

A Drachenfels vasúti legrégebbi a négy még működő rack-vasút -ben Németországban . Ez által működtetett egy külön "építési és üzemeltetési eljárás Drachenfelsbahn (BO-DRACH)" a hegyi vasút, a hét hegy AG. A méteres nyomtávú vasút köti össze, hiszen 1883-ben a Rajna völgyében található óvárosának király Winter a hét hegy , véget csak alul a Drachenfels csúcstalálkozón. A 1520 méter hosszú pályán legyőzi a 220 méteres tengerszint feletti magasságban , a maximális lejtése 20 százalék. A Drachenfels vasúti egyik legnépszerűbb rack-vasút Európában, ma már végzett több mint 35 millió utast szállított. [1] Amellett, hogy a bajor Zugspitze vasút , a Wendelsteinbahn és a fogaskerekű vasút Stuttgart az Drachenfelsbahn egyike annak a négy működő fogaskerekű vasút Németországban. Ez teljes mértékben Acéltalpfákra cikkben.

1881 kérte, hogy a német helyi és villamos cég Berlinben [2], a koncesszió a hegyi vonat egészen a Drachenfels. A forgalomba hozatali engedély volt 29 Augusztus 1881-tól Köln biztosított a tartományi kormány. [3] 13 Július 1883, az első utas utazás került sor, és négy nappal később a Drachenfelsbahn első német fogaskerekű vasút avatták fel a közúti személyszállítási szolgáltatást. [4] A vasút tartották műszaki szenzáció lett a tömeg húzó. Rajtuk keresztül a vendégek tudták Drachenfels csúcstalálkozó és a Drachenfels várrom elérni az első alkalommal nem a nehéz emelkedés. Később, ez volt az 1894 elkészült kastély sárkány vár egy népszerű hely vasúton, ahol az egyetlen állomása a vonat, amely erősen átalakított egy modernizált formában 2010 márciusától 2011.
1913, hogy külön a német helyi és villamos cég vissza a hegyi vasút, az új tulajdonos a kölni székhelyű vállalkozó Ferdinand Mühlens , szakács és a tulajdonos a világhírű ház 4711 . Tíz évvel később, 13-án Július 1923, végül egyesült a szomszédos Drachenfelsbahn Peter Mountain Railway a meglévő a mai napig hegyi vasút, a hét hegy AG .
12 1953 júniusában a vasúti alakult át elektromos hajtással, de az első közösülés először csak egy elektromos motorvonat (ET I). Fokozatosan azonban több motorkocsik vásároltak, amely felváltotta a gőzmozdonyok egymás után. Ezek az autók a 1950-es években itt ma is használják (kivéve az ET I). Eközben a jármű számok lesznek arab számokkal írva, ez váltotta fel a korábbi, 1982-ben római számokkal van jegyezve a járműparkot.
14 Szeptember 1958 volt egy súlyos balesetet szenvedett: A vonat utolsó származású ezen a napon kisiklott a túlzott sebesség. 18 ember halt meg, 112 is megsérült.
→ Fő cikk : Vasúti balesete Drachen.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... tation.jpg

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 16. - 7:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Zugspitzbahn!

http://www.youtube.com/watch?v=jTnJnUy_cp4
http://www.youtube.com/watch?v=0MWgHfAPyLM
http://www.youtube.com/watch?v=tu3kFcgv7WA
http://www.youtube.com/watch?v=x8Jvlr6ESnw
http://www.youtube.com/watch?v=6y5CkJPVWaE
http://www.youtube.com/watch?v=PdIwtNl3VE8
http://www.youtube.com/watch?v=K1ftWxAo4Zs
http://www.youtube.com/watch?v=OsHMEIh2RV0
http://www.youtube.com/watch?v=tYkwepL_kZI
http://www.youtube.com/watch?v=vakuQ0TIg4E


https://www.google.hu/search?q=zugspitz ... 80&bih=649

http://www.zugspitze.de/de/winter/index.htm

http://www.zugspitze.at/


Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 17. - 7:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Seilbahn in New York!+

://www.google.hu/search?q=seilbahn+in+new+york&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ke2vUrT5Iue50QWz5YDIAg&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=610

http://www.youtube.com/watch?v=GredeP5tx58
http://www.youtube.com/watch?v=dBX4H_GxlBA
http://www.youtube.com/watch?v=ioxc0ho9bIo
http://www.youtube.com/watch?v=kM3OfIbBbzA
http://www.youtube.com/watch?v=06FCbloXD_I
http://www.youtube.com/watch?v=hPOwDZ8tFmQ

Én tudom, hogy ezt a fajta utazást New Yorkban már mindenki ismerte! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De hátha mégis volt aki még nem utazott rajta ANNAK SZÓL EZ A LEIRAT!
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :D :D :D :D :D

Tamásbá

/ Mert csak én is fél füllel halottam róla!/


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 20. - 14:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Fogaskerekű vasút Rochers-de-Naye, 2'042 m tengerszint felett.

Mit der 800mm Zahnradbahn auf den Rochers de Naye.
http://www.youtube.com/watch?v=uS9hzSw-FSU

Eisenbahn-Europa - Zahnradbahn Rocher-de-Naye
http://www.youtube.com/watch?v=jLtNItfP9Ns

Transports Montreux–Vevey–Riviera SA, abgekürzt MVR, ist der Name eines Schweizer Verkehrsunternehmens, in dessen Eigentum mehrere schmalspurige Eisenbahnstrecken sowie Standseilbahnen in und um Montreux und Vevey am Genfersee sind. Die Gesellschaft entstand 2001 aus dem Zusammenschluss der folgenden vier Unternehmen:
Infrastruktur[Bearbeiten]

Die Transports Montreux–Vevey–Riviera ist das Eisenbahninfrastrukturunternehmen auf den noch bestehenden Strecken der ehemaligen Chemins de fer électriques Veveysans. Dies sind die Bahnstrecken Vevey–Saint-Légier–Blonay–Les Pléiades und Blonay–Chamby.
Während zwischen Vevey und Les Pléiades ganzjährig fahrplanmässige Züge fahren, dient die Bahnstrecke Blonay–Chamby den in der Sommersaison verkehrenden Zügen der Museumsbahn Blonay–Chamby (BC), gelegentlichen Extrafahrten und betrieblich bedingten Fahrzeugüberfuhren (Fahrzeugunterhalt) der Museumsbahn sowie der anschliessenden Eisenbahngesellschaften.
Der Streckenabschnitt Blonay–Les Pléiades ist durchgehend mit einer Zahnstange nach dem System Strub versehen.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... inter.jpeg

http://www.reisetipps-europa.de/04_Feri ... ye_01.html

http://www.montreuxriviera.com/de/Transport/Eisenbahn

Kép
http://de.ask.com/pictures?qsrc=167&q=r ... 2656&l=sem

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 21. - 9:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
További érdekes fogaskerekű és hegyi vasutak.

Cab Ride on the Bernina Railways Part 3: Alp Gruem to Li Curt
http://www.youtube.com/watch?v=K0bg9M8NjBo

Cab Ride on the Bernina Railway; Part 4 Li Curt to Tirano (final part)
http://www.youtube.com/watch?v=DJZ6Zgxqotk

Die Gotthardbahn im Sommer 2012 - Zug,trainfart,train
http://www.youtube.com/watch?v=Fx0vDGszhJg

Dampfschneeschleuder Xrot d 9213 und Bernina Krokodil 182-Züge i
http://www.youtube.com/watch?v=nvEYDUYwvek

Dampfbahn Furka Bergstrecke (HD)
http://www.youtube.com/watch?v=dd9-fMhJkQo

Gotthardbahn, Führerstandsmitfahrt 2
http://www.youtube.com/watch?v=W6tFpLOE ... 7B8880D7F8

Gotthardbahn, Führerstandsmitfahrt 3
http://www.youtube.com/watch?v=5vIUQaeyO14

Die schönste Alpenbahn - Rhätische Bahn Teil 1
http://www.youtube.com/watch?v=FsNeAJS-sB4

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 22. - 8:35 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

MA ÉRKEZETT SZÁMOMRA EMAILON!
KÖSZÖNÖM!

Tamásbá

Kép
[URL=http://kepkezelo.com/]Kép[/URL

______________________________________________________________

Svájc, a fogaskerekű vasutak őshazája

Egy svájci kirándulás egy villamosbarát szemével



Azt hiszem, megszámolni is lehetetlen, hogy hány fogaskerekű vasút működik Svájcban. Ennek egyik oka az, hogy nem csak hagyományos "tiszta" fogaskerekű üzemek (értem alatta: egy hegy lábától a hegy tetejére vezető, folyamatosan emelkedő, végig fogaskerékkel kapaszkodó, speciálisan az adott helyre tervezett és csak ott használatos kocsikkal üzemelő, néhány km hosszú vonal), vannak, hanem normál vasúti (bár keskeny nyomközű) vonalak (melyek falvakat, városokat kötnek össze, rendszeres teherforgalmat bonyolítnak), egyes szakaszai alatt is található fogaspálya. Sőt, elővárosi vasútként (HÉV jelleggel) üzemelő vonatok alatt is feltűnik a fogasléc, máshol pedig ezek a szerelvények úgy közlekednek a kisvárosi utcákon, mint a villamos.
Svájcban különben is el kell felejteni a megszokott kategóriákat: itt nincsenek határok a különböző vasúti formák között. Lehet, hogy be kellene utalni ezeket a mindent összekeverő svájci szakembereket egy kis továbbképzésre a DBR irodára, ahol rend van: a metró az harmadik sínből, a HÉV meg felsővezetékből kapja az áramot, és kész!
Svájcban rengeteg keskenynyomközű vasút üzemel, természetesen villamosítva, általában 1000 mm-es nyomtávval. Természetesen a városi villamosok is 1000 mm-esek. A keskeny nyomtáv nem csak a városokban előnyös, hiszen a hegyi vasutakon is igen sűrűn fordulnak elő szűk ívek. Ezen a térképen láthatóak a keskeny nyomközű vasutak, de szerintem nincs bejelölve mind, mert én olyan helyeken is találkoztam vasutakkal, amiket ez a térkép nem jelöl. Mindenesetre látható, hogy vannak igen hosszú, 100 km-t is meghaladó vonalak, de a legtöbb vonal meghaladja a 10 km-t.

XII. kerületi lokálpatriótaként a budapesti fogaskerekű nagy rajongója vagyok. Bár nem laktam olyan helyen, ahol a fogaskerekű a fő tömegközlekedési eszköz, mégis sokat jártam vele, egy időben szinte minden nap. 1871. május 21-én nyílt meg a világ első fogaskerekű vasútja, amelyet Nikolaus Riggenbach (1817-1899) német mechanikus tervezett saját rendszere szerint. Ez az első Fogaskerekű Vasút -mely a Luzern melletti tó (Vierwaldstättersee) partján található Vitznau faluból vezetett a Rigi csúcsra (illetve először még csak a hegyhátra)- kitűnően bevált, ami arra késztette a Riggenbach rendszerének kihasználására alakult Internationale Gesellschaft für Bergbahnen in Basel c. vállalatot, hogy hasonló vasutak építésére tegyen Európa-szerte ajánlatot. Így kezdtek hozzá a bécsi kahlenbergi fogaskerekűhöz (mely 1874. március 7-én szállította először utasait) és 1873. júliusában a budapesti Svábhegyi Fogaskerekű Vasút építéséhez. 1874. április 22-én kezdték rakni a síneket, június 4-én megtartották az első próbamenetet, 18-án és 19-én pedig a műtanrendőri bejárást.
A Svábhegyi Fogaskerekű Vasutat – a világ harmadik üzembe helyezett fogaskerekű vasútját – 1874. évi június hó 24-én adták át a forgalomnak. Hossza 3,7 km, alsó végállomás tszf. magassága 132 méter, a felső végállomás 457 méter magasan fekszik, átlagos emelkedése 9%.

Ezen kis bevezető után lássuk az elsőt!

A Matterhorn Gotthard Bahn!

http://www.youtube.com/watch?v=vFkdR9WCvDE
http://www.youtube.com/watch?v=6ZtHXx4kqWI
http://www.youtube.com/watch?v=ceDjS-BaDrE
http://www.youtube.com/watch?v=LvzYjZfl-sk
http://www.youtube.com/watch?v=zPywunswn8Q
http://www.youtube.com/watch?v=alT-f1B- ... 40981914AF

A Matterhorn Gotthard Bahn egy tipikus svájci keskenynyomközű vasút, ami a Svájci Államvasutak (SBB) mellett komoly méretű hálózattal rendelkezik. 2003-ban a Furka-Oberalp-Bahn (FO) és a Zermatt-Bahn (BVZ) egyesülésével jött létre. A hálózathossz együttesen közel 150 km, ami a kelet-svájci területeken működő Rhätischer Bahn 270 km-es hálózatához kapcsolódik. A régebben két vonal korábbi határpontja Brig városánál van, ahol az SBB hálózatához van csatlakozás.

A "Furkabahn Brig-Furka-Disentis (BFD)" részvénytársaságot 1910-ben alapították. 1915-ben indult be a közlekedés a Brig-Gletsch között, az első vonat 1925-ben gördült végig Brig-Disentis között. 1930-ban a Visp-Brig közötti szakasz megépültével már Zermatt és St. Moritz között járhattak (több társaság pályáit igénybe véve) a szerelvények. Nagy problémát jelentett a régi Furka-Bergstrecke hegyiszakasz, mert a vonal legmagasabb pontja, a Furka hágó közelében, 2160 méter magasan volt, és télen nem volt járható. Ezért 1971-ben hoztak egy parlamenti határozatot egy nagy alagút, a "Basistunnel" megépítésére. Az építkezést különböző geológiai problémák, költségtúllépés és egyebek miatt ideiglenesen leállították, és csak 1981-re készült el a 15381 méter hosszú alagút. Ez 18 évig a világ leghosszabb keskenynyomközú vasúti alagútja volt. A régi Furka felé vezető szakaszt leállították, ám később gőzüzemű nosztalgiavasútként újra megnyílt. A pálya felújítása a mai napig nem készült el teljes hosszban, de tervben van a befejezés, nagyon sok városban alakult a DFB (Dampfbahn Furka-Bergstrecke) vasútnak támogatói köre. Az új vasúti szakaszon (az alagútban) Oberwald és Realp között autószállító vonatok is közlekednek, így a közúton is jelentősen megcsappant a Furka hágó forgalma.

A BVZ vasutat, illetve jogelődjét 1886-ban alapították, az első szakasza 1890-ben, a teljes Zermattig tartó vonalat 1991-ben adták át. A Rhone völgyéből Visp városánál a Matter-völgybe kb. 40 km-en keresztül behaladó vonal méternyomtávú, vegyesüzemű (adhéziós és fogas), hat szakaszon, összesen 8.9 km-en használ Abt rendszerű fogaslécet a maximálisan 12.5%-os emelkedéshez. 1929-ben építették ki az elektromos felsővezetéket, 11 kV 16 2/3 Hz váltóárammal. A vonal 954 métert emelkedik Visp és Zermatt között. Utolsó állomása Täsch, ahol egy óriási autóparkoló található, ugyanis a közút csak idáig járható, mivel Zermatt autómentes település. A parkoló a vasútállomás mellett található. Täsh és Zermatt között ingavonat közlekedik 20 perces gyakorisággal, napi 18 órán keresztül. A vonalon a teherforgalom is ugyanúgy jelen van, mint bármely vasútvonalon. Zermatt egy nagyon elegáns üdülőfalu, egy hosszú völgy legmélyén, melynek legfőbb attrakciója az, hogy 29 db 4000 méternél magasabb hegycsúcs veszi körül. A falu másik érdekessége, hogy abszolút autómentes övezet, elektromos targoncákból átalakított autók (taxik), és konflisok szállítják a vendégeket és az árúkat.

www.google.hu/search?q=A+Matterhorn+Got ... 80&bih=649

http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:GlacierBrig.jpg

http://www.myswitzerland.com/en/matterh ... -bahn.html

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 23. - 8:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Gornergrat-Bahn.

Gornergrat Bahn Zermatt 2010 Film
http://www.youtube.com/watch?v=uZTOrnaKpVE

Switzerland train movie part 2 Gornergrat Bahn
http://www.youtube.com/watch?v=MNTXw6CHV8s

SWITZERLAND: Gornergrat mountain (3,089 m) [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=0gDOmJIKu_8

Zermatt to Gornergrat Railway - Driver's View Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=48Msdr2KEfI

Zermatt to Gornergrat Railway - Driver's View Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=wEcYnRVrgKU

Zermatt, Switzerland
http://www.youtube.com/watch?v=xoDEvmQa4mw

https://www.google.hu/search?q=A+Gorner ... 80&bih=560



A Gornergrat-Bahn az 1620 méter magasan fekvő Zermatt üdülőfaluból vezet a 3089 méter magas Gornergrat hegycsúcsra. Ez elég tekintélyes magasság, de nem a legmagasabb a fogaskerekű vasutak között. Ott van például a Jungfrau-Bahn, ahova sajnos most nem jutottam el, ami 3454 méter magasba megy, ráadásul 2300-tól kezdve folyamatosan alagútban, 7200 méteren keresztül. Erről itt lehet képet találni.
Mindenesetre a GGB Svájc legmagasabban fekvő szabad ég alatt levő fogaskerekűje, illetve ez a vasút volt az első elektromos fogaskerekű, lévén már eredetileg annak épült. Az építéshez, illetve szolgálati célokra viszont azért beszereztek egy gőzmozdonyt is. 1898 augusztus 20.-án nyitották meg, három Rowan szerelvénnyel (ilyen volt a Svábhegyi Fogaskerekű régi elektromos szerelvénye is, a személykocsi csak egy tengellyel rendelkezik, a másik végén a mozdonyra támaszkodik). A pálya hossza 9339 méter, ebből 3790 méter kétvágányos, átlagos meredekség 16%, maximum 20%, szintkülönbség 1485 méter. A nyomtávolság 1000 mm, a fogasrendszer Abt, a feszültség 725V 50Hz háromfázis, a vonatok völgymenetben visszatáplálnak! Összesen 32 személykocsival rendelkeznek, kettő kivétellel minden kocsi motorkocsi, vannak szólóban és párban közlekedtethető változatok. 3 mozdony, 5 teherkocsi, és 5 speciális kocsi is tartozik a vasúthoz. A legújabb kocsiknál a hegymeneti sebesség max. 28, a völgymeneti max. 21 km/ó. 24 percenként ütemesen indul a végállomásról, ha kell, másodrészekkel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gornergratbahn

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2013 dec. 25. - 8:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Fogaskerekű vasutak!
Tramway du Mont-Blanc!
http://www.youtube.com/watch?v=T6BlDs1_71Y
http://www.youtube.com/watch?v=fZdJ5vZK7YY

A Chemin de fer du Mont Envers a fogaskerekű vasút , amely a Chamonix , hogy a 1913 méter magas Mont Envers vezet. Ez legyőzi hossza 5.1 km szintkülönbség 871 méter

1892-ben az első konkrét tárgyalások épület egy fogaskerekű vasút ezen a területen. 1908-ban kezdődött az építkezés. A nyitás az első rész egészen 4541 kilométeres került sor 9 Augusztus 1908 helyett. [2] A teljes távolság a Chamonix-Mont Envers akkor volt 29 Május 1909 nyitotta meg. [3] -ben villamosították 1953-ban.
http://www.youtube.com/watch?v=f8MTUhuJ4T0
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... onix_1.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... envers.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... amonix.jpg
http://www.chamonix.com/tramway-du-mont ... 86,de.html
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... onix_6.JPG
http://www.youtube.com/watch?v=UQE3Y9gVwa8

A legmagasabb fogaskerekű vasút Franciaországban

A Mont Blanc web ( 1800 m ) fut Fayet vagy a Saint- Gervais a Bellevue , keresztek alpesi rétek és erdők , és közeledik apránként a Sasfészek ( Nid d' Aigle , 2372 m ) alatt Aiguille du Gouter , a lábánál Bionnassay gleccser . Ez egyben az első szakaszban a hegymászók előtt a feljutás a Mont Blanc-ra.

A menetidő 50 perc Bellevue és Szent 1.15 a " Nid d' Aigle " .

A Voza Pass , Bellevue és Nid d' Aigle indul túrák , mint például a a Bionnassay Glacier vagy a " Tete de Charme " .

A Bellevue leereszkedünk Les Houches mountain bike szerelmesei : vagy a motor kereszt úton vagy az oda Les Houches , amely zárt a gyalogosok és a Pókerarcok fenntartva . Kerekek lehet venni bizonyos időszakokban az interneten. Kérjük, informálódjon .

Transit : étterem Voza Pass és a Bellevue . A tetején meg lehet pihenni a hegyi kunyhó " Nid d' Aigle " .

http://www.tripadvisor.de/Attraction_Re ... Alpes.html




https://www.google.hu/search?q=Francia+ ... B960%3B350

Chamonix, Franciaország.

http://www.kirandulasok.com/2013/02/la- ... rszag.html

http://www.baraka.hu/franciaorszag

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 31 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség