Swiss Trains vol 7 - Wengernalp Bahn. Jungfraubahn / Jungfrau Railway.
Swiss Trains vol 7 - Wengernalp Bahn in the Snow.wmv
http://www.youtube.com/watch?v=2Pl1HgeAnbQWAB trains at Wengen & Kleine Sheidegg, January 2010
http://www.youtube.com/watch?v=883Bs_O3Ju0A Wengernalp vasút (németül: Wengernalpbahn, WAB) egy 19,091 km (11,863 km) hosszú, 800 mm-es (2 ft 7 1/2) nyomtávú fogaskerekű vasút svájci vezeték, azaz a Lauterbrunnen Grindelwald keresztül Wengen és a Kleine Scheidegg, így a világ leghosszabb folyamatos fogasléces vasút. [1]
A vonal általában működik két szekcióban, a vonatok mindkét irányban végződő Kleine Scheidegg. Az utóbbi állomáson, a legtöbb utas transzfer a Jungfrau vasút a folytatása az út a legmagasabb pályaudvar Európában Jungfraujoch.
A vonal tulajdonosa a JUNGFRAUBAHN Holding AG, a holding társaság, amely birtokolja a JUNGFRAUBAHN és Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren vasút. Keresztül, hogy holding ez része az Allianz - Jungfrau Top of Europe marketing szövetség, amely szintén tartalmazza a külön tulajdonú Berner Oberland és Schynige Platte vasút. [2] [3]
1875-ben , az első tervek a vasúti útvonalon később tett a Wengernal sorban állították fel , de a magas várható költségekre azt jelentette, hogy a koncessziós lejárt. Tizenöt évvel később , 1890-ben , Leo Heer - Bétrix szert egy új 80 éves koncessziós kiépítésére és üzemeltetésére a vasúti . A Wengernalp Bahn -ben alakult .
Építése kezdődött 1891-ben , és a következő évben az első gőzmozdony eléri Wengen április 18-án és a Kleine Scheidegg augusztus 10-én . A teljes vonal hossza , a Lauterbrunnen Grindelwald nyitotta június 20-án 1893-ban a csak nyáron szolgáltatást.
A villamosítása a vonal közötti Lauterbrunnen és Kleine Scheidegg fejeződött be június 3, 1909 a 1500 V DC, villamos mozdonyok elhelyezett , biztonsági okokból , az alsó végén a vonatok. Közötti szakaszon Grindelwald és a Kleine Scheidegg követően június 24-én 1910-ben. Steam működése megszűnt 1912-ben.
Július 7-én 1910-ben, egy új útvonal hosszabb, de kevésbé meredek , megnyílt között Lauterbrunnen a Wengen . Az idősebb útvonal megőrizni közel száz újabb éve, hogy végre és leszereléséről 2009-ben , mivel a meredek gradiens 25%-os és a földtani biztonsági kockázatokat . [4 ]
1913-ban , téli üzem kezdődött közöttük Lauterbrunnen a Kleine Scheidegg , majd egész éven át működő ugyanebben részt 1925-ben. Winter közötti műveleteket Grindelwald és a Kleine Scheidegg kezdődött 1934-ben , majd egész éven át működő , 1960-ban .
1942-ben , a székhelye a vasúti költözött Zürich Interlaken . 1947-ben , az első motorcoaches vásárolt . A következő évben a részben a föld alatt fordult háromszög Kleine Scheidegg épült .
1990-ben , egy lavina menedéket épül Lauterbrunnen oldalán a művelet, míg 1995 Wengen állomáson építették , mely egy áruszállítási terminált . 2005-ben , Wengernalp pályaudvar peronján kiterjesztették a 127 m 181 m hasznos hossz . 2011-ben új, kétvágányú hurok nyitotta között Wengen és Allmend , így a bevezetése számlap menetrend között Lauterbrunnen és Kleine Scheidegg .
Lauterbrunnen, Wengen and Grindlewald
http://www.youtube.com/watch?v=vcTbgCfUnVoWengen - Jungfrau
http://www.youtube.com/watch?v=RgJfcSys8OgSwiss Railway Journeys - The Jungfrau Railways (Part2)
http://www.youtube.com/watch?v=tRiI1dUIu1oSwiss Railway Journeys - The Jungfrau Railways (Part1)
http://www.youtube.com/watch?v=C6n6L-dMdGcA Jungfrau vasút ( németül : JUNGFRAUBAHN , JB) egy 1000 mm ( 3 láb 3 3 / 8 in ) nyomtávú fogaskerekű vasút azaz 9 km-re Kleine Scheidegg a legmagasabb pályaudvar Európában a Jungfraujoch (3454 m), a Berni felvidék és a Wallis . A vasút fut szinte teljes egészében egy alagutat épített Eiger és Mönch hegyek és a két állomás közepén az alagút, ahol az utasok kiszállnak, hogy tartsa be a környező hegyekre ablakon át épített a hegyoldalban. A szabadtéri rész csúcspontja a Eigergletscher (2320 m), ami miatt a második legnagyobb szabadtéri vasúti Svájcban . [ 1 ] A vonal villamosított a 3 fázisú 1125 V 50 Hz , és az egyik a négy sor az világon a háromfázisú villamos energia .
A Kleine Scheidegg a JB csatlakozik a Wengernalpbahn (WAB), amely két útvonalon le a hegyről, a Lauterbrunnen és Grindelwald , ahonnan a Berner Oberland Bahn (BOB) csatlakozik a Svájci Szövetségi Vasút a Interlaken .
A vonal tulajdonosa a JUNGFRAUBAHN Holding AG , a holding társaság, amely birtokolja a Wengernalpbahn és a Lauterbrunnen-Mürren hegyi vasút vasút. Keresztül, hogy holding ez része az Allianz - Jungfrau Top of Europe marketing szövetség, amely szintén tartalmazza a külön tulajdonú Berner Oberland Bahn és Schynige Platte vasút. [ 2 ] [ 3 ]
Története [ szerkesztés ]
1860 (hozzávetőlegesen) - nem volt sok különböző tervek a hegyi vasút a Jungfrau , ami miatt nem sikerült a pénzügyi problémákat.
1894-ben a gyáros Adolf Guyer-Zeller kapott koncessziót a fogaskerekű vasút, amely akkor kezdődött a Kleine Scheidegg pályaudvar a Wengernalpbahn (WAB), egy hosszú alagúton keresztül Eiger és Mönch fel a csúcsra, a Jungfrau .
Építése a JUNGFRAUBAHN
Térkép a JUNGFRAUBAHN projekt 1903-ban
1896 kezdték építeni. Az építési munkák folytatta élénken.
1898 A JUNGFRAUBAHN nyitott, mint amennyire a Eigergletscher pályaudvar , lábánál az Eiger .
1899 hat munkavállaló veszti életét egy robbanásban. Van egy négy hónapos sztrájk a munkavállalók által. Adolf Guyer-Zeller meghal Zürich április 3-án. A szekció Eigergletscher állomásról Rotstock állomás nyílik augusztus 2-án
1903 A szekció Rotstock állomásról Eigerwand állomás nyílik június 28-án.
1905 A szekció Eigerwand állomásról Eismeer állomás nyílik július 25-én
1908 Van egy robbanás Eigerwand állomáson.
1912 február 21-én tizenhat év után a munka megkezdődött, az alagút legénység végül áttöri a gleccser Jungfraujoch. Jungfraujoch állomás avatták fel augusztus 1-jén.
1924 A "A ház a felhők felett" a Jungfraujoch nyílik szeptember 14-én.
1931 A kutatás állomás a Jungfraujoch nyitva van.
1937 A Szfinx Observatory megnyílik. A hómaró vásárolt, és ez azt eredményezi, egész évben működik.
1942 áthelyezése a cég irodák Zürich a Interlaken .
1950 A kupola telepítve van a Szfinx Observatory.
1951 A tapadás közötti szakasza Eismeer állomás és Jungfraujoch állomás alakul rack működését.
1955 második telephelyünkön Kleine Scheidegg épül. A posta megnyitja az átjátszó állomás a Jungfraujoch.
1972 A panoráma ablakok vannak telepítve Eigerwand és Eismeer. A Jungfraujoch hegyi ház és turisztikai ház leégett október 21-én.
1975 egy új turisztikai ház nyitott.
1987 Egy új hegyi házban nyílik augusztus 1-jén.
1991-ben új állomás csarnok nyílik a Jungfraujoch.
1993 A kis Kleine Scheidegg Depot meghosszabbodik.
1996 A fedett megfigyelő fedélzeten a Szfinx Observatory nyitva van.
1997 Az első alkalommal az éves látogatók számát meghaladják 500000.
2000 június 1-jén a napi rekordszámú 8148 látogató érkezik.
Jungfraubahn / Jungfrau Railway
http://www.youtube.com/watch?v=C6n6L-dMdGcJungfrau: Top of Europe
http://www.youtube.com/watch?v=CVTvmfSH02cTamásbá