.
..
...
Aztán jöhetett a teherárú is. Ezen elagyaltam egy kicsit, hogy könnyen
mozgatható is legyen, ha esetleg mást akarnék tenni a bárkára (daru-
szerkezet, más árú, vagy valami hirtelen ötlet vezérelte alkalmatosság,
mondjuk helikopter modell, aztán lehet vízről startolni a helivel). Az is
fontos volt, hogy súlya is legyen a rakománynak, és így rendesen
merüljön az a bárka, hogy szép nagy hullámai legyenek, na meg a
tolóhajó kormányosát is kellően nehéz feladat elé állítsa.
Végül a kitermelt rönkfa mellett döntöttem.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1579632 Ezek itt 25-30 mm átmérőjű mogyorófa "rönkök". A mogyoró nagyon jó
ilyen modellező célokra, mert igen vékony a kérge és így vágva is
méretarányos. A rönköket szabályosan ácskapcsokkal fogattam
össze szállításhoz (tűzőgépkapocs belekapapálva)
Így néz ki a szabályosan lekötött rakomány a bárkán:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1579624A kötelek csak a rudakat fogják össze, a bárkához nincsenek rögzítve
így egyben leemelhető az egész rakomány. A rakományt egyébként a
saját súlya rögzíti, 100 gramm híjján 2 kg a rakománysúly. Ezzel kb. a
feléig (25-30 mm-re) merül be a bárka.
A bárkát a tolóhajóhoz a kötélbikák és kötelek segítségével kell
rögzíteni. Ez itt most csak provizórikus, a köteleket, csak a
vízen úszva lehet rendesen megfeszíteni, beállítani, mert a tolóhajó
és a bárka merülése eltér egymástól.
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1579628Így néz ki a vonat:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1579625Szemből pedig:
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1579627Na most már csak az időjárásnak kéne megkegyelmezni, hogy mindezt
kipróbálhassam a gyakorlatban is.....bár holnap megyünk apósomékhoz,
ők pedig Pilisen laknak.....
És mi van Pilisen????
emlékeztek még?
üdv.: SRY