SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 20. - 7:40

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 26. - 22:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T Sry.Ha tudnál irni részletesebben arról hogy másolod a rajzokat a fára azt megköszönném.Ez a vegyi dolog amit irtál,igy nekem magas.Köszönettel:frank58.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 9:08 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
frank58 írta:
T Sry.Ha tudnál irni részletesebben arról hogy másolod a rajzokat a fára azt megköszönném.Ez a vegyi dolog amit irtál,igy nekem magas.Köszönettel:frank58.


Az oldószeres eljárás leírása fenn van az oldalamon ( www.sry.atw.hu )
nem is írok itt róla semmit, mert ott elég részletesen ismertetem,
még kis videó is van hozzá.

( közvetlenül: http://users.atw.hu/sry/mu6.htm )


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 9:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Van ám új VIDEÓ is, mindenféle elvetemült kameraállásokból
összevágva a Gomba tavi hajókázásról.

http://videa.hu/play.php?v=eXp7VAMZcpZgkyQ6

T. Rodostó!

A hőlégballon modellt denaturált szesz fűti, de a modell építésének és
reptetésének leírása fenn van az oldalamon:
http://users.atw.hu/sry/ballon.html

Azt nem tudom, hogy van-e R/C hőlégballon, de semmi sem kizárt.

Ez a környék a Gödöllői Dombság vége, ezért ilyen hegyen-völgyön
lakodalom. Elég érdekes, mert nyugatnak és délnek a nagy síkság van.
Alig 17 km-el arrébb már Pilis-Nyáregyháza van, ami már szinte olyan
mint Bugac. Homokos bokros síkság. A szomszéd település (Monor)
ide eső szélén dombok vannak (strázsahegyi szőlők), de a másik
szélen meg már tökéletes síma vidék egészen a Dunáig. Északnak
Budapest, keletnek meg van egy kis dombos vidék Nagykátáig, aztán
onnan meg a Jászság ismételten sík vidékei. Szóval ez az egész olyan
mint egy sziget. A nagy síkságok kellős közepén egy kis zegzugos
ékszerdoboz. Gyerekek nagyon élvezik akár a falu határába is mehetünk
kirándulni. Környékbeli gyerekek úgy jönnek hozzánk mintha
nyaralni mennének. Itt van domb sűrű öregerdő, patak, tó stb... ami
10-15 km-el arrébb csak könyvekben látható.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 11:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Egy kis hajófotó:

Először is Rodostó Kollégának az elektromágneses kikötőbak:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1692082

A 120-as Moszkva típus oldalán a fehér keretes fekete téglalap az
elektromágnes. Ez a hátsó, van egy előrébb is, de az most nem látszik
a pontontól. A pontont valószínűleg ezzel az elektromágnessel "fogja" a
DUNA CORSO, mivel kötelek nem látszanak, és a ponton is nagyon
magasan van, így elég bajos is lenne kötelekkel hozzáfogatni a hajóhoz.

Akkor most egy kis hajótartozék:
Reflektorok:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1692080
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1692081

Horgonycsörlő minimál kivitelben:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1692079

Horgonycsörlő kicsit bonyolultabban, de még ez is elég egyszerű.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1692078

lehet csinosítani a hajókat :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 16:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Elkezdtem kiválogatni a tervrajzaimat, mert irtó nagy kupi volt köztük,
Egyenlőre csak a modellezéses rajzokat válogattam külön, ebből is
van 166 db. (most számoltam meg) most ezeket kéne sorba rakni :shock:

Viszont ahogy néztem a régi modellezéses rajzok között rengeteg hajó
van, méghozzá motoros és scale kategóriában is, úgyhogy lessz honnan
ötletet meríteni a következő hajóhoz.......

:D :D :D :D

üdv.:SRY


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2008 feb. 27. - 21:58-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 21:37 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Idézet:
lez honnan
ötletet meríteni a következő hajóhoz.......



Na ne mááááááá. Még a WALRUS-t sem fejeztem be. :D :D :D

De sajnos most pár napig megint folyamatosan dolgozom úgyhogy egyenlőre nem is nagyon fogok haladni vele. :( :( :(

Üdv: joeskac


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 27. - 22:01 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
joeskac írta:
Na ne mááááááá. Még a WALRUS-t sem fejeztem be. :D :D :D


Semmi "gáz", nálam az ötlet és a végkifejlet között azért jó sok idő el
szokott telni. Sőt az ötlet és az első papírra vetett vonal között is van
amikor évek telnek el. Amíg nincs meg "fejben" a szerkezet nem
nagyon szoktam még leskiccelni sem. Meg aztán van függőben is
"prodzsekt", és jön a jó idő is, aztán reptetni meg úsztatni sokkal
élvezetesebb mint számítógép felett görnyedve tervezni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 29. - 3:04 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Teljesen behavazott a munka, de azért olvastam ám a leveleket, és köszönöm az információkat! Hamarosan jelen leszek.

KL


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 29. - 22:38 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
T SRY.Köszönöm a segitséget.Az érdekelne még hogy milyen méretarányban van a hajo.Kéne rá egy figura.Meg ha valahol lenne egy foto a fülke belsöröl.Nemhinném hogy nagyon tul müszerezték volna.Hát egyenlőre csak ennyi.Nagyon megtetszett.Vettem egy lombfürészgépet.Az asszony az egyik kezével a fejét fogja,a másikkal a csládi brifkót.
üdv Frank


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 29. - 23:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Frank58!

A méretarány :oops: .....hát szóval az nincs :oops: :oops: mert azt
a hajót csak úgy megterveztem, ilyen hajó igaziban nincs, csak hasonló
jellegűek vannak. Természetesen minden alkatrésze arányos, a többihez
képest, hogy harmónikus külalakja legyen.

A "beállítható" figura méreteit illetően mutatok egy hasonló fedélzeti
házat, ami kormány-állás is, és ott áll benne a kormányos-kapitány.
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1709824

Ez itt az ÓBUDA vízibusz kormányállása a "sétafedélzet" felől nézve,
márha lehet egyáltalán ilyenről beszélni egy ilyen kis teknőn. Az
ÓBUDA kormányállását felhasználva el lehet készíteni a Walrus
belterét is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1709822

Láthatóan ez egy kétmotoros hajó. A műszerek ezért duplikáltak, így
most nézzünk meg egy ilyen műszerpanelt:
Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1709823

1.: ez a motorvezérlő kar. Régen telegráfnak hívták, de mivel nincs
senki a motortérben ezért már nem telegráf, csak afféle gázkar.
2.: Ez a csavartengely fordulat jelző, mivel folyami hajóról van szó
sok értelme nincs a sebesség fogalmának, mert most abszolut
sebességről, holtvizi sebességről, vagy relatív sebességről van
éppen szó??? Tehát a fogyasztás és manőverezőképesség állásáról a
leginkább a hajócsavartengely, az az a hajócsavar fordulat informál.
3.: Ez a motorpanel. Fordulatszám, olajnyomás, stb.... adatok jelennek
meg rajta. A műszerek egy része igazi régi szocreál (IFA, Lada,
Wartburg) gépkocsi műszer.
4.: Ez az indítókapcsoló.

A kormány látható (elég puritán kivitel, azért a Walrus-ra jobbat érdemes
csinálni , mert úgysem hiszi el senki, hogy ilyen összehajigált valamivel
valódi hajókat szoktak irányítani.) Jobbra fenn az elektromos rendszer
kapcsolóinak egy része van.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1709821
A kormányállás jobb oldala. A jobb oldalon fenn sorban : feszültség
mérő (kék téglalap alakú műszer), mellette rádióberendezések, és
az elmaradhatatlan ventillátor. Alattuk a függőleges lemezen egy
rakás kapcsoló (fedélzeti fények, világítás stb...stb...) alattuk a
biztosítékok. Egészen jobbra a "büfé", ami sok feles pohárból és pár
üveg házipálinkából állt (a pántlika nem látszik :D :D ), de ez már nem
a hajó része :roll: :roll: :roll: ez a kotnyeles fényképész-modellező
meg a hozzá hasonló elvetemülteknek van odakészítve. :twisted: :twisted:

Szerintem ez az enteriőr elfér a Walrusban is. Stílusában,
egyszerűségében oda is passzol.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 feb. 29. - 23:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
na még egy fotó ÓBUDA ügyileg:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/1709918

Épp a Széchenyi-Lánchíd alatt készülünk áthaladni völgymenetben és
kapitány-kormányosunk ücsörög a kormány mögött. Jó kis hideg
szél fújt, be is vannak öltözve a delikvensek, de ez az igazi hajós idő :D

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 01. - 12:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdv az Uraknak!

Kezdőként, vagy újrakezdőként(anno MHSZ) találtam ide hozzátok. Elsőre úgy megfogott a téma, hogy egy szuszra végig olvastam az egészet.
Mostanában fogalmazódott meg bennem a kényszer, hogy építsek a fiamnak egy " uttörő" kategóriás vitorlást ,de a büdös kölök nem föllázadt :roll: .
Hogyan lehet az hogy nincsen benne motor... na mondom irány a net, úgy itt vagyok. Azért az atyai tekintély mentendő előbb lészen a vitorlás :lol:
Oszt a kis springer hamarosan.
No ennyit a téma OFF-olásáról.

Kedves Sry ! Gratulálok a honlaphoz és a kis WALRUS megalkotásához !

Mindjárt kérdésem is lenne ami persze lehet hogy túl láma. Milyen alap rádiót javasolnátok hozzá emivel esetleg lehet autót is ill. másik hajót is vezérelni ? Meg még az asszony sem tagad ki az ára végett. Esetleg használt cuccosban merrefelé kutakodjak?
Bocs a hosszért!
További szép napot és jó hajóépítést kívánok !


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 01. - 19:14 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Robika!

A rádió vásárlás esetén ha csak hajóhoz és autóhoz kell, akkor egy
sima 2 csatornás FUTABA 40 MHz-s pisztoly távirányítót javasolnék.
Ezt vevővel és kristályokkal együtt már 12-15.000. Ft.-ért meg lehet
kapni, van rajta Dual Rate, és reverz kapcsolók is. Ilyen adónk nekünk
is van, egy Tamiya Super Fighter G elektromos Buggy modellt
irányítgatunk vele, soha semmi gond nem volt ezzel az adóval és
vevőjével.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 01. - 19:55 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Némi viharkárról kell beszámolnom... :(
Ugyanis ha lassan is, de készül nálam is a Walrus-klón (az én kis Bumford-om). Éppen száradt a glettelés után, amikor egy váratlan ajtónyitás következtében repülőgéppé változott és elég randán odaverte a tatjának a bal alsó sarkát a földhöz.
Bár Bumford oldalfalai 3mm-es rétegelt lapból készültek, de az esés következtében horzsolásos sérüléseket szenvedett. De remélem nyolc napon belül gyógyulókat, mert azonnal elláttam: epoxi, némi hintőporral keverve, holnap majd csiszolva. Mázlimra az uszony nem sérült.
No, de nem nyavalyogni akarok! A műgyantázás után mérgemben körülnéztem, mit tudnék csinálni. Akkor vettem észre egy oldalt levő dobozkában néhány fa függönykarikát. Ezeket az elmúlt években (némi zsinór, fagolyók, egyebek segítségével) ördöglakatok gyártására használtam. Megjegyzem, azóta több megajándékozott barátom vált az ellenségemmé... :lol:
De a lényeg, hogy azonnal megláttam bennük a MENTŐÖVET, amit majd a kabin falára akasztok.
Apropó, uszony... a 4 mm-es tönkcsövet én 4 mm-es rétegelt lapból készült uszonyba raktam be, a lemezek élét Dremmellel némileg homorúra marva. Aztán két oldalról 0.8 mm-es rétegelt lappal borítottam, így gyakorlatilag nem látszik a tönkcsőből semmi. A további munkák befejezéséig a tönkcsövet kihúztam, majd a végén teszem be - némi szilikongumi segítségével rögzítem.
Vigyázzatok a huzattal, sok sikert a építéshez!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 márc. 01. - 21:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Erről az adóról lenne szó:

Kép

és FUTABA T2PHKA a böcsületes neve.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség