SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 jún. 17. - 10:48

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 90 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 03. - 6:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az időközben elkészült hollanderok és némi csőhajtogatás.
A gőzvezeték 3 x 0,5 -ös vörös rézcső. Gyakorlatilag a gáztűzhelynek a termoelem vezetéke melyből a belső rézdrótót ki lehet húzni, miután a bimetált levágtuk róla.

Amit látunk az a motor - olajzó- irányváltó összeszerelve .

A hollandi 8 mm es hatszög sárgaréz.
A hossza 5 mm
Az átmenő furat 4 mm,
ezt felbővítem 4 mm hosszan 5 mm-re majd ebbe M6x 0,75 ös menetet furok.
A forraszvég
5 mm réz pálca. A perem 5 mm átmérőlyü és 1 mm széles, majd jön a 8 mm hosszú 4 mm átmérőlyü rész, a teljes hossz 9 mm.
A 4 mm átmérőlyű rész felöl megfurva 3 mm D 4 mm hosszan, ebbe forrasztod a 3-as rézcsövet. Az átmenő furat 2 mm.
A hollandi ellen darab
Külső menet M 6x0,75 menetes rész. A hossza 4 mm, ez folytatódik 4 mm külső átmérővel 4 mm hosszúságban. A teljes hossz 8 mm.
A belső átmenő furat 2 mm. A 4 mm átmérőlyű rész felől 3as furat 4 mm hosszan a 3-as rézcső részére.
A tömítés teflonrúdból forgácsolva. a külső méret 4,8 mm, a furat 2,5 mm a vastagsága 1 mm.


Kép

Kép

A fogaskerék áttétel:

Kép

Kép

Kép

Kép

Csőszerelés:

Kép

Kép

Kép

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 15:33-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 07. - 7:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A nyomásmérő:

Megérkezett a nyomásmérő óra melyet már az elején átalakítás sújtott.

A menetes csatlakozórész 3/8” volt.
Ebből M6x0,75 menetet csináltam és a menetes rész hosszából 5 mm levágtam.
Szemel látható a méretbeli különbség.

Kép
Kép
KépKép

A gáz szelep darabjaiban és összerakva:
A hajtókar (kézikerék) még folyamatban van.

Kép
Gőzkazán:

A kazánra felkerült az utolsó előtti csonk a nyomásmérő.

Ezt követően az egész kazán melegítve át lett mosva forrasztóvízzel. Ezáltal a vörösréz felület megtisztult, és a sárgaréz felületetek vörösréz színűre eloxálódott.

Ezt követően vízzel lemostam az egész felületet, majd acetonnal mégegyszer.
A felületet hőálló fekete festékkel készre fújtam.
A palástot lepalánkoltam 10x2 mm fenyő léccel melyet mahagóni páccal felületkezeltem. A léceket a kazán testre 0,5 x 6 mm-es koracél szalaggal átpántoltam.

Kép
Kép

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép

Kép

Gáztartály:

Az anyaga 54x2 mm vörösrézcső a hossza 90 mm.
Az egyik végét tojás formára átalakítottam melyik a hajó óra felül lesz.
A tartály űrtartalma 1,5 dl, ezáltal a várható menetidő felfűtéssel együtt 30-45 perc körül lesz.
A gépterem már igencsak kezd megtelni és a gőzsíp szerelvényeinek még a helyét sem látom.

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Kép
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 15:55-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 15. - 8:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Gázégő:

A rajz folyamatban van!

Típus túrbós gázégőfej. A gyáriakhoz csak a kialakítási forma hasonlit, a paramétereket teljes egészében megváltoztattam.

Maga a két égőfej ugyan akkora, a külömbség:
kétféle fúvóka van alkalmazva
-0,1 mm
-0,2 mm

Ezáltal az egyik égőfej szúrólángos lett, a másik: lágy és a szúróláng közti állapotúvá vált. Ezáltal egy motor esetében terheletlen álapotnál 1,8 bár van folyamatossan. Leszabályozást követően mely biztosítja a szükséges fordulatszámot 3,2 bár.
A kazán felfűtési ideje 7-8 perc (8 dl víz esetében)
Kép Kép Kép Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:04-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 23. - 10:07 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az ígért rajz a gázégőről:
Kép

A hajó 4 kg-al terhelhető a kísérletek alapján, a gyakorlatban egy kissé túlléptem ezért neki kellett álnom a farigcsálásnak az eredménye:
Kép Kép Kép

Tegnapra a fekete színű rész is festetté vált részben, nagy részben., még a vízvonal oszt úgy néz ki, hogy a palást majdnem kész.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:15-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 ápr. 29. - 8:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az ékszíjas módosítás:
KépKép

A tengely kapcsoló:
Kép Kép Kép Kép
Kép

Összezárva:

Kép

Nyitva:
Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:21-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 07. - 12:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az elkészült olajleválasztó.
Az elkészült olajleválasztón a gőzvezeték közös ezért növelt keresztmetszetű vezetékkel (4x0,5 mm) lett bekötve.
KépKép Kép
Kép

A közösített gőz elvezető vezeték.
Ez jelenleg annyiban módosult, hogy be lett építve egy osztó vezeték a gáztartály fűtése véget. ( a nyomás csökkenés hatására a tartály hűl ezért ha megfelelő mértékben fűtjük a kívánt kiáramlási nyomás elérhető a gázégőnél.)
Kép Kép Kép
Az elkészült csőkert:

[Kép Kép Kép

Fűtés hatására létrejövő nyomás változás:
Kép Kép Kép

A vezetékek leszigetelve korhűen azbeszt zsinórral.
Kép Kép

A palást oldalon készre festett test és a névadó:
Kép Kép

A tapasztalatok:

A kész gépészettel feltöltött állapotban éppen vízvonalon van a test. Úgy vélem, amire a teljes szerelvény, felépítmény rákerül egy kissé túlsúlyos lesz.
Tehát a töltő mennyiséget kb 2 dl-el csökkentenem kellett, ezáltal a teljes menetidő felfűtéssel együtt 33 percre csökkent de 20 dkg terhelhető súlyt nyerek.

Ha teljesen feltöltök mindent, akkor a menetidő 47 perc a két motor üzemeltetése mellett és 2 bár üzemi nyomás alatt.

A gépészet nagy része elkészült működik. Amivel kísérleteznem kell: a kéményen megfelelő deflektor kialakítása, hogy el ne aludjon a tüzem szélfúvás hatására.

Most folytatnom kel a test formálását, hogy elérjem a végleges testsúlyt, melyből meglátom, hogy gépészeti kunsztokban milyen pluszt építhessek bele. Aztán ha nehéz lesz a technika, jöhet a motorzsugorítás két kisebb motor, kisebb kazán……..


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:36-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 8:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Az első szabadtéri usztatások tapasztalatai alapján, módosítások voltak szükségessek:
Az ékszíj áttételt 1:3 áttételről 1:1 módosítottam.
Az égő teljesítményét növelnem kellet, az elsődleges légmennyíséget növeltem ezáltal oxigéndúsabbá vált és folyamatos 2,5 bár teljesítmény a két motor folyamatos üzemelése mellett.
A legnehezebb dolog a szél elleni védelem.
A képnél a füstcsővön lévő nyílás egy minimális deflektor hatást kezdeményez de ez még nem az igazi.
Kép
Az épülő kabin kapitányi állás:

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép
Kép Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 10:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Most már nyugodtan lehet mondani, hogy szuper hajó és gratulálunk!

A Székesfehérvári Versenyre junius közepén 14-én már el lehetne jönni?
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 10:56 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Laci, tényleg nagyon szép amit alkottál! Ez nem csak az én véleményem, hanem - hogy úgy mondjam - világszerte sikert aratsz, ugyanis - utólagos engedelmeddel - megemlítettem a projectedet a Puddleducks lapátkerekes fórumban. :oops:
(szerintem megérdemlik a lehetőséget, mert ők is nagyon sok hasznos dolgot tesznek közkinccsé az oldalaikon)
Szóval már sokan nézegetik a munkádat és remélem, hogy azért bele-bele kukkolnak az egyéb topikjainkba is, hogy lássák, ebben a kis országban is vannak modellbolondok... Ezért is olyan hasznosak a képek, nem kell hozzájuk magyarul tudni! :lol:
Üdvözlettel / Feri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 11:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Fehérvári verseny:
Amig nem lessz olyan tökéletes gépészetileg (üzembisztos) mint a REMÉNY, addig sajnos csak kuriózum hajóként viszem magammal minden versenyre. "tapasztalati úsztatási próbák". A Remény is így kezdte.

Sajnos itthon nem igen áll módomra tóra tenni A házi medence meg nem szabadtéri (mivel szélvédett udvaron van) az csak tengeralatjárózni jó!

Tisztelt ZF!

Igazad van!

Üdv Laci!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 11:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Ok!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 15:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Szóval nekem a gőzhajók közül a REMÉNY tetszett a legjobban, B Laci modellje!

Miért, mert rendes hajós felépítményével és határozott jó tempójú haladásával a legjobb-legeredményesebb benyomást keltette a többi gőzös közt.( A hajókürtről nem is szólva.)

Nem tudom a verseny eredményét, de biztos a műszaki bizottságnak is -pontokban kifejezve- pozitivan értékelhető volt.

Kép
Kép

A második fénykép SRY Mester fotója, kölcsön vettem.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamásbá 2008 máj. 20. - 16:27-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 19. - 17:30 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Csatlakozom Antikos Kollégához!

Nekem is mint hajó-gőzhajó a REMÉNY a kedvencem. Na nem csak azért
mert volt szerencsém néhány kört megtenni "vele" Laci jóvoltából.
Nagyon szépen fut, és egyáltalán nem gőzhajómodellesen viselkedik. Teljesen
olyan mintha elektromos lenne. Sima az átmenet az előremenetből a
hátramenetbe. A gőzadásra gyorsan reagál, a gép csendesen surrogva
fut. A kazán nagyon jó erőben van, a rendszeres gőzsíphasználatot
sem sínyli meg a menetdinamika. Voltak azért hajók a versenyen amik
éppen hogy csak bírták szusszal a menetet, na ez a REMÉNY-re nem
mondható el. Direkt figyeltem kinek hányszor "vág le" a biztonsági
szelep, de nem nagyon volt mit számolni a többi gőzhajónál, nagyon
ki volt centizve a gőztermelés/gőzfogyasztás viszonya. A REMÉNY
viszont ha megállt, és nem volt gőzfogyasztás pár tíz másodpercen belül
már eregette a fölös gőzt, csökkentve a kazánfesz veszélyt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 máj. 29. - 9:36 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Most nem igen történik látványos haladás, mivel tapogatós munka folyik "festés, gittelés", de azért valamicskét elöbre léptem

Kép

Ami elkészült az a szellőző kürtő
A gépház kör alakú ablakaira a krómozott ablakkeret felkerült
és a lapátkerék kihajtás feletti átjáró is elkészült.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 16:57-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 jún. 09. - 13:13 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A módosított füstcső deflektor kialakítással:
Kép Kép Kép Kép

A kabinnal meg épp itt tartok:

Kép Kép Kép Kép Kép

Amint látható a hajó palást oldali kenceficélése befejeződött.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára user_168 2010 szept. 10. - 17:08-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 90 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség