SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2025 aug. 15. - 11:47

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 145  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 8:35 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Egyre jobb ez a hajó. Érdekes dolog ez, mert igazán attól lesz
hajóformája ha ezek az apró kis kiegészítők felkerülnek rá. Amíg nincs
rajta árboc, lámpák, kürt, mentőgyűrű stb... addig inkább játéknak néz
ki. Főleg ezek az egyszerű szerkezetű hajók.

Vizen volt már?


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 8:46 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Tegnap este raktam még csak bele a motort. Talán majd ma lesz több időm foglalkozni vele, és akkor ha más nem, a medencében kipróbálom.
Az a dolog lényege, hogy még nincs benne se szervó, se vevő se tápegység.
Igaz, még a kormánymechanika is csak az asztalon volt összerakva. :D
Pénteken viszont otthon vagyok, és akkor biztosan befejezem.
Most még tűzöltó palackot meg csőrlőt akarok gyártani rá, no meg mentöövet.
Akkor lesz csak igazán kész. :D

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 9:17 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Manópapa írta:
............. no meg mentöövet...............


Biztos :?: :twisted: Mármint, hogy mentőövet akarsz gyártani?

Ez most itt nem kifejezetten Manópapának szól, hanem mindenkinek, aki
hajómodellt épít és szerel fel kiegészítőkkel :!: (csak most éppen
Manópapa esett csapdába, és adott alkalmat , hogy felhozzam ezt a
témát).

A hajózás szakkifejezés készlete igen szerteágazó és szerintem a
gyakorló tengerészek sincsenek tisztában mindennel. Viszont az biztos,
hogy évszázadok alatt kialakult egy olyan szakmai nyelv ami
elengedhetetlen a hajók üzemeltetéséhez. Mindennek van egyértelmű
neve, és minden egyértelműen azonosítható. Ez akkor kezd igazán
félelmetessé válni, amikor megnézünk pl. egy teljes vitorlázatú 4 árbocos
klippert, amin van kb. 1000 kötél, és minden kötélnek, minden kötél
bekötési és végpontjának van saját neve. Így van ez a felszerelési
tárgyakkal is.

A mentőöv így néz ki:
Kép
Ez egy úszóképes anyagból készült öv, amit pánttal, vagy kötéllel
lehet a derékra kötni. Ma már csak vizimentők használják, és a vízből
mentés eszköze. A vizimentő munkáját segíti, miután rácsatolta a
bajba jutottra, egyrészt azt a felszínen tartja, másrészt bele tud
kapaszkodni a vizimentő az övbe, így tudja vontatni, illetve hajóba
emelni a szerencsétlen embert.

A mentőgyűrűt előszeretettel illetik "mentőöv" névvel, de mint látható
két teljesen különböző dologról van szó. A mentőgyűrűt szinte mindenki
ismeri, hiszen ma már a hajók elengedhetetlen tartozéka, és egyfajta
szinbólumává vált a hajózásnak (mint a vasmacska, meg a 6-os osztású
fa hajókormány). Pedig nem valami régen tartozéka a hajóknak. Az 1800-as
éveg legvégén és az 1900-as évek elején jelent meg a hajók fedélzetén
a mentőgyűrű. És akkor is időben elhúzva, a különböző nemzeteknél
más-más időszakban.
A KISFALUDY gőzösön, vagy a FRANZ I gőzhajón hiába is keresnénk,
nem fogunk mentőgyűrűt találni. Viszont a BAROSS GÁBOR gőzhajón
már ott díszeleg a híd két oldalán. Nagyjából elmondható, hogy a
mentőgyűrű az 1890-1910 között terjed el a hajózásban, tehát éppen
csak kicsivel régebbi szerelvény 100 évesnél. A hajózás történetében
pedig 100 év nem egy hosszú idő, ennél öregebb hajók léteznek mint a
mai napig.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 9:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Tudom Zsolt :D

De úszógumit nem írhattam, a mentööv pedig annyira megszokottá vált a köznyelvben, hogy rááll az ember szája. :D
Eredetileg ezen a hajón, a kémény melletti lapos tetőn, egy felfújt gumicsónak van.
Viszont hülyén nézne ki ha nem méretarányos, és kevés helyem maradt.
Ergo, maradt a mentö gyűrű :D
A tüzoltó készülék is csak a poén kedvéért kerül rá.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 19:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ÜDV SRY!

A csobogó leírásának folytatásáról érdeklődnék.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 20:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ajaj azt rendesen félretettem. Na majd belehúzok igérem :!:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 21:03 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Eljutottam addig, hogy kormányozni már lehet az új springert.
Ha nem lenne ilyen veszettül sötét a kertben, ki is próbálnám direkt hajtással, (4,5 voltos lapos elem) de nem sokat látnék belőle.
Holnap megkapja motor vezérlését is, oszt had ússzon. :D
Kíváncsi leszek, mit szól a két lapáthoz.
Főleg a hátramenet érdekel, elvégre gyereké lesz.
Közben elkezdtem felnagyítani a vitorlás rajzait, és elgondolkoztatott.
Most 580 mm a test hossza orr árboc nélkül, 160 mm szélességgel, és a gerinctől mért magasság a fedélzeten 60 mm.
Lehet hogy még egy lépést kell növelnem, mert félő hogy kicsi lesz a belső magasságom az elektronikának.
Egyszóval, gondolkodom. :D
Persze, ha nem szervót, hanem motoros meghajtású csavar orsót használok kötélzet feszítéshez, akkor elég lenne ez is.
Mi a véleményed?

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 21:21 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia !

Szerintem nagyísd még azt a hajót, így nagyon kicsi lesz. A cuccok
ugyan bele fognak férni, de magasan lesz a súlypont. A mechanikai
elemek magasan vannak és nem fogsz tudni elég ballasztot beletenni
mert a kicsi méret miatt a terhelhetőséget elviszik a szervók, akkuk
stb....
Egy ilyen hajóba minimum kell 2,5-3 Kg. ólom a gerinc mellé a
legaljába. Ha ez nincs benne akkor a legkisebb széltől is el fog
feküdni. Főleg ha a súlypontot elviszi magasra az elektronika.

Szóval legyen az a hajó legalább 750-800 mm függélyek közötti
hosszú. És még akkor is éppen, hogy csak jó lesz.

A vitorlázathoz mindenképp szervót használj. A kötéldobos, orsós
megoldás kivitelezése sem egyszerű, és a működése is megbízhatatlan.
Ráadásul lassú, és a végállásvezérlés megoldása elég macerás.

üdv.:SRY

Ui.: A Springerről ne felejts el fotókat készíteni ha már vízre került.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 14. - 21:29 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Kösz a véleményt.
Eredetileg én is kb 800 mm-re terveztem, csak nagyítás közben néztem, hogy túl szélesnek tűnik.
Gyors fejszámolással, kb 220 mm széles és 80 85 mm magas lenne a 800 mm hossznál.
Ez még szállítható tömegközlekedve is.
Időm még van rá, mert előbb Gödény kerül átalakításra, és csak utána kezdenék el alkatrészgyártani.
Tudsz már valamit a szeptemberi városligeti versenyről?

Üdv Szilveszter


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 11:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Szervusz Zsolt :D

Íme BÜTYÖK :D

Kép

Kép

Kép

Immáron, úszik. :D :D :D

Vannak még hiányosságai, mint például a kuplung hajlamos lecsúszni róla, vagy a kormánymű időnként, ha túl húzom átfordul, de ezek apróságok.
Most a finomítások ideje jön.
A két kormánylapáttal viszont hihetetlenül fordulékony még hátra menetben is.
A balaszt beállítására viszont kényes.
Egyéb :
Most csak két cellával próbáltam, de már most is gyorsnak tartom.
Három vagy négy cellával valószínűleg Csongrád is elbújhatna, de ezt inkább nem próbálom, maradok a kettőnél.
Hátra menetnél hihetetlen hullámokat produkál a hajó orra.
Szinte forr a víz. :D
Nekem, tetszik.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 13:40 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
ÜDV!

Egy kérdés: A vevők 4,8 voltosak minden esetben?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 13:50 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Az a minimum.
Általában 4 cella szokott lenni az egységcsomaghoz.
6, vagy 7,2 V a többség, de a 4,8 V a minimum, ahol még biztonságosan működnek a vevők.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 15:34 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
:!: :!: :!: :!:

A vevők és a szervók 5V feszültséggel működnek! A 6 V még éppen
elmegy a 4,8 a másik határ. A 7,2V-al én nem kísérleteznék! A BEC
eletronikák 5 V stabilizált feszültséget adnak a rádióvevő rendszerernek.
A vevüpakkok 4-5 cellásak. Ha alkáli elemt használsz akkor 4 cella , ha
Nicd vagy NiMh akkumulátort akkor lehet 5 cella is. Mindkét esetben
6 V üresjárati feszültség adódik.


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 16:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Hajózom, mert hajózni muszály :D :D :D :D :D

Találtam a fiúk játékai között néhány leselejtezett dömpert amikről leoperáltam a gumit. :D
Kezd jópofa lenni a SPRINGER!!!! :D
Ráadásul, lecsökkentettem a sebességét. Most csak egy celláról megy, de az épp a megfelelő.
Valamikor, jó régen, kíváncsiságból eljártam néha önjáró hajómodell versenyekre nézelődni, és ott nagyon komolyan vették a sebesség arányosságát is.
Én most úgy érzem, hogy ezzel a sebességgel a legjobb.
A hullámképe is megváltozott rendesen.
Persze a Dunán lehet hogy kevés lenne, de csak egy kapcsoló állás és újra két cellát kap.
Ha meguntuk, majd fényképészkedünk is.

Üdv Manópapa :D :D :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2008 aug. 15. - 21:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Üdv Mindenkinek. :D

Ez már az éjszakai műszak. :D

Kép

Kép

Kép

A gumik most még hiányoznak, mert a világításra voltam kíváncsi, de nagyon látványos még így képeken is. :D
Fiaim minden esetre, élvezték.

Üdv Manópapa :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2173 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 145  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség