Beírok a vendégkönyvbe katt ide!
Google PageRank

InterStat.hu
  Játék készítő programok ismertetője:

Napjaink számítógépes játékai csillognak-villognak, háromdimenziós grafikával gyönyörködtetnek, ám a legtöbb esetben az erdetiség teljesen hiányzik belőlük (tisztelet a kivételnek).


A kreatívabb PC-s felhasználóknak ennek kapcsán már valószínűleg megfordult a fejében a gondolat: én sokkal jobbat tudok! Sajnos azonban ehhez rengeteg pénz, sok programozó és grafikus, valamint temérdek idő szükséges. Vagy mégsem?

Ne ámítsuk magunkat: természetesen olyan játékokat amelyek kereskedelmi forgalomban vannak, nem fogunk tudni otthon elkészíteni. Ennek egyszerű okai vannak: egy igazi játékot rengeteg ember készít, teljes munkaidőben, drága gépekkel és szoftverekkel (az átlagos felhasználónak nincs a garázsban egy többmillió forintos motion-capture szerkezet.

 
























Az én házam az én váram, igaz csak DarkBasic-ben

Egyvalamiben azonban mindig is jobbak leszünk, mi „otthoni” felhasználók: ez pedig a kreativitás és a kisérletező kedv. A nagy cégek nem engedhetik meg magunknak, hogy olyan témához/elképzeléshez nyúljanak amely eredeti, különleges, ergo „rizikós”. Minket azonban nem köt semmi – így elvileg bátran megalkothatjuk álmaink játékszoftverét. Így készült a legendás Space Empires (www.malfador.com) vagy  a híres Uplink nevű játék… Elvileg tehát még az is megtörténhet, hogy (az előző példákból okulva) játékunk „befut”, mi pedig híresek és gazdagok leszünk.
De hogyan kezdjünk hozzá? Nos, (hacsak nem vagyunk programozó zsenik) nincs más lehetőségünk, mint végignézni a piacon található játékkészítő szoftvereket, és kiválasztani a nekünk megfelelőt.

A 3D Game Studio az egyik vezető alkalmazás a félprofesszionális 2D és 3D-s játékok fejlesztésében. Saját 2D és 3D engine-t (azaz megjelenítő „motort”) tartalmaz, ami ha nem is olyan mint a HalfLife2 source motorja, otthonra megteszi. Kis ízléssel és részletes textúrákkal pedig igazán szépre csiszolhatjuk játékunkat. A szoftver tartalmaz még egy beépített „physics engine”-t, azaz fizikai-motort, ezt ha megfelelően paraméterezzük, akkor egészen látványos végeredményt érhetünk el. Külön terrain- és model-editor kapott helyet a csomagban, ezekkel könnyedén elkészíthetjük majdani játékunk helyszíneit és szereplőit. Sőt, ha nem akarunk sokat dolgozni, akkor rengeteg előre beépített három dimenziós model áll rendelkezésünkre: mindenféle fegyverek, figurák és helyszínek (ezeket szabadon átvariálhatjuk). 

 

















Ahhoz képest, hogy ez nem egy profi játék, elég jól sikerült.


   TOVÁBBI TÉMÁK:
HÍRDETÉS:
Weblink Linkgyűjtemény
 
 
KORÁBBI CIKEKK: