IFA - triál gép építés

Moderátorok: Andrea, nagysandor1980

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 22., csütörtök 20:37

Nem tudjátok hol lehetne venni olcsón 1 jó kis gyújtásellenorző stroboszkópot?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 22., csütörtök 20:59

Jani, már énis gondoltam rá, hogy készitek a dob helyére egy csövet ha van közönség, de ha csak kiszeretnék vele lopakodni kicsit tesztelni a gépet, akkor jobb hogy fent a dob! :)

strobit sajna nemtudok!

Ma megvettem az adagolohoz a csapágyakat az elemeket, fejszelepeket, javítókészletet.
Még jó hogy a katalogusomból előre felkészültem, ugyanis a javítókészlet nemtartalmazza a 20x30x7-es szimeringet, és mivel kinéztem a számát igy aztis hoztam az adagolótengelyre!

Ma szétkaptam az adagolót a megcsapágyazni, a többit természetesen szakemberre bízom! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 23., péntek 13:27

Sándor van megoldás a kipufogó dologra !
A dob és a turbó közti részre teszel egy Y elágazást amit egy pillangó szeleppel (bubu szelep) lehet zárni és nyitni !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 23., péntek 13:32

Micsoda?!
Ilyen felesleges extrákat felszerelni 1 versenygépre, ahol minden deka számít?
:D :D
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 23., péntek 13:37

Ez nem felesleges, az ellenfél elrettentésére szolgál ! :D
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 23., péntek 13:40

A hangtompítóra gondoltam vazze!!!!!!!!!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. január 23., péntek 16:46

Sziasztok!

Kicsit vagyok csak eltűnve,mivel a melóhelyen nem voltam bent,itthon meg a nejem készül az egyetemi vizsgákra.A gépen van neki minden okosság,s csak ritkán férek hozzá.Most éppen vizsgázik,így tudok egy kicsit pötyögni ha a gyerekek hagynak majd.
Jani meg van a turbó.A tengely oldalirányú lógása 0,2-0,25mm között van kb.Remélem ez nem lessz sok.Nem szeretném ha fel kellene újítani,mert éves szinten csak 5-7 ezer km-et megyek a géppel.De ha minden igaz van itt Halason egy cég a Habi mellett ki foglalkozik ilyennel nem brutális áron,de remélem sose látnak.Még ki kell agyalnom a legegyszerűbb felfogatást,hogy minél kevesebb szereléssel tudjam vissza állítani műszakira az eredeti állapotot,majd vissza a használathoz.Ezzel kapcsolatban gyorsan kérdezném is tőletek.Fel lehet e szerelni a turbót úgy ,hogy a tengelye ne vízszintes legyen hanem függőleges?Káros hatással van-e ez így a tengelyre?Így gyakorlatilag oldalról kapná meg az olajat,s arra is nyomná tovább.Magyarul pont úgy tudnám így fel rakni mint Sanyi te csak 90 fokkal elforgatnám.Úgy nézegettem,hogy így könnyebben elférne a bubu majd a kipufogó cső.

Imre várom a képeket.Daruzással kapcsolatban kérdeznék,tudom nem turbós téma.Az enyém 6000-es kcr,mtz hidraulika szivattyú adja az olajat.Ezt azért tettem rá,hogy több tagot tudjak egyszerre kezelni.Ez be is jött,de még szeretnék gyorsítani a mozgásán.Minden csatlakozóm 16-os a hozzá való tömlőkkel.Szerinted mit lehetne tenni a gyorsítás érdekében még?A másik problémám a billentő munkahengernél van.Van a fejében egy95*3-as o gyűrű.Ott mindig csöpög az olaj,majd el is kezd folyni.Hiába cserélem ki,egy idő után ismét elkezdi,s csöpög a fejemre.Tudsz-e olyan helyet ahol méretre csinálnak o gyűrűt?Arra gondoltam,hogy tennék bele 3.1 vagy 3.2-est hátha az megfogná.A 3.5-el már próbálkoztam de az nem megy bele.Igazából az is lehet a baj,hogy a3-as kicsit kisebb,csak2.85-2.9mm.Vagy van más megoldás is szerinted?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 23., péntek 18:03

Bogaras!
Mindenképpen legalul kell, hogy legyen a visszafolyócső!!!!!!!!!!!!!!!!
Elekén, hogy tudd fordítani a csigaházakat!
Be vannak rohadva a kipufogó felől?
Sztem azzal a lógással, még felrakhatod, aztán majd derül, ha nem jó!
Ha arra jársz, megtudnád kérdezni, mennyiért újítanak fel 1 k27es zetor turbót, aminek a tengelye is megvan kopva?
Persze, csak, ha éppen nagyon ráérsz.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 24., szombat 13:30

Daruval kapcsolatban, nagyobb szivatyú vagy nagyobb fordulat !
Lehet kopott a szivatyú, kopott vezértömb, ezek is okozhatják a lasuságot, vagy sürü az olaj,v szivatyú farsot szív a tengelynél !
Billentö munkahenger gondolom a kisgém munkahengere !
Olajfolyás: lehet venni 3-3.2-3.5........ gumi gyürüket,v gumi szálat és összeragasztod (Szekszárd: Gép és Gépelem ezzel foglalkoznak)

A turbót csak vizszintesen, olaj ráfolyás visszafolyás függölegesen !!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 26., hétfő 20:10

Na, Gyerekek, nagyon csendbe v.tok!
Hogy mondjak v.mit, raktam mtz sivatagi szűrőt a tápszivattyú elé, mert volt néhány dugulás korábban, és a t.szivattyúnál a szűrőház igen törékeny.
Ki hogy áll ezzel a dologgal?
Szerintem azért is érdemes kikötni a kompresszort a szívóágból, mert a meleg levegőtől jobban melegszik.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. január 28., szerda 18:14

A szürő nálam úgy van megoldva vagyis a gázolaj rendszer hogy a visszafolyó cső egyből a tápszivattyúra csatlakozik ! Azért van így mert kevesebbet szív a tartályból és késöbb dugul el + télen nem dermed le mivel álandóan az adagoló és a szüröházban keringeti a meleg gázolajat ! A sivatagi szürő is ilyen rendszerbe van bekötve, kevesebb gázolaj megy át rajta és van ideje üllepedni !
Jani neked hova megy a viszafolyó cső ?

A kompreszor szívócsövel egyetértek, melegszik is és levegőt von el(mondjuk ez minimális)!
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 28., szerda 19:00

A tápszivattyúhoz, de a régebbi zt-n vissza ment egyenesen a tankba.
Így valóban hatékonyabb a sivatagi szűrő.
Lehet, hogy a kombájnomon is visszakötöm a tápszivattyú elé.
Ott mindig a sivatagi szűrő előtt az áteresztő csavarnál dugul el.
Amúgy az adagolós javasolta, hogy a tankba folyjon vissza, mer ig könnyebben légtelenedik.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 28., szerda 20:50

Jani, próbálj szerezni aluminum üllepítőpoharat a tápszivattyúra, az nem törékeny!

Ha a tankba megy vissza a cső akkor érdemes néha ránézni a visszatérő üzemanyagra! Sok rejetett hibára rámutathat!

pl:szín, mennyiség,buborék
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 28., szerda 21:51

Megoldottam úgy, hogy kivettem belőle a szűrőt, így biztos nem dugul el:)!
Írhatná bővebben erről a diagnosztikai módszerről!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 28., szerda 22:08

Nekünk az IFÁ-n kivólt cserélve a tankon a visszatérő flexicső egy síma átlátszóra!
Azon szépen látni lehetett néha elhaladni apró buborékokat,ami egyértelmű jele hogy levegőt tud valahol szivni a tápszivattyú! Álltalában a tápszivatyún lévő szivó flexicső repdt el vagy lazult meg a préselése.

Mivel az ifán a visszatérő csonk pont a beöntőnél van igy szépen látni a visszatérő gázolajat!
Előfordult hogy kicsit sötétebb gázolaj jött vissza a tankba! Ugyanis a tápszivattyú kopása miatt a lökőrúdnál szív egykis motor olajat!

A másik amire még figyelni lehet ha tudjuk hogy egy jó tápszivattyúnál hogyan és mennyi üzemanyag jön vissza alapjáraton!

Jó tápsziavattyúnál alapjáraton is bőven van visszatermelés és kicsit pulzál.
Ha csak lassan csordogál egyenletesen akkor tuti hogy haldoklik valamelyik szelepje a tápszivattyúnak!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 28., szerda 23:08

Értem.
Nekem, csak objectíve az a bajom az átlátszó csővel, hogy nem bírja a meleget, és hamar megkeményedik.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 29., csütörtök 12:32

A tanknál igazán meleg nincs.
Nem gyári átlátszó csövet használok hanem kipróbáltam egy pár féle méterre kaphatót,a legjobban az élelmiszeripari jelzéssel ellátott vált be, 7évet idáig már kibirt, egykicsit keményedett de nem veszélyesen.
Bilincsből csavarosat használtam igy azzal sem volt gondom idáig.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. január 29., csütörtök 18:18

Igen, teherautónál nincsenek olyan magas hőmérsékletek, a menetszél miatt is.
Az ifán, hány wattos, illetve amperos a legerősebb 12voltos generátor?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. január 29., csütörtök 18:58

tudtommal 42 és 55 amperesek vannak!

Tűzoltó Ifá-n jártam úgy hogy az 55amperes is keveset termelt alapjárat körűl amikor több órán át ment rajta a megkülönböztető jelzés,málhatér világítás stb. 1-1 balesetnél mikor a helyszínelés órákon át éjszakába húzodík.

Tettem egy kicsit kimélyített trabi ékszíjtárcsát hogy az IFA ékszíj belefeküdjön, azóta alapjáraton is képes minden fogyasztót ellátni!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 1., vasárnap 16:52

Köszi!
Ifán van olyan jeladó, amelyik alacsony levegőnyomásnál jelez?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 2., hétfő 13:35

Igen! A 80-asévek végefele már szereltek bele, amit a baloldali szoknyatartó lemezen találni a hűtőrács mögött!
Az L60-nál alapfelszereltség, de úgy rémlik hogy ott a lefújószeleppel egyben van.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 3., kedd 1:07

Akkor elvileg az ifaboltban kapok ilyen jeladó.
Mikor indítod már be a gépet?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 3., kedd 8:29

Elvileg kapsz, de ha nincs kérdezz rá a liaz-éra,szerintem azzal is tudsz boldogulni! Ugyrémlik hogy annak valamivel kissebb tartományban lehet állítani a kapcsolását!

Indítani szeretnék legkésőbb jövőhéten,várom vissza a szakiktól az önindítót meg az adagolót és annyi!
Tegnap felszereltem az aksi tartót is,még egykis kábelezés, meg üzemanyag csövezés van hátra!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 3., kedd 15:38

Szasztok!

Éreklődve olvastam a sivatagi szűrőt.Én nem tudom mi az,de nálam is gyakran volt dugulás.Én úgy oldottam meg,hogy a poharas tápszivattyú ülepítőjének szűrőjét ki vettem,s a tanknál lévő szivóági csőbe raktam be egy sima gázolaj szűrőt.Ha már kezd eldugulni akkor cserélem ki egy másikra.Jani az a jeladó amit keresel mi célt szolgál?Tudtommal nekem nincs ilyen az ifán,vagy még csak nem találkoztam vele.

Ma beszéltem egy emberkével telefonon,kinek az l60-on van rajta a turbó.Ő azt mondta,hogy a kompresszor szívást bizony oldjam meg máshonnan,illetve a hengerfejtömítést kellett neki cserélnie klingelitesről valami más fajtára tán valami fémre,mert az erdetit gyorsan kinyomta.De olyan lett a gép mintha volna még egy sebesége.Egy másik szaki szerint,ő a zt-re a514-es kombánj turbót rakott,s 4 év folyamatos használat után még nem kellett hozzányúlnia.A komresszort ő is átalakította,hogy máshonnan szívjon,illetve picit több kaját kapot a gép.

A generátorral nekemis van érdekes tapasztalatom.Mikor belekerült a szervó derült ki,hogy bizony szét van törve a csapágy benne.Teljessen lógótt a tárcs felől.Kész csoda,hogy még ment.Fölraktam a másikat az meg úgy csinál mintha néha lenne töltés néha nem.Este sötétben láttam meg mivel én csak javarészt akkor használom,hogy néha parázslik visszajelző,majd kialszik,illetve ismét parázslik.Az előzővel nem volt ilyen problémám.Szerintetek mi lehet ennek az oka?

Imre a darun alpból 25literes szivattyú volt,ezt cseréltem 60l-re.A fordulatom maradt uaz.Azolaj teljessen novi 64-es molos,ez jött olcsón.A vezérmü szerintem még az eredeti bulgár.Hogy tudnám megállapítani a kopottságát?Néha csinál olyat,hogy öszzedolgozik egy pillanatra.A kitolásnál meg mozdul egy kicsit a billentő is.Ez mitől lehet?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 3., kedd 18:58

A sivatagi szűrő, 1 ülepítő, amiben van még 1 durva szűrő is.
Ma volt 1 hosszabb próba menetem.
A leghosszabb sebességfokozatban (kb 35k/h) 0.5 bar nyomás volt maximális(kb 2150) fordulaton.
Egyenlőre nagy csodát nem érzékelek, de még járatom is meg 3 üzemanyagot se kapott.
Bogaras!
Kifaggathatnád azt, aki a fortschritt-okat turbózta, hogy milyen turbót rakott fel!
A generátorodnak tipikusan 1 hibára utalnak a tünetei.
Csak sajna nem tom, hogy mi az.
Az a biztos, ha elviszed 1 villamosságiszerelőhöz.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 3., kedd 19:00

Nem 3, hanem +.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 3., kedd 19:01

Van 1 visszajelző, ami világít, ha alacsony a nyomás a tartályban, annak a gombája.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 4., szerda 22:03

Jani mielőtt adsz neki anyagot húzd meg a hengerfej csavarokat, jobban mint ahogy elő van írva !

Ajánltak olyan tömítést amit bevonnak 0.2mm lemezzel mindkét oldalát, azt mondják így erősebb, később nyomja ki !

Szerintetek ??
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 5., csütörtök 1:19

Félő, hogy nem bírják!
Aszem az 1ik így is mintha engedett volna meghúzáskor.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 5., csütörtök 12:41

Imre, elképzelhető hogy érdees kipróbálni azt a hf tömítést, főleg ha megfizethető áron kapod.Valószínűnek tartom hogy a lapulási értéke nem fog stimmelni a gyári adattal amiből adódik a résméret abból meg az égéstér!A vasatgabb tömítéseket is lehet kompenzálni a hengertömbbök alatti papir hézagolással, csak a turbó esetében nemtudom hogy mennyire kell ragaszkodni a gyári résmérethez.

Jólenne a gyári turbós L60-asoknak megtudni a résméretét, mert ott pofonegyszerűen állítják a jelöléssel ellátott különböző vastagságú hf tömítésekkel.
Egyébként azoknak alapból fém a hf tömítés, tudtommal ezek a klingerites megoldások már mind kisipari!

Jani, létezik magasabb hf anya is, az jobban bíra!
A gyári értéknél nagyobb meghuzást én csak néhány üzemóra után gondoltam akkor már jobban enged a hf tömítés.
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 6., péntek 11:31

Beszéltem az illetővel.És elmondta,hogy a E514-es kombánj turbót rakta rá.A tszben bontották szét onnan szerezte,illetve az olajdeknit is rátette.Arra azt mondta,hogy lapos olajteknő volt nem olyan mély mint az ifáé.Csinált egy feljavítást,s utánna kezdte el hajtani aturbóval.Elmondása alapján a normál hfejtömítést használta,s a 4 év alatt nem kellet neki cserélni.Annyit dobot rajta a turbó,hogy eggyel magasabb sebességben tudott dolgozni a traki mint előtte.Nekem ilyen visszajelző érzékelőm nincs a gépen,csak a normál műszer van.

Imre én is rá kérdeztem a boltban nálunk a tömítésre.Sajnos itt még csak nem is hallot róla a boltos.Azt mondta,hogy csak a hatoshoz van neki ilyen fajta.
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 6., péntek 13:55

Bogaras!

Csodálkozva olvasom hogy 514-es turbó!
Én ugy tudtam hogy az 512ben és 514-ben 4 hengeres ifa motor van, az 516-ban van turbós rába vagy ifa V motor!

Nemlehet hogy kicserélték abban az 514-ben a motort valami más gyárilag turbós tipusra? Vagy gyártották az 514-et eredileg is turbósan, ha igen akkor az ifa motor vólt?

Valaki világosítson fel! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 6., péntek 18:00

Ha lettek volna fortschrittok 4hengeres ifa turbóval, akkor én biztos tudnék róla :shock:
Legalásbb is nagy sorozatban biti nem gyártoták.
Van fent a neten 1 kék fortschritt 323as azt írják róla, hogy gyári turbós.
Nem linkelem be, mert semmi se látszik a motorból, lehet hogy perkinsz.
Bogaras! Mire rakta lapos olajteknőt?
Biztos azért bírta a hf tömítés
, mert nem volt olyan "állat", mint ime, hogy scaniákat alázzon az ifával! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 6., péntek 18:01

Imrét akartam írni!
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 6., péntek 20:44

Ma elkészült a "tuning"öninditója a gépemnek! :)
Várakozáson felűl teljesít!!!!
Kicsit késön végeztem az összeszerelésével, ezért inkább a traktorra dobtam fel kiprobálni mert ott adott volt minden, aksi stb,de holnap megy át a helyére!

Megmutatom az installácíójához szökséges megmunkálásokat:

Kép

1 - le kell a házat venni 125mm-re a rögzítő kengyeleknél

2 - le kell esztergálni a rögzitő füleket ami a rába és L60 motorokhoz kellett

3 - ez a perem átmérő 71, de nekünk 75 kell ezért mivel van bőven anyagvastagság levetettem 65-re és arra ment egy hüvely ami már 75mm-t adja!

Végül be kell szerezni a 11-es fogaskereket, ami mégcsak nemis hasonlit a 4 és 6 lovasokból ismertből!

Ennek az önindítónak eggyik előnye meg is figyelhető a képen! Ott "kukucskál" kifele a hengergőrgős csapágy! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 6., péntek 22:22

Na, és hogy teker?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 7., szombat 13:32

Adattal nemtudok szolgálni, de ugy fűlre megvagyok elégedve vele!

Imre most biztosan irni akarja, hogy alakítsam át 24voltra hogy kimaradjon a párhuzamkapcsoló, igy még tutibb lesz. :)

Ebben igaza is lenne, de véleményem szerint már mostis érezhető az 5.4 paci! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 7., szombat 13:54

Én nem vettem észre különbséget, viszont, ha változott a vezetékek hossza, az már érzékelhető.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 7., szombat 20:31

A vezeték hossza engem igazol !!!!!

Nincs párhuzam kapcsoló -3 méter kábel vagy több !!
Sokkal egyszerűbb minden, én kitartok a 24voltos rendszer mellett !
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 7., szombat 21:14

Sztem az előnye, hogy 1értelműen kisebb hibalehetőség.
Viszont, soha se lesz a két aksinál ugyan akkor feszültség töltéskor, és még 1 autórádióhoz is inverter kell.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 8., vasárnap 9:48

Nem feltétlen kell!

Annak az aksinak amelyiknek a negatív polusa rögtön testre megy a pozitiv polusáról viszel egy vezetéket a magnónak!

A kábelekről még egy gondolat: Az alu indítókábelek alapból felejtősek! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 8., vasárnap 12:29

Ha megcsapolod csak 1 rádió miatt, az már ok arra, hogy a megcsapolt aksi rövidebb életű legyen.
Ha meg még valamit rá kötsz mellé, akkor már forralni fogja a vizet a másik akkuból a megcsapolt meg merül.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 8., vasárnap 13:02

Nagyon extrém helyzetről beszélsz, szerintem átlagban nem jellemző hogy sokszáz wattos hificsodák lennének teharautóban!

Az általam vázolt megoldás hosszú évekig működött nállunk is L60-ban annélkül hogy jelentkezett volna bármi gond!
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 8., vasárnap 14:15

Nekem a ztn-n elég volt aradió, hogy hamarabb tönkre menjen az aksi.
De próbáld ki bekapcsolt rádiónál, mérd meg a 2 akut külön járó motornál.
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 8., vasárnap 18:04

Nekünk még 12V-os a traki, és még nem volt olyan hogy napra pontosan egyforma lett volna két aksi élettartama, álltalában az őszi vagy tavaszi hőmérsékletingadozásokban haltak meg 4 jobb esetben 5 évesen.

Ha meg az akku beüzemelések között van pár hónap akkor máris nem egyformán veszik a töltést!

Gyárilag a tűzoltó autónkban is vannak 12v-os fogyasztók és annál is működik a dolog pedig maga a rendszer 24v.

Részemről nemis merülnék bele jobban ebbe mert nemtartozik a témához és mindenki maga eldönti hogy csinálja!
Inkább jövőhéten megirom mire mentem a motorral,mert holnap elkezdem az adagolót beszerelni! :)
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 8., vasárnap 19:50

Sanyi gratula az önindítóhoz.Mennyibe került neked így ez a mutatvány cakk-pakk?Illetve eredetileg mié volt az önindító?Egyéb iránt az enyém is teljesen ilyen mint a tied.Nekem aki csinálta azt mondta,hogy bosch rendszerű 6 lovas,s 15-ért adta.Annyit még mondott,hogy egy gyöngéje van az pedig az aksik.Ha már gyengélkelkednek akkor nagyon hamar ki is nyírja őket.A tekerése egyéb iránt sokkal intenzívebb,mint az eredetié,még hideg motornál is.Az enyém így néz ki

Kép
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: bogaras » 2009. február 8., vasárnap 20:08

Jani lehet,hogy igazad van és tényleg el kell,hogy vigyem a generátort szakihoz.Csak azt nem tudom,hogy esetleg meg csináltassam-e erősebbre?

Az akksi témához annyit,hogy mindig párban kellene cserélni,mert ha nem akkor gyorsan ki lehet nyírni a novit is.Öreg szakik tanácsolták,hogy néha cseréljem meg a két aksit,így meg lehet hosszabbítani az élettartamukat.Lehet benne valami mert az enyémek már 5 évesek voltak,s még bírják.Tavaly mikor mértem a kapacitásukat akkor voltak 65%-osak 150 amperos terhelés mellett.

Sanyi ezek szerint akkor jövő héten már muzsikál a gép?Remélem minden rendben összejön az első próbára.

Imre mi a helyzet veled?Hogy áll a köszörűlt vezérműs motor?
bogaras
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008. december 16., kedd 18:56
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

HozzászólásSzerző: nagysandor1980 » 2009. február 8., vasárnap 20:09

Köszönöm!

Viszont az enyém 5,4lovas, direkt felirtam az adatait mert épp ott kellett esztergálni Typ.IM522-5,4/24 Made in hungary
Tudomásom szerint Ikarusz buszokba került,de passzol a rögzítése az L60-as IFÁ-ra 1az1-ben.

Az önindítót kaptam
az esztergályos munka 2500+az új 11-es fogaskerék 3vagy 4ezer volt hozzá,már nemtudom
nagysandor1980
 
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007. május 29., kedd 21:21
Tartózkodási hely: Szabadszállás

HozzászólásSzerző: Jani X » 2009. február 9., hétfő 23:55

A sima csúszóalmatúrás ifa önindító, és a bendix-es, melyik-melyik hány lóerős?
Jani X
 
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2008. november 3., hétfő 0:15

HozzászólásSzerző: nagy imre » 2009. február 10., kedd 12:16

Üdv.

Még mindig nincs kedvem semmihez, annyit csináltam hogy kerestem egy IFA motort a fészerben és odavittem a műhely elé. Egy hete már nézegetem, szemezek vele, le kéne mosni aztán szétszedem !

A jó munkához idő kell ! :)
nagy imre
 
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008. november 20., csütörtök 22:39
Tartózkodási hely: tolna megye

ElőzőKövetkező

Vissza: Társalgó

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron