A Wolfpack Makett Klub története/történelme
A kezdetek

2002 novemberében a zalaegerszegi Apáczai Csere János Általános Művelődési Központban lelkes helyiek indították el az Apáczai Vasútmodellező és Makettező Szakkört. Az elnevezésből is látható, hogy az alapítók makettezéssel és vasútmodellezéssel is foglalkoztak, akár egyszerre mindkettővel, hiszen számos közös kapcsolódási pontja van ezeknek a kreatív hobbiknak. Az alapító tagok mindenképpen megérdemlik, hogy felsoroljuk a nevüket, hiszen már a 20 éves jubileumot is megünnepelhettük. Köszönetet mondunk tehát Hajdu Istvánnak, Németh Lászlónak, Takács Gyulának, Gyenese Aladárnak, Gyenese Andrásnak és Bajzik Tamásnak, ők tették meg az első közös lépéseket.A szakkör alapvető célja a vasútmodellezés és a makettezés népszerűsítése, az érdeklődők bevonása, további tagok toborzása volt. 2003 tavaszán megtörtént a bemutatkozó kiállítás, amelyet aztán rengeteg további rendezvény követett.Különböző okok miatt a vasútmodellezés néhány év alatt sajnos a háttérbe szorult, így a makettezés lett a fő profil.

A névválasztás

A makettezők csapata 2004 őszétől a WOLFPACK (Farkasfalka) nevet vette fel. 2007-től már a makett versenyeink is WOLFPACK elnevezéssel kerültek kiírásra.A farkasokról elmondhatjuk, hogy komoly "történelmi múlttal" rendelkeznek. Visszamehetnénk akár a Romolus és Remus mondáig is, de ha csak a XX. század hadtörténetét vizsgáljuk, úgy is sok esetben találkozhatunk velük. A katonai repülés iránt rajongóknak legelőször valószínűleg a USS Enterprise (CVN-95) repülőgép hordozó F-14A Tomcat vadászrepülőgépekkel felszerelt VF-1-es százada fog beugrani. Kinek nem jelenik meg azonnal a lelki szemei előtt a piros jelzésekkel ellátott, fehér színű legendás variaszárnyú? Dél-Koreában, a Kunsan légibázison állomásozik a USAF 8th Tactical Wing (korábban 8th Tactical Fighter Wing), ők szintén Wolf Pack néven közismertek. A II. világháborúban Guadalcanal-nál szerzett elévülhetetlen érdemeket a kezdetben Gruman F4F Wildcat-tel, később Vaught F4U Corsair-rel repülő VMF-112-es Wolf Pack század. Jelenleg sem hiányzik a farkasfalka az amerikai alakulatokból. A tengerészgyalogság HMH-466-os nehézhelikopteres százada és a haditengerészet HSM-75-ös (előző jelölésük: HSL-45) csapásmérő osztaga szintén a Wolf Pack nevet vette fel. Az Indiai Légierő 9. százada korábban MiG-27-esekkel, később Mirage 2000 gépekkel repült Wolfpack néven. Európában maradva a Belga Légierőben 2005-ig működött Wolf néven kiképző alakulat. (1 Wing d'Entraînement/1 Trainingswing) Ők utoljára Alpha Jet-ekkel repültek. A második világháborús német tengeralattjárókkal és az általuk alkalmazott taktikával kapcsolatban szintén előkerül a Wolfpack kifejezés.

     


Az első makett versenyek Zalaegerszegen

2003-ban és 2004-ben még csak kiállítás történt, de már ekkor igény mutatkozott arra, hogy az éves rendezvények egyben makett versenyként is kiírásra kerüljenek. Nagy előnyt jelentett, hogy Tábor Áron abban az időszakban kezdte meg felsőfokú tanulmányait Zalaegerszegen. Csatlakozásával magával hozta a versenyszervezés területén már meglévő tapasztalatait és kapcsolatrendszerét is. A kezdeti időszakban a tavaszi szünet alatt volt lehetőségünk az akkor még oktatási intézményként is funkcionáló épületben rendezvényt tartani, így a több napos IV. Apáczai Vasútmodell és Makett Kiállításon (2005. 03. 24-29.) belül a szombati napra már makett verseny is kiírásra került. Kezdésként szerény listával indultunk. Összesen 5, jelentősen leegyszerűsített kategória került meghirdetésre, valamint egy Best of Show különdíj. Sajnos az első versenyről nem maradtak fent statisztikai adatok. A fotók alapján azt viszont biztosan elmondhatjuk, hogy Szabó Ákos munkái, a Norvégiában 1999-ben megtalált Ju-88 D1-es repülőroncsot ábrázoló dioráma és a Mi-24-es Csőrike helikopter makettje emlékezetes momentumok voltak.

Nem is volt kérdés, hogy 2006-ban ismét legyen-e verseny. Természetesen magunk részéről is követelmény volt, hogy növekedni, bővülni kell, de ilyen jellegű biztatás érkezett más makettező kluboktól is. Visszagondolva elmondható, hogy mertünk nagyot álmodni. Így aztán már kiemelt kategóriát is kiírtunk. A „Messerschmitt” volt az első tematikus választásunk. Talán ekkor kezdődött az a jelenség, hogy Zalaegerszegen mindig várható valami szokatlan dolog. Nem kisebb ígérettel álltunk ugyanis elő, mint hogy a kiemelt kategória győztese bele ülhet egy igazi Messerschmittbe. Ez Horváth András és Szabó Ákos számára adatott meg. Nem csak bele ülhettek, de a hátsó ülésen utazhattak is egy kört a legendás tervező által megkonstruált, veterán korú KR200-as kisautóval. (Egy szóval sem említettük ugyanis, hogy repülőgépbe lehet majd beszállni.) Jelentősen bővült a kategória lista is. Felnőtt csoportban 10 kezdő, ugyanennyi hobby és egy összevont mester kategória volt meghirdetve. Ifjúsági vonalon repülős és harcjárműves csoportokat írtunk ki. 75 nevezőnk volt és összesen 45 díj került kiosztásra. Ezen a versenyen már olyan kiegészítő látnivalókat is be tudtunk mutatni, mint a Körmendi Határőr Múzeum tárlata, eredeti II. világháborús ereklyék, alkatrészek, de volt látvány makettezés is. A klub tagjai erre az alkalomra pedig egy nagyméretű diorámát építettek. Veszprém-Jutas repterét mutattuk be az 1944 nyara szerinti helyzetben, természetesen magyar felségjelzésű Messerschmittek segítségével.


Szintet lép a zalaegerszegi makett verseny


2007-ben alapvető változás állt be. Felismertük, hogy a húsvéti ünnepek alatti makett verseny jelentős gátja lesz a fejlődésnek, ezért a dátumot – igazodva az intézmény nyári programjaihoz, nyitvatartásához - áthelyeztük augusztus második felére. Két napos rendezvényben gondolkodtunk mi is, hiszen abban az időszakban az volt az általános magyarországi gyakorlat. Ez volt az első alkalom, amikor WOLFPACK makett versenyként hivatkoztunk a találkozóra. Várakozásaink beigazolódtak, regionális versenyből országos rendezvénnyé avanzsáltunk. Ebben jelentős szerepet játszottak a Makettinfo Online Klub tagjai, akik szinte az ország minden részéről érkeztek. Előzetesen 22 kategóriát terveztünk, ezek közül a MiG (Mikojan-Gurevics / Микоян-Гуревич
) repülőgépgyár termékeit emeltük ki. Az összevonások után 18 kategóriában osztottunk díjakat. Feltűnő volt a harcjármű makettek dominanciája, az összes munka 1/3-t azok tették ki. Kiegészítő programként először jelent meg a gyerek foglalkoztató, amelyet „Makett kuckó” néven azóta is szinte mindig megtartottunk. Látvány makettezés keretén belül repülőgépek és figurák festését lehetett nyomon követni, illetve a harcjárműves diorámákhoz elengedhetetlen technikákból - mint az alap elkészítése és a használatból adódó nyomok megjelenítése – láthattunk bemutatót.

2008-ban ismét szintet léptünk, hiszen először jöttek hozzánk külföldi nevezők. Horvátországból, Varasdról érkezett kisebb küldöttség Zalaegerszegre. Abban az évben a II. világháborús német harcjárművek képviselték a kiemelt kategóriát. Összesen 17 kategóriában lehetett nevezni, és bár a nevezők száma némileg csökkent, de a versenyen indított makettek száma jelentősan nőtt.

2007-ben és 2008-ban a húsvéti szünet alatt összevontan még megrendezésre került vasútmodell és makett kiállítás is, de ekkor már egyértelművé vált, a makettező terület jövőjét az önálló makett versenyek megszervezése biztosítja.

A következő évben a repülősöknek kívántunk kedvezni. 2009-ben nem írtunk ki kiemelt kategóriát, de szokatlan, meghökkentő különdíjakat osztottunk ki. Ismerve például a nagy méretű makettek mozgatásának problémáját, ösztönzésképpen díjat ígértünk a legnagyobb bemutatott repülő makettért. Persze külön vizsgáltuk az 1/72 feletti és alatti méretarányú maketteket. Ugyancsak díjaztuk a legszínesebb, illetve függesztményekkel legjobban megpakolt repülőgépeket is. A tradicionális vonalat a legszebb magyar, orosz/szovjet, amerikai, német és haditengerészeti repülőgépeknek kiosztott díjak képviselték.


2010-ben ismét hirdettünk kiemelt kategóriákat. Az összejövetelen a magyar felségjelzésű repülőket, helikoptereket állítottuk a középpontba méretarány szerint két csoportra osztva. A nevezők száma először lépte át a 100 főt. Ez annak is köszönhettük, hogy Zágrábból igencsak népes csapat érkezett. Említésre méltó, hogy ezen a rendezvényünkön mutatkozott be Bató Zsolt - közismert nevén „Fabattka”. Az általa készített miniatűr fák, bokrok azóta számtalan makettező diorámáján megjelentek.


2011 egyik kiemelt témaköre az első sikeres hajófedélzeti landolás 100. évfordulója alkalmából került meghatározásra. (Eugene Ely 1911. január 18-án sikeresen landolt a USS Pennsylvania fedélzetén egy átalakított Curtiss repülőgéppel) A másik kategóriában – „Az orosz tél” - kreatív munkákra számítottunk korszak, méretarány, jelleg megkötése nélkül. Látványos kísérő program volt egy különleges modell autó gyűjtemény bemutatása, amely mozi vagy TV filmben feltűnő járműveket vonultatott fel. Batman járgányától kezdve a csendőr (Louis de Funes) Méhari típusáig számos emlékezes gépkocsi nagy méretű modellje volt látható.

2012-ben a helikopterek mellett a csillagmotoros repülőgépek alkották a kiemelt kategóriákat. A nevezők és a makettek száma az előző évekhez hasonló volumenű volt. Gyönyörű munkák érkeztek, a repülős rész megnőtt, a harcjármű nívósabb lett. Számtalan különlegesség is bemutatásra került. Ebben az évben különítettük el először a repülős kategóriáknál a helikoptereket, valamint a gyártók és a makettezők közt is egyre népszerűbb 1/144-es méretarányt.

2013-ban a II. világháború szövetséges harcjárművei mellett a makettezők által kevésbé épített I. világháborús járművek voltak a középpontban. Erre az időszakra már nagyából állandósult a kategóriák listája. 3 gyerek, 3 junior, 2 életkor nélküli és a 17-18 normál kategóriát egészítette ki a 2 kiemelt csoport. Ideje volt újítani, így meghirdettünk 3 „Tanuló” kategóriát is repülő, harcjármű és egyéb bontásban. A T01, T02 és T03 kategóriákba kizárólag maximum 2 éves makettező gyakorlattal rendelkező felnőtt jelentkezhetett. Ezzel próbáltuk bátorítani azokat, akik azért nem merték elhozni és bemutatni munkáikat, mert esélytelennek tartották azokat a valóban egyre színvonalasabb makettek közt. Lehet, hogy ennek is köszönhető, hogy ebben az évben egyaránt csúcsot döntött a versenyzők és a nevezések száma.

A 2014-es évnek különös jelentőséget tulajdonítottunk, hiszen akkor volt sorrendben a 10. makett versenyünk. A két kiemelt kategóriánk a Wolfpack és a „Háború foglyai”, azaz a zsákmányolt haditechnika voltak. Ismét meghirdettük a Tanuló kategóriákat is. A verseny plakátja olyan szempontból volt különleges, hogy bélyegképek formájában tartalmazta az előző versenyek, sőt az aktuális plakátját is. Sajnos az előző évi rekordot nem sikerült megismételni, de az átlag létszám és nevezés akkor is teljesült.

       

Túl az első „X”-en

2015-ben több változást is eszközöltünk a versennyel kapcsolatban. Bevallottan nem saját ötletünk volt, horvát barátainktól vettük át azt a módszert, hogy a kiemelt kategóriákat egyfajta „Best of” kiválasztásként kezeljük. Nem kellett tehát mérlegelnie a versenyzőnek, hogy be merje-e nevezni a munkáját a kiemeltbe, vagy csak a normál kategóriában induljon. Láttuk más, a mienkéhez képest sokkal nagyobb volumenű versenyen is, hogy szinte üres volt egy-egy kiemelt kategória. Az új rendszer lényege az, hogy a makettet a méretarányának, jellegének megfelelő kategóriában kell benevezni és külön jelezni kell, hogy a munka indul a kiemelt témában is. Az eltérő megnevezéssel is törekedtünk a különbség kihangsúlyozására. A kiemelt témában is indulók közül a klub tagjai egy nyertest választanak ki. Ezen a versenyen a kiemelt témák a „Magyar Királyi Honvéd Légierő 1938-1945” és a „Sivatagi acél” megnevezést viselték. A rendezvény központi eleme volt a Zalaegerszegi származású vitéz Majoros Kornél főhadnagy személyes relikviáinak kiállítása. Az 1944-ben hősi halált halt tisztet a második világháború legeredményesebb magyar bombázó pilótájának tartják. Több irányból ékezett igény arra vonatkozóan, hogy írjunk ki „Építés alatt” kategóriát is. Megtettük. Ezzel egyidejűleg a „Tanuló” kategóriából már csak egy összevontat terveztünk. A kiegészítő programok közül emlékezetes volt a Zalaegerszegi Airsoft Lövész Alakulat (Z.A.L.A.) bemutató akciója.

A 2016-os évben már 3 kiemelt témát hirdettünk meg. Az egyre népszerűbb Star Wars makettek mellett a páncélozott szállító harcjárműveket, valamint „Kelet szárnyai” elnevezés alatt a Közel-Kelettől a Távol-Keletig működő légierők repülőgépeit ábrázoló maketteket vártuk kiemelt figyelemmel. A hévízi Terepasztalos Stratégiai Játék Klubbal együtt működve a makett verseny egy másik versennyel egészült ki. A WP Speed Panting verseny résztvevőinek 2 óra alatt kellett egy általuk előre összeállított wargamer figurát kifesteni. Ez a program azóta is többször megrendezésre került. Az udvaron veterán, illetve amerikai autók sorakoztak, az airsoftosok bemutatója ismét sikeres volt.

2017-ben a rendkívül népszerű Word of Tanks számítógépes játékból merítve két kevésbé közismert harcjármű kategóriát állítottunk reflektorfénybe. Az önjáró lövegeket a játékosok „Arty” néven említik, míg a páncélos vadászokat a „TD” rövidítéssel azonosítják az angolból vett megnevezéseik alapján, így az első kiemelt kategóriát mi is egyszerűen „Arty-k és TD-k” névre kereszteltük. Repülős vonalon a szomszédos légierők repülőgépeit szerettük volna egy kicsit jobban bemutatni. Nem titkolt célunk volt, hogy ezzel a kategóriával ide csalogassuk horvát barátainkon kívül a közeli szlovén, szlovák és osztrák hobby társakat is. A harmadik kiemelt terület témájaként a 2. világháborús Midway-i csatát választottuk. A csendes-óceáni hadszíntér eseményiben fordulópontot jelentő ütközetre a versenyünk előtt 75 évvel korábban került sor. A verseny látogatottsága sajnos észrevehetően elmaradt az előzetesen várt szinttől. Ekkor figyeltünk fel arra az aggasztó jelenségre, hogy a gyerek és az ifjúsági versenyzők számában egy azóta is tartó csökkenés kezdődött.


Egy korszak vége

2018-ban ismét jelentősebb fordulat következett be a Wolfpack makett versenyek történetében. Figyelembe véve az előző év szerényebb mutatóit és a helyszínt biztosító művelődési ház kérését, 1 napos rendezvényre tértünk át. Tudtuk, hogy ez óhatatlanul nagyobb súlyt helyez ránk, szervezőkre, de figyelembe kellett vennünk, hogy a két napos rendezvénnyel járó plusz költségek (például szállás, vagy dupla gépkocsi futás) sokakat visszatarthatnak a megjelenéstől. Valóban mozgalmas lett az augusztus 18-i rendezvény. Ezúttal rögtön 4 kiemelt témát hirdettünk. 1 - Sztálingrád - A II. világháború európai fordulópontjának tekintett csata 76 évvel korábban, 1942. augusztus 21-én kezdődött. 2, Magyar használatban álló harcjárművek 3, Olaszok – Az ókori légióktól a Lamborghini Huracan-ig. Új ötletként első alkalommal emeltünk ki egy nemzetet, hogy annak történelmét a makettezésen keresztül be tudjuk mutatni. 4, Star Wars – Makettes területen is tovább dübörgött a Csillagok Háborúja és egyre több cég adja ki a történethez köthető figurák, vagy eszközök makettjét is. Lehet szeretni, vagy éppen nem szeretni a Star Wars universumot, de egy dolog tagadhatatlan, ez a modern mese beírta magát az emberi történelembe és kultúrába.
Az egy napos verseny kiírás azonnali eredményt hozott. Először volt osztrák nevezőnk, ismét emelkedtek a mutatók. Az autó kategória nevezései is folyamatosan növekedtek, ezért azt ketté bontottuk civil, illetve verseny járművekre. Az építés alatti makett kategóriát elhagytuk, viszont az ecsettel festett kategóriát – szintén a megnövekedett érdeklődés miatt – szintén ketté vettük. Kiírtunk Vasút kategóriát is. Látványos kiegészítő programokat tudtunk leszervezni, így eredeti repülős felszerelésektől kezdve a működő vasútmodelles terepasztalokig bezárólag sok látni való várta a vendégeket.


2019-ben a kiemelt témáinkban folytattuk az előző évben megkezdett, nemzeteket bemutató sorozatot, a franciák következtek. Akkoriban a sajtóból rengeteg haditechnikai hírről értesülhettünk. A Magyar Honvédség fejlesztései napjainkban elnevezésű témával az a célunk, hogy szemléletes formában az érdeklődők képet kaphassanak arról, hogy mégis milyen helikoptert, repülőgépet, vagy harcjárművet takarnak a különböző hangzatos jelölések. Versenyeinken eddig hagyományosan arany, ezüst és bronz minősítéseket adtunk ki, ekkor megjelent egy negyedik is, amit stílszerűen Wolfram-nak (igen, tudjuk, hogy magyarul csak szimpla „V”-vel kell írni, de ennyi belefér) neveztünk el. Ezt a díjat a képzeletbeli dobogóról éppen lecsúszó makettezők kapták, mintegy bíztatásént, hogy jelezzük, jó az irány! A kiegészítő programok közül kiemelhető a római légiós felszereléseket bemutató gyűjtemény, a temérdek gyufaszálból készített magyar kastélyok makettjei és először volt 3D-s nyomtató bemutató. A helyi Bogáncs Állatmenhely kutyasimogató programot biztosított a gyerek (és felnőtt) látogatóknak. Ezzel volt kapcsolatos a rendezvény különleges akciója is. A belépés és a nevezés hagyományosan ingyenes a versenyeinkre, de azt kértük a látogatóktól, hogy aki teheti, hozzon magával egy kis adag kutya (vagy macska) konzervet, tápot. Az összegyűlő élelmet természetesen az állat menhelynek adtuk át. Ez a jótékonysági akció azóta is visszatérő eleme a versenyeinknek.


A pandémia korszaka, amikor a hátrányból sikerült előnyöket is kihoznunk

Azon kevés szerencsés klub közé tartozunk, akik az első versenyüktől kezdve folyamatosan meg tudták rendezni az éves összejöveteleket. Elég, ha csak annyit írok: COVID-19.
2020-ben a kormány járványügyi intézkedései miatt az eredetileg tervezett időponthoz képest 2 héttel ugyan el kellett halasztanunk a versenyt, de ez szerencsére semmilyen fennakadást nem okozott. Az időközben kiesett más makett versenyeknek is köszönhetően felfokozott várakozás előzte meg a rendezvényünket. Érthető okokból viszont sokan nem vállalták a személyes részvételt és a határzár miatt teljesen elmaradtak a külföldi makettezők. Nagyon fontos dologban sikerült viszont előbbre lépnünk. A művelődési központon lehetővé tette, hogy igénybe vehessük az intézmény tornatermét, így sikerült a rendezvény résztvevőit egy térben elhelyezni, megszűnt az eddigi kényszerű széttagoltság. Kiemelt témáinkban az angolok jöttek, továbbá az 1940-es évhez kötődő eseményekre emlékeztünk. (Angliai légi csata, Nyugati hadjárat, Finn-szovjet háború) A zsűritagok javaslatára - menet közben - a civil járműveknél ismereteink szerint egy addig máshol nem szereplő kategóriát alkottunk meg. Így született meg a Ipari/Mezőgazdasági/Egyéb járművek csoportja. Ugyanígy osztottuk ketté az addig összevont figura és a hajó kategóriákat is. A nehézségek ellenére is jól sikerült a rendezvény és jelentős szerepe volt a következő évi makett versenyünk megalapozásában.

2021-ben volt 21 éve annak, hogy a MiG-21-eseket hazánkban kivonták a hadrendből. Úgy gondoltuk, hogy ennél súlyosabb érv nem is kell arra vonatkozóan, miért is legyen kiemelt témánk a MiG-21-es. Nagyobb merítéssel folytatódott a nemzeteket bemutató sorozat. Ezt a témakört úgy határoztuk meg, hogy „Észak keresztjei” - (Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország haditechnikája.) Úgy döntöttünk, lesz egy harmadik kiemelt témánk is: Lánctalpas magyarok: Az Ansaldo-tól kezdve a Leopard 2A7+ -ig minden, ami magyar gyártású, vagy magyar használatban volt. Kositzky Attila ny. repülő altábornagy Úr előadás megtartására irányuló megkeresésünkre azonnali, mondhatni katonás választ küldött: Vállalom! Látványos bemutaójára sokan voltak kíváncsiak és nagy szeretettel sorban köszöntötték egykori beosztottjai is. A másik látványos kiegészítő elem a bejárat előtt leparkolt, iraki hadszínteret megjárt eredeti HUMVEE volt. Immár az V. Wolfpack Speed Painting került megrendezésre, Büte Miklós és Blehó Erika pedig figura festési bemutatót tartottak. A verseny minden addigi rekordot megdöntött mind a nevezők, mind a bemutatott makettek számát tekintve. Örömmel tapasztaltuk, hogy járványhelyzet ellenére Horvátországból és Ausztriából is ismételten érkeztek nevezések.


A közelmúlt eseményei

2022-ben ünnepelhettük a klub indulásának 20. évfordulóját, így még inkább emlékezetessé szerettük volna tenni a Wolfpack 2022-őt. A kiemelt témákban a P-51 Mustang-gal (a szolgálatba állítás 80. évfordulója alkalmából) úgy gondoljuk, hogy nagyon jól bele találtunk. A Közép- és Dél-Amerika (beleértve a Karib-tenger térségét is) haditechnikája mellett még a légvédelmi eszközök (Rakéták, lövegek, gépágyúk, radarok, stb) voltak kiemelve. Érdekes, és nagy érdeklődést kiváltó előadást tartott Magó Károly, a hazai roncskutatás vezéregyénisége. A látnivaló közül pedig kitűnt egy 1:6-os méretarányú Sherman makett, amely még fel is volt dobva Csodabogár (Oddball) és társainak figuráival. Ezen a versenyünkön 135 makettező 480 munkája volt látható, ami új rekord lett mindkét mutatóban. A börzés résztvevők száma szintén meghaladta a korábbiakat, a látogatóknak 17 helyen volt lehetősége a pénzköltésre.

2023-ban az előző évben megkezdett tornaterem felújítás okozott előzetesen izgalmakat, vajon sikerül-e a magyar építőiparnak betartania a határidőt?! Sikerült, bár a hivatalos átvételi ceremónia csak napokkal a verseny előtt történt meg. A kiemelt témákba ismét sikerült jól bele nyúlnunk, a Spitfire roppant népszerű volt. Nem kevesebb, mint 24 példányt lehetett megtekinteni. Az „országok” sorozatunk most Japánt érintette, de a várható nevezések miatt eleve ketté is osztottuk „military” és civil” területre. A verseny plakátjához pályázat formájában kértünk segítséget, végül a kecskeméti Szabó Sándor Spitfire makettje lett a kiválasztott, az ő munkája lett a felületen a központi elem. Versenyeinken szemrevételezéses módon történik a díjazottak kiválasztása, de ebben az évben kiírásra került mester összevont repülő és mester összevont harcjármű kategória is. Az előbbinél az egyik zsűritag javaslatát megfontolva és elfogadva, pontozás alapján alakult ki az eredmény. A nevezők és a makettek száma ugyan nem érte el az előző évben felállított rekordot, de mértékadó makettezők véleménye alapján a munkák színvonala tovább emelkedett, amelyben szerepet játszottak a külföldről érkezettek is. A hazain kívül még 4 országból érkeztek a munkák, nem kis meglepetésünkre Észtországból is volt nevezés. A makett versennyel egyidejűleg az udvaron a "Kertvárosi Vígasságok", míg a régi helyszínünkön, az aulában pedig kisállat kiállítás zajlott. Ezek a programok a látogatók számát tekintve alaposan megtámogatták egymást. (Igaz, hogy a börzéseink szempontjából az elpakolásnál ez a forgatag sajnos hátrányként jelentkezett.) A börzén résztvevők száma 19-re emelkedett.


Hova és merre tovább?

Amit kijelenthetünk: A Wolfpack makett versenyekre igény van. A klub komoly múltat tudhat maga mögött, de roppant fontos kérdés, hogy vajon lesz-e jövője és ha igen, az milyen lesz.

Klubunk működését, így a versenyek megrendezését is a kezdetektől fogva támogatta a művelődési ház. A Wolfpack Makett Klub jogi személyiséggel nem rendelkezik, baráti társaságként semmilyen gazdasági tevékenységet nem folytat. Rendezvényeinken mind a belépés, mind a nevezés, de még a börzések helybiztosítása is ingyenes volt. A realitás pedig az, hogy önkormányzati céltámogatás csökkenése, majd elmaradása, illetve az önzetlen támogatóink lehetőségeinek beszűkülése komoly akadályként jelentkezik. A rendezvény kinőtte magát, ezért az előbbieket is figyelembe véve mind finanszírozási, mind szervezési oldalról változtatni kell.

A feladat nem kicsi. Sikerül-e megoldani? Egy réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban elhangzott bölcselet szerint „A jövő szüntelen mozgásban van, nem egy lehetséges jövő van, hanem sok.”

 

© Wolfpack 2002-2023