ÜDVÖZLÜNK A HÁRMAS VOLVÓK MAGYAR HONLAPJÁN! Gyártásba
kerül a Volvo első kisautó-sorozata, a 300-as széria, mely
kifejlesztésekor "mentõmellényt" dobott a svéd
autógyártás zászlóshajója, a Volvo számára, az olajínséges hetvenes évek
derekán. A széria akkora piaci sikert aratott,
nemcsak számtalan technikai újítása, de a Volvós jelleget megtartó autók
miatt is, hogy egészen 1991-ig maradtak gyártásban ezek a remek
gépkocsik. Az idõk folyamán több karosszériaverzió és motor is a gyártás
részévé vált.
Ezek a teljesség igénye nélkül az 1,4 literestõl az 1,6
literes szívódízelen
át az
1,7 és a 2,0 literes hengerenkénti befecskendezõs benzinesig, a
háromajtós kiviteltõl kezdve az ötajtós ferdehátún át a négyajtós
sedanig terjednek a modellpalettán.A "Kis Volvók"(hazai becenevük sakálpicur) kevésbé ismertek hazánkban és sokan nem igazi Volvónak tekintik, pedig ezek az autók ugyanúgy magukban hordozzák a hetvenes és nyolcvanas évek Volvóira jellemzõ biztonságot, utazási komfortot, ergonómiát és magas színvonalú technikát, mint a nagyobb testvéreik. Reményünk szerint ezen oldal elindításával nemcsak ezeket az embereket sikerül meggyõznünk, hanem a hazai márkatársaknak is hasznos vezetéstechnikai, karbantartási, alkatrészellátási és felújítási tanácsokkal tudunk szolgálni. |
|
2006 Magyarország, Síkfőkút. Az elsõ hivatalos 300-as találkozó, amelyről videó is készült. Sok volvós barátunk látogatott el az Eger melletti festői, szűk völgyben található kis faluba, Síkfőkútra. A találkozóról képek a fotóalbumban találhatóak. | |
2006 A típus 30 éves. Magyarországon már igen kevés a szép fellelhető példány. Az oldal egyik adminja a saját, 30 éves 345-ét újította fel, a B200E motor beépítésével. | |
2008
A
Veterán Volvo Klub fórumát hackertámadás érte, ezért az addig összegyűlt
és elveszett adatokat, ismereteket itt a weben adjuk közre. 2011 A fórum újraindult, ezért várunk minden érdeklődőt, nemcsak ott, hanem a Facebook-on is! |