United States Of Mind Minimal Project Archív sajtó #2
Aaron Biggs a detroiti United States of Mind elnevezésű hip hop csoportosulás és kiadó egyik alapítója válaszolt kérdéseinkre...
Hazai hip hop kategóriában az első interjúnk az éppen friss hanganyaggal jelentkező Minimál Project tagjaival készült....
Grandmaster Flash & The Furious Five "The Message" című számának fordítása...



Detroit mindig is kiváló táptalaja volt a hamisítatlan hip-hop-nak. Meghatározó előadók, producerek gyökerei vezetnek vissza a város utcáira és klubjaihoz. Az United States Of Mind elnevezésű csoportosulás tagjai is a jellemzően a semmiből feltűnő és a saját útjukat saját maguk kitaposó előadók közé tartoznak. Munkásságuk példaértékű, hogy az elüzletiesedett zeneipar ellenére is akadnak olyanok akik az alkotást nem a számok irányából közelítik meg - és mégis fennmaradnak. Friss riportunk alanya Aaron Biggs, a United States Of Mind alapítójával készült.

Először is, mikor és hogyan állt össze a USM? Mi volt a cél vele?

USM vagy teljes néven United States of Mind egy éjszakai rendezvénysorozat neve volt amit mi szerveztünk és hoztunk össze. Én (Aaron Biggs szervező/grafikus tervező/ceo), a testvérem Sleepy Biggs és Crate Digga (későbbi DJ-k és producerek) MC párbajokat szerveztünk. Ezekkel kezdtünk belefolyni az eseményekbe Detroit városában... azok nagyszerűen sikerültek és láttuk is a sikert... az egyetlen probléma az volt, hogy az erőszak mindig tönkretette bárhova mentünk. Ezért előálltunk egy új ötlettel, ahelyett, hogy tovább párbajoztatnánk az új MC résztvevőinket ami elég bizonytalan lett volna és továbbra is meg kellett volna osztani a mikrofont. Azt akartuk, hogy legyen egy pozitív szemlélet és amit éreztünk a United States of Mind név képes volt közvetíteni. A  USM csapat és lemezkiadó az MC-k (Asylum 7, Metasyons, Wayne Draztik, David Allie, 5iLL) és DJ-ink (Crate Digga és Sleepy Biggs) ismeretségén és barátságán alapult. Crate Digga és Sleepy elkezdett zenéket készíteni és kidobtuk az első projektünket, Asylum 7  “Brownstudy EP”-t 2006 közepén. A teljes USM csapat debütálása a Souls of Mischief előtti fellépésünk volt 2007 áprilisában.






Hogyan éritek el a rajongókat és juttatjátok el a zenéteket olyan helyekre ahol az sikeres lehet?

Valóban, ez jó kérdés és számos módon fel is tesszük magunknak ezt a kérdést naponta. A közszolgálati média szart sem ér, valamikor ott volt a myspace amikor kezdtük, aztán a facebook, aztán a twitter... van egy e-mail listánk... mindezek az utak rendben vannak és szolgálják a céljukat... de igazán semmi sem mérhető az igazi rajongókhoz akik terjesztik az igét a szabadidejükben amiért örökre hálásak vagyunk. Voltunk egy rövid ideig a blogolás darálójában is, de az önmagában egy majdnem teljesidős munka... fárasztó csinálni miközben bíbelődsz a saját életeddel és a hivatalos melóddal is. Soha nem csinálunk elég pénzt ahhoz, hogy megbízzunk egy profi kapcsolatszervező személyt. Hogy kapjunk valamiféle reflektorfényt, az csakis úgy lehetséges, hogy keresek és fizetek egy nagyhatékonyságú PR személyt aki ránkirányítja a figyelmet... nem gondolom, hogy ezt fogjuk csinálni. Az új fókusz az, hogy a barátainknak, magunknak és a városunknak (Detroit city) csináljunk művészetet. de egy nagyobb skálán a régiónknak (az Egyesült Államok középnyugati része). Ez egy sokkal dinamikusabb, izgalmasabb, művészibb környetet az embereknak akik itt élnek és dolgoznak...fuck fame

Mennyire nehéz fennmaradni függetlenként 2012-ben? Milyen lehetőségek vannak, hogy sikeres előadóvá váljon valaki, ha nem áll egy major label mögötte?

NINCS valós pénz a karrieredért ebben a "hip-hop játékban". Csinálunk elég pénzt ahhoz, hogy megvegyük és fejlesszük a felszereléseinket, kiadunk több produktumot és néha koncertezünk, ha tényleg szerencsések vagyunk (de mint a jelenlegi gázolaj árakkal az Egyesült Államokban, itt is úgy tűnik eléggé elszaródtak a kilátások). Mi fennmaradunk, mert olyan emberek vagyunk akik szeretik a művészetet és szeretik megosztani másokkal. Nekünk még megmaradt a valós szeretet a hip hop iránt. Nincsenek lehetőségek, kivéve, ha fejleszted magad. Mindig is komolyan vettük a felkéréseket a fellépéseinkre, így szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy azon a területen is jelen voltunk. Mindaz a szar amit a képedbe nyomnak a "nagy" hip-hop weboldalak az nyilvánosan és egyszerűen megvásárolt és kifizetett tartalom. If you can't pay you can't play. 

Emlékszem amikor megrendeltem W. Draztik & Sleepy Biggs "Smokers Cough" című albumát. Az ár kedvező volt, a borító jól nézett ki, de semmit nem tudtam az előadókról. Ez volt az első USM album amit hallottam és emlékszem, hogy hetekig nem vettem ki a lejátszóból. Az egy nagyon jóra sikeredett hip hop album. Milyen volt a fogadtatása annak az albumnak és a többi USM albumnak/ep-nek és hogyan tudjátok ezt lemérni?

Szóval... én terveztem azt a borítót... jól esik hallani, hogy tetszett az az album, abban a formában ahogy én reméltem, hogy  tetszeni fog az embereknek. Úgy gondolom az volt olyan jó, hogy megérje hónapokig is újrapörgetni. Ki tudja, hogy kivel fog még megtörténni az ami veled, és ki keres még meg bennünket. Reméljük, hogy a te élményed egy általános véleménye mindenkinek. Mi a '90-es évek gyermekei vagyunk, ezért a filozófiánk mindig is az volt, hogy csináljuk elég jól és az emberek eljutnak hozzánk. Az album fogadtatása helyi szinten nagyszerű volt, a felméréseink a bandcamp lejátszásokon/letöltéseken, youtube nézettségen alapul... ez néha pontos, néha nem... néha miután elindítunk egy projektet egy pár hónapig is eltart mire kezdjük látni a belefektetett promóciós erőfeszítések eredményét.

Hogyan születtek a nemzetközi közreműködéseitek? Hogyan látjátok az európai hip hopot?
Sleepy Svájcba utazott személyes okokból és ott találkozott Khaderbai-jal akivel közös munkánkat 2013 elején dobjuk ki. Az európai hip hop tetszik, egy nyitott hely ahol értékelik az igazi zenét és nem úgy tűnik, hogy elér abba a hamis kamuba ami élve felfalta az amerikai hip hop kultúrát.

Mit jelent a Detroit hip hop a számotokra ? Kik azok az előadók és producerek akik hatottak rátok?
Nos, ezt úgy fogom megválaszolni ahogy igaz Detroitiként szokás. Detroit hip-hop a mi szívünk... ahogy mondani szokás ez mindig szeretet/gyűlölet kérdés... Én nem fogom megnevezni a szokásos embereket akiket valószínűleg jól ismersz... seggnyalásnak tűnhetne... mi megállunk a saját két lábunkon... ha jó zenéd van és kreatív lélek vagy és a fő célod, hogy megoszd a művészetedet és gyarapítsd D-t akkor mi tisztelgünk mindenkinek a legutolsókig.

Mik a további tervek a USM-mel? Mire számíthatunk a jövőben?
A közvetlen közeli tervek kidobni 5iLL új instrumentál albumát november 26-án.
Az új Wayne Draztik videók, maxik és a “The Invitation” album amit Crate Deezy (Crate Digga) producerelt... mindig van valamink ami kijön, ezért kérlek látogassátok az usmdetroit.com és az unitedstatesofmind.bandcamp.com oldalainkat.

Köszönjük az interjút!

2012. november
 





további információk:
usmdetroit.com






hiphopaddicts 2012