Kötöttpályás Kavalkád

Fogaskerekű vasutak

Fogaskerekű-Budapest Fogaskerekű, Budapest
Salgótarjáni fogaskerekű Salgótarján
Ózd fogaskerekű Ózd
Jungfrau fogaskerekű vasút, Svájc 1. Jungfrau
Jenbach, Achenseebahn fogaskerekű vasút Jenbach
Csorbató fogaskerekű vasút Csorbató
































Fogaskerekű, Budapest

Fogaskerekű-Budapest
  • Gyártó: Simmering-Graz-Pauker, Ausztria
  • Beszerzés éve: 1973.
  • Hossz ütközők nélkül: 15000 mm
  • Járműtömegeüresen: 26735 kg
  • Összes férőhely: 150 fő
  • Motorok teljesítménye: 2X220 KW
  • Forrás: BKV
  • Kép: Sör és Sín, 2013.06.12., Orgonás megálló

Salgótarjáni fogaskerekű

Salgotarjáni fogaskerekű
  • Közlekedett: 1881-1956
  • Útvonal: Vasgyár–Salgóbánya–Szénrakodó
  • Pálya: keskeny nyomközű, gőzvontatású, fogaskerekű és adhéziós szakaszok váltakozásával 5830 m hosszban épült ki, 222,6 méternyi szintkülönbséget leküzdve
  • Funkció: a hangsúly a szén továbbításán volt, de szállitottak fát, élelmiszert és utasokat is
  • Szintkülönbség: 255 méter
  • Sebesség:  fogaspályán 8 km, az adhéziós pályán 12 km volt óránként
  • Forrás: Wikipédia
  • Kép: nosza.info

Ózdii fogaskerekű

Ózd fogaskerekű

Az Ózdi Vamű iparvasútja volt (1906???-1989???) gőz és dízel vontatással
Kép: vonatka.hu

Jungfrau fogaskerekű (Svájc)

Jungfrau fogaskerekű
  • Megnyitás: 1912.
  • Alsó állomás: Kleine Scheidegg 2061 m
  • Felső állomás: Jungfraujoch 3454 m, Európa legmagasabban lévő vasútállomása
  • A pálya teljes hossza: 9.34 km, ebből 7 km alagútban
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség: kb. 1400 m
  • Max. emelkedés: 250 ‰
  • Forrás: Wikipédia
  • Kép: Sör és Sín, 2015.07.31.

Jenbach, Achenseebahn (Ausztria)

Jenbach, Achenseebahn fogaskerekű vasút
  • Európa legrégebbi, még napjainkban is gőzmozdonyokkal hajtott fogaskerekű vasútja.
  • Megnyitás: 1889.
  • Alsó állomás: Jenbach- 530 m
  • Felső állomás: Seespitz -931 m 
  • A pálya teljes hossza: 6.8 km
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség max.: 440 m
  • Max. emelkedés: 16 %
  • Forrás: Indóház Online
  • Kép:wikiwand.com
  • Indóház teljes cikke

Csorbatói (Szlovákia) fogaskerekű

Csorbatói fogaskerekű vasút
  • Megnyitás: először 1896-ban (majd 1934-ben bezárt), újraindítás 1970-ben
  • Alsó állomás: Csorba- 895 m
  • Felső állomás: Csorbató -1325 m 
  • A pálya teljes hossza: 4753 m
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség max.: 455 m
  • Max. emelkedés: 15 %
  • Forrás: Wikipédia
  • Kép: Wikipédia
Az oldal utolsó frissítése: