Kötöttpályás Kavalkád

Lóvasutak Magyarországon

Lóvasutak Magyarországon: rövid kronológia

  • 1827-28-ban egy rövid ideig működött kísérleti jelleggel Pest és Kőbánya között lóvontatású lebegővasút teherforgalomban.
  • 1846. Pozsony- Nagyszombat lóvasúti vonal átadása
  • 1866. Elindul az első pesti lóvasúti vonal: Kálvin-Újpest
  • 1868. Első budai lóvasúti vonal: Lánchíd- Zugliget
  • 1869. Megnyílik a maritszigeti vonal
  • 1898-ra fokozatosan, a villamos elterjedésével eltűnnek a lóvasuti vonalak Budapestről, ebben az évben szűnik meg a Déli pályaudvar - János kórház viszonylat
  • 1928. Megszűnik a legutolsó budapesti vonal is, a margiszigeti
Kép: budapest-anno.blog.hu/FSzeK

Forrás: budapest-anno.blog.hu/FSzeK

Lóvasúti vonalak Budapesten 1885-ben

Lóvasúti vonalak Budapesten 1885-ben

Lóvasút a Margitszigeten

Az egyvágányú vonal a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig húzodott. A lóvasúton három forgalmi kitérő volt. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki.

Forrás: cities.blog.hu


Margitszigeti lóvasút képeslapon. Forrás: cities.blog.hu/geocaching.hu

Margitszigeti lóvasút képeslapon. Forrás: cities.blog.hu/geocaching.hu

2013. nyarán egy rövid ideig próbáljoztak egy pár száz méter hosszú vágányon nosztalgia üzemmel.

Sör és Sín, Margitsziget, 2013.07.28.

Éppen "tecnikai okokból" üzemszünet volt. Fotó: Sör és Sín, Margitsziget, 2013.07.28.

Sör és Sín, Angyalföld vá., 2013.06.01.

Fotó: Sör és Sín, Angyalföld vá., 2013.06.01.

Az oldal utolsó frissítése: