Iq - nagyban befolyásolja, hogy milyen
szintre fejlesztheted mágia szakértelmed, valamint a labirintusokban
lévő csapdák is kevésbé sebeznek, ha magas ez az érték, csökkenti a
fegyvered úgynevezett "szórását". Rablásnál az iq-függő csapdák ellen
is hasznos.
- Lehetővé
teszi a mágiaszint növelését (Mágiamax=IQ*1,3)
- Növeli
a mágia sebzését (IQ/2-vel?)
- Növeli
a regenerált varázspontok számát (pontonként eggyel)
- Hozzájárul a
szintlépéskor kapott varázspontokhoz:
+VP=IQ+d4* (d4=
véletlen, random szám 1 és 4 között amit a játék generál)
- A mágikus
védelmed szint/2 ill. az IQ alapján számított érték közül a magasabb
- Az IQ 1/3
x-ig (tehát egyharmadszorosáig) fejlődhet a tulajdonságpontod
fölé
Ügyesség - elsősorban ettől függ, hogy
eltalálod-e ellenfeled a harcban, és mennyire vagy fogékony fegyveres
szakértelmeid fejlesztésére. Elősegíti a szörnyek elfogását, rablásnál
az ügyességfüggő csapdák ellen is hasznos.
- meghatározza a
maximális fegyverszakértelmet
maximum az
ügyesség 1,5-szerese lehet (erődben csak az 1,2-szereséig fejleszthető)
- növeli a
fegyveres sebzést (8 ügyességpontonként eggyel)
- megszűnteti a
büntetést távolsági fegyverek közelharcbani használatára (ha ügyesség
>= szint)
- hiánya csökkenti
a mágia sebzését
ha az ügyesség<(mágiaszint/2), akkor kb. 10% sebzéscsökkenés
|
Gyorsaság - harcban fontos, ettől függ, hogy ki
üt előbb. Rablásnál a gyorsaságfüggő csapdák ellen is hasznos.
|
- Meghatározza,
hogy a szörny üt-e először vagy a karakter
- Párbaj során
megadja, hogy melyik karakter üt először
- Extrém
gyorsaságértékek esetén előfordulhat duplázás (duplázás az amikor a
szörny vagy a karakter kétszer üt egymás után)
- A duplázás elkerüléséhez a szint/1,5 ( a
szint 2/3-a) gyorsaságérték javasolt, így még néhány paralízis mellett
sem dupláznak a szörnyek
Szerencse - ez a tulajdonság
szinte minden cselekvésbe beleszámít bizonyos mértékig, elsősorban a
rablás, zsebelés, tolvajlás, ásás, szörnyelfogás tevékenységeknél
fontos.
|
- Gyorsaságot
helyettesítheti, bár ezen a téren is nagy a szórása
- Nagy szórással
növeli a szintlépéskor kapott életpontok számát
- A fokozat
befolyásoló szerepét növeli, így a félénk fokozat még kevesebb, a
félelmetes fokozat még több szörnyet eredményez
- Véd a rontásokkal
szemben, már minimális szerencse is segít, hogy kevesebb rontást
szedjen össze a karakter
- Meghatározza,
hogy a karakter milyen ércből mennyit áshat:
-
Érc |
Minimum szerencse |
Maximum
szerencse |
szuperragacs |
50 |
nincs |
rézérc |
1 |
131 |
vasérc |
1 |
206 |
óngolyó |
1 |
176 |
opál |
1 |
266 |
gyöngy |
1 |
251 |
rubin |
1 |
296 |
jáspis |
1 |
281 |
smaragd |
1 |
311 |
diszprózium |
27 |
336 (?) |
1
ércragacs |
11 |
110 |
2 ércragacs |
61 |
160 |
3 ércragacs |
111 |
210 |
4 ércragacs |
161 |
260 |
5
ércragacs |
211 |
310 |
ezüst |
1 |
89 |
arany |
1 |
236 |
kithrill |
39 |
346 (?) |
centrolium |
48 |
356 (?) |
hiperium |
57 |
nincs adat |
cordionium |
118 |
nincs adat |
radiolium |
192 |
nincs adat |
diffuzionit |
230 |
nincs adat |
gyémánt |
15 |
326 (?) |
Kitartás - ettol függ, hogy mennyi életpontot
regenerálsz pihenéskor, és mekkora a maximális életpontod egy-egy
szinten, valamint növeli a teherbírásod. Rablásnál a kitartásfüggő
csapdák ellen is hasznos.
- növeli a
teherbírást 1 kg-mal
- növeli a
regenerációkor visszanyert életpontok számát
- növeli a
szintlépéskor kapott életpontot az alábbi képlet szerint:
Az életerőd a
8+(kitartás/3)+(szerencse/5)+d4 képlet alapján nő
|
|
|