6300 Kalocsa,

Budai Nagy Antal 25.

78 / 461-582

logikusak@freemail.hu

Logikusakk Oktatási Kulturális és Sport Közhasznú Egyesűáet Kalocsa

"Nem lehet mindenki a legjobb, de mindenki lehet jobb"











Szabadi Ferencné Ica óvó néni

Óvodás gyermekek tehetséggondozása

Az információ robbanás megkérdőjelezte az ismeretekre, tárgyi tudásra összpontosító oktatását.
Nyilvánvalóvá vált, hogy nem kész tudást átadni, mert az mennyiségben hatalmas és egyfolytában növekszik, így a megszerzett ismeretek érvényessége és hasznosíthatósága naponta csökken.íbry Napjaink pedagógiája az ismeretek megszerzéséhez szükséges készségek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.
Egyre több az átlagostól eltérő képességű, valamint a részképességekkel küszködő gyermekek száma, akik kiszorulnak a jelenlegi iskolarendszerből.ínry Mindkét eset más-más oktatási módszert kíván, ami különórákon valósul meg (felzárkóztatás, nyelvtanulás).íbry A tehetséggondozás is ilyen feladatot lát el az intézményen kívül.

Az órai csoport fejlesztéséhez a tehetséggondozó projektmódszert, mint eszközt alkalmazom.
A tehetséges gyerekek szeretik a szabadságot, az önállóságot, az igazi feladatokat, a kihívást.íbr> A projektek sokrétűségükkel a végrehajtáshoz szükséges képességek nagy spektrumát ölelik fel, ezáltal sokféle tehetség megjelenítésére adnak alkalmat.
A sokoldalú megmutatják különböző képességeiket, az egyoldalú tehetségek megtapasztalhatják a sajátjuktól eltérő tehetségek fontosságát az alkotó tevékenységben.

Az óvodás korosztály számára készült projektek öt szempontra épülnek fel:

  • a gyerekek akkor is tanulnak. ha jól érzik magukat


  • olyasmit is megtanulnak, amit nem tanítási céllal adnak a kezükbe


  • a világ nem ér véget az oltatási intézmények kapujánál


  • a tananyagon, az iskolán, sőt tudásunkon kívül is létezik világ


  • a dolgok sokkal érdekesebbek lehetnek, ha megfordítjuk, szétszedjük, megszagoljuk és elképzeljük őket kívülről, belülről más idői és téri dimenzióban.

A tehetséggondozó anyagnak három fontos összetevője van:


  • intellektuális kihívás
    ( logika, következtetés, rendszeralkotás, ismeretek alkalmazása )


  • kreativitás
    (eredetiség, fantázia, nyitott lehetőség,
    nézőpontváltás, alternatívák keresése)


  • többdimenziós élmény, kockázatvállalás,
    problémalátás, alternatívák keresése


  • társas készségfejlesztés (önérvényesítés, vezetés, együttműködés, vita,
    érvelés, megegyezés, vélemény és kritika)

Függetlenül az anyag tartalmától ezek a területek sarkalatosak a tehetséges gyermekek gondozásában, mert a későbbi sikerességük szempontjából ezek a tényezők a legfontosabbak.

Az év folyamán a következő projekteket dolgozzuk fel:

  • "Sárkányos"(Dr. Gyarmathy Éva munkája autóm. átdolg. 6 fogl. 2-3 órás)


  • "Titkos"(saját munka 6 foglalkozás 2-3 órás)


  • "Ki vagyok én?"(saját munka 8 foglalkozás 2-3 órás)


  • "jó és rossz"(saját munka 6 foglalkozás 2-3 órás)
©2009 Logikusakk Kulturális és Sportegyesület Kalocsa>
Főoldal | Kapcsolat