|
|
LEMEZAJÁNLÓK
ADVENT ::::
ANAM CARA ::::
AVENGER OF BLOOD ::::
BLESSED BY A BROKEN HEART ::::
CALIBRETTO 13 ::::
CAST IN STONE ::::
CHARIOT, THE ::::
COMEBACK KID ::::
CRAIG'S BROTHER ::::
CRIMSON THORN ::::
CUE THE DOVES #1 ::::
CUE THE DOVES #2 ::::
GENTILES, THE ::::
HEARKEN ::::
INDWELLING ::::
KILLSWITCH ENGAGE ::::
LIVING SACRIFICE ::::
OBLITERATION ::::
PROCLAIM ::::
SACRAMENT ::::
SEEKERS ::::
SINAI BEACH ::::
SPITE OF OPPOSITION ::::
TAKING NAMES ::::
TORTURED CONSCIENCE ::::
VALEDICTION ::::
ZYLLAH
|
|
|
ADVENT
2005
1. A Living Ghost
2. Wait For The Storm
3. One Crushing Blow
|
Joe - ének
Matt - gitár
Johnny - basszusgitár
Chris - dob
Mitchell - gitár
|
Miután jól megsirattuk az évszázad egyik legjobb poszt-HC bandáját, az
észak-karolinai Belovedot, jött még egy DVD a banda utolsó koncertjének
felvételével, meg a hírek, hogy azért a tagok mégse hagynak fel a zenéléssel.
Mint ismeretes, az énekes Josh Moore a Classic Case tagja lett, meg szólóban is
variál valamit, volt, aki a Dead Poeticbe lépett be, aztán itt van a
ritmusszekció, aminek két tagja új bandát alapított. Ez az új banda az Advent
névre hallgat - az elején más név is bekerült a köztudatba, de úgy tűnik, az
Advent lett a végleges verzió -, és igencsak más zene, mint a Belovedé volt. Az
ex-dobos/vokalista Joe itt csak ordibál, Johnny Smrdel viszont megmaradt a
basszusgitárnál. Joe hangját ismerhetjük már a Belovedból, az nem is okoz nagy
meglepetést, dallamokat itt se hallhatunk tőle, marad az érzelmektől fűtött
ordításoknál, meg itt-ott van némi 'szavalás' - 'spoken word' - is. Tovább nem
csigázom a kedélyeket, a zenéről is írok valami konkrétat: súlyos, szaggatott,
zaklatott, mély, olyan bandák ugrottak be kapásból, mint a Norma Jean és a
Benea Reach. Előbbit nyilván jóval többen ismerik, utóbbi azonban jobban
emlékeztet az Adventre, illetve fordítva, hiszen a Benea Reach volt előbb. Nem
kimondottan technikás, de nagyon okos, hatásos zene ez, ha ilyen színvonalú
albumot csinál a banda, az elsők között fogok rohanni, hogy megvegyem. Hát még
egy koncert milyen jó lenne!!! Amíg ezek az álmaim nem teljesülnek, kénytelen
vagyok ezzel a demóval ellenni, de sajnos nagyon rövidke, a három nóta összesen
tíz perc alatt van. Igaz, azóta egy új számot is feldobott a brigád a
myspace-es oldalára, szóval reméljük, komolyan gondolják a dolgot, és tényleg
csinálnak nagylemezt is előbb-utóbb. És akkor már a Beloved se fog annyira
hiányozni.
myspace.com/adventnc
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
THE GENTILES
1981
1. Abyss
2. Worrying World
3. Self Made Man
4. Space Cruiser
|
Max Clark - ének
John Mahan - gitár
Richard Lynch - basszusgitár
Jim Maxwell - dob
|
A The Gentiles volt az alapja a ma Saint néven ismert - már amennyire ismert -
metal-fogatnak. A The Gentiles 1981-ben négyszámos demóval hallatott magáról,
amivel különféle kiadóknál próbálkozott, akkor nem sok eredménnyel. A banda
Priest-szerű zenét játszott több-kevesebb sikerrel - az alapok megvoltak, de
később, Saint-ként azért sokkal jobban ment nekik a zenélés, valljuk be. Már
csak azért is, mert Josh Kramer személyében az ideális énekest találták meg,
míg itt csupán egy Max Clark nevű fickó ugrott be énekelni. A dalok sem az
igaziak, pontosabban nagy a színvonalbeli ingadozás: az 'Abyss' a mindenkori
kedvenc számom a bandától, a 'Worrying World' se igazán rossz, de a 'Self Made
Man'-nél esik a színvonal, ráadásul az a leghosszabb nóta; a 'Space Cruiser'
nem lenne rossz, ha jobb énektémával álltak volna elő. A gitárszólók sem az
igaziak még, még ha van is bennük tekerés rendesen. A hangzás meg... igazi
nyolcvanas évek elejéhez illő demo-minőség: gyerekcipőben járó automatikus
felvételiszint-szabályozás, zaj, szalaghiba, ahogy akkor illett. Mindezzel
együtt is örülök, hogy hallhattam a felvételeket, mivel mégiscsak
hozzátartoznak egy általam igen kedvelt együttes történelméhez.
www.saintsite.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
SACRAMENT
1989
1. Absence Of Fear
2. Conquer Death
3. Separate From Iniquity
4. Assault (Satan's Doom)
5. Lies Of The Blind
6. Face Reality
7. Presumed Dead
|
Mike Torone - ének
Mike Didonato - gitár
Brian Toy - gitár
Eric Ney - basszusgitár
Paul Graham - dob
|
A Sacrament egyike a valaha létezett legjobb keresztény thrash-bandáknak, simán
egy szinten mozgott a Believer-rel, a Betrayal-lel vagy a Living
Sacrifice-szal. A banda 1989-ben a 'Presumed Dead' demón hallatott magáról,
aminek révén a R.E.X. Music kiadónál kötött ki végül. A demo ugyan nem szól
valami fényesen, de élvezhető, főleg a remek thrash muzsika miatt, amit
hallhatunk rajta. Az énekes Mike Torone már itt is remekelt, akárcsak a másik
Mike, a szólógitáros Didonato. A többiek is rendesen végzik a dolgukat, a
zenekar precízen hozza a gyors témákat is, amikből természetesen jó sok akad. A
demóról egyébként két dalt átmentettek az első nagylemezre, a 'Testimony Of
Apocalypse'-re, egyet pedig a másodikra, a 'Haunts Of Violence'-re. Sőt, jobban
megfigyelve az anyagot több ismerős témát hallhatunk a címadó 'Presumed
Dead'-ben is, utóbbi nótát felújítva szintén a 'Haunts Of Violence'-re tették
fel, csak éppen 'Carry The Corpse' címmel. A demo mellesleg úgy ahogy van
felkerült a 'Testimony Of Apocalypse' 2005-ös újrakiadására.
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
LIVING SACRIFICE
2000
1. Burn The End
2. Bloodwork
|
Lance Garvin - dob
Rocky Gray - gitár, vokál
Arthur Green - basszusgitár, vokál
Matthew Putman - ütőhangszerek, vokál
Bruce Fitzhugh - ének, gitár
|
A Living Sacrifice jó sokat várt a '97-es 'Reborn' után, a következő nagylemez,
a 'Hammering Process' csak 2000 novemberében jelent meg. Hogy a rajongók
könnyebben kibírják, a zenekar 2000 nyarán közzétette két új szám
demo-verzióját. A két nótából annyi derült ki, hogy stílusukat illetően nem
távolodtak el nagyon a 'Reborn'-tól, hasonló szigorú metalcore jellemezte őket.
Ami miatt megtartottam a demót a nagylemez beszerzése után is, az egyrészt az a
nyers erő, ami az album polírozottabb hangzásában nem jön ki annyira, másrészt
mert némi különbség lelhető fel a végleges változatokhoz képest. Mindez főleg a
'Burn The End'-re igaz, amiben itt még hiányzott az akusztikus szóló, míg a
'Bloodwork' a demón érzésem szerint még gyorsabb volt, mint végül az albumon
lett. A demo még rajongók számára sem feltétlenül alap, de szerintem ma is
örömöt tud okozni a LS-féle brutális metal kedvelői számára.
www.livingsacrifice.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
TORTURED CONSCIENCE
2001
1. A New Trend
2. Chain The Fallen One
3. In Hell
|
Jeff Lenormand - gitár, basszusgitár
Shannon Frye - dob, ének
|
A Tortured Conscience afféle brutális old school death metal-t játszott, és egy
darabig tagja volt az ex-Vengeance Rising Shannon Frye dobos is, aki ma az
Avenger Of Blood-ban hallható. A project háromszámos demója még vele készült, a
stílus is maradt a régi, talán még brutálisabb lett a hangzás miatt. A
megszólalás nem éppen erőssége az anyagnak, mivel a dob túl vékonyan szól, a
gitár meg túl torz, kásás, alig lehet kivenni, mit is hallunk. Az énekhang is
meglehetősen brutális, sőt, igazából két énekhangot hallunk egyszerre, egy mély
hörgést és egy középmagas, grindcore-os károgás-szerűséget. Talán tisztességesebb
hangzással élvezhetőbb lenne a TC produkciója, mivel van benne potenciál
megítélésem szerint. (Egyébként az anyag 'Face Of God' címmel felkerült egy
demókat tartalmazó CD-re is.)
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
OBLITERATION
1997
1. Torn In Two
2. Inflicted
3. By His Blood
4. Dying Age
|
Rikky Pukkett - ének
Greg Berger - basszusgitár
Kevin Tubby - gitár
Bryan Nikkel - gitár
David Campbell - dob
|
Az Obliteration gyakorlatilag nem más, mint a Death List még az énekes Rikky
Pukkett-tel a fedélzeten. A '97-es 'Dying Age' demóból annyi máris nyilvánvaló,
hogy óriási veszteség volt a banda számára Rikky kiválása, ugyanis Rikky
hörgése sokat dob a zenekar jobbára középtempós death metal-ján. Rikky remek
torka mellett két dolog jellemezte az együttest: a jobbára középtempós muzsika,
ill. a dobos David Campbell játéka. Dave hihetetlen intenzitással használja ki
a lábdobokat, talán a Morbid Angel-ben lehet hasonlót hallani. (Meg az
Inversion-ben, ahol szintén Dave Campbell dobolt ugyebár...) Kár, hogy a
dobcucc többi komponensét kevésbé használja ki a fiú, így némileg
egydimenzióssá válik a játéka. Akárcsak a zenekaré, mivel azért a death
metal-ban nem hátrány egy-két gyorsabb téma időnként, itt viszont csak kevés
ilyen akad. Igaz, ahol mégis (pl. 'By His Blood eleje'), ott nagyon jó! (A 'By
His Blood' a kedvenc számom is a négy közül, éppen ezért.) Összességében erős
demo volt ez, de a fenti hiányosságok orvoslása igazán naggyá tehette volna a
bandát, legalábbis az én szememben. Egyébként a 'Dying Age' eredetileg csak
kazettán jelent meg, de később a Cross Rhythms (ma BlastBeats) kiadott egy CD-t
'Chords Of The Grave' címmel, amin több death metal zenekar demói között az
Obliteration-é is helyet kapott.
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
SPITE OF OPPOSITION
2000
1. Cry For Salvation
2. Near Death Experience
|
Mike Ledet - ének
Rudy Capps - dob
Jon Stephens - gitár
Larry Stephens - gitár
Brian 'Beetle' Olson - basszusgitár
|
A Spite Of Opposition 'Crucifiy The Flesh' című nagylemeze után jelentkezett
két új demo-nótájával, de még azelőtt, hogy az énekes Mike Ledet távozása miatt
Dwell Beneath-re változtatta volna a nevét. És ez a mi szerencsénk, ugyanis
Mike-énál megfelelőbb torkot keresve sem lehetett volna találni a banda
deathcore-jához. A két számról összességében elmondható, hogy továbbra is
bővelkednek a különböző témákban, ám ezek között több a figyelmet lekötő, mint
a 'Crucify The Flesh'-en volt, főleg a 'Cry For Salvation' mutat nagy
előrelépést. Mike Ledet távozásával a banda nemcsak nevét, de a zenei
irányvonalat is megváltoztatta, úgyhogy nem tudjuk, mi lett volna, ha tovább
fejlődik a még a demón is képviselt irányba. Ezt picit sajnálom, mivel el
tudtam volna viselni egy lemezt a 'Crucify The Flesh' stílusában, de
izgalmasabb dalokkal. (Azzal együtt, hogy a Dwell Beneath rövid létezése
megkoronázásaként kiadott split-lemez nótái is nagyon tetszenek.)
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
HEARKEN
1998
1. Arise
2. Discernment
|
BJ Southard - ének, gitár
Schaun Drab - basszusgitár
Jeff McCoy - dob
|
A texasi Hearken már létezik egy ideje, ha még létezik, old school death metal
demója, az 'Arise' valamikor '98 magasságában jelent meg. Mindössze két nóta
található a kazetta formájában megjelent, majd később mp3-ban is letölthető
demón, a játékidő mintegy nyolc és fél perc, úgyhogy nagy fejtegetést ne várjon
senki. Az együttes tisztességesen végigzenéli a 'mintegy nyolc és fél perc'-et,
az énekhang is a jól bevált mély hörgés, szóval újdonságot nem kapunk, de ha
valaki szereti a stílust, nem mondhatja, hogy kiszúrtak vele. Kivéve, ha az
extrém gyors témák miatt szereti a műfajt, mert azokból itt nincs sok. A
Hearken később is jelentkezett némi hallgatnivalóval, szó volt valami
nagylemezről is, de végül nem tudom, mi lett vagy lesz a dologból, úgyhogy
maradok a demónál.
hearken.tripod.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
COMEBACK KID
2002
1. All In A Year
2. Give And Take
3. Step Ahead
|
Scott Wade - ének
Andrew Neufeld - gitár, vokál
Jeremy Hiebert - gitár
Cliff Heide - basszusgitár
Kyle Profeta - dob
|
A Comeback Kid-et annak idején úgy ismertem meg, mint a Figure Four két
tagjának side-projectjét. A két tag a gitáros Jeremy és az énekes Andrew volt,
ám utóbbi itt 'főállásban' gitározott, hangját csak a ritkábban hallhattuk. A
zene is más volt, mázsás szigorúság helyett old school pörgés jellemezte a
három nótát, azzal együtt, hogy néha adódott azért egy-két súlyosabb breakdown.
A demo hangminősége ugyan nagyban elmarad a banda bemutatkozó lemezéétől, a
2003-as 'Turn It Around'-étól, ám így is igencsak élvezetes, a dalok maguk meg
aztán végképp nagyon jók. A demo fényében nem is volt meglepő, mennyire jól
sikerült az együttes bemutatkozása a Facedown Records-nál, illetve hogy onnan
egyből tovább is lépett a Victory Records-hoz, a második album már ott jelent
meg idén februárban.
www.comeback-kid.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CUE THE DOVES #1
2004
1. The Horizon Never Sleeps
2. Syntax Error
3. Of Falling Constellations
|
Alex Argo - gitár
Matt Kelly - dob
Ryan VonBergen - ének
Dan Bain - gitár
Jon Berndtson - gitár, vokál
Jeremy Nutzman - basszusgitár, vokál
|
Jon Berndtson (The Beautiful Mistake) új bandája, a Cue The Doves ezzel a
demóval hallatott magáról először, legalábbis ami a felvételeket illeti. A
zenekar nem igazán újítja meg a rock 'n rollt, ordításokkal fűszerezett
elszállós emója nem különösebben egyedi, ám azért azt se mondanám, hogy
teljesen nélkülözi az egyéniséget. Az énekhang annyira nem fogott meg, mint a
hasonló muzsikát játszó The Beautiful Mistake-ben, de nem hallgathatatlan. A
háromszámos demo egyébként előre haladva egyre jobbá válik, azaz a második nóta
jobb az elsőnél, a harmadik, az 'Of Falling Constellations' pedig egyenesen
gyönyörű dal, a kedvencem a bandától. Igen jó benne a vokál is, meg az
effektezett gitárokat is talán itt találták el a legjobban. A kezdet tehát
nagyon ígéretes, a folytatást pedig majd meglátjuk. Mindenesetre kíváncsian
várom az első nagylemezt.
www.cuethedoves.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CALIBRETTO 13
1998
1. Joe's Gonna Die
2. Puppet
3. I'll Show The World
4. Sleep Around
|
Joseph Whiteford - ének, gitár, szájharmonika
Chris Thomas - dob, vokál
Aaron Richardson - basszusgitár, vokál
|
A Calibretto 13 (később szimplán Calibretto) érdekes színfolt volt a zene
világában a maga sajátos 'akusztikus punk'-jával. A banda '98-as demóján
gyakorlatilag minden megtalálható, ami később jellemezte: radikális keresztény
mondanivaló, vicces megfogalmazás, valami egészen furcsa énekhang, energikus
dalok, no meg az akusztikus hangszerelés, az alaphangszereken (dob, basszus,
gitár) túl szájharmonikával kiegészítve. Mindezt valaki vagy nagyon szeretni
fogja, vagy őszintén utálni, középút nem nagyon lehetséges. A mellesleg a
'Blacksheep' címet viselő demón rajta van a banda talán legnagyobb 'slágere' -
már ha beszélhetünk ilyesmiről -, a később még legalább két verzióban kiadott,
swinges alapú 'I'll Show The World' is. Az biztos, hogy Calibretto-ék nem egy
depressziós brigád voltak, már csak a hangulat miatt is érdemes megismerkedni a
zenéjükkel.
www.calibretto.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CRAIG'S BROTHER
1996
1. Twenty Two
2. Gus
3. OK
4. Money
|
Ted Bond - ének
Andy Snyder - gitár
Scott Hrapoff - basszusgitár
Adam Nigh - gitár
Heath Konkel - dob
|
A dallamos pop punk csapat valahol itt kezdte kiadványokban mérhető
pályafutását. Ugyan azt gondolom, az első nagylemezig fejlődött a banda, már
itt a demón is kellemes dalokat prezentáltak Ted Bondék (a 'Gus' című fel is
került a 'Homecoming' című albumra mint 'Going Blind'). Mindent megkapunk
tőlük, amit csak ebben a műfajban 'kell': pörgős ritmusok, orrhangú énekes,
hamis vokálok, béna 'szóló'. Ami a Craig's Brother egyik fő erősségének
számított, az Ted Bond IQ-ja volt, illetve az ebből következő intelligens
szövegek. Ilyeneket itt is találhatunk, a Craig's Brother mindig próbált
kitörni a lányok/rosszkedv/gördeszkázzunk sablonokból, sikerrel. Még ha érintik
is valamelyik témát, azt is klisémentesen tudják tenni, és ez jó. Mint ahogy
jólesik néha ilyesfajta egyszerű, könnyed, gyors muzsikát hallgatni. Szerintem
nemcsak nekem, de ha mégis, ugyan kit érdekel?! (Hát igen, ez itt mégiscsak
többé-kevésbé punk, vagy mi.)
www.craigsbrother.net
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
KILLSWITCH ENGAGE
1999
1. Prelude
2. Soilborn
3. Vide Infra
4. In The Unblind
|
Jesse David Leach - ének
Mike D'Antonio - basszusgitár
Joel Stroetzel - gitár
Adam Dutkiewicz - dob
|
A KsE neve ma már igencsak jól cseng a metal és a hardcore rajongóinak körében,
érdemes hát visszapillantani, hogyan is indult a banda karrierje. A zenekar
1999-es demója volt az, ami alapján a Ferret Records (Zao, Blood Has Been Shed,
stb.) szerződtette a fiúkat, az első nagylemezre fel is került mind a négy nóta
(az egyik, a 'Vide Infra' a másodikra is). Az első lemez újrakiadására azonban
az eredeti demót is rápakolták, így immár a nagyközönség is hallhatja, amit
akkor csak a szerencsés kevesek. Így utólag is megállják a dalok a helyüket,
ráadásul a hangzás is elviselhető (hallhattunk ennél rosszabbat is nem egy
nagylemezen). A csapat brutális metalcore-ja itt még annyira nem volt dallamos,
de a két alapműfaj, a metal és a hardcore hatásainak remek ötvözése már itt is
tetten érhető, akárcsak a precíz hangszerkezelés. Na meg persze a zseniális
énekes, Jesse Leach produkciója, a király szövegekkel egyetemben. A Ferret
szerencsésnek érezheti magát, hogy egy ilyen kaliberű banda kezdeti lépéseit
segíthette.
www.killswitchengage.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
SEEKERS
2002
1. Not Like This
2. Duddhism
3. Witness Dreams
4. Something Special
5. Ti Si Meni Sve
|
Marko 'Marac' Horvat - szaxofon
Nikola 'Sime' Simunic - gitár
Petar 'Spock' Horvat - trombita, ének
Filip 'Pivot' Horvat - harsona, ének
Marko 'Levka' Levanic - basszusgitár
Sasa 'Macek' Macek - dob
|
A horvát Seekers-t (azóta már Seeker's Planet-nek hívják) először nem
felvételről, hanem élőben hallottam, a német Freakstock fesztiválon. A banda
ott és akkor remek hangulatot alakított ki, és a zene sem volt rossz - feltéve,
hogy valaki szereti a Supertones/Five Iron Frenzy-féle ska-t. Mivel nekem
mindkét zenekar tetszik (legalábbis bizonyos lemezeik), a Seekers fellépését is
kellemes meglepetésként könyveltem el. Aztán már itthon lehetőségem nyílott
letölteni a banda ötszámos demóját, amin a dalok 80%-a angolul hangzik el, így
a zenén kívül a szöveghez is hozzá bírok szólni. Nos, nem csupán a zene, de a
mondanivaló is közel áll a fenti két banda világához, a Seekers is nyíltan
teszi közzé hitét a dalaiban. A zene különben felvételről is hangulatos,
kellemes, igazából az ének lehetne jobb, bár az se hallgathatatlan. Az meg
bizonyos, hogy a Seekers még ezen a demón is magasan veri az általam hallott,
ebben az évezredben napvilágot látott magyar keresztény felvételeket (pedig
hallottam néhányat...). Főleg, hogy a gárda igyekezett változatosra alakítani a
zenét, hiszen punk-ritmusoktól kezdve az egész lassú, lírainak mondható témákig
sok mindent hallhatunk. Bevallom, a banda nagylemezét nem hallottam, úgyhogy
nem tudom annak fényében megítélni a demót, de kezdetnek mindenképpen ígéretes,
amit ez az öt nóta nyújt.
www.seekersplanet.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CUE THE DOVES #2
2004
1. Course One: The Abductions
2. Peregrine Mountains
3. The Red Planet Falls
|
Alex Argo - gitár
Matt Kelly - dob
Ryan VonBergen - ének
Dan Bain - gitár
Jon Berndtson - gitár, vokál
Jeremy Nutzman - basszusgitár, vokál
|
A Cue The Doves 2004 közepe felé keltette fel az érdeklődésemet, mégpedig
azzal, hogy a The Beautiful Mistake basszusgitárosa, Jon Berndtson oda ment
gitározni. Nagy TBM-rajongóként persze egyből beazonosítottam az új csapatot,
amelynek háromszámos demója el is nyerte a tetszésemet. A stílus hasonló volt a
TBM-éhez, de sajnos az énekhang, ami utóbbi bandánál annyira jól passzol a
zenéhez, a Cue The Doves esetében azért nem volt olyan kaliberű. Decemberben
jött a következő hármas dalcsokor, ami zenei irányvonalát tekintve követi az
előzőleg megismert anyagot, de hozzám valahogy mégsem áll annyira közel. Ami
viszont még szimpatikus a csapatban, az a science fiction iránti vonzalom, ami
bennem is megvan. Ezzel együtt azt mondom, hogy ugyan a potenciál megvan a
csapatban, de azért az első nagylemezig még fejlődniük kell a fiúknak, ha le
akarnak venni a lábamról zenéjükkel.
www.cuethedoves.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
TAKING NAMES
2004
1. Deserve Better
2. Keep Trying
3. Guide
|
Andy - gitár
Matt - dob
Sam - gitár
Simon - ének
Trev - basszusgitár
|
A Taking Names egy fiatal brit HC-banda, amellyel először a német Freakstock
fesztiválon találkoztam. Emlékezetes találkozás volt, annyi szent, és miután
hazaértem, gyorsan le is töltöttem a csapat háromszámos demóját az internetről.
Így itthon hallgatva legalább annyira tetszik a produkció, mint élőben, úgyhogy
bátorítok mindenkit, hogy igyekezzen hozzájutni az anyaghoz, amennyiben kedveli
a szigorú HC-t, amilyet a Figure Four és késői Point Of Recognition szokott
szolgáltatni. Mély, hörgésbe hajló ének, kétlábdobok, súlyos gitárok, jó témák,
iszonyú lendület, és ez még csak a kezdet! A nóták a két és fél illetve három
perc közötti hosszúságtartományba esnek, úgyhogy a fiúknak egyrészt van idejük
kifejteni, amit akarnak, másrészt nem fulladnak unalomba a dalok. Erről
egyébként a jól adagolt váltások is gondoskodnak. És amire nem számítottam
volna: a 'Guide'-ban még dallamos éneket is hallhatunk - igaz, csak keveset, de
őszintén szólva ebbe a zenébe több nem is kell. Jó látni, hogy Európában is
tűnögetnek fel ígéretes Spirit-filled HC-csapatok (lásd még Zyllah, Opposition
Of One), csak így tovább!
www.takingnames.co.uk
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
BLESSED BY A BROKEN HEART
2004
1. Serial Thriller
2. Cellar Door
3. Some Kind Of Wonderful
|
Hugh - ének
Tyler - gitár
Simon - gitár
Robbie - gitár
Frank - dob
Joel - basszusgitár
|
Wow! Ezt nevezem gyors karriernek! Mármint amit a BBAH nálam befutott. Az egyik
nap még csak a hírekben olvasok róluk, a másik nap meg már ki tudja, hányadszor
hallgatom végig az internetről letöltött demójukat. Azt hiszem, sejtem, mivel
fogta meg a banda a Cornerstone fesztivál közönségét: a súlyos, mégis dallamos,
metalos riffek, a szigorú kiállások, az énekes markáns torka, a dallamos
vokalisták fülbemászó témái ugyan nem teszik egyedivé a bandát, ám az biztos,
hogy öröm hallgatni a fiúkat. A nyitó riff - akárcsak a hangzás - a Falling
Cycle-t idézte fel számomra, ám a refrén dallamos témája már egész más. Az
énekes hangja is általában mélyebb, mint amit a FC-ben hallhattunk. A 'Cellar
Door' egy 'super heavy breakdown'-nal indít, de amit úgy a századik
másodperctől kezdenek művelni a fiatalok, az különösen megfogott. És jóllehet
tényleg egy breakdown-központú nótáról van szó, azért a dallamos gitártémákat
sem nélkülözi a kompozíció. Ahogy a ma oly divatos szűkített kettőshangzatokat
sem. A 'Some Kind Of Wonderful' nem utolsósorban jó kis kétlábas témáival
DOBogtatja meg a szívemet, de az egyszerű, slágeros refrén se rossz. Gratulálok
a Blood & Ink Recordsnak, hogy leigazolta a csapatot, de természetesen még
inkább gratulálok a zenekarnak a jó muzsikához!
www.hxcmp3.com/bands/2913
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CRIMSON THORN
1993
1. Plagued
2. Misrepresented Representation
3. No Suicide
4. Crimson Thorn
5. Corruption Of The Flesh
6. Prophet Of Death
7. Perverse Policies
|
Luke Renno - basszusgitár, ének
Miles Sunde - gitár, vokál
Paul Jongevard - gitár, vokál
Dave Quast - dob
|
A Crimson Thorn bemutatkozó lemezét, az 'Unearthed'-öt háromszor is kiadták
különféle kiadók. A harmadik, a Morphine Records nevéhez fűződő kiadásra
bónuszként - egy dal kivételével - rákerült a zenekar demója is, ami eredetileg
csak kazettán jelent meg a Grind Records, azaz gyakorlatilag a zenekar
kiadásában. A valószínűleg helyhiány miatt lehagyott nóta a 'No Suicide' volt -
jómagam csupán a CD révén kerültem kapcsolatba a demóval, úgyhogy az ominózus
nótáról nem tudok nyilatkozni.
A demóról úgy általában annál inkább. Jelentős különbség a banda későbbi
produkcióihoz képest, hogy a kazettán hallott muzsika stílusa súlyos death
metal helyett thrash metal volt, technikás gitárszólókkal, melyek közül
kiemelkedik számomra a 'Crimson Thorn'-ban hallható, annak is különösen a
kezdete. Másik nagy eltérés a nagylemezekhez képest, hogy a demón hallható
dalok átlaghosszúsága jól érzékelhetően nagyobb. Persze nem a Crimson Thornról
lenne szó, ha mindezt önmaguk ismételgetésével érték volna el a muzsikusok;
ehelyett sok-sok riffet, ötletet vittek bele a kompozícióikba. A szövegek is
tipikus Crimson Thorn-stílusban íródtak, azaz nyíltan evangelizálnak a srácok
már a demón is.A hangzás persze hagy némi kívánnivalót maga után, de egyrészt
egy demónál ez természetes, másrészt így is élvezhető a muzsika.
Kedvenc nótám a 'Corruption Of The Flesh', főként a refrénje miatt, de nem
az egyetlen, ami tetszik az anyagról. Nem állítom, hogy bánom a Crimson Thorn
stílusváltását, hiszen death metalban is maradandót alkottak a fiúk, de nem
véletlen, hogy többek szerint a legjobb kiadványuk a 'Plagued' demo volt. Jól
állt nekik a thrash.
www.crimsonthorn.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
VALEDICTION
2000
1. Summoned To The Court
|
Robert Sweet - dob
Michael Bailey - gitár
Joseph Anastacio Glean - billentyűs hangszerek
Dan Wilkinson - basszusgitár
Kevin Potter - ének
|
A Valediction a Magnitude 9 billentyűsének, Joe Gleannek a projectje. A 2000-es
'Summoned To The Court' című, elsősorban gyűjtőknek szánt CD-n mindössze egy
dalt találunk, ami a címét a lemeznek is kölcsönözte.
Joe rajongása a neoklasszikus zene iránt a Magnitude 9-t hallgatva is
nyilvánvaló volt, de a Valedictionben aztán végképp kiélheti magát. Meg is
teszi, a dal hangulata gyakran a több száz évvel ezelőtti idők zenéjét idézi
fel. A lemez elkészítésében Joe-t többek között olyan muzsikusok segítették,
mint a Stryper dobosa, Robert Sweet, a Taker nevű keresztény rock-zenekar
énekese, Kevin Potter, a remek gitáros Michael Bailey, valamint egy szóló
erejéig a Rob Johnson is a Magnitude 9-ból a maga félreismerhetetlen
stílusában.
Kellemes nóta a 'Summoned To The Court', ha a Valediction egy teljes
nagylemezt összehoz valaha, arra érdemes lesz odafigyelni.
www.valediction.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
THE CHARIOT
2004
1. The Company, The Comfort, The Grave
2. Dialogue With A Question Mark
3. And Then... Came Then
|
|
A The Chariot zenei stílusa és énekesének hangja sokak számára ismerősnek
tűnhet, mivel a banda az ex-Norma Jean/Luti-Kriss-énekes Josh Scogin új
zenekara. Az együttes még év eleje felé jelentkezett első demo-számával, ami
túlzottan nem fogott meg, viszont leszűrhető volt belőle, hogy Josh nem
távolodott el valami messzire a múltjától zenei téren. A Matt Goldman
segítségével felvett háromszámos demo sem áll távol a Norma Jean muzsikájától,
úgyhogy a régi rajongók megtalálhatják a számításukat a The Chariotben. És hogy
azok is fogalmat alkothassanak maguknak a The Chariot muzsikájáról, akik nem
ismerik Josh régi bandáit, röviden annyit mondanék, hogy súlyos, mélyre
hangolt, kaotikus noise-core-ra számíthatnak. A dallamos riffeket nagyjából el
lehet felejteni... De a fejlődés legalább vitathatatlan - ki tudja, egyszer
talán még meg is kedvelem a műfajt.
www.thechariot.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
ANAM CARA
2003
1. Clenched Fists Of Desperation
2. Words Cut Through
3. Written On A Cavern Wall
4. A New Sun Rises
|
|
Úgy tűnik, Florida kifogyhatatlan a jobbnál jobb hardcore-zenekarokban.
Emlékezzünk csak a régi nagyokra: a Shai Huludra, a Strongarmra; vagy akár a
kevésbé régiekre, mint a Sleeping By The Riverside vagy az Underoath. Utóbbiból
mintegy két évvel ezelőtt szállt ki a gitáros Octavio, aki 2002 szeptemberében
Anam Cara néven alapított zenekart. (A név régi gall nyelven annyit tesz: 'a
lelkem barátja'.) A banda négyszámos demójára reflektálva a Strike First
Records szinte azonnal szerződést kínált a csapatnak, az Anam Cara bemutatkozó
EP-jének megjelenése a közeljövőben várható. Addig is lássuk csak, mi is
keltette fel a Strike First érdeklődését. Nos, az Anam Cara nem csinál semmi
különöset, nem állítja feje tetejére a hardcore műfajt, viszont döbbenetesen jó
dallamos témákat ír, amelyek nem is kicsit emlékeztetnek a harmadik
Underoath-lemez, a 'The Changing Of Times' legjobb pillanataira. Minél többet
hallgatom, annál jobban a zenéjük hatása alá kerülök. Nincsenek ultragyors,
ultrabrutális, megakaotikus témák, nincs dallamos ének, nincs szinti - csak
őszinte, szívből jövő hardcore rock van. Anam Cara - azért mondom el még
egyszer, hogy mindenki jól megjegyezhesse a nevet. Hallani fogunk még róla.
Remélem, minél többet.
www.anamcararock.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
AVENGER OF BLOOD
2003
1. Rebel Human Spirits
2. Total War
3. Conditioned To Hate
|
Eric - ének, gitár
Shannon - dob
Cesar - basszusgitár
|
Az Avenger Of Blood nevű thrash-csapatnak nem ez az első megnyilvánulása, ám az
előző demo gyakorlatilag a mastermind Eric szólóprojectje volt. 2003-ra azonban
teljes zenekarrá egészült ki a társulat, és így vett fel három nótát a
stílusosan csak 'Demo 2003'-nak elnevezett terv keretében. Érdekességképpen
megjegyezném, hogy a két új zenész egyike, a dobos Shannon a Tortured
Conscience-ben is játszott, megtérése előtt pedig rövid ideig együtt zenélt az
'ateista sátánistává' (érti valaki, hogy ez mit jelent?!) lett Roger
Martinezzel, a Vengeance Rising egykori frontemberével. Visszatérve az Avenger
Of Bloodhoz: az új demo más, mint az előző volt. Extrémebb, talán nem is
'vegytiszta' thrash metalt hallhatunk Ericéktől az új anyagon, amelynek igazán
jót tesz az élő dob, amely a dobgépet váltotta. Azonban bármennyire idegenkedem
is a dobgépektől, be kell vallanom egy régi tévéműsor címét idézve: 'a tavalyi
jobb volt', de legalábbis jobban megfogott. Persze mindez annak is betudható
lehet, hogy picit mást vártam a bandától, és csupán az előzetes elvárásaim
akadályoznak meg abban, hogy maradéktalanul élvezzem a 'Demo 2003'-at.
www.avengerofblood.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
SINAI BEACH
2002
1. ...Of A Man
2. Wolves In Sheep's Clothing
3. The Religious Burden Of Perfection
4. On And Off Switch
|
Courtney Alderson - ének
Logan Lambert - gitár
Jeff Santo - basszusgitár
Mike Dunlap - dob
|
A Sinai Beach-nek 2003-ban megjelent az első nagylemeze a Facedown Records
jóvoltából, ám aki abból kiindulva ítélné meg a banda 2002-es demóját,
valószínűleg hamis következtetésekre jutna. A demo ugyanis jóval könnyebben
emészthető anyagot tartalmaz, mint a 'When Breath Escapes' címet viselő CD.
Ráadásul nem is szól rosszabbul! Természetesen túlzás lenne azt állítani, hogy
'ég és föld' a különbség a két anyag között, de azért mégis jelentős az
eltérés. A demo például azonnal bejött, amint meghallottam, míg a CD-t
kóstolgatni kellett egy darabig, mire élvezni is tudtam. Ezzel együtt a demo is
technikás, szigorú metalcore-t tartalmaz feszes kiállásokkal, kőkemény
zúzdával, itt-ott elszórt dallamos énektémákkal. No meg Logan Lambert szuper
gitárjátékával. Talán leginkább az Overcome utolsó nagylemezéhez, az 'Immortal
Until Their Work Is Done'-hoz hasonlíthatnám a Sinai Beach demóját. Gyanítom, a
hasonlóság nem véletlen, az énekes Courtney Alderson például nemes
egyszerűséggel csak 'minden idők legjobb zenekarának' nevezi az Overcome-ot a
'When Breath Escapes' borítóján. Kár, hogy csak négy szám van a demón, szívesen
elhallgatnám tovább is.
Még annyi, hogy a demót hamarosan megjelenteti CD-n egy új kiadó, az egyik
dal nyomán 'Wolves In Sheeps Clothing' címmel.
www.sinaibeach.net
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
PROCLAIM
2002
1. Steel Viaticum
2. (Pretty Girls) Dig Graves
3. Burn It Down
4. When Angels Cry
|
Silky D. - ének
M.C. Russy Russ - gitár
D.S. - basszusgitár
Junior - dob
|
A nagy internetes felfedezések korát éljük. Kalandozásaim során bukkantam rá a
Proclaim nevű, akkor már posztumusz banda dalaira is a világhálón. Az
ilyesfajta meglepetésekből több is érhetne, azt kell mondjam. A Proclaim demója
ugyanis nagyon jó! Ha nem is annyira, mint a Cast In Stone-é volt (lásd
lejjebb), azért majdnem. Brutális HC, némi metalos fílinggel; ez az, amit a
Proclaim - több ezer társával egyetemben - kínál, a Proclaimet valami mégis
kiemeli a tucatbandák közül. Mégpedig az, hogy nagyon tetszik!!! Az a nyers
erő, az a szigorú - de igazságos - 'dög', ami ebből a kvartettből árad,
megtalálta a helyes kifejezési formát négy ütős dal formájában.
Rögtön a nyitás lélegzetelállító: semmi lacafaca, kacifántos, csicsás intro
- a banda rögtön belevág úgy, ahogy van. Öltönyös sznobok nem sok örömöt fognak
találni az anyagban; további dózisra éhes hardcore-arcok annál inkább! Bár
mindegyik nóta szuper, talán az utolsó a kedvencem. Dallamos betét, gyors,
pörgős versszak, vehemens szaggatás - érzelem és brutalitás egyben.
Hogy miért kell az ilyen bandáknak feloszlaniuk?!? Remélem, azért, hogy
inspiráljanak másokat, akik aztán betöltik az utánuk hagyott űrt helyettük is.
A Proclaimhez hasonló bandákra ugyanis szükség van ebben a sivár, egyre inkább
ellélektelenedő, műanyag világban, amelyet látva bizonyára sírva fakadnak még
az angyalok is.
mp3.com/proclaim
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
INDWELLING
2000
1. Through My Weakness
2. Your Gaping Wounds
|
Thomas Washington - ének, basszusgitár
Jason Stinson - gitár
Ethan Pajak - dob
|
Mit tehet az ember, amikor azt hallja, hogy feloszlott egy olyan csapat,
amilyen mondjuk az Overcome volt. (Ha valaki nem tudná, egy olyan zenekarról
van szó, amely a keresztény HC történetében bátran nevezhető korszakalkotónak,
de például a Downset tagjai is elismeréssel szóltak róla annak idején, és még
ma is sokakat inspirál zenéjével, mondanivalójával.) Az ember a hasonló
esetekben általában kissé morcos lesz, fásultan kihúz egy újabb nevet a még
aktív kedvenceit tartalmazó listáról, esetleg tart egy rövid gyászszünetet az
elhunytért.
Az Overcome azonban még halálában is él, nevéhez méltóan legyőzte az
elmúlást, csak éppen már más néven, más stílusban folytatja a pályafutását. A
háromtagú Indwelling ugyanis az Overcome hamvaiból formálódott, és tagja az a
Jason Stinson, aki az Overcome szülőatyja és motorja volt annak idején. Az
Indwelling már nem hardcore-t, hanem technikás death metalt játszik, de a
tüzes, szellemi szövegek, a lelkesedés ugyanúgy a kelléktár részei, mint
régente. Mikor meghallottam a banda első dalait az interneten, azonnal a
kedvenceimmé váltak, és a rajongás azóta is töretlen.
Időközben megjelent a banda első nagylemeze is - amelyen mellesleg szintén
hallható a 'Through My Weakness' -, de az nem pótolja ezt a demót. Aki szereti
a jófajta technikás, old school death metalt, azonnal töltse le a demót! A
saját életét teszi vele teljesebbé!
(Kedvfokozónak még egy érdekes párhuzam: a Living Sacrifice klasszikus death metal korongján, az 'Inhabit'-en volt található eredetileg egy 'Indwelling' című dal. Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy a banda névválasztásának hétterében is ez áll.)
mp3.com/indwelling
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
ZYLLAH
2003
1. Liv Tyler
2. I Will Search
3. Baboon
4. Three Years
|
Paul - ének
Andy - gitár
Nebecus - gitár
Dave - basszusgitár
Noah - dob
|
A londoni Zyllah a 2003-as Freakstock fesztiválon tűnt fel (legalábbis
számomra), ahol nagy meglepetést okozott korrekt dalaival és profi
megjelenésével. A koncert után rögtön beszereztem egy példányt a banda
demójából, amelyet direkt erre az alkalomra készítettek rohammunkával. A
hangzáson mindez nyomot is hagyott, bár azért élvezhető lett. A CD-ROM
formátumú lemez rövid intróval kezdődik, amelyet négy dallamos HC-nóta követ. A
dalok jók, a zenészek is jó munkát végeztek, ám az éneknek még fejlődnie kell -
különösen a dallamos témákhoz kell még felnőnie Paulnak. A zenei irányvonal a
Saved By Grace, Shai Hulud, Hopesfall, és társaik által kitaposott ösvényt
követi, a szövegek pedig olyannyira bibliai ihletésűek, hogy a borítón
megtalálhatók az őket inspiráló igeversek is. Legalábbis az első két dal
esetében, a másik kettő szövegeit nem tartalmazza a papiros. Ígéretes az anyag,
ha Paul képes fejlődni, az első lemeztől sok jót várhatunk.
www.zyllah.com
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|
CAST IN STONE
2000
1. Integrity
2. Straight-Razor
3. Pool Of Blood
4. Fall To Your Knees
5. Sever
|
Derek Youngsma - dob
Eric Gregson - basszusgitár
Rick Baiz - ének
Rob Rozema - gitár
Quentin Leenstra - gitár
|
A Cast In Stone 1999-ben mutatkozott be 'Life On Trial' című EP-jével, ám az a
lemez nem gyakorolt rám nagy hatást. Mint ahogy a banda szereplése a 'Now The
Tables Have Turned' című lemezen sem, amin a Cast In Stone mellett a Point Of
Recognition és a Torn In Two volt hallható négy-négy felvétellel. Annak a
korongnak az egyértelmű sztárja a Torn In Two volt, és jóllehet a Cast In
Stone-nak is voltak ígéretes pillanatai, az énekes lerombolta a hatást. Aztán
rá egy évre a Cast In Stone újra hallatott magáról, ezúttal egy demo
formájában, amelyet a banda felrakott az internetre is. Itt kapcsolódtam be a
történetbe, a demo volt az első anyag a Cast In Stone-tól, amit hallottam.
Meghallani és megszeretni egy pillanat műve volt. Sok banda kérkedik azzal,
hogy death metal és hardcore egyveleget játszik, de csak nagyon keveseknek
sikerül ezt olyan színvonalon művelniük, hogy azzal valódi élvezetben
részesítsék a hallgatót. A Cast In Stone-nak sikerült. Végre az ének is
felnövekedett a zene szintjére, a monoton, mély ordítás, amit a demón
hallhatunk, nekem nagyon bejött. A dalok pedig jobbak, mint valaha. Igaz, a
'Pool Of Blood' már a 'Now The Tables Have Turned' CD-n is helyet kapott, ám a
mostani verzió jóval erőteljesebb és élettelibb. Az a levegővétel, amellyel -
mint egy felütéssel - a nóta kezdetét veszi, szó szerint leheletfinom, mégis
nagyon hatékony manír, amely sokat dob a produkción. Vagy a
'Straight-Razor'-ben hallható lélegzetvételek, amelyek fokozzák a drámai
hatást. És ez csak egy demo!!! Ha megérhettük volna a Cast In Stone következő
CD-jét! De nem, a banda sajnos feloszlott... Fájdalom. Azért így is ránk
hagyott öt remekművet, amelyek közül nehéz kedvencet kiemelni, hacsak nem az
összeset egyszerre. A hangzás is egész jó, és remekül illik a zenéhez. Óriási
az egész úgy, ahogy van. Mindenki ezt hallgassa!
mp3.com/cast_in_stone
--kristóf--
vissza az oldal tetejére
|
|