OLI76.HU - Orosz Olivér weboldala
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
személyes blog festmények, airbrush online játékok android retro rovat videoton tvc programozás
Videoton TVC

menü:
információ a TVC-ről
TVC emulátor
TVC emulátor mini
emulátor kezelése
a TVC kezelése
játékok kezelése
emulátor letöltése
galéria
screenshot-ok 1
speciális képek 1
speciális képek 2
TVC BASIC

mélyvíz:
hardver
memória térkép
assembly

játékok:
Gyíkkirály
Boszorkány 2
Raiders of Lost Ark
Adventure
Kincskereső
Kardhalak és Kincsek

fórum:
kapcsolódó fórum



Játék: Adventure
Adventure játék indítása

Szöveges kalandjáték.
A játékos szöveges információt kap az eseményekről, a környezetről, talált tárgyakról, és szöveg begépelésével irányítja a játékot.

Ha üres szöveget írunk be (enter), akkor a játék kiírja a használható igéket.
A játékban használható szavak:

é, d, k, ny, f, r, n, l, listázz, fogd, lerakd, nyisd, húzd, nézd, vizsgáld, törd, kapcsold, lökd, mozdítsd, öntsd, gyújtsd, támaszd, használd, olvasd, berakd, várj, drót, levél, gyufa, vaskulcs, benzineskanna, szekrénykulcs, kódkártya, gerenda, fotel, szekrény, vasajtó, ajtó, asztal, fiók, számítógép, polc, üvegszekrény, szoba, benzin.


Indulásnak néhány begépelendő parancs:
-nézd
-vizsgáld asztal
-fogd levél
-olvasd levél
-húzd fiók
-fogd vaskulcs
-fogd gyufa
-vizsgáld fotel


A játék végigjátszása mesélős stílusban. (forrás: Commodore Újság)
A szobában ahonnan a játékos elindul, nagyon sokminden van. Ezeket mindet meg lehet vizsgálni. Az asztalról kiderül, hogy van rajta egy levél, és van egy fiókja. A levelet kézbe lehet venni, el lehet olvasni. A fiókot kihúzva egy vaskulcshoz és egy gyufához jutunk. Meg lehet vizsgálni még a fotelt, itt előkerül egy darab drót. Megvizsgálhatjuk a szekrényt, melyről kiderül, hogy zárva. Megpróbálhatjuk kinyitni a vaskulcsal, de nem nyitja. Nyitja viszont a vasajtót, így szabad az út észak felé. Itt nem szabad nyugatra menni, mert elkap a párduc. Marad a keletre nyíló zárt ajtó. Mivel nincs nálunk ehhez való kulcs, így meg lehet próbálni betörni, bár nem fog sikerülni. Nézzük végig, mi van nálunk. Egy doboz gyufa -nem túl használható. Használjuk a drótot. Az ajtó kinyílik, mehetünk keletre. Az újabb helyiségből minden irányba vezet ajtó. Délre a gengszterfőnök irodája, oda ne menjünk. Próbáljunk keletre menni. Az ajtó zárva, de sima fa ajtó, könnyen be lehet törni. Az újabb helyiségben nyissuk ki az üvegszekrényt, itt van egy benzineskanna. Hopp! Egy jó játékosnak a fejében egyből összeáll a kép a gyufa, benzineskanna és az első helyiségben lévő tölgyfaajtó közötti összefüggésről. Térjünk vissza az első helyiségbe ahonnan indultunk. Öntsük ki a benzint és gyújtsuk meg a gyufával. Leég a tölgyfaajtó. A déli szobában van egy polc és egy számítógép. A számítógépet bekapcsolva kódkártyát kér, az pedig még nincs. Ezért a polcot kell szemügyre venni, ahonnan előkerül a szekrénykulcs. Az első helyiségben kinyitjuk a szekrényt, és benne a kódkártya. Ezt helyezzük a számitógépbe. Ennek behelyezése után a számitógép egy kódsorozatot ír ki. Ez egy egyszerű logikai feladat, írjuk be a soron következő számot. Ekkor a gép kinyitja a ház elektronikusan zárt bejárati ajtaját. Menjünk vissza a minden irányba nyíló szobába és innen északra. Itt el kell mozdítani a gerendát és magunkkal vinni. Ez fontos lesz a nyugatra lévő szobában, ahol sűlyed a plafon. Ezt kitámasztva a gerendával, nyugatra kijutunk a kijárathoz.


Képernyő képek: