Eredeti
megjelent:
Jereb
Gábor
Szárnyas Hajók
Új
technika sorozat
(Teljes kiadvány)
Műszaki
Könyvkiadó Budapest 1964.
Lektorálta
: Fekecs Gábor okl. hajómérnök
COPR.:
Jereb Gábor, 1963
ETO:
629.12.011.171
Mü
337-i-6466
Felelős
kiadó: Solt Sándor
Felelős
szerkesztő: Kelemenné Avarosy Éva
Műszaki
szerkesztő: Hornyánszky József
Ábrák
száma: 154
példányszám:
1100
A teljes kiadvány
fejezeti bontásban, az egyes részek PDF formátumban érhetőek el.
►►:
Rákattintva elérhető szövegrész (PDF)
XX : Jelenleg még nem elérhető szövegrész
TARTALOMJEGYZÉK |
|||
Bevezetés
(és fülszöveg) |
|||
A) |
A
szárnyas hajók rövid története |
||
|
1. |
Kialakulásuk |
|
|
2. |
A
fejlesztés jelenlegi irányai |
|
B) |
A
víz alatti szárnyak |
||
|
1. |
Bevezetés |
|
|
|
a) Áramlástani alapfogalmak |
|
|
|
b) Folyadéksúrlódás és határréteg |
|
|
|
c) A határréteg és a test-ellenállás |
|
|
|
d) Az örvényes áramlás törvényszerűségei |
|
|
2. |
A
végtelen hosszú szárnyak elmélete |
|
|
|
a) A relatív merülés bevezetése |
|
|
|
b) A hidrodinamikai felhajtóerő |
|
|
|
c) A végtelen kiterjedésű közegben mozgó
szárny |
|
|
|
d) A vízfelszín közelében mozgó szárny |
|
|
3. |
A
véges terjedtségű szárny |
|
|
|
a) A szárny örvényrendszere és az indukált
ellenállás |
|
|
|
b) A véges fesztávú szárny és a felszínhatás |
|
|
|
c) A felszín közelségének hatása a felhajtóerő
fesztávmenti eloszlása |
|
|
|
d) Vízfelszín közelében mozgó szárnyak
hullámellenállása |
|
|
4. |
A
kavitáció |
|
|
|
a) A kavitáció fogalma |
|
|
|
b) A kavitáció hatása a szárny jellemzőire |
|
C) |
A
szárnyas hajók elmélete |
||
|
1. |
A
szárnyfelületek kialakítása |
|
|
|
a) Megnevezések, jelölések, a szükséges
szárnyfelület nagysága |
|
|
|
b) A szárnyszelvények geometriai és
hidrodinamikai jellemzői |
|
|
|
c) A szárnyszelvény kiválasztásának
szempontjai |
|
|
|
d) Az ellipszistől eltérő alaprajzú szárnyak
felhajtóerő-eloszlása és az indukált ellenállás |
|
|
|
e) Nyilazott szárnyak |
|
|
|
f) A felhajtóerő fesztávmenti eloszlásának
szabályozási lehetőségei |
|
|
|
g) A vízfelszínhez viszonyítva ferde helyzetű
szárnyak felhajtóereje |
|
|
2. |
A
hajótest kialakítása |
|
|
3. |
A
szárnyas hajók stabilitása |
|
|
|
a) A stabilitásról általában |
|
|
|
b) A nedvesített szárnyfelület nagyságát
változtató rendszerek |
XX |
|
|
c) A felhajtóerőtényezőt befolyásoló
rendszerek |
|
|
|
d) A stabilitás mértéke szárnyas hajóknál; az
átmeneti szakasz stabilitása |
|
|
|
e) Hosszstabilitás |
XX |
|
4. |
A
szárnyas hajók ellenállása |
XX |
|
|
a) A kiemelkedési folyamat; a szárnyas hajóra
ható erők |
|
|
|
b) A hajótest ellenállása |
|
|
|
c) A szárnyak ellenállása |
|
|
|
d) A támaszdúcok és toldalékok ellenállása |
|
|
|
e) A hajótest víz feletti részeinek
légellenállása |
|
|
|
f) Összellenállás |
|
|
|
g) A kiemelkedési folyamat jellemzői |
|
|
5. |
Manőverképesség |
XX |
D) |
Függelék |
XX |
|
|
Irodalom |
XX |
|
|
Tartalomjegyzék
(eredeti) |
XX |
►►:
Rákattintva elérhető szövegrész (PDF)
XX : Jelenleg még nem elérhető szövegrész
♣
ARCHIVÁLTA: SRY 2011.03.10. ♣ WWW.SRY.ATW.HU ♣