A gyüjtemény felépítése a 1966 - 1969 években:

 

1966-ban egy mérnök, Helmut Portale lehetöséget kapott, hogy a gyűjtést megkezdje, a jövendöbeli bécsi villamosmúzeum számára.  

A WTM (Wiener Tramwaymuseum) az alapító kívánságára (Helmut Portele) a Bécs város keretében működő, önkéntes villamosüzemi dolgozók által irányított és ápolt intézmény lett. A bécsi városi atyák megígérték, hogy támogatják és segítik a működést, ha ez a tevékenység nem kerül extra kiadásokba a villamosüzemnek.

De mint sok minden az életben, ez is a véletlennek köszönhetö.

Akkoriban, Dr.Harald Laa új tudósítója volt a bécsi városi üzemeknek, a sajtót tájékoztatta, és PR munkát végzett. Különös hangsúlyt fektetett a város és a nép közötti kapcsolat felépítésére, hogy  a város üzemeit (Wiener Stadtwerke) az "Önök üzemei"-ként elfogadtassa az emberekkel. Ekkor keletkezett a az elsö "Tag der Stadtweke" vagyis a városi üzemek napja, az elsöt 1966.juli.16.án ünnepelték.

 

 

A lovak beérkezése - Betriebsbahnhof

 

 

A lóvontatta kocsit- ami a  Nr.340 névre hallgatott, húzza egy M 4050  a "Vorgarten"-be,  az ünnep helyére

 

 

A lóvontatta kocsi Nr. 340 hátulnézetből.

 

 

Az  adaptierte G 4 345 - látható a múzeumban is - itt a Vorgarten megálló elött

 

 

A lóvontatta kocsi 340-es a Praterstern előtt.

 

 

 

Innen indul éppen a  G 4 345 az Ausstellungstrasse felé.

 

 

Sok érdeklödőt vonzott a látványosság.

 

 

 

Start elött a fogadás résztvevői, (2 lóerö)  az akkori villamos ellen. (272 lóerö) . A villamos vezetője egy vonathosszúságnyi előnyt adott a lóvontatta kocsinak. A LOVAK GYŐZTEK - a villamosenergia véletlen (?) kikapcsolása miatt.

 

 

 

 A  G 4 Nr. 345  számú kocsi  úton a  "Lagerhaus-Schleife" (Messe-Schleife) felé.

 

Hatalmas siker volt a fogadás, a verseny, így ezt a napot a késöbbiekben is minden évben megünnepelték, mint a "Városi Üzemek napja", amiböl késöbb a bécsi villamosnapok lettek. "Wiener Tramwaytages"

Dr. Laa emberi nagyságát mutatja, hogy a közös munkát Helmut Portale-vel (és annak sok segítségét) nem titkolta, hanem inkább kiemelte a sajtóban,  végül is ez segített abban, hogy a nyilvánosság megismerje és elfogadja a Wiener Stadtwerke-t. Ez volt az alapkő a WTM megalapításához.

 

 

 

 

köszönet a segítségért:

 

nominak a forditásért

 

 

 

 

 

 

A bécsi villamosmúzeum 1. rész

 

A bécsi villamosmúzeum 2. rész

 

A bécsi villamosmúzeum történelme posztereken

 

Stephansdom

 

Spittelau

 

A Duna Bécsben