A legendás brooklyni MC válaszolt pár kérdésünkre.
Friss
megjelenések, új arcok, visszatérők, lemezek, videóklippek... amikre érdemes odafigyelni!
Archív sajtómegjelenéseket bemutató sorozatunkban ebben a hónapban egy 2Pac haláláról szóló cikket halásztunk elő.
Brooklyn
mindig is jó táptalajt biztosított a hip-hop iránt elkötelezett
előadóknak. Wordsworth is számtalan alkalommal bizonyította, hogy a
rímeivel tud hozzáadni pluszt a hip-hophoz. Szerepelt olyan hip-hop
klasszikus albumokon, mint az A Tribe Called Quest munkásságát lezáró
"The Love Movement" album, a Mos Def és Talib Kweli debütálásának
tekinthető Blackstar album, a Lyricist Lounge lemezek, Masta
Ace "Disposable Arts" című albuma és még a végtelenségig sorolható
(köztük több nemzetközi) közreműködések sora. 2000-ben napvilágot lát
az ő és Punchline alkotta duó (a kezdetekben többnyire Punch-n-Words)
első kézzelfogható kiadványa a P&W EP. 2004-ben jön az első
szólólemez a "Mirror Music". A közös stúdiózás és fellépések Masta Ace,
Punchline és Strick társaságában egyenes út volt az EMC nevű formáció
összeállásához, aminek gyümölcse a 2008-ban megjelent "The Show" című
album. A tavalyi évben jelent meg legutóbbi lemeze a "The
Photo Album".
Épp kanadai koncertsorozata kellős közepén tartott mikor sikerült
felvenni vele a kapcsolatot egy rövid interjú erejéig...
Először is kezdjük azzal,
hogyan indult a karriered. Ki vagy mi
inspirált arra, hogy elkezdj rímeket írni? Ötödik
általánosban kezdtem, a hatodikosok elleni párbajokkal. A
nővérem és az unokatestvérem volt az inspiráció akik abban az időben
rappeltek. Bármikor, liftekben vagy odakint, ahol valaki tudta ütni az
ütemet a falon vagy motorháztetőkön - ment a rap. Az unokatestvérem
freestyle-ozását figyeltem, ez segített, hogy kiforrjon a tudásom.
Középiskoláig nem írtam, ekkor volt, hogy realizálódott, ha egy előadó
vagyok szövegeket kell írnom.
Feltűntél
olyan örök-klasszikus hip-hop albumokon mint a The Love Movement (A
Tribe Called Quest), a Blackstar album (Mos Def & Talib Kweli),
a Lyricist Lounge vol. 1-2... Hogyan láttad az esélyeket és
lehetőségeket a hip-hop-ban a '90-es években és mik az lehetőségek egy
MC-nek manapság? Az
akkori lehetőségek a zenei karrier, a ruházati vonal és a filmek
világa voltak. Ezek a lehetőségek még mindig itt vannak és ezenkívül
még sokkal több minden. Lehetsz akár franchise tulajdonos, rendező,
talk show műsorvezető, végtelen lehetőség van.
A
tavalyi évben jelent meg a legutóbbi lemezed a "The Photo Album".
Hogyan jellemeznéd az albumot, a számokat és hogyan fogadta a lemezt a
közönség? Az
album az életem azon fejezeteiről szól amik formáltak, a Big
Dreamer, Coloring Book, Joy and Pain, All I knew, Until I win, képek
dalokká formálva. Jó volt a fogadtatás, különösen a Coloring Book és a
Mirror Mirror videó megjelenése után.
Mi
lesz a következő dobás? Most
veszem fel a következő szóló anyagomat, egy újabb EMC album és egy
közös album egy producerrel akinek Skeematics a neve.
Mi a
módszered a szövegírásra? Hallgatsz egy beatet először vagy keresel egy
beatet egy kész szövegre? Leírok
sorokat, ha látok egy szituációt amiről beszélni szeretnék
később. Rendszerint kapok egy beatet és hagyom, hogy az adja meg a
ihletet arra amit írni akarok. Csak leülök és játszok valami
videójátékkal és közben megy a beat vagy csak fel-alá sétálgatok.
Hogyan
látod a mai hip-hop-ot? Kik azok az előadók akiket hitelesnek tartasz? Úgy
látom mint egy evolúciót, lehetőséged van közzétenni a zenéidet
anélkül, hogy szükséged lenne egy kiadóra, hogy hivatalos legyen.
Nincsenek konkrét nevek akiket említenék, hogy hitelesnek tartok, de
bírok egy csomó különféle előadót.
Mikor
számíthatunk egy európai Wordsworth koncertkörútra? Én
szeretném, ha lenne, én mindig megyek, ha a szervezők úgy kívánják, hogy menjek. Köszönet
mindenért és elérhettek a twitter@Wordsworthemc címen.