Frissült: |
Kilométeróra
jav. 2011.12.04.
|
280SE
kezelési 2011.06.19.
|
Reflexió
Csikós cikkére 2011.06.10.
|
Középrugó
csere 2011.06.11.
|
250S
kezelési 2011.06.05.
|
Gyertyakódok
2011.06.05.
|
A Mercedes-Benz W108/W109 modelljei
Az
1965 -ös Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon debütált a Daimler-Benz új típuscsaládja,
mely immár egy önálló felső kategóriás osztályt jelentett: a W108/W109 -es széria.
A korábbi W111/W112 "fecskefarkú" modellek helyett az új 250S, 250SE és 300SE
modellek a korábbinál szolidabb, az európai ízlésnek és az új divatnak megfelelőbb
karosszériával jelentek meg. Az új motorok közül a két és fél literes erőforrások
a régi M180 -as motor átdolgozásával születtek meg, az SE modellnél hengerenkénti
befecskendezéssel; míg a 300 -as a "nagyfecskéből" már ismert volt, de immár
az új rendszerű hat befecskendező-elemes Bosch gyártmányú befecskendezővel szerelték.
A karosszériákat Paul Bracq és csapata tervezte a gyár formatervezési részlegénél,
megtartva a konzervatív Mercedes jelleget, ugyanakkor még tágasabb, világosabb
és biztonságosabb lett. A W108/W109 modellszéria a márka csendes sikertörténete
lett, 1972 -es leváltásáig 383 437 darabot gyártottak belőle. Exportálták a
Föld számos országába Ausztráliától az Egyesült Államokig, összeszerelték Dél-Afrikában,
és sikeres volt Ázsiában. A tesztekben gyakran szemére vetették pedánsan egyszerű
luxusát, nevezték a világ legjobb szedánjának (W109 6.3), kortársai már-már
túl antiknak látták, kifutása után pedig még évekig használták elégedett tulajdonosaik.
Mi volt a titkuk? Mi tette vonzóvá őket egykor, és mi teszi még ma is?
1965 volt az első űrséta éve. Űrkorszak és hidegháború, sötét politikai jövő és fényes technológiai fejlődés évei. 1965. szeptember 16 -án nyitott a Frankfurti Szalon. 44 éve született az "alte S-klasse".