Frissült:
Kilométeróra jav. 2011.12.04.
280SE kezelési 2011.06.19.
Reflexió Csikós cikkére 2011.06.10.
Középrugó csere 2011.06.11.
250S kezelési 2011.06.05.
Gyertyakódok 2011.06.05.

A Mercedes-Benz W108/W109 modelljei

Az 1965 -ös Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon debütált a Daimler-Benz új típuscsaládja, mely immár egy önálló felső kategóriás osztályt jelentett: a W108/W109 -es széria. A korábbi W111/W112 "fecskefarkú" modellek helyett az új 250S, 250SE és 300SE modellek a korábbinál szolidabb, az európai ízlésnek és az új divatnak megfelelőbb karosszériával jelentek meg. Az új motorok közül a két és fél literes erőforrások a régi M180 -as motor átdolgozásával születtek meg, az SE modellnél hengerenkénti befecskendezéssel; míg a 300 -as a "nagyfecskéből" már ismert volt, de immár az új rendszerű hat befecskendező-elemes Bosch gyártmányú befecskendezővel szerelték. A karosszériákat Paul Bracq és csapata tervezte a gyár formatervezési részlegénél, megtartva a konzervatív Mercedes jelleget, ugyanakkor még tágasabb, világosabb és biztonságosabb lett. A W108/W109 modellszéria a márka csendes sikertörténete lett, 1972 -es leváltásáig 383 437 darabot gyártottak belőle. Exportálták a Föld számos országába Ausztráliától az Egyesült Államokig, összeszerelték Dél-Afrikában, és sikeres volt Ázsiában. A tesztekben gyakran szemére vetették pedánsan egyszerű luxusát, nevezték a világ legjobb szedánjának (W109 6.3), kortársai már-már túl antiknak látták, kifutása után pedig még évekig használták elégedett tulajdonosaik.

Mi volt a titkuk? Mi tette vonzóvá őket egykor, és mi teszi még ma is?

1965 volt az első űrséta éve. Űrkorszak és hidegháború, sötét politikai jövő és fényes technológiai fejlődés évei. 1965. szeptember 16 -án nyitott a Frankfurti Szalon. 44 éve született az "alte S-klasse".