Néhány statisztikai adat az úttal kapcsolatban:
Hatnapos volt a
kirándulás. Euro Domino kártyával mentünk. Sajnos május elseje óta már
ez is megszűnt (bátyám az utolsó nap vette meg, igy még érvényes volt
egy hónapig). 120 euróba került 6 napra, tehát egy napra 20 euró. Ezzel
még Bécsig sem jutottunk volna el Sopronból. Tehát igencsak megérte.
Csak az első napi útvonalunk potom 650 km-t tett ki!
A menetfelszerelés csekély volt:
nekem egy Pana miniDV kamera, 2 akkuval, 6 db. miniDV kazival, egy Pana
5 Mp-es digitális fényképezőgép, összesen 2,5 Gb memóriakártyával és 8
db. akkuval. Bátyámnak pedig egy HP tipusú, szintén 5 Mp-es digitális
gépe, 512 mega memóriával és 4 db. akkuval. Továbbá még vittünk 2 db.
akkutöltőt is. A 6 nap alatt készült vagy 6 Gb kép, ami kb. 2500 képnek
felel meg, továbbá 6 kazetta DV videó (kb. 330 perc). A képeket
kiválogattam, a homályos és rosszul exponált képeket letöröltem, igy a
képek pont ráfértek egy DVD-re. A videók is meg vannak már szerkesztve.
Egy 55 perces "nyers" videóból kábé 35 - 40 percnyi vágott anyag lett. A
képek egy részét felteszem az oldalra, a többi képet -igény szerint- le
lehet tölteni tőlem (DC-n, vagy Yahoo! Messenger-en). A szerkesztett
videók is kétféle tömöritéssel vannak lementve: 2,1 Mb/s-al és 520
Kb/s-al (mindkét formátum WindowsMediaVideo (.wmv), ami szinte bármilyen
Codec pack-al és player-rel lejátszható. Nekem csak AC3 filter, ffdshow
es DivX codec van fent a gépen. Továbbá BSplayer és mplayer). Az első jó
minőségű, a második kevésbé jó minőségű. Ez utóbbi lesz fent az oldalon.
Ezen, vagy egy másikon, ez még elválik. Igény szerint a jó minőségű
videókat is le lehet majd tölteni (szintén a DC-n).
Jó tudni:
-
a leirásokat érdemes időrendi sorrenben olvasni;
-
az állomások nevei alá vannak húzva,
a megvastagitott betűs és szintén aláhúzott állomások a főpályaudvarok
(Hbf.);
-
az állomás neve utáni zárójelben az adott állomás
tengerszint-feleti magassága van megadva, méterben (522);
-
a dőltbetűs, aláhúzott megnevezések
fontosabb vasúti régiókat jelölnek (pl. Semmering hágó);
-
a különböző szinű nevek földrajzi dolgokat jelentenek (a
lila szin tavat jelöl, a világos kék
szin folyókat, patakokat, a bordó
szin hegyeket);
- a szövegrészeket elválasztó
szaggatott vonal (--------------) a vonat
cseréket (pl. az átszállásokat) jelöli;
-
az oldalon található képek kétféle felbontásban vannak. A kisebbek 800x600
pixelesek,
ezek teljes méretükben vannak fent az oldalon. A nagyobbak 2560x1920-asok (5MP). Ezek
csak lekicsinyitett, thumbnail-ek formájában vannak feltéve. Simán rákattintva jönnek be. Ezek teljes felbontású
képek, hogy a részletek is jól látszódjanak;
-
A videók mostantól letölthetőek és
megnézhetőek az új weboldalamon (a webcim a főoldal elején van).
Magamról és az oldalamról:
A nevem Boros Zoltán,
26 éves vagyok (1980 október 11-én születtem), Nagyváradon lakom. Lelkes
vasút és modellvasút barát vagyok! Nagyon szeretek vonatozni. Ez az
ausztriai kirándulás volt az első komolyabb vonatos kirándulásom.
Mármint külföldi, hegyi pályákon. A MÁV vonalain is szoktam azért
utazgatni (Várad-Sopron oda-vissza potom 1000 km). Pesten is sokat
jártam már. Itt szoktam beszerezni a vasútmodelljeimet. Újabban
Sopronban. Van egy bátyám is, ő Sopronban lakik és szintén zenész
(mármint ő is vasútbarát). Erre a "kiruccanásra" is ketten mentünk. Én
főleg
videóztam és néha fotóztam is, a bátyám csak fényképezett. Ha éppen nem
videóztam, akkor én is kattintgattam. Nagyon tetszett az egész
vonatozás! Ausztria hegyi vasútjai nagyon hasonlitanak a svájci vonalakhoz. A következő nagy
célkitűzés Svájc lesz, persze Ausztrian keresztül!
Ez az oldal azért készült, hogy ne csak nekem maradjon szép emlék, hanem
mások is megtudhassák, hogy mennyi szép hely van Ausztriában is! Aki
volt már, az talán újra átéli, aki pedig még nem volt, az talán kedvet
kap végigjárni mindezeket a helyeket. Ez a honlapom két fő célja:
felidézni és kedvet csinálni.
Eddig ez az első honlapom, de remélem, hogy ez senkit sem tántorit el a
tovabbi böngészésétől. Lassan belejövök én is a dolgokba, igy egyre jobb és
szebb lesz majd...
Az
oldal megszerkesztésénél a mai igényeket próbáltam figyelembe venni:
legyen benne sok-sok leirás, ugyanakkor képek is. A különböző
számadatokról nem is beszélve... Igy talán mindenki megtalálja benne a
neki legmegfelelőbbet. Megpróbáltam úgy szerkeszteni, ahogyan nekem is
tetszene, ha valaki más oldala lenne. A design többnyire saját, csak
néhány apró trükköt és ötletet lestem el, más oldalak böngészgetése
közben. A képek és videók mind saját készitésűek, kivéve néhány (talán 7-8 db.) képet. Mivel ezeket DC-ről töltöttem le, igy nem tudom
megjelölni a pontos forrást. A honlapomon található képeket szabadon
le lehet tölteni és fel lehet használni saját célokra, csak annyit
kérek, hogy más oldalakon (saját, vagy egyéb) történő felhasználásakor,
kéretik megjelölni a forrás helyét. A netes videók szintén letölthetőek.
Ha valakinek kell a teljes és jó minőségű videóanyag, az kérem jelezze
nekem bárhogy és megbeszéljük, hogyan juttatom el neki.
Főhadiszállás: Sopron!
Hat napos ausztriai vonatos körutazásunk főhadiszállása a "Hűség
városa", Sopron volt. Azon egyszerű okból kifolyólag, hogy a "Nagy
Testvér", azaz a bátyám itt lakik. Az első 2 napot kivéve, mindig
visszatértünk Sopronba. Igy az éjszakai szállás problematikája
hatékonyan megoldódott. Én már csütin este megérkeztem, miután
végigutaztam egész Magyarországot. Mondanom sem kell, hogy vasúttal.
Biharkeresztesen szálltam fel a vonatra. Püspökladányban átszálltam a
"Tisza" nemzetközi gyorsvonatra. A Keleti PU-ra érkeztem meg, ahonnan
egy gyenge 4 órás kitérő után indultam tovább Sopronba. Már a Keletiből
késéssel indultunk tovább, a vonatunkat továbbitani szándékozó GySEV
festésű V43-as meghibásodása miatt. A problémát végülis egy másik
V43-assal oldották meg, igy 2 db. mozdonnyal gördültünk ki a Keletiből.
Igy aztán végül, a vonatunkat vontato bibis mozdonyt vontató másik
mozdony hatékony közreműködésének köszönhetően, csak egynéhány perces
késéssel gurultunk be Sopron "pályaudvarra". A péntek tobbnyire az
előkészületekkel és az útvonalak pontositásával telt. A célállomások már
megvoltak, csak az útvonalak voltak kérdésesek. Este elég hamar ágynak
dőltünk, de az izgalom miatt alig aludtam valamit. Lassan eltelt az
éjszaka és felvirradt a nagy nap!
Első nap - Day one
Ha tetszett az oldalam, szólj róla a
barátaidnak és ismerőseidnek is. Köszönöm!
Jó szórakozást és kellemes időtöltést az oldalhoz!