Első nap - Day one
2007,
április 28., szombat. Reggel 6-kor volt az ébresztő, igy 7-kor már a
Wiener Neustadt felé induló kétvagonos szerelvényen várakoztunk. Az
indulásig még volt néhány perc, addig dobtam egy-két fényképet. Az
alábbi képen egy GySEV-es V43-as látható, felsővezeték erdővel
megspékelve:
(01
- V43 Sopronban)
Lassan
kigördülünk Sopron (212) főpályaudvarról és ezennel
kezdetét veszi a "nagy utazás"...
(02
- Indulás Sopronból)
Ágfalva után átmentünk a határon. Néhány
katonaruhás fickó jelenléte jelezte, hogy a határon vagyunk, de ők is
inkább csak az arra járó vonatokat bámulták. Osztrák oldalon az első
állomás Loipersbach-Schattendorf (262), rögtön a határ mellett.
Ausztriában divatos, hogy az állomásoknak kettős nevük van. Ez
feltehetően azért van igy, mert sokfelé nem a település mellett van az
állomás, hanem éppen a két szomszédos település között. Igy mindkét
település nevét viseli az állomás. Az állomások nevei utáni zárójelben
szereplő adat az adott állomás pontos, vagy megközelitő
tengerszint-feletti magasságát jelöli, természetesen méterben megadva.
Schattendorf után Rohrbach megállóhely következik, majd pedig
Mattersburg (258) városa. Mattersburg egy kisebb völgy kétoldalán
fekszik. Ez azért érdekes, mert a vasút éppen a völgy fölött halad át,
egy elég látványos völgyhidon. A mattersburgi viadukt jobb oldalán
fekszik a városka fotbal-stadionja, aminek még éjszakai világitása is
van. Nemhiába áll a Mattersburger FC az osztrák első osztály második
helyén. Bad Sauerbrunn következik, majd pedig Neudörfl
(273) állomása. Ekkor a vasút kiér az erdőből, majd Katzelsdorf-ot
érintve megérkezünk Wiener Neustadt főpályaudvarra. Már az
állomás bejáratánál komoly (vágány-)sin- és felsővezeték-rendszer
fogadott.
(03
- Wr. Neustadt bejárata)
Bécsújhely (Wiener Neustadt) állomása elég komoly
méretű, jelentős vasúti forgalommal. Itt volt jó fél óránk a
csatlakozásig, igy tudtam videózni és fényképezni is. Az állomás Bécs
felőli kijáratánál jól látszanak azok a piros táblácskák, amik jelzik az
adott pályaszakasz maximális sebességét. Jelen esetben 160-as a pálya.
(04
- Wr. N. Bécs felőli kijárata)
Ez a kép is ott készült. Bécsig a távolság 48 km (a
tartóoszlopokon szürkésfehér táblácskák jelzik a távolságokat).
(05
- Wr. N. Bécs felőli kijárata 2)
Egy
Szlovéniából Bécsbe tartó EuroCity osztrák mozdonya. "Treno Notte" feliratú
szlovén hálókocsikat is vontatott.
(06
- ÖBB Lok. 1)
Nemsokkal ezután érdekes jelenséget kaptam lencsevégre.
Egy másik Bécsbe tartó EC vonat, jelentős késéssel érkezve, megállás
nélkül, kb. 120-al átszáguldott Wr. Neustadt Hbf.-en. Ez azért elég
furcsa, mert ez olyan, mintha pl. Győrön száguldott volna át megállás
nelkül. Ráadásul két osztrák Taurus húzta, hogy még hamarabb célba
érjen!
(06
- ÖBB Taurus x2)
Bátyámnak,
egy régebbi (kb. 2 hónapja) utazása alkalmával, sikerül lefotóznia ezt a
diszes "Nostalgia Zug"-ot.
(003
- NostalgiaZug 2)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kb. fél
óra múlva elhagytuk Wiener Neustadt (265) főpályaudvarát.
Ezúttal is egy nosztalgia vonattal mentünk, régebbi tipusú vagonokkal.
Bátyám az utolsó (étkező)vagonba ment, ahol hátrafele fénzképezgetett.
Addig én az utolsó előtti vagon folyosó-ablakából filmeztem a terepet.
Elindultunk DNy-nak, az Alpok irányába. Az első megálló St. Egyden.
A következő állomás Neunkirchen (371). Eddig nyilegyenes a pálya
nyomvonala, természetesen végig 140-160-as. Ternitz (398) után
Gloggnitz (457) következik. Ekkor a vonal egy nagyobb jobbos, majd
balos kanyar után befordul a Schwarza
folyó völgyébe. Ebben a völgyben halad a vonal Payerbach-Reichenau
(483) állomásig. Ezután egy balkanyar következik. Méghozzá a
Schwarza folyón átivelő ives völgyhid
formájában! Ez a legelső ives viadukt ezen a vonalon és tulajdonképpen
ezzel kezdődik a Semmering hágó.
(07
- Semmering bridge)
A folyó völgyét elhagyva, egy kb.180 fokos fordulót
követően, a nyomvonal határozottan emelkedni kezd:
(08
- Semmering látkép)
Küb után következik az első alagút:
(10
- Semmering alagút 1)
(10
- Semmering alagút 2)
Eichberg után egy újabb "hajtűkanyar" következik, ezúttal balra,
útközben egy relative hosszabb alagúttal:
(10
- Semmering alagút 3)
Az alagút után elég érdekesen halad a pálya. Rengeteg
egymást követő jobbos és balos kanyarok érik egymást. Két szép völgyhid is
szinesiti a tájat.
Klamm-Schottwien
állomásról remekül látszik az egyik elég hosszú és látványos autópályás völgyhid. Rögtön az állomás
után egy hosszú jobbos alagút van, majd egy hosszú balos, boltives
viadukt.
(09
- Semmering viadukt 2)
Kicsit arrébb egy újabb, magas, boltives viadukt
található, szintén balra.
(09
- Semmering viadukt 3)
A völgyhid
egy újabb alagútban folytatódik. A kijáratánál levő kis szürke tábla
jelzi, hogy Bécs 94,6 km-re van ide.
(10
- Semmering alagút 4)
Rögtön utána szintén alagút. Ezek után, jobbfelé
egy újabb alagút következik. Ezen alagút érdekesége, hogy két helyen is
besüt a nap. Először csak néhány méteren, majd 200 m után megint. Ezen a
részen, baloldalt, egy kb. 50 méteres galéria rész van (=félig nyitott
alagút, a nyitott részen oszlopszerű tartószerkezettel), ahonnan ki
lehet látni.
(10
- Semmering-i galéria-alagút)
(A
galéria-alagút kivülről - forrás: ebepe.com)
Ez az
alagút elég hosszú, utána egy újabb, de már rövidebb alagút jön, aminek
a kijárata utáni váltók...
(10
- Semmering alagút 5)
...
jelzik, hogy újabb megálló következik. Breitenstein
után igencsak látványos részek következnek. Először jobbfelől (a képeken
minden forditva van!) egy magas sziklafal emelkedik a pálya mellett,
majd egy amolyan mini-alagút után...
(10
- Semmering-i mini-alagút)
... egy nagyon profi rész következik! Először egy
kisebb viadukton haladunk át (baloldalt lent hatalmas "szakadék" húzódik, ami
tulajdonképpen egy keskeny völgy, patakkal és autóúttal, jobboldalt
pedig fenyvesek és magas sziklák).
(Profi
rész a Semmeringen - forrás: ebepe.com)
...
ami egy hosszabb, sziklába épitett alagútban folytatódik.
Az alagút másik kijárata a hires, kétszintes, -sokszor a Semmering
hágó-i vasútvonal turistacsalogató és marketinges jelképének
tekintett- "Kalte Rinne" viaduktra visz
rá:
(09
- Semmering viadukt 4)
Talán ez
Ausztria
leghiresebb (és talán a legismertebb is!) viadukt a Semmering-i hegyi pályán:
(Kalte
Rinne viadukt - forrás: ebepe.com)
(A
Kalte Rinne
viadukt fentről - forrás: ebepe.com)
(A
Kalte Rinne viadukt oldalról - forrás:
ebepe.com)
A nagynevű balos völgyhid után, egy nagyobb jobbos kanyart
követően, egy újabb balos völgyhidra fordulunk rá:
(09
- Semmering viadukt 5)
A völgyhid
után, egy balos és egy jobbos alagutat követően...
(10
- Semmering alagút 6)
...
megérkezünk Wolfsbergkogel állomásra. Az állomás
után rögtön egy rövidebb jobbos alagút veszi kezdetét, amelynek a másik
kijárata...
(10
- Semmering alagút 7)
...
Semmering (894) állomása irányába néz. Ez az állomás a
Semmering vasút legmagasabb pontja.
Az állomás stilszerűen- két alagút között fekszik. A peronokról jól rá
lehet látni a Semmering alagutakra. Ugyanis két párhuzamos alagút épült,
mindegyik kb. 1400 méter hosszan. A jobboldali a régi alagút, amit még
maga Carl "Ritter" von Ghega épittetett. A baloldali alagút
csak 1952-re
épült meg. A régi Semmering alagút ugyan néhány méterrel rövidebb, mint
az újabbik (kb. 50 méterrel), de ez nem jelentős...
(11
- Semmering-tunnel portál)
A
jobboldali alagút ráadásul nyil-egyenes, igy át lehet rajta látni. A
baloldali alagút be- és kijáratánál levő enyhe görbület miatt nem
átlátható. A vasúti alagutaknál sokkal hosszabb az autópályás Semmering
alagút. Az autópálya megépitésénél, a minél kevesebb kanyar és a minél
kisebb szintkülönbség volt a cél, ezért az autópálya sok helyen
völgyhidakon és tunnelekben halad, még a vasút alatt is áthalad
néhányszor (persze majdnem végig a föld alatt). A vasúti pálya
nyomvonala, elhagyván a két hosszú Semmering alagutat, egy nyitottabb
völgyben halad Steinhaus am Semmering-et érintve, Spital am
Semmering-en (777) át, egészen le Mürzzuschlag-ig
(670). Steinhaus és Spital között zajlott le az egyik kedvenc jelenetem:
a párhuzamos vágányon egy tehervonat tűnt fel, nem messze mögöttünk,
majd nemsokára utól is ért minket. Kb. egy km-en keresztül mögöttünk
haladt...
(11.1
- Tehervonat előz)
... majd
ugyan elég
lassan, de csak megelőzött minket. Néhány száz méteren keresztül egymás mellett
haladtunk, ugyanazzal a sebességgel. Úgy tűnt, mintha mindkét vonat állt
volna. Sikerült levideóznom a „jelenséget”. Végül a tehervonat elhúzott
mellettünk. Mürzzuschlag teherpályaudvarán várt be
minket...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mürzzuschlagon
leszálltunk a nosztalgia vonatunkról és átszálltunk a Bécs-Villach
IC-re. Sajnos az IC vagonok ablakait nem lehet lehúzni, igy Villach-ig
nem nagyon lehetett se videózni, se fényképezni. A vonat végére pedig
autószállitó vagonok voltak csatolva, igy hátrafele sem lehetett
nézelődni. Villachig kényelmesen elüldögéltünk a kellemesen hűvös,
klimás fülkékben...
Mürrzuschlag után
már nem annyira
érdekes a terep, szinte végig egy völgyben futnak a vágányok. A
Mürz patak völgyében haladunk tovább.
Langenwang (637) után Krieglach (608), majd Kindberg
(565), Kapfenberg (528), végül Bruck an der Mur
(491) következik. A Mürz patak itt
csatlakozik a Mur folyóhoz, amelynek
völgyében halad a Graz felé vezető fővonal. Bruck ad Mur után
hamarosan egy másik nagyobb vasúti csomópont következik: Leoben
(541). Leoben után beszűkül a völgy, igy a vonal itt sokat kanyarog. Ezt
elkerülendő, nemrég egy másik, újabb megoldást választottak a kerülő helyett és
nemes egyszerőséggel átfúrták a hegyet. Az eredmény egy majd 5 km-es
röviditő alagút lett. Az alagút kijáratánál becsatlakozik az elkerülő
vonal, majd egy újabb, de már sokkal rövidebb alagút után megérkezünk
St. Michael (585) városába. Egy nagyobb jobbos kanyarban jól látszik
a vonatunkat húzó két Taurus:
(12
-
Kanyar)
A kanyar után
kettéágazik a vonal. Jobbra letér a Seltzhal felé vezető vonal, mi pedig
balra kanyarodva folytatjuk utunkat felfelé, a
Mur folyó mentén. Knittelfeld
(643) után elérjük Zeltweg-et. Aki jártas a Forma 1-ben, az
tudhatja, hogy régebben itt rendezték meg az Osztrák GP-t. Sajnos az A1
Ring nem látszik a vonatból, mert egy magasabb völgykatlanban fekszik. Zeltweg-et
elhagyva Judenburg (737), Unzmarkt (745), majd St.
Lorenzen (762) következik. Itt a vonal emelkedni kezd, felmegy a
domboldalba, majd hamarosan elhagyja a Mur
völgyét. Dombok közt haladva beér egy patak völgyébe. Az egyik
állomáson, feltehetően turistacsalogató szándékkal, kis házmakettek
diszelegnek:
(13
- Szivben házikók)
Néhány
emlitésre való hely van már csak erre: pl. egy rövidebb szorosnál van egy
alagút. Az alagútban azonban csak az egyik vágány halad, a másik vágány
-érdekes módon- az alagúttal párhuzamosan, de megkerüli a hegyet...
(14
-
Friesach előtt)
A völgyből kiérve, leérkezünk Friesach-ba
(634). Ezután egy fennsikon haladva, érintve Althofen-t (660),
beérünk St. Veit an der Glan-ba (482). Sankt Veit előtt van egy
éles balkanyar, ahol végig magas töltésen futnak a vágányok.
(12.1
- Kanyar 2)
Kb. 15 perc
múlva begördülünk Karinthia tartomány székhelyére, Klagenfurt-ba
(443). Néhány percnyi várakozás után elhagyjuk Klagenfurth-ot és a kb. 20
km hosszan, KNy-i irányban elterülő Wörther See
északi partján haladunk tovább. A tavat elhagyva, hamarosan megérkezünk
Villach (501) főpályaudvarra. Az 533-as számú IC útja itt véget ér.
Leszállás után vettem észre és fényképeztem le ezt a táblát:
(18
-
Tábla Villachban)
A tábla
szerint ez a vonat (legalábbis a
vagon), amikor nem a Bécs - Villach - Bécs útvonalon közlekedik, akkor a
Budapest Keleti - Bécs Westbf. útvonalon közlekedő Wiener Walzer EuroNight kötelékébe
tartozik. Csak utólag tűnt fel, hogy Villach-ig bizony MÁV-os kék vagonban
utaztunk! Villach-ban újabb félórát időztünk, a csatlakozásra várva.
Természetesen ez idő alatt sem voltam rest, igy lelkesen fényképezgettem és videóztam!
Ezek a képek itt készültek:
(15
- Villach állomás), (16
-
Villach kijárata), (17
- Felsővezeték
káosz), (19 - Mozdonyok Villachban)
(16.1
- Bringaszállitó vagon
Villachban)
Ezután felszálltunk a Klagenfurtból érkező és Salzburg irányába tartó
InterCity-re. Mivel itt sem lehetett lehúzni az ablakokat, igy az utolsó vagon
végében foglaltunk helyet, vagyis inkább állást, mert nem sokat ültünk
le.
Ezt a részt inkább videóztam, igy csak elég kevés kép készült. Villach-ot
elhagyva, átmentünk az alagútból előtűnő autópálya hatalmas, páros
viaduktja alatt, majd a Dráva folyó
partján haladva enyhén emelkedni kezdtünk. Spittal an der Drau
(560) állomás után kezdődik egy másik hires osztrák hegyi pálya, a
Tauern vasút. Spittal után nemsokkal,
egy rövid állomás végén hirtelen és látványosan emelkedni kezd a pálya. A
Drává-t elhagyva, a
Möll folyó völgyében halad a vonal.
Vagyis nem a völgyben, hanem inkább a hegyoldalban, méghozá egyre
magasabban. Egy darabig még két vágány van, de néhány szűkebb helyen
már csak
egy vágánynak marad hely. Egyelőre, ugyanis ezeken a helyeken már épül a második vágány
is. És ez bizony -néhol- elég komoly tervezést és még komolyabb épitkezéseket jelent!
(007
-
Épitkezés a Tauernre vezető vonalon)
Ahogy egyre csak emelkedik
a pálya, úgy egyre látványosabb a terep. Kétoldalt hatalmas hófödte
hegycsúcsok csábitanak fényképezésre. Ezeket a képeket a bátyám
készitette a saját fényképezőgépével, én filmeztem közben.
(008
- Hegycsúcs a
Tauernre vezető vonalon)
Egy fényképet azért én is csináltam. Fél kézzel a kamerát tartottam, fél
kézzel pedig próbáltam fényképezni...
(20
- Havas
hegycsúcsok Spittal után)
Obervellach-ig
egyfolytában emelkedidik a vonal. Ezen a részen több nagyobb viadukt is
található. Mindegyik nagy fesztávolsággal, tartópillérek nélkül. A két
végpont között, egy ivben feszülő acél- , vagy vasbeton-szerkezet tartja a felépitményt. Sajnos felülről csak egy
egyenes sinpárnak tűnnek ezek a viaduktok is, csak az alant tátongó
mélységekből lehet érzékelni a magasságot. Az Internet nagy előnye,
hogy amiről nincs saját képem, azt letöltöm.
(009
- Tauern viadukt 1) (010
- Tauern viadukt 2) (011
- Tauern viadukt
2.1)
(Acélszerkezetes
viadukt - ismeretlen forrás)
(Az
új Falkenstein viadukt - ismeretlen forrás)
A
Tauern hegyi pálya leghosszabb viaduktja, a 377 m hosszú és 117 m magas
Pfaffenberg
- Zwenbergbrücke. A
tartószerkeszete, a Falkenstein viadukthoz hasonlóan, ives vasbeton. Ilyen a kilátás
a völgyre az egyik viaduktról:
(012
-
Kilátás a völgyre)
Tudni
kell, hogy a Tauern Bahn hegyi pályáját modernizálták, ezért részben
átépitették. Ezen a részen régebben volt néhány alagút is. Mivel részben
új nyomvonalat választottak, igy az alagutaknak mostanság már csak a
nyomait lehet látni. A részben a régi, részben az új nyomvonalon futó
pálya igy viszont sokkal gyorsabb, ugyanakkor kevésbé látványosabb lett.
Obervellach magasságában épült ez a galéria
rész, ami feltehetően a téli lavinaomlás ellen is véd.
(013
- Galéria rész Obervellach-nál)
Ezután
nemsokkal következik az első alagút. A nem túl hosszú, jobbos ivben
épült, részben sziklába fúrt alagút után, egy kb. 150 m hosszú viadukt
következik, majd a
vasútvonal eltűnik a dúrván 5100 m hosszúságú alagútban.
(014
-
Alagút - viadukt - alagút a Tauernen)
Ezt a hosszú alagutat
Kaponing-tunnelnek nevezik. Az alagút másik kijárata Mallnitz (1182)
előtt van:
(015
-
Kaponig-tunnel Nordportal)
Mallnitz
üdülőtelepe nagyon szép helyen fekszik, a hegyek gyomrában. Ezután egy
szűk völgyben haladunk tovább, majd kb 3 km megtétele után bemegyünk a
nagyon hosszú Tauern alagútba. Ha jól emlékszem, ez Ausztria második
leghosszabb vasúti alagútja, a maga 8551 méteres hosszával. Az alagút
legelején van a Tauern hágó legmagasabb pontja (1220 m),
ezután pedig végig lejt északi
irányban, a teljes hossza alatt kb. 50 métert. Az alagút északi
kijárata Böckstein-nél (1171) található. Innen a vonal egy szűk
völgyben ereszkedik le azon. Hamarosan elérjük Bad Gastein (1081) hires
fürdő és téli üdülő paradicsomát. Nagyon hires a hegyi termálfürdőiről.
Az állomás sokkal magasabban épült, mint a lent a völgyben elterülő
turistaparadicsom, amely pontosan 1000 méterrel a tengerszint felett
található...
(016
-
Bad Gastein)
Mivel a
magas (Hohe) Tauern egy massziv hegyvonulat, igy ezen a részen nem épült
se út, se autópálya. Emiatt ez a vasút itt az egyetlen összekötő kapocs
Mallnitz és Böckstein között. A Tauern-tunnelt éppen ezért "Autoschleusse"-nak
is nevezik. Mivel nem tudok jól németül, ezért nem tudom mit jelent
pontosan a szó. Mivel nincs út, igy speciális autószállitó vagonokkal
oldják meg ezen a részen a közúti forgalmat. Mallnitz-nál felhajtanak az
autók a vagonokra, majd miután átvitték őket a Tauern-tunnelen,
Böckstein állomásán lehajtanak és fojtatják útjukat. Olyan ez, mint egy
komp, csak a viz helyett a vasúton történik a szállitás.
Menetrend-szerűen járnak ezek az autószállitó vonatok, igy a majd 9
km-es Tauern-tunnelben mindig nagy a forgalom. Mallnitz állomásán
lencsevégre kaptunk egy rakodás
alatt alló autószállitó-szerelvényt. Az autószállitás természetesen itt
is pénzbe kerül, de nem többe, mint egy autópályánál.
(017
-
Autószállitó vagon Mallnizt-nál)
Bad Gastein festőien szép hegyeit elhagyva, egy újabb
keskeny völgybe érünk, ahol a látvány szintén lenyűgöző!
(018
- Bad Gastein után a
völgy) (019
Havas hegycsúcs Bad Gastein után)
Ezeken a szűk részeken csak egyvágányú a vonal,
de már itt is egyre több helyen elkezdték bőviteni a pályát...
(020
-
Nyomvonal bővités)
Az előbbihez hasonló nevű Bad Hofgastein
(859) után, a szintén elég kreativ nevű Dorfgastein (823) következik
lefele a
sorban. Az amúgy is keskeny völgy, a vége felé már annyira beszűkül,
hogy a vasút két hosszabb alagúton át cselezi ki ezt a kéretlen
terepakadályt. Az "első" az Oberer
Klammstein-tunnel nevet viseli és 744 méter hosszú.
(021-
Oberer
Klammstein-tunnel)
Amint
a neve is mutatja, ez a felső alagút Klammstein (796) után
található. A második alagút, mivel lennebb van, az
Unterer Klammstein-tunnel
nevet kapta. Teljes hossza 736 méter, majd
ezután kiérünk a
Salzach folyó völgyébe.
(022
- Unterer
Klammstein-tunnel)
Az egyetlen érdekesség csupán az, hogy a pálya
itt még elég magasan, a hegyoldalban fut. Lent a folyóvölgyben már
látszik egy másik vasútvonal is, amint a völgyben kanyarog. Hamarosan ezen a
vasútvonalon folytatjuk majd az utunkat. Ezután kb. 5 km-en keresztül ez a két
vonal szinte párhuzamosan halad. Az egyik lent a völgyben, mi pedig
lassan ereszkedve a hegy-, majd később a domboldalban. Még átmegyünk egy
rövidke alagúton, majd hamarosan leérkezünk a másik vonal szintjére. A
"találkozásnál" rögtön váltók vannak, Schwarzach-St. Veit
(602) állomásának bemeneti váltói. Itt leszálltunk a vonatról, mert nem
Salzburgba akartunk menni. Itt csak néhány percet időztünk, mert már
ott várakozott a vonatunk: "Linie Salzburg" feliratú piros-fehér szinű
és szerencsére
lehúzható ablakú vagonokkal. Amig ott várakoztunk, elhaladt arra egy-két
vonat is. Az egyik ilyen szerelvényt egy ÖBB feliratú, piros Taurus
húzta...
(21
- ÖBB Taurus Schwarzachban)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lassan elindultunk az
aznapi végcélunk, Innsbruck felé. Schwarzach után,
lent a völgyben, a folyó partján haladtunk. Ezen a részen kizárólag csak
videók készültek. Még bátyám is spórolt a fényképekkel. Szerencsére
visszafelé jövet is erre jöttünk, igy akkor már képek is készültek. A
részletes leirást is ott olvashatjátok! (3. nap - Day
3). De addig is egy kis izelitő:
(023
- Árral szembe Schwarzach után), (024
-
Aprócska hidacska)
Zell am Zee közkedvelt üdülőparadicsoma előtt, az
egyik völgyben felcsillan Ausztria legmagasabb hegységének, a Glockner
csoportnak hófödte
vonulatai. A legmagasabb csúcs a
Grossglockner (3800 m) kicsit arrébb van,
igy az már nem látszik a vonatból. Szintén Zell am See-től nem messze
találjuk a hires Kaprun gleccser-i
üdülőtelepet is...
(025
- Kaprun felé)
A Zeller See-t elhagyva, pazar
panorámában van részünk!
Kitzbühel állomását elhagyva készült ez a fénykép.
(026
- Hegyek Zell am See
után)
(22 -
Kitzbühel után)
Kitzbühel után hamarosan beérünk Wörgl-be. Itt
csatlakozik be a Salzburg-ból érkező, többnyire Németország területén
haladó "korridor" vasútvonal. Wörgl után szinte végig 140-160-as a
pálya, igy elég hamar megérkezünk Innsbruck (574) hatalmas
főpályaudvarára. Az elkövetkező két napon itt lesz az átmeneti
"főhadiszállásunk".
Ez volt hát az első nap részletes beszámolója. A
2. nap - Day 2 még az elsőnél is látványosabb
helyekre kalauzol el...