A 21. században a reklámozás elengedhetetlen minden vállalat számára. Ennek segítségével ismerhetjük meg a cégeket, illetve tevékenységüket, a reklámok által tudunk meg információkat a termékekről, szolgáltatásokról, egyszóval kétség kívül a legfontosabb elem egy cég és a potenciális fogyasztók között.
Manapság mindenhol találkozhatunk reklámokkal, ami sokszor a mai ember számára már fel sem tűnik, hiszen a reklámok és a média világában él. Reggel, amikor felkelünk és bekapcsoljuk a tv-t vagy a rádiót elkerülhetetlen, hogy ne találkozzunk reklámokkal. Vagy gondoljunk csak arra, amikor újságot, szórólapot olvasunk. Mindenhol reklámok vesznek minket körül. Munkába vagy iskolába menet az úton, útszélen, a buszon, a plakátokon, a hirdetőoszlopokon, szintén reklámok tömkelegével találjuk szemben magunkat. Az interneten információk után kutatva minden oldalon találkozhatunk különböző hirdetésekkel, reklámokkal.
Ahogy láthatjuk, mindent behálóz a reklámok világa. Éppen ezért fontos a vállalatok számára, hogy az üzenetátadás egy igazán eredeti, ötletes és kreatív formáját találja meg a figyelemfelkeltés céljából. Szerencsére a 21. században egy cégnek rengeteg eszköz áll rendelkezésére abból a célból, hogy közelebb kerüljön a fogyasztókhoz, hogy befolyásolja őket és meggyőzze őket a vásárlásról. Ha a vállalat anyagi helyzete megengedi, akkor készíthet tv reklámokat, vagy rádiós hirdetéseket, esetleg ha nyomtatott formában is szeretné megjelentetni a reklámját, akkor csináltathat óriásplakátokat, illetve megjelentetheti újságokban a hirdetni kívánt terméket, szolgáltatást. Azonban ha költséghatékonyabb megoldást szeretne a vállalat, akkor hirdethet az internet segítségével is, mely napjainkban egyre gyakoribbá válik.
A következőkben a legközkedveltebb reklámozási formákat fogjuk részletesebben bemutatni és elemezni.