tamopeotvos


Go to content

Bevezetö

Bevezető

Eötvös József Általános Iskola
TÁMOP-3.1.4-09/1.
Kompetencia alapú oktatási program bevezetése Kispesten


A pályázat

A Kispesti Önkormányzat az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében kiírt
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázaton hét intézmény fejlesztésére kapott lehetőséget.
Iskolánk ezen a pályázaton 16580000.-Ft támogatást nyert.
Ezt az összeget az iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztésére, modernizálására, taneszközeinek fejlesztésére tervezheti.


A projekt célja

A projekt alapvető célja a munkaerő-piaci igényekhez való szükséges alkalmazkodás, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás módszereinek alkalmazása, elterjesztése. A módszertani megújulást indokolják a megváltozott társadalmi elvárások, követelmények, a tanulók motiváltságának csökkenése. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével. A megvalósítás a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel hozzájárul az oktatás minőségének javulásához.


Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések

Kompetencia alapú oktatás bevezetése (új módszerek, eszközök, tevékenységek bevezetése)
Olvasás-szövegértés területenterületenális-, életviteli- és környezeti területen

A pályázat alapján megvalósítandó innovációk

Tantárgytömbösítés (az adott tantárgy tanóráinak ciklikus tervezése)
Matematika, Magyar nyelv- és irodalom

Moduláris oktatás (adott tantárgyon belül a témához kapcsolódó tananyagrészek beemelése más tantárgyakból)
Egészséges életmód

Tantárgyi bontás nélküli oktatás
Művészetek (vizuális kultúra, ének-zene tantárgyak összekapcsolása)

Három hetet meghaladó projekthét (a fenntarthatóság témakörében)

Témahét (honfoglalás)

Jó gyakorlatok átvétele (matematika tanításának módszerei)

Saját innováció (családbarát iskola)


A program bevezetésében közvetlenül érintettek a 2009-10-es tanévben


Kompetencia alapú oktatás
Olvasás-szövegértés 1.a
Feketéné Kiss Katalin

Matematika 1.b
Lőrincz Péterné

Matematika 5.b
Bernáth Péter

Matematika 6.b
Vincze Imréné

Szociális-, életviteli-és környezeti 5.c
Mráz Istvánné

Tantárgy-tömbösítés

Matematika 5.a
Vincze Imréné

Matematika 5.b,c
Bernáth Péter

Moduláris oktatás

Egészséges életmód 3.a
Móricz Judit

Egészéges életmód 6.b
Vincze Imréné

Tantárgyi bontás nélküli oktatás

Művészetek 3.a
Móricz Judit

P
rojekthét

Fenntarthatóság témaköre 7.a
Mráz Istvánné

Témahét

Honfoglalás 6.
Mráz Istvánné







Back to content | Back to main menu