Hát, igen ilyen is van. Ez az, amikor
nem elég a gyári, hanem saját, extra dolgokat építünk a bicajunkra.
Nos, akkor kezdjük is!
Sufnee-Láncfeszítő:
Igazából ezzel a váltó saját láncfeszítőjét
támogatjuk meg. Ez akkor hatékony, ha rázósabb utakon egy gyengébb,
vagy simán elgyengült feszítőjű váltót használunk. Azt hittem, én
találtam ki, aztán persze kiderült, hogy már jó régóta, kb. a
montizás kezdete óta használják, és már van gyári, külön ilyen
felhasználásra fejlesztett alkatrész. Ha viszont nincs 3000 pénzed
rá, de van otthon egy postásgumi...
Nos a képekből elég jól látszik a lényeg. A
gumi egyik felét a váltóbowden csavarjára rögzítjük, (ehhez persze
le kell szedni a váltóbowdent)A gumit ezután egy párszor
megcsavarjuk, hogy feszesebb legyen, és ne lötyögjön szanaszét, az
alját pedig a váltópapucs aljához rögzítem.középen érdemes egy darab
szigszalaggal megfogni, a váltókanálnál nem különben. Kész is a
sufni tuning láncfeszítő! Innentől már csak annyi a dolgunk, hogy
amit a gumi egy kicsit elhúzott a váltón, azt utánaállítsuk. – kissé
nehezebb lesz ezentúl a felsőbb fokozatokat kapcsolni(nagyobb
tányér) de a lánc nem fog annyira vagdalkozni, csörögni-zörögni.
Sufnee-Hólánc:
Akik felnifékkel rendelkeznek, el kell
keserítsem őket, mert ez sajna csak a tárcsás verzióval műxik.
Hátránya még, hogy nem lehet csak úgy fel-le dobálni, mint az
autókon, és a felnit is védeni kell a sérülésektől. Én általában a
vastag szigetelőszalagot/PowerTape-t ajánlom ilyen célra. Az
egyszerűség kedvéért, +azért, mert még nincs hó, amiben
használhatnám, +nincs is kedvem a felni védelmével játszani, ezért
most egy sima spárgadarabbal mutatom be az elképzelésemet(egyébként
bowdennel, vagy egy darab dróttal érdemes csinálni). Ezt még mástól
nem láttam, így úgy gondolom, a saját ötletem.
Szóval a kereket egyszer körbetekerem egyik
irányból majd az egyik küllőt megkerülve a másik irányból is. –Így X
formákat kapunk a kerék felületén –Fémből! – ami ugye azért jól
tapad a jégen+hóban, legalább is jobban mint a sima kerék. Legjobb
ha drótból csinálod, mert az olcsóbb mint a bowden, és könnyebb is
megkötni.
Sufnee-Szögesgumi:
Nagyon egyszerű! Végy egy kiszuperált külsőt,
és belülről hajts át rajta kis méretű, önmetsző csavarokat! A
legjobb olyanokat választani, ami széles, de ettől függetlenül
rövid. Ha mégis túl hosszú a kiálló rész, csípd le, vagy ess neki
flexszel! Ha szépen teleraktad a gumit csavarral, takard le a gumi
belső felét eső oldalát (ott ahol a csavarok fejei vannak)
defektvédő kevlárszalaggal! (ezt egyébként simán kapsz
bringaboltban) Az így elkészült gumi kissé drága,(olcsóbb mint a
bolti) de legalább te csináltad, és cserélhető benne a „szög”!
(Ráadásul még környezet védő is voltál -
újrahasznosítottál egy vacak gumit)
A képek később kerülnek fel.