Virág utcai HIRADÓ


A tartalomhoz

Javasolt böngésző: Internet Explorer
Egyes oldalak megtekintéshez szükséges az Adobe Reader és a Flash Player program!
Letöltés a program nevére katintással!


HÍREK


AKTUÁLIS

Egyértelműsítették a leolvasás rendjét
2012.02.28 10:22

A Miskolci Hőszolgáltató Kft. az elfogyasztott melegvíz pontos elszámolása érdekében szigorított a leolvasási renden. A januárban kézbesített számlákat követően a lakók egy része tájékozatlanságra hivatkozott, de olyanok is voltak, akik a leolvasást végző alvállalkozóra panaszkodtak. A viták megelőzésére új formanyomtatványt készítettek.

A használati meleg víz leolvasásában bekövetkezett változásokkal már korábban részletesen foglalkoztunk, azóta a leolvasással kapcsolatban is érkeztek panaszok. Egyik olvasónk azt nehezményezte, hogy beengedte a leolvasót, akinek a munkáját megkönnyítendő papíron adta át az óraállást. A számla megérkezésekor meglepve tapasztalta, hogy mégis átalányfogyasztást számoltak el neki, mintha nem tette volna lehetővé az óra leolvasását...

- A MIHŐ Kft. részére a használati melegvízórák leolvasását szerződéses alapon egy vállalkozó látja el. Mivel az utóbbi időben több megkeresés érkezett használati melegvíz leolvasással kapcsolatban a társasághoz, ezért a MIHŐ Kft. levélben tájékoztatta a beérkezett észrevételekről a vállalkozót. A panaszos megkereséseket követően a MIHŐ Kft. az érvényben lévő szerződést tevékenységi leírással egészítette ki, melyben összefoglalta a jövőben betartandó szabályokat, hogy az eddig elért díjfizetői elégedettséget fenntarthassák - fogott a következmények ismertetésébe
Pásztor Imre, a Miskolc Holding kommunikációs vezetője.

- A MIHŐ Kft. a használati melegvíz mérőóra leolvasásának kiértesítésére új típusú formanyomtatványokat készített, melynek használatát a vállalkozóval egyeztette. Ezek minden esetben tájékoztatják a díjfizetőt, hogy a leolvasás lehetőségét biztosítani szíveskedjen.
Felhívják a figyelmet arra is, hogy amennyiben három egymást követő elszámolási időszakban (6 hónap) a díjfizető nem teszi lehetővé a vállalkozó által történő személyes leolvasást, abban az esetben a lakás alapterülete szerinti átalány mennyiség kerül kiszámlázásra. Ez a számlázás a tényleges leolvasásig marad érvényben.

- A szerződés szerint a vállalkozó köteles a vízórákat személyesen leolvasni. Épp ezért, a mai napon is, ismételten felhívtuk a vízóra leolvasást végző társaság figyelmét, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy munkatársai udvarias magatartással, és minden esetben a MIHŐ Kft. által újonnan megküldött tevékenységi leírás alapján végezzék feladatukat.

Arra is kíváncsiak voltunk, amennyiben mégis panasszal él a fogyasztó, akkor hogyan ellenőrzi annak valóságtartalmát a szolgáltató?
Akár több ezer forint is lehet a tét...- A MIHŐ Kft. nem végez vízóra leolvasást. Amennyiben a díjfizető vélelmezi, hogy a vízóráját hibásan olvasták le, és ezt ügyfélszolgálaton bejelenti, a szolgáltató intézkedik arról, hogy a vállalkozó a díjfizető által megadott címre időpont egyeztetéssel ismételten kimenjen és ellenőrzést tartson.

- Az ügyfélszolgálat munkatársai minden esetben 15 napos határidővel kivizsgálják a konkrét esetet, és ez alapján fogják megválaszolni a díjfizető panaszát, illetve ennek alapján - amennyiben indokolt - a szükséges intézkedéseket is megteszi - ígérte Pásztor Imre.

MIHŐ

http://www.boon.hu/miho-a-hiteles-meres-alapja-a-leolvasas/1916072#forum

FELHÍVÁS!


Tisztelt Lakók!


Felhívjuk figyelmüket, mivel az utóbbi időben egyre sűrűben fordul elő, hogy a lépcsőházakban és a pincékben rossz öltözetű illetéktelen, nem a Virág utca épületében lakó egyének fordulnak elő.
Tudomásunkra jutott, hogy a pincékben több helyiséget felnyitottak, feltörtek és a lakók tulajdonát képező tárgyakat elloptak.

Kérjük a lakókat, ha nem az épületben, nem a lépcsőházban lakóval találkoznak, szólítsák fel az illetőt távozásra,

vagy hívják a RENDÖRSÉGET a 107-s vagy a 112-s számon!


Kérjük továbbá, hogy fokozottan ügyeljenek a lépcsőházak és a pincénk zárására!

Ha nyitva találják, a KAPUKAT, PINCEAJTÓKAT ZÁRJÁK BE!

Lakásuk ajtaját csak akkor nyissák ki, ha meggyőződetek arról, hogy ismert, vagy igazolt személy kér bebocsátást!


Tájékoztatás

Tisztelt Virág utcai lakók


A szövetkezet vezetése az alábbi szerződésmódosítást kötötte a MIHŐ Kft.-vel. A módosítás értelmében 2011. október hónaptól az előző fűtési idényben felhasznált hőmennyiségből képzett hőmennyiséget számlázza a MIHŐ előlegként. (Tavaly 5,9 GJ/hó volt, idén ~3,7 GJ/hó) Ezért felhívjuk a Tisztelt lakók figyelmét, hogy a radiátorok beállításánál igyekezzenek a tavalyi beállításokat alkalmazni, mert az idei évben, ha hidegebb lesz a tél, és többet kell fűteni, akkor az elszámoláskor a többletnek megfelelő plusz hőmennyiséget be kell fizetni. Tehát az alacsony összegű előleg miatt valószínűen nem lesznek megtakarítások, hanem befizetések várhatóak.






Kivonat a "1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről" szóló törvényből.

A fogyasztói jogok érvényesítése


Panaszkezelés, ügyfélszolgálat

17/A. § (1) A vállalkozás köteles a fogyasztót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről - ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével - és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás 17/B. § szerinti ügyfélszolgálatának levelezési címéről és - ha a panaszokat ilyen módon is fogadja - elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról. Üzlettel rendelkező vállalkozás esetén az e bekezdés szerinti tájékoztatást jól láthatóan és olvashatóan kell megadni.
(2) A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
(3) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, s annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadni. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát köteles a fogyasztónak átadni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (4) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.
(4) Az írásbeli panaszt a vállalkozás - törvény eltérő rendelkezése hiányában - harminc napon belül köteles írásban megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
(5) A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.
17/B. § (1) A közüzemi szolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás, valamint a külön törvényben meghatározott egyéb vállalkozás a fogyasztói panaszok intézésére, valamint a fogyasztók tájékoztatására köteles ügyfélszolgálat működtetéséről gondoskodni oly módon, hogy az - törvény eltérő rendelkezése hiányában - az ügyfelek részére nyitva álló helyiségben kerüljön kialakításra.
(2) Az ügyfélszolgálat működési rendjét, félfogadási idejét a vállalkozás úgy köteles megállapítani, illetve működésének feltételeiről oly módon köteles gondoskodni, hogy az ügyfélszolgálat megközelítése, az ahhoz való hozzáférés - az ellátott fogyasztók számára és földrajzi eloszlására figyelemmel - ne járjon aránytalan nehézségekkel a fogyasztókra nézve. Ennek keretében a vállalkozás köteles biztosítani legalább azt, hogy
a) az ügyfelek részére nyitva álló helyiségben működtetett ügyfélszolgálat a hét egy munkanapján 8 órától 20 óráig nyitva tartson, illetve telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat esetén legalább a hét egy munkanapján 8 órától 20 óráig elérhető legyen,
b) az ügyfelek részére nyitva álló helyiségben működtetett ügyfélszolgálat esetében a fogyasztóknak lehetősége legyen elektronikusan és telefonon keresztül is a személyes ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására, illetve
c) az elektronikus eléréssel működtetett ügyfélszolgálat - üzemzavar esetén megfelelő más elérhetőséget biztosítva - folyamatosan elérhető legyen.
(3) Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, illetve az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell, és a hangfelvételt öt évig meg kell őrizni. Erről a fogyasztót a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatni kell. A hangfelvételt a fogyasztónak - kérésére - rendelkezésre kell bocsátani.
(4) Az (1) bekezdésben meghatározott vállalkozások tevékenységére vonatkozó törvény vagy az annak felhatalmazása alapján kiadott kormányrendelet az ügyfélszolgálat működésére vonatkozóan további részletes szabályokat állapíthat meg.
(5) A 17/A. §-tól eltérően az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát személyesen jelenti be és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz.
(6) Az ügyfélszolgálat a fogyasztói panaszok intézése és a fogyasztók tájékoztatása során köteles együttműködni a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezetekkel.
17/C. § A 17/A. § és a 17/B. § alkalmazásában az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A teljes törvény itt olvasható.

Tisztelt Lakók!


A Techem Kft által felszerelt FHKV data III. költségosztók is olyan műszaki berendezések amelyek külső beavatkozás nélkül is meghibásodhatnak.
Információnk szerint már előfordult, hogy a készülék kijelzőjéről a mutatott adatok eltűntek, a kijelzőn semmi sem látszik. Ebben az esetben a lakó nem tudja fogyasztását ellenőrizni, követni. Mint ismeretes a kijelzőn 3 adat változik folyamatosan:

- a készülék gyártási száma, ami 4 karakter pl. 5603
- az előző évi fogyasztás értéke
- a tényleges fogyasztásnak megfelelő növekvő számérték

Kérjük, saját érdekükben ellenőrizék költségosztóikat, és ha HIBÁT, rendellenességet észlelnek, jelezzék a Techem Kft és a Szövetkezet felé.
Nem lenne jó, ha a hibák az elszámoláskor derülnének ki és jelentős költség többletet okoznának Önöknek!


Herman Ottó Lakás- és Garázsfenntartó Szövetkezet
Miskolc 3532 Győri kapu 121 Tel: (46) 379-198

Techem Kft
Tel.: (52) 535 917
e-mail: debrecen@techem.hu


A nap vicce
Megoszt!
freestat.hu

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenübe