Airbus - Boeing

Boeing 727

boeing727

Az 1960. december 5.-én megkezdett tervezés során a 707-es típust vették alapul, ez lehetővé tette a 707-esével azonos utastér kialakítását. Javítottak viszont az aerodinamikai jellemzőkön és megnövelték a szárny hátranyilazását. 1963. február 9.-én repült először, és az Eastern Air Lines társaságnál állt üzembe 1964. február 1.-jén. Összesen 1832 darab épült.


Változatok

  • 727-100: Eredeti modell
  • 727-100C: Átalakítható utas- és teherszállító, megerősített padlóval és nagy első rakodóajtóval.
  • 727-100QC: Gyorsan átalakítható változat, lapokra szerelt ülésekkel.
  • 727-200: Megnyújtott modell a -100-asok helyettesítésére
  • 727-200 Advanced: További fejlesztések és javított utastér-kialakítás
  • 727-200F: Teherszállító változat megerősített törzsszerkezettel és lefedett ablakokkal.
  • Azóta sok repülőt láttak el zajcsökkentő berendezéssel.

Adatok

  • Férőhely: 3+189
  • Teher/csomag: 43,2 m3
  • Legnagyobb sebesség:M 0,95 (1014 km/h)
  • Hatótávolság: 4392 km

Méretek

  • Fesztáv: 32,9 m
  • Hossz: 46,7 m
  • Magasság: 10,4 m

Jellemzők

Alsó, nyilazott szárny; három PEtW JT8D hajtómű, egy a farokrészbe integrálva, kettő pedig hátra, a törzs oldalára szerelve; "T" elrendezésű vezérsíkok.

További képek erről a típusról

(Forrás: Jane's Repülőgép határozó - összeállította és szerkesztette: Günter Endres és Michael J. Gething)

Készítette: Farkas Gábor, FAGRAAI.ELTE