Airbus - Boeing

Boeing 737-100/200

boeing737

A "Baby" Boeing tervezése 1964. május 11.-én kezdődött el. A hagyományos elrendezésű, szárnyak alatti hajtóművekkel ellátott repülőgép 1967. április 9.-én szállt fel először, és 1968. február 10.-én állt szolgálatba a Lufthansánál. Az eredeti típust hamar felváltotta a hosszabb típus, amely 196. augusztus 8.-án repült először. Összesen 1144 darab készült belőlük.


Változatok

  • 737-100: Eredeti gyártmány. Csak 30 darab készült belőle
  • 737-200: A legelterjedtebb modell egy kicsit hosszabb törzzsel
  • 737-200C: Átalakítható utas- és teherszállító, első rakodóajtóval
  • 737-200 Advanced: Fejlettebb műszaki kialakítású változat
  • 737-200C Advanced: Az átalakítható változat továbbfejlesztése
  • 737-200QC Advanced: Gyorsan átalakítható változat, lapokra szerelt ülésekkel

Adatok (737-200A)

  • Férőhely: 2+130
  • Teher/csomag: 24,8 m3
  • Legnagyobb sebesség:M 0,84 (890 km/h)
  • Hatótávolság: 4688 km

Méretek

  • Fesztáv: 28,4 m
  • Hossz: 30,5 m
  • Magasság: 11,3 m

Jellemzők

Alsó, nyilazott szárny; két, a szárny alatti keskeny gondolákban elhelyezett PEtW JT8D hajtómű; nyilazott függőleges vezérsík; alsó elrendezésű vízszintes vezérsík.

További képek erről a típusról

(Forrás: Jane's Repülőgép határozó - összeállította és szerkesztette: Günter Endres és Michael J. Gething)

Készítette: Farkas Gábor, FAGRAAI.ELTE