Airbus - Boeing

Boeing 777

boeing777

Az eredetileg 767-X jelölésű, fly-by-wire technikájú 777-es fejlesztése 1990 októberében kezdődött. A cél az volt, hogy a 767-es és a 747-es mérete közti repülőgépet hozzanak létre. Első repülésére 1994. június 12.-én szállt fel, első szolgálati útjára pedig a United Airlines színeiben, London és Washington között, 1995. június 7.-én került sor.


Változatok

  • 777-200: Alaptípus
  • 777-200ER: Nagyobb hatótávolságú változat (eredetileg 777-200IGW jelöléssel)
  • 777-200LR: Különleges nagy hatótávolságú változat terve, üzemanyag pótartály alkalmazásának lehetőségével
  • 777-300: Hosszabb változat megerősített törzzsel, szárnytővel és futóművekkel
  • 777-300ER: Különlegesen nagy hatótávolságú változat terve, megerősített vezérsík-felületekkel és szárnnyal, meghosszabbított szárnyvéggel

Adatok (777-300)

  • Férőhely: 2+550
  • Teher/csomag: 200,5 m3
  • Legnagyobb sebesség:M 0,89 (944 km/h)
  • Hatótávolság: 10 593 km

Méretek

  • Fesztáv: 60,9 m
  • Hossz: 73,9 m
  • Magasság: 18,5 m

Jellemzők

Alsó, nyilazott szárny (opcionálisan felhajtható); két, szárny alatti GE90, PEtW PW 400 vagy R-R Trent 800 hajtómű; nyilazott függőleges vezérsík; alsó elhelyezésű vízszintes vezérsík, széles törzs.

További képek erről a típusról

(Forrás: Jane's Repülőgép határozó - összeállította és szerkesztette: Günter Endres és Michael J. Gething)

Készítette: Farkas Gábor, FAGRAAI.ELTE